Originally posted by MikaSS
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ihan turha katsella täsmääkö numerot vai ei. katsot, että on manuaalisäädöllä oleva, jos sulla on manuaalisäädöllä auto. Rohkeasti vaan uudempaa purkkia tilalle. Purkki paikalleen, runkonumero & km kohdalleen ja koodaus. Sovi jonkun foorumilaisen kanssa hommasta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Tässä nuukailijan konsti uuden avaimen tekemiselle http://www.btcf.fi/forum/showthread....63#post3883163 (katso myös toinen viestini alempaa ketjussa)Originally posted by Worldfuture View PostPerus semmonen "salmiakin" muotonen.
saa kyllä jäädä tolla hintaa:think
Joitakin kymppejä siis on säästettävissä jos ostaa sen perusavaimen marmorilta ja siirtää siitä sirun ebaysta hankittuun salmiakkiavaimeen jonka sitten jyrsityttää mallin mukaan. Ainakin minä onnistuin noin toimivan avaimen keväällä tekemään ja ongelmia ei ole ollut vielä tähän päivään mennessä.E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
Eikö saa ebaystä noita kokonaisia jyrsimättömiä avaimia. Ainakin vanhemman mallisen pari vuotta sitten löysin. Eikä maksanu kuin jotain 30e. Siihen jyrsintä ja siru "vara-avaimesta". Siinä tuli mukana myös plankko siru, jonka joku vehkeet omaava pystyis kopioimaan toisesta sirusta.Last edited by Purtsi123; 15-12-2017, 19:36.E61 525xda -08
Comment
-
Kävi pikku köpä kun ajovaloja availin. Eli onnistuin saamaan enkelien parkkirenkaan toisen sakaran poikki. Orkkis hellat, en äkkiseltään löytänyt pelkkiä renkaita noihin, vai passaako ns tarvikkeet? Toki sen liimattuakin sais mut jääköhän valorengas puolittaiseksi jos sen liimaa..:think tietysti kirkkaalla muoviliimalla mutta haluisin kyllä ihan uuden tilalle. Kellään tietoa?
Ja auto oli siis fl-00 530dLast edited by JL89; 15-12-2017, 22:38.
Comment
-
Saa kokonaisia jyrsimättömiä avaimia tyhjällä sirulla (sellainen minullekin tuli). Itsellä ei vaan enää viitseliäisyys riitänyt tuohon tyhjän sirun ohjelmoimiseen/selvittämiseen että missä onnistuisi. Ei ainakaan siinä lukkoliikkeessä olisi onnistunut jossa jyrsintä tehtiin.Originally posted by Purtsi123 View PostEikö saa ebaystä noita kokonaisia jyrsimättömiä avaimia. Ainakin vanhemman mallisen pari vuotta sitten löysin. Eikä maksanu kuin jotain 30e. Siihen jyrsintä ja siru "vara-avaimesta". Siinä tuli mukana myös plankko siru, jonka joku vehkeet omaava pystyis kopioimaan toisesta sirusta.
Täten menin "helpoimman" kautta ja ostin uuden perusavaimen jossa oli siis jo toimiva siru sisällä.
Ne kopiontilaitteet ja ohjelmat saisi ilmeisesti ebaysta hankittua, mutta kun itsellä tuskin toista kertaa enää tulee sama tilanne eteen niin en alkanut sen enempää asiaa tutkimaan.
Minulla siis oli ongelmana se että ei ollut kuin yksi avain enää olemassa (ja tämä taisi olla ongelma myös Worldfuture-nimimerkillä) ja tällöin ei siis ole olemassa "vara-avainta josta sirun voisi napata..E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
Onko vinkkejä missä vika: lämpimällä koneella 15-60 min pysähdyksissä olon jälkeen startissa kierrokset nousee hiukan liian ylös ja putoaa samantien liian alas ja moottori melkein sammuu, ei kuitenkaan sammu. Tuon jälkeen ei ole mitään muuta ongelmaa, tyhjäkäynti on normaali. Vikaa ei ilmene kylmällä koneella. Ei vikakoodeja. Ilmanoton haitarikumit ehjät. M52TU kone.
Lisäilmaluistia meinasin tutkia, ei tule oikein muuta mieleen. Mutta luulisi sen oireilevan muulloinkin kuin vain tuossa tilanteessa?
Comment
-
Kun kerran sulla jo umpiot auki ja rinkulat menneet rikki, melkein sama laittaa jotkut CCFL-annelit. Umnitza tms. On kirkkaammat ja ei tarvi erillistä polttimoa.Originally posted by JL89 View PostKävi pikku köpä kun ajovaloja availin. Eli onnistuin saamaan enkelien parkkirenkaan toisen sakaran poikki. Orkkis hellat, en äkkiseltään löytänyt pelkkiä renkaita noihin, vai passaako ns tarvikkeet? Toki sen liimattuakin sais mut jääköhän valorengas puolittaiseksi jos sen liimaa..:think tietysti kirkkaalla muoviliimalla mutta haluisin kyllä ihan uuden tilalle. Kellään tietoa?
Ja auto oli siis fl-00 530dCurrent:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
Mulla samat oireet 535 kanssa. Rupes edellispäivänä tekemään. Välillä tippui kierrokset mittarin mukaan alle 500. Mut heti ku nostaa kaasulla kierroksia ei tätä enää esiinny. Ei anna vikakoodeja. En oo keksiny tähän vastausta enkä löytäny googlella mitään.Originally posted by TJJ View PostOnko vinkkejä missä vika: lämpimällä koneella 15-60 min pysähdyksissä olon jälkeen startissa kierrokset nousee hiukan liian ylös ja putoaa samantien liian alas ja moottori melkein sammuu, ei kuitenkaan sammu. Tuon jälkeen ei ole mitään muuta ongelmaa, tyhjäkäynti on normaali. Vikaa ei ilmene kylmällä koneella. Ei vikakoodeja. Ilmanoton haitarikumit ehjät. M52TU kone.
Lisäilmaluistia meinasin tutkia, ei tule oikein muuta mieleen. Mutta luulisi sen oireilevan muulloinkin kuin vain tuossa tilanteessa?G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Kuinka Touringissa saa vaihdettua takalasin kehyksen? Onko millainen homma irroittaa autosta? Onko kehys liimattu lasiin?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
m52b25 teki samaa joskus, vikaa etsin pitkään koska välillä oireili välillä ei. Korjaantui muistaakseni kampuran (vai nokan) anturin vaihdolla, ei voi enää millään muistaa kummalla.Originally posted by TJJ View PostOnko vinkkejä missä vika: lämpimällä koneella 15-60 min pysähdyksissä olon jälkeen startissa kierrokset nousee hiukan liian ylös ja putoaa samantien liian alas ja moottori melkein sammuu, ei kuitenkaan sammu. Tuon jälkeen ei ole mitään muuta ongelmaa, tyhjäkäynti on normaali. Vikaa ei ilmene kylmällä koneella. Ei vikakoodeja. Ilmanoton haitarikumit ehjät. M52TU kone.
Lisäilmaluistia meinasin tutkia, ei tule oikein muuta mieleen. Mutta luulisi sen oireilevan muulloinkin kuin vain tuossa tilanteessa?
Koodeja ei ollut, ajelin sillä varmaan puoli vuotta vai ylikin kunnes tuli käyntihäiriöitä enemmän, (se myös sammui tuossa kierrosten notkahduksessa kun paheni ajan kanssa), sain koodin kiinni ja tuo vika korjaantui siinä sivussa.
Lisäilmaluistinkin otin auki ja putsasin, ei ollut vaikutusta. Ja aika monesti kävin imupuolen läpi, sieltä vikaa löytämättä.
Huom. ennenkö vaihdatte (kalliita) osia arpomalla niin edellämainitusta on sen 7 vuotta joten suhtautukaa sillä varauksella muistikuviini, en ota vastuuta
EDIT: Perhana, nyt kun rupesin tarkemmin miettimään niin olikohan tuo muuten kiinni silloin separaattorista, ei voi kyllä muistaa, vaikka oireet muistaa päivänselvästi. No, ainakin helpottanee teidän vianhakua
Last edited by Gize; 17-12-2017, 19:58.Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
Led-renkaat menee suoraan vakioiden tilalle. Virta suoraan vakioparkkien kannoilta, niin ei herjaa palaneista parkeista.Originally posted by luikas View PostKun kerran sulla jo umpiot auki ja rinkulat menneet rikki, melkein sama laittaa jotkut CCFL-annelit. Umnitza tms. On kirkkaammat ja ei tarvi erillistä polttimoa.E36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
Tänään seilasi kierrokset 500-1500 väliä ajon jälkeen ennen sammutusta. Mutta vain yhdellä kerralla. Ja tuo sama kuuman startin vika toki on yhä, kierrokset hyppää 2500 ja putoaa sitten 500, kone meinaa sammua ja toimii sitten normaalisti.Originally posted by Gize View Postm52b25 teki samaa joskus, vikaa etsin pitkään koska välillä oireili välillä ei. Korjaantui muistaakseni kampuran (vai nokan) anturin vaihdolla, ei voi enää millään muistaa kummalla.
