Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #76
    Originally posted by BeamR View Post
    Ääni vetarin tumpin irtoamiselle perästä. Törkkäät paikalleen ja vaihdat kaikki tukivarret takaata ehjiin ettei pääse enää elämään ja tumpit irtoamaan uudestaan.
    Takana kyllä pitäisi kaikki olla tiptop. Siitäkö tuo vetarin mahdollinen muljahdus ainoastaan vois johtua? Tarviiko työkaluja tuo tumpin takaisin laitto tai muuta, vai onnistuuko Wetterin pihalla tuo?
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #77
      Originally posted by Jasu View Post
      Takana kyllä pitäisi kaikki olla tiptop. Siitäkö tuo vetarin mahdollinen muljahdus ainoastaan vois johtua? Tarviiko työkaluja tuo tumpin takaisin laitto tai muuta, vai onnistuuko Wetterin pihalla tuo?
      Ei tarvitse työkaluja, sen kun törkkää takaisin (toki voi vähän voimaa vaatia), mutta ne tumpit ei irtoa jos akselisto on ehjä, joten kyllä sieltä jotain löysää pitää löytyä.

      EDIT: tuolta lisää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=178821
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Alfistipohjoosesta
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2018
        • 257
        • Loimaa

        #78
        Pystyiskö testaan ku työntää P-päällä? Jos vetari irti niin eikös auto liiku?

        Comment

        • holisti72
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 335
          • Siilinjärvi

          #79
          Originally posted by holisti72 View Post
          Minkähänlainen savotta on vaihtaa jarruputki kuskin puolelle tuohon sigun kulkineeseen? Tänään yritin jarruletkua vaihtaa, mutta letkun ja putken välinen liitos tuntui olevan hivenen juntturassa, eikä taida aueta ilman väkivaltaa:think
          Itse itselleni vastaten, suht simppeli homma vaihella, entinen raakasti poikki ja konehuoneessa vesiventtiilien alta liitos auki, vanha pois ja uus tilalle.. ja vesiventtiilit kun nostaa siitä " telineestään " irti ja siirtää sivuun, niin suht helppoa.. Ja etujarruputki kyseessä.
          Last edited by holisti72; 27-02-2018, 15:59.
          - Pena -

          BMW E39 528iA -99 orientblau
          ex BMW e34 525 tds -92

          Comment

          • e30_M-tech1
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 340
            • Tampere

            #80
            Puhaltaa haaleeta hyttiin

            Onkohan termostaatti vai vesipumppu menossa? Vai jotain muuta..

            Oiresetvitystä:
            Tänään ei meinannut lämmetä hyttiin puhallus vaikka mottilämmöt keskellä, yleensä kuumaa tulee jo aiemmin. Nyt kylmää, haaleeta välillä kuumempaa ja taas viilenee...jne veivaamista, pysyen haaleana.
            Mottilämmöt laski noin neljäsosan (valkonen viiva ennen sinistä viivaa)
            n.20km ajon jälkeen lähellä kotipihaa, ja nousivat samantien takaisin.
            Muutoin lämmöt pysyy keskellä normaalissa.
            Paisari tuntui haalealta ei kuumalta vaikka pitäisi.. ylävesiletku lämmin alavesi kylmä.

            Syy selvitetty, oli vesipumppu väljä sekä termostaatti vanha!
            Last edited by e30_M-tech1; 05-03-2018, 11:29. Reason: edi
            Nykyiset:e39 530i & e36 325
            ---------------------------------------------------
            Exät:
            vw golffi
            e46 328 -00
            e30 320 -87
            e30 325 -83
            e36 325 -91
            e36 328 -98
            e30 325 M-tech1 -87

            Comment

            • holisti72
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 335
              • Siilinjärvi

              #81
              Originally posted by e30_M-tech1 View Post
              Onkohan termostaatti vai vesipumppu menossa? Vai jotain muuta..

              Oiresetvitystä:
              Tänään ei meinannut lämmetä hyttiin puhallus vaikka mottilämmöt keskellä, yleensä kuumaa tulee jo aiemmin. Nyt kylmää, haaleeta välillä kuumempaa ja taas viilenee...jne veivaamista, pysyen haaleana.
              Mottilämmöt laski noin neljäsosan (valkonen viiva ennen sinistä viivaa)
              n.20km ajon jälkeen lähellä kotipihaa, ja nousivat samantien takaisin.
              Muutoin lämmöt pysyy keskellä normaalissa.
              Paisari tuntui haalealta ei kuumalta vaikka pitäisi.. ylävesiletku lämmin alavesi kylmä.
              Onko katottu jäähdytin nesteen pakkaskestävyys, ettei ois jäässä osittain, tai ilmaa järjestelmässä..:think Toki ne vesiventtiilitkin voi jumitella
              - Pena -

              BMW E39 528iA -99 orientblau
              ex BMW e34 525 tds -92

              Comment

              • e30_M-tech1
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 340
                • Tampere

