Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Sylin_teri_
    BTCF Member
    • May 2013
    • 366
    • Suomi finland

    E39 530D pre lci ei käynnisty. Syksyllä käynnisty sillontällöin vähän päivästä riippuen mutta talven tullessa ei enää ollenkaan. Nyt seissyt.

    Inpalla livedatassa virrat päällä siirtopaine nousee 3bar ja pumpun sammuttua alkaa suht nopeasti laskemaan painetta 1bar asti. Tarkoittaako tämä että vuotaa jostain läpi? Kun tukki letkun suodattimen jälkeen ja laittoi virrat päälle niin siirtopaine nousi 3,1bar ja pysyi siinä.

    Startatessa rail paine nousi 50-80bar ja siirtopaine 2-2,5bar.

    Mistä kannattaisi jatkaa selvittämistä? Vikakoodia tuli hehkuista ja ahtopaine anturista.

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      Railipaine ainakin jää liian alas

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • _Sylin_teri_
        BTCF Member
        • May 2013
        • 366
        • Suomi finland

        Originally posted by -Markus- View Post
        Railipaine ainakin jää liian alas
        Joo se huomattiin, mutta ei nyt oikein ole hajua kannattaako tässä alkaa katselemaan määränsäädinta, ohivuotoja vai mitä näillä oireilla
        :think

        Tuo siirtopaine ei varmaan saisi "vuotaa" pois niinkuin nyt tekee?

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          Siirtopaineen laskeminen virtojen sammuttamisen jälkeen ei ole ongelma. Tuo siirtopaine on liian matala, pitäisi olla lähemmäs 4 bar. Viallinen siirtopumppu todennäköisin aiheuttaja. Matala siirtopaine voi heijastua myös tuohon matalaan rail-paineeseen. Toki siellä korkeapainepuolella voi olla joku muukin vika, mutta tuo siirtopaine pitää nyt ensin saada kuntoon.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • röi
            Newbiemmer
            • Aug 2016
            • 20
            • Seinäjoki

            Ovi ei aukea

            Mistähän etsis vikaa, apukuskin ovi jäi lukkoon, taiteilin sitte airbagin luukusta lukon auki ja ovipahvin irti. Apparin oveen ei kontaktia niin lukon,peilin kun ikkunankaan suhteen. Apparin ovesta toimii kyllä ikkunanavaus. Liittimet ja asioihin liittyvät sulakkeet on käyty läpi ja akunkengät jne ollut irti.
            Inpalla en pystynyt testaamaan oven toimivuutta kun ei ilmeisesti ole yhteyttä ovi moduuliin. Onko sielä nyt joku väylä sitten poikki vai mikä ihme homma tämä on?

            Comment

            • _Sylin_teri_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 366
              • Suomi finland

              Originally posted by Clavurion View Post
              Siirtopaineen laskeminen virtojen sammuttamisen jälkeen ei ole ongelma. Tuo siirtopaine on liian matala, pitäisi olla lähemmäs 4 bar. Viallinen siirtopumppu todennäköisin aiheuttaja. Matala siirtopaine voi heijastua myös tuohon matalaan rail-paineeseen. Toki siellä korkeapainepuolella voi olla joku muukin vika, mutta tuo siirtopaine pitää nyt ensin saada kuntoon.
              Sumutettiin bensaa imusarjaa niin lähti käymään Ja kyllä tuo lämpimällä koneella ainakin ilosesti käyntiin lähti. Pitää kaverilta tiedustella onko sen jälkeen lähteny enää. Toisaalta akku oli melko loppu niin voi tuo siirtopainekkin siitä johtua että jännite kyykkää liian alas. Pitää inpalla tutkailla kun seuraavan kerran autolle pääsen

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                Jatkossa vastaavissa tapauksissa kannattaa nyt ainakin perusasiat varmistaa, eli että virtaa ja polttoainetta on saatavilla. Esim näissä tapauksissa osaa olla vaikutusta onko tankki täysi vai melko tyhjä.

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • -CMS-
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 84
                  • Helsinki

                  Pahoittelut, nyt tulee hieman pidempää