Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiP
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1734
    • Tampere

    Löytyyköhän jostain netin syövereistä ohjeita E39 530d turbon vaihtoon? En löytänyt tai osannut hakata oikeita hakutermejä foorumille tai webbiin.
    Official member of BTCF-Sauna Team
    E46 316i -03
    Ex:
    E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      Originally posted by lihakimpale View Post
      Onko niin että faceliftissä ei ilmastoinnin kompura lähe päälle jos flekti ei lähe päälle? Ei nimittäin toimi kumpikaan.
      Mutulla heittäisi, että asia ei ole noin. Nyt joku syy sulla, että ilmastointi ei toimi, niin ei tietty flektikään lähde pyörymään. Jos ilmastointi muuten toimii, mut flekti rikki, niin luultavasti ilmastointi toimii ajaessa ok, mutta paikalla seistessä en nää niin hyvin.. Ex passattissa ilmeisesti paine järjestelmässä nousi flektin toimimattomuutta liian korkealle, ja varaventtiili aukesi.

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • Jarsse
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1520
        • Kymenlaakso

        onko e39 automaatti lootasta mahollista ohjelmoida vaihteet manuaali käytöllä niin että ei vaihda väkisin isompaan,vaan esim 1-vaihde menee rajottimelle josset itse tökkää isompaa:think
        E91 325xi vm07
        E60 530xd vm06 stage X

        Comment

        • lihakimpale
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2017
          • 261
          • Oulu

          Originally posted by -Markus- View Post
          Mutulla heittäisi, että asia ei ole noin. Nyt joku syy sulla, että ilmastointi ei toimi, niin ei tietty flektikään lähde pyörymään. Jos ilmastointi muuten toimii, mut flekti rikki, niin luultavasti ilmastointi toimii ajaessa ok, mutta paikalla seistessä en nää niin hyvin.. Ex passattissa ilmeisesti paine järjestelmässä nousi flektin toimimattomuutta liian korkealle, ja varaventtiili aukesi.
          Flektinhän ilmeisesti pitäisi pyörähtää hieman, kun virrat laittaa päälle...? Ei inahdakaan.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by -Markus- View Post
            Mutulla heittäisi, että asia ei ole noin. Nyt joku syy sulla, että ilmastointi ei toimi, niin ei tietty flektikään lähde pyörymään. Jos ilmastointi muuten toimii, mut flekti rikki, niin luultavasti ilmastointi toimii ajaessa ok, mutta paikalla seistessä en nää niin hyvin.. Ex passattissa ilmeisesti paine järjestelmässä nousi flektin toimimattomuutta liian korkealle, ja varaventtiili aukesi.
            Joo toimii ilman flektiä mutta en kauheasti ainakaan paikallaan käyttäisi.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by lihakimpale View Post
              Flektinhän ilmeisesti pitäisi pyörähtää hieman, kun virrat laittaa päälle...? Ei inahdakaan.
              Ei pyörähdä siinä kohtaa tietääkseni.

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                Originally posted by mehtojarvi View Post
                onko e39 automaatti lootasta mahollista ohjelmoida vaihteet manuaali käytöllä niin että ei vaihda väkisin isompaan,vaan esim 1-vaihde menee rajottimelle josset itse tökkää isompaa:think
                Tavallaan sama asia kiinnostaisi täälläkin, eli yksinkertaisemmin, voiko kick-down:n "disabloida" jotenkin kätevästi? Hankala esim tuolla Alpinalla laskee mutkapätkää menemään rattivaihteilla, ja sit välillä pompussa kaasu painaa kickdownille - > vaihdot sekoaa.

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • kihe
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 174
                  • Joensuu

                  Originally posted by Jasu View Post
                  Osaisiko joku neuvoa Pirkanmaalta luotettavan paikan testaukseen ja korjaukseen?
                  Heitetään hatusta Tammer Diesel vaikka ei kokemusta mutta pitäisi olla valtuutettu Bosch Diesel huolto

                  Comment

                  • kapellimestari
                    Newbiemmer
                    • Oct 2010
                    • 15
                    • Kotka

                    528i -98 kyseessä:

                    Tuli hylky leimalla, päästöt tyhjäkäynnillä liian korkeat, kierroksilla just läpi. Laitan speksit alle:

                    Tyhjäkäynnillä (mitattu/sallittu):

                    CO% - 2,2 / 0,5
                    CO2% - 6,8
                    HC ppm - 312 / 100
                    O2% - 9 / 5

                    Kierroksilla:

                    CO% - 0,2 / 0,3
                    CO2% - 14,6
                    HC ppm - 61 / 100
                    O2% - 0,33 / 5
                    Lambda - 1,01 / 0,97-1,03