                #82
                Ok

                Originally posted by holisti72 View Post
                Onko katottu jäähdytin nesteen pakkaskestävyys, ettei ois jäässä osittain, tai ilmaa järjestelmässä..:think Toki ne vesiventtiilitkin voi jumitella
                Pitää kestävyys katsoa vielä. kesällä on katsottu viimeksi ja noin -30 oli kestävyys. Tallista plus/-4 asteesta on koko talvi käynnistelty, niin ei pitäisi jäätyä vaikkei kestävyyttä olisikaan:think

                Muutama päivä takaperin 2dl lisäsin pelkkää vettä syyläriin, jonka jälkeen oli rata-ajoa koko päivän, niin nyt oli laskenut taas samaan. e39 tykkää pitää syyläritikun melko alhaalla siellä, houllossa senvuoksi katsottiin paineet yli vuosi sitten. Joten lienee normaalia..
                Nesteen väri on siis kirkas, joten en punaista nestettä sinne laskenut (muuta ei käsillä ollut).
                Mutta aamusta huoltoon ja katotaan onko se termostaatti, vaiko mikä. Hyvään aikaan tämä tuli kun on huolto varattu =)
                Last edited by e30_M-tech1; 27-02-2018, 23:09. Reason: edi
                Nykyiset:e39 530i & e36 325
                ---------------------------------------------------
                Exät:
                vw golffi
                e46 328 -00
                e30 320 -87
                e30 325 -83
                e36 325 -91
                e36 328 -98
                e30 325 M-tech1 -87

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  #83
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Olis varmaan sen verran kannattanut tutkia, pyöriikö kardaani vaihde päällä. Eli onko esim. vetarin tumppi irronnut perästä, vai onko vika oikeasti laatikossa.
                  Originally posted by BeamR View Post
                  Ääni vetarin tumpin irtoamiselle perästä. Törkkäät paikalleen ja vaihdat kaikki tukivarret takaata ehjiin ettei pääse enää elämään ja tumpit irtoamaan uudestaan.
                  Juu näinhän siinä oli päässyt käymään. Onneksi nyt näin.
                  Liekkö seurausta narinahelan vaihdoista.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • [Snowboarder]
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 2188
                    • Karstula

                    #84
                    Paljonko nykypäivänä saa ulos e39 530d m57 184hp vakio moottorista ohjelmoimalla? Mitä muutoksia vaatii n280-300hp?
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #85
                      Originally posted by [Snowboarder] View Post
                      Paljonko nykypäivänä saa ulos e39 530d m57 184hp vakio moottorista ohjelmoimalla? Mitä muutoksia vaatii n280-300hp?
                      Taitaa tuon automaattilaatikon kesto tulla ensimmäisenä vastaan.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Worldfuture
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 324
                        • Forssa

                        #86
                        Onkohan mahdettu keksiä mitään ainetta/ muuta kikkaa, että ikkunat eivät jäätyisi niin helposti kiinni? Siis että ne saisi alas myös pakkasella:think yksikin päivä tuli ajettua joku 60km pikatiell ennen kun aukesi. Ajoviima tietysti varmaan vaikuttaa.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #87
                          Originally posted by Worldfuture View Post
                          Onkohan mahdettu keksiä mitään ainetta/ muuta kikkaa, että ikkunat eivät jäätyisi niin helposti kiinni? Siis että ne saisi alas myös pakkasella:think yksikin päivä tuli ajettua joku 60km pikatiell ennen kun aukesi. Ajoviima tietysti varmaan vaikuttaa.
                          Kannattaa kokeilla esim. shell tiivistesuojaa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            #88
                            Lasin lämpimässä hinkutin syrjiä myöten 5 vedestä vai mikä se oli... ei mitään jääongelmia avon ikkunoitten kanssa sen jälkeen.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • Hezman
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 708
                              • Jyväskylä

                              #89
                              Originally posted by Jasu View Post
                              Takana kyllä pitäisi kaikki olla tiptop. Siitäkö tuo vetarin mahdollinen muljahdus ainoastaan vois johtua? Tarviiko työkaluja tuo tumpin takaisin laitto tai muuta, vai onnistuuko Wetterin pihalla tuo?
                              Pakkanen suurin syypää. Se saa aikaan vetarin kumien jäykistymisen. Kolmas tekijä on terävät kuopat ja töyssyt. Nämä kaikki yhdessä voi tuon vetarin pullahtamisen aiheuttaa.

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #90
                                Originally posted by Hezman View Post
                                Pakkanen suurin syypää. Se saa aikaan vetarin kumien jäykistymisen. Kolmas tekijä on terävät kuopat ja töyssyt. Nämä kaikki yhdessä voi tuon vetarin pullahtamisen aiheuttaa.
                                Jos pakkanen on suurin syypää, noita irronneita vetarin tumppeja olis jatkuvasti e39/e38 sektoreilla pohjoismaissa ja olis ollu jo uutenakin.
                                Kummasti noita pullahtaa etelä euroopassa ja muissa lämpimissä maissa....
                                Ehjästä ja 100% kunnossa olevasta taka-akselista (myös vetoakselit) ei kyllä tumpit pullahda.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