Originally posted by peto2
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No joo onhan ne liittimet helpommat kuin kolvaaminen, mutta jos helpolla haluaa päästä, niin ostaa tuon tyyppisiä liittimiä, mistä laitoin linkin. Ei tarvitse puristella tms.,pelkästään lämmittäminen riittää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Siitä kontin johtosarjasta puheenollen, osaako kukaan sanoa, saisiko jostain sitä pelkkää kumihaitaria, jossa johdot kulkevat? Sedaniin. Korjaussarjojen mukana tulisi, mutta mieluummin hommaisin vain erillisen suojakurtun ja käytän omia johtojani.
Toki vaihtoehtohan sekin on ostaa se korjaussarja ja käyttää siitä sen mitä haluaa ja heivaa loput kuuseen. :think
Comment
-
Eipä taida enää olla saatavilla. KLIKOriginally posted by eiskalt View PostSiitä kontin johtosarjasta puheenollen, osaako kukaan sanoa, saisiko jostain sitä pelkkää kumihaitaria, jossa johdot kulkevat? Sedaniin. Korjaussarjojen mukana tulisi, mutta mieluummin hommaisin vain erillisen suojakurtun ja käytän omia johtojani.
Toki vaihtoehtohan sekin on ostaa se korjaussarja ja käyttää siitä sen mitä haluaa ja heivaa loput kuuseen. :think
Onko se alkuperäinen haitarikumi rikki, vai miksi se pitäisi uusia?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Alkuperäisöljy ollut käsittääkseni aikanaan Esson LT 71141 ja Esso on nykyään Mobil, jolta saa myös samaa kamaa eli Esso LT71141 = Mobil LT71141.Originally posted by Styroxi View PostOsaako joku sanoa tarkalleen mikä automaatti tässä on? "Tyyppi" jotta saa oikean öljyn tilattua.
Osa liikkeistä kehuu että Mobil öljy eli tämä
Ja osa sanoo että Esson öljyt.
Mitäs te olette mieltä?
Sit kun taas joku sanoo että Redline... Niin kyllä voi olla vaikea lyödä sinne oikeat öljyt..
39 BMW 540i. Type Code: DE61 .
Production month: 03/1996
Periaatteessa voi laittaa kyseisen luokituksen (LT71141) öljyt sisään, joita on sitten tarjolla jo paljon eri valmistajilta. Myös laatikon valmistajalta eli ZFltä löytyy omia öljyjä (olikohan LifeGuard tms.)
Comment
-
Juurikin näin, täysin käyttökelvottomassa kunnossa.
Täytynee vilkasta, josko jossain purkuraadossa olisi sopiva tai sitten vaan tilaa koko setin.
Kiitos kuitenkin linkistä, en bmwfanssista ollu löytävinäni tuota.
Comment
-
540 minimi vannekoko
Hei!
Tuossa olisi talvirenkaiden osto edessä ja, koska olen ajatellut vaihtaa eteen 540 jarrut (jotka jo löytyvät) olisi hyvä tietää minkä kokoinen vanne niille pitää olla? Meneekö vielä 16"?- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2,8 -97 (talviliukuri)
- Ruohonleikkuri 1.2l Opel OHC mosalla ja 40mm dellorton vaakaimulla (n. 60hv)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Comment
-
Jos 324mm halk. jarrulevy niin menee 16".Originally posted by jezze rs View PostHei!
Tuossa olisi talvirenkaiden osto edessä ja, koska olen ajatellut vaihtaa eteen 540 jarrut (jotka jo löytyvät) olisi hyvä tietää minkä kokoinen vanne niille pitää olla? Meneekö vielä 16"?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
Ihan kaikki 16" vanteet ei välttämättä mene. 16" vanteilla jää todella vähän väliä satulan ja vanteen väliin.Originally posted by jezze rs View PostHei!
Tuossa olisi talvirenkaiden osto edessä ja, koska olen ajatellut vaihtaa eteen 540 jarrut (jotka jo löytyvät) olisi hyvä tietää minkä kokoinen vanne niille pitää olla? Meneekö vielä 16"?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
En ainakaan omaan (e30) ole saanut sopimaa 16" vanteita jaa siinä on e36 m3 315mm levyt. Joten jos 540i:ssä on 324mm niin tiukkaa voi tehdä.Originally posted by HTK12 View PostIhan kaikki 16" vanteet ei välttämättä mene. 16" vanteilla jää todella vähän väliä satulan ja vanteen väliin.61 Ford
79 HD
Comment
-
Ainakin kaikki orkkis E39:n 16" vanteet menee myös isommille facelitiftin etujarruille. Muut on sitten herran haltuun ja ite testattava.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Otin tämän tänään tarkasteluun.Originally posted by hietase View PostNäettekö järkeä näissä touringin takaluukun johtojen korjaussajoissa? Oma vanhus alkaa 15-vuotiaana vihdoin oireilemaan. Check control herjaa palaneesta jarruvalosta ja vasen onkin pimeä. Uusi polttimo ei kuitenkaan tuonut muutosta, joten katkenneita johtojahan tässä kaivetaan kohta esiin.