                    Inssi epäili katalysaattoria. Luin tämän ja meinasin alotella noista, mutta uskaltaako pelkästään noiden jälkeen viedä uudestaan vai pitääkö tässä oikeasti ruveta kaivamaan kuvetta ja lyömään uutta kattia kiinni? Autollahan toki on tykitelty jo 375 tkm...
                    i3 60aH rex -14
                    ex:
                    E46 320ci -00 < E39 528i Touring -98 < E30 316 -85 < E36 325i -91

                    Comment

                    • Styroxi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 384
                      • Vaasa

                      e39 540ia oven lukot

                      Eli autossa menee lukkoon avaimesta vain kuskin ovi.
                      Kuitenkin kun avaa apparin oven varashälytin kytkeytyy päälle.
                      Peräluukkuun vaihdoin mikrokytkimen eikä aukea ollenkaan muutakuin avaimella.
                      konepellin aukaisukahvan vieressä olevasta peräluukun aukaisunapista painettaessa jokin rele naksuttaa mutta mitään muuta ei tapahdu? ei aukea peräluukku.?
                      Eli voiko olla niin että kaikki ovien sekä peräluukun lukkomoottorit olisivat menneet pimeäksi paitsi kuskin ovesta.. :think
                      Autossa oli kyllä paska akku. koska seisoi yli 6kk koskemattomana. nyt kuitenkin uusi ja tämä ongelma tullut 6kk seisonnan jälkeen.

                      Comment

                      • _Rontti
                        BTCF Member
                        • Sep 2008
                        • 1192
                        • Raahe

                        Takaluukun johtosarjassa johtoja poikki? Katso siitä taitekohdasta kun avaat takakontin
                        -Raahe connection-
                        E39 LeMans BlueM5
                        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                        E39 523i Montrealblau
                        E34 DiamantSchwartz 535i
                        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                        Comment

                        • Jii_Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 785
                          • Jkl

                          Originally posted by kihe View Post
                          Heitetään hatusta Tammer Diesel vaikka ei kokemusta mutta pitäisi olla valtuutettu Bosch Diesel huolto
                          Lähipiirissä yksi heidän aiheuttama moottorituho. Voihan noita sattua ja korvaus taisi mennä loppupeleissä ihan oikein päin.
                          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                          Comment

                          • Gize
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 551
                            • Tampere

                            Originally posted by kapellimestari View Post
                            528i -98 kyseessä:

                            Tuli hylky leimalla, päästöt tyhjäkäynnillä liian korkeat, kierroksilla just läpi. Laitan speksit alle:

                            Tyhjäkäynnillä (mitattu/sallittu):

                            CO% - 2,2 / 0,5
                            CO2% - 6,8
                            HC ppm - 312 / 100
                            O2% - 9 / 5

                            Kierroksilla:

                            CO% - 0,2 / 0,3
                            CO2% - 14,6
                            HC ppm - 61 / 100
                            O2% - 0,33 / 5
                            Lambda - 1,01 / 0,97-1,03

                            Inssi epäili katalysaattoria. Luin tämän ja meinasin alotella noista, mutta uskaltaako pelkästään noiden jälkeen viedä uudestaan vai pitääkö tässä oikeasti ruveta kaivamaan kuvetta ja lyömään uutta kattia kiinni? Autollahan toki on tykitelty jo 375 tkm...
                            Harvoin se katti itsessään rikki on. Olihan auto lämpimäksi ajettu?

                            Kannattaa ehkä käydä nyt kuitenkin muualta hakemassa se päästölappu jos epäilyttää, kun et tiedä vielä monestiko siellä joutuisit sitten poikkeamaan

                            Styroxin kannattaa katsella tosiaan ne johdot ihan alkuun kontista, yksi johto avaa mikrokytkimellä, yksi sillä sisänapilla jalkatilassa ja yksi avaimen kakesta, jos kaikki 3 poikki niin aukeaa vain avaimella (toki siellä muitakin johtoja siis vielä on, kuten rek.kilven valot)
                            Kulkineet:
                            BMW 730dA -03
                            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                            BMW 323i -95
                            Honda CBR600Fighter
                            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                            Comment

                            • Jarsse
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1520
                              • Kymenlaakso

                              onko kaikissa e39:ssä perämurikka samanlainen ulkoisesti?
                              E91 325xi vm07
                              E60 530xd vm06 stage X

                              Comment

                              • Jani_88
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 367
                                • jkl

                                Äskön ajossa vilahti kolme keltaista varoitusvaloa, yksi oli varmuudella ainakin abs, oisko muut ollu luistonesto ja palojen kulumisentunnistin. Lähtivät kyllä heti kohta palamasta. Mitä ihmettä, kuu ja tähdet oli hetkellisesti väärässä asennossa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