Koodeja ei ollut, ajelin sillä varmaan puoli vuotta vai ylikin kunnes tuli käyntihäiriöitä enemmän, (se myös sammui tuossa kierrosten notkahduksessa kun paheni ajan kanssa), sain koodin kiinni ja tuo vika korjaantui siinä sivussa.
Lisäilmaluistinkin otin auki ja putsasin, ei ollut vaikutusta. Ja aika monesti kävin imupuolen läpi, sieltä vikaa löytämättä.
Huom. ennenkö vaihdatte (kalliita) osia arpomalla niin edellämainitusta on sen 7 vuotta joten suhtautukaa sillä varauksella muistikuviini, en ota vastuuta
EDIT: Perhana, nyt kun rupesin tarkemmin miettimään niin olikohan tuo muuten kiinni silloin separaattorista, ei voi kyllä muistaa, vaikka oireet muistaa päivänselvästi. No, ainakin helpottanee teidän vianhakua
Kyllä tuo luisti pitää kuitenkin ekaksi tutkia. Ja ehkäpä DISA:n läpän kunto myös.
Comment
-
Tutkin lisäilmaluistia ja laitoin toisen (käytetyn) tilalle. Kovasti se vaan napsutti ja tuli engine failsafe modea... Puhdistin alkuperäisen jarrucleanerilla ja laitoin sen takaisin ja nyt silläkin tulee välillä failsafea ja se napsuu. Sitten kun polkaisee kaasua, alkaa taas toimimaan. Eli jumittaako nuo nyt molemmat? Kyllä ne sisäosat kuitenkin liikkuu molemmissa herkästi.Originally posted by TJJ View PostKyllä tuo luisti pitää kuitenkin ekaksi tutkia. Ja ehkäpä DISA:n läpän kunto myös.
Ja vikakoodeissa olikin nyt muutamia precat lambda bank 1 no signal. Eli onkohan tuo se oikea syy noihin alkuperäisiin ongelmiin. Ja nämä lisäilmaluistin ongelmat nyt vaan sattui aktivoitumaan kun menin sitä rassaamaan...
Comment
-
Nyt kun sanoit niin olihan tuokin koodi mulla, mutta en siihen luottanut kun ei tuntunut lambdavialta... 2500 asti ei mulla kierrokset käynyt, mutta pahimmillaan sinne 1800+.Originally posted by TJJ View PostTutkin lisäilmaluistia ja laitoin toisen (käytetyn) tilalle. Kovasti se vaan napsutti ja tuli engine failsafe modea... Puhdistin alkuperäisen jarrucleanerilla ja laitoin sen takaisin ja nyt silläkin tulee välillä failsafea ja se napsuu. Sitten kun polkaisee kaasua, alkaa taas toimimaan. Eli jumittaako nuo nyt molemmat? Kyllä ne sisäosat kuitenkin liikkuu molemmissa herkästi.
Ja vikakoodeissa olikin nyt muutamia precat lambda bank 1 no signal. Eli onkohan tuo se oikea syy noihin alkuperäisiin ongelmiin. Ja nämä lisäilmaluistin ongelmat nyt vaan sattui aktivoitumaan kun menin sitä rassaamaan...
Ootko separaattoria vaihtanu koska(an) tuohon? :thinkKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
On separaattori ja putket 2-3 kertaa vaihdettu. Tuli aikoinaan ylihuollettua...Originally posted by Gize View PostNyt kun sanoit niin olihan tuokin koodi mulla, mutta en siihen luottanut kun ei tuntunut lambdavialta... 2500 asti ei mulla kierrokset käynyt, mutta pahimmillaan sinne 1800+.
Ootko separaattoria vaihtanu koska(an) tuohon? :think
Mutta voi siellä silti joku putki olla jo halki, on tuosta kuitenkin aikaa. Ainakin se venttiilikoppaan tuleva oli aika hauras jo muutaman vuoden kuluttua siitä kulmakappaleen haitarin kohdalta.
Nuo pre cat lambdat on vaihdettu 5 vuotta sitten. Ei kyllä ennen ole niistä vikakoodia tullut enkä tajua mikä muu sen voisi aiheuttaa kuin itse lambda. Eihän pielessä olevasta seoksesta (lisäilmaluistin sekoilun takia) tuollaista koodia kuitenkaan pitäisi tulla.
En tiedä menikö jarrucleaner tuon ilmaluistin sisälle ja sotki toimintaa. Nyt äsken se kuitenkin toimi ilman napsumista. Pitää etsiä jos netistä löytyisi tuollaisen avauskuva, onkohan siellä vain käämejä sisällä vai jotain muutakin.
Comment
Comment