Eli, ovatko nämä valmiit niput ostamisen arvoisia vai ei? Ainakin hintaa on yllättävän paljon. Ostanko ennemmin metritavaraa ja kolvaan / liitän abikoilla vauriokohdan yli?
Päivän kysymys sinulle: milloin viimeksi olet tuntenut olosi tyhmäksi, siis _todella_ tyhmäksi?
Minä tunsin tänään. Purin pikkuluukun suojamuovit pois ja puhdistin johdot kauhean jankin alta esiin. Armotonta tiirailua puolisen tuntia ja kaikki vasemman puolen johdot ovat ulkoisesti täysin ehjiä. Ihmettelyä ja varmistelua, ehjiä ovat. Sitten vielä itse takavalo esiin ja katsomaan onko hapettumaa löydettävissä. Eipä ollut hapettumaakaan, mutta palanut polttimo oli!
Otsa hiessä pohtimaan että mitä hemmettiä, varmasti vaihdoin polttimon. Pienen lisätuumauksen jälkeen älysin, että toki vaihdoin, mutta OIKEALLE puolelle!
Mitä me tästä opimme? Ainakin sen, että pitäisi varmaan keskittyä siihen mitä tekee
Comment
-
No joo sattuuhan näitä kämmejä joskus jokaiselle. Onneksi et sitä korjaussarjaa vielä tilannut.Originally posted by hietase View PostOtin tämän tänään tarkasteluun.
Päivän kysymys sinulle: milloin viimeksi olet tuntenut olosi tyhmäksi, siis _todella_ tyhmäksi?
Minä tunsin tänään. Purin pikkuluukun suojamuovit pois ja puhdistin johdot kauhean jankin alta esiin. Armotonta tiirailua puolisen tuntia ja kaikki vasemman puolen johdot ovat ulkoisesti täysin ehjiä. Ihmettelyä ja varmistelua, ehjiä ovat. Sitten vielä itse takavalo esiin ja katsomaan onko hapettumaa löydettävissä. Eipä ollut hapettumaakaan, mutta palanut polttimo oli!
Otsa hiessä pohtimaan että mitä hemmettiä, varmasti vaihdoin polttimon. Pienen lisätuumauksen jälkeen älysin, että toki vaihdoin, mutta OIKEALLE puolelle!
Mitä me tästä opimme? Ainakin sen, että pitäisi varmaan keskittyä siihen mitä tekee
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Levyn koko ei pelkästään ratkaise,vaan asiaan vaikuttaa myös carrie ja satulan muoto. Näistä voi tulla helposti muutaman millin heittoja.Originally posted by Tuukkaw View PostEn ainakaan omaan (e30) ole saanut sopimaa 16" vanteita jaa siinä on e36 m3 315mm levyt. Joten jos 540i:ssä on 324mm niin tiukkaa voi tehdä.
Kuten Clavurion kirjoitti ,niin 16" orkkisvanteet sopii,mutta tarvike malleissa on isoja eroja. Kaikki mallit ei mahdu. Jos tarvikevanteita on ostamassa,niin kannattaa sovittaa ensin.
Comment
-
Samanlaisia kokemuksia tuosta palaneiden polttimoiden herjasta. Mulla herjasi vuodenvaihteessa myös takavaloista, jotka pikaisen katselmoinnin jälkeen näytti kaikki ehjältä, varsinkin jarruvalot (herja syttyi jarrutuksen yhteydessä). "Kaikki" jarruvalot tuli käytyä läpi, samoin vaihdettua rekisterikilven molemmat polttimot (toinen niistä pimeä). Ja päätä tuli raavittua niin, että vieläkin on tikkuja kynnen alla... Kunnes huomasin sen ikkunalla killottavan lisäjarruvalon olevan pimeänäOriginally posted by hietase View PostOtsa hiessä pohtimaan että mitä hemmettiä, varmasti vaihdoin polttimon. Pienen lisätuumauksen jälkeen älysin, että toki vaihdoin, mutta OIKEALLE puolelle!
E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
Toi nyt ole pahakaan... Allekirjoittanut paino jo prässillä rengasta irti paikaltaan, ennenkun huomas et saattas lähtee paremmin kun ottaa pultit auki kokonaan...Originally posted by hietase View PostOtin tämän tänään tarkasteluun.
Päivän kysymys sinulle: milloin viimeksi olet tuntenut olosi tyhmäksi, siis _todella_ tyhmäksi?
Minä tunsin tänään. Purin pikkuluukun suojamuovit pois ja puhdistin johdot kauhean jankin alta esiin. Armotonta tiirailua puolisen tuntia ja kaikki vasemman puolen johdot ovat ulkoisesti täysin ehjiä. Ihmettelyä ja varmistelua, ehjiä ovat. Sitten vielä itse takavalo esiin ja katsomaan onko hapettumaa löydettävissä. Eipä ollut hapettumaakaan, mutta palanut polttimo oli!
Otsa hiessä pohtimaan että mitä hemmettiä, varmasti vaihdoin polttimon. Pienen lisätuumauksen jälkeen älysin, että toki vaihdoin, mutta OIKEALLE puolelle!
Mitä me tästä opimme? Ainakin sen, että pitäisi varmaan keskittyä siihen mitä tekee
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
Comment