Originally posted by BeamR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jasu View PostTakana kyllä pitäisi kaikki olla tiptop. Siitäkö tuo vetarin mahdollinen muljahdus ainoastaan vois johtua? Tarviiko työkaluja tuo tumpin takaisin laitto tai muuta, vai onnistuuko Wetterin pihalla tuo?
EDIT: tuolta lisää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=178821F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by holisti72 View PostMinkähänlainen savotta on vaihtaa jarruputki kuskin puolelle tuohon sigun kulkineeseen? Tänään yritin jarruletkua vaihtaa, mutta letkun ja putken välinen liitos tuntui olevan hivenen juntturassa, eikä taida aueta ilman väkivaltaa:thinkJa etujarruputki kyseessä.
Last edited by holisti72; 27-02-2018, 15:59.- Pena -
BMW E39 528iA -99 orientblau
ex BMW e34 525 tds -92
Comment
-
-
Puhaltaa haaleeta hyttiin
Onkohan termostaatti vai vesipumppu menossa? Vai jotain muuta..
Oiresetvitystä:
Tänään ei meinannut lämmetä hyttiin puhallus vaikka mottilämmöt keskellä, yleensä kuumaa tulee jo aiemmin. Nyt kylmää, haaleeta välillä kuumempaa ja taas viilenee...jne veivaamista, pysyen haaleana.
Mottilämmöt laski noin neljäsosan (valkonen viiva ennen sinistä viivaa)
n.20km ajon jälkeen lähellä kotipihaa, ja nousivat samantien takaisin.
Muutoin lämmöt pysyy keskellä normaalissa.
Paisari tuntui haalealta ei kuumalta vaikka pitäisi.. ylävesiletku lämmin alavesi kylmä.
Syy selvitetty, oli vesipumppu väljä sekä termostaatti vanha!Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Originally posted by e30_M-tech1 View PostOnkohan termostaatti vai vesipumppu menossa? Vai jotain muuta..
Oiresetvitystä:
Tänään ei meinannut lämmetä hyttiin puhallus vaikka mottilämmöt keskellä, yleensä kuumaa tulee jo aiemmin. Nyt kylmää, haaleeta välillä kuumempaa ja taas viilenee...jne veivaamista, pysyen haaleana.
Mottilämmöt laski noin neljäsosan (valkonen viiva ennen sinistä viivaa)
n.20km ajon jälkeen lähellä kotipihaa, ja nousivat samantien takaisin.
Muutoin lämmöt pysyy keskellä normaalissa.
Paisari tuntui haalealta ei kuumalta vaikka pitäisi.. ylävesiletku lämmin alavesi kylmä.- Pena -
BMW E39 528iA -99 orientblau
ex BMW e34 525 tds -92
Comment
-
-
Ok
Originally posted by holisti72 View PostOnko katottu jäähdytin nesteen pakkaskestävyys, ettei ois jäässä osittain, tai ilmaa järjestelmässä..:think Toki ne vesiventtiilitkin voi jumitella
Muutama päivä takaperin 2dl lisäsin pelkkää vettä syyläriin, jonka jälkeen oli rata-ajoa koko päivän, niin nyt oli laskenut taas samaan. e39 tykkää pitää syyläritikun melko alhaalla siellä, houllossa senvuoksi katsottiin paineet yli vuosi sitten. Joten lienee normaalia..
Nesteen väri on siis kirkas, joten en punaista nestettä sinne laskenut (muuta ei käsillä ollut).
Mutta aamusta huoltoon ja katotaan onko se termostaatti, vaiko mikä. Hyvään aikaan tämä tuli kun on huolto varattu =)Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOlis varmaan sen verran kannattanut tutkia, pyöriikö kardaani vaihde päällä. Eli onko esim. vetarin tumppi irronnut perästä, vai onko vika oikeasti laatikossa.Originally posted by BeamR View PostÄäni vetarin tumpin irtoamiselle perästä. Törkkäät paikalleen ja vaihdat kaikki tukivarret takaata ehjiin ettei pääse enää elämään ja tumpit irtoamaan uudestaan.
Liekkö seurausta narinahelan vaihdoista.
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostPaljonko nykypäivänä saa ulos e39 530d m57 184hp vakio moottorista ohjelmoimalla? Mitä muutoksia vaatii n280-300hp?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Worldfuture View PostOnkohan mahdettu keksiä mitään ainetta/ muuta kikkaa, että ikkunat eivät jäätyisi niin helposti kiinni? Siis että ne saisi alas myös pakkasella:think yksikin päivä tuli ajettua joku 60km pikatiell ennen kun aukesi. Ajoviima tietysti varmaan vaikuttaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostTakana kyllä pitäisi kaikki olla tiptop. Siitäkö tuo vetarin mahdollinen muljahdus ainoastaan vois johtua? Tarviiko työkaluja tuo tumpin takaisin laitto tai muuta, vai onnistuuko Wetterin pihalla tuo?
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostPakkanen suurin syypää. Se saa aikaan vetarin kumien jäykistymisen. Kolmas tekijä on terävät kuopat ja töyssyt. Nämä kaikki yhdessä voi tuon vetarin pullahtamisen aiheuttaa.
Kummasti noita pullahtaa etelä euroopassa ja muissa lämpimissä maissa....
Ehjästä ja 100% kunnossa olevasta taka-akselista (myös vetoakselit) ei kyllä tumpit pullahda.Aprilia RSV4
Comment
-
Comment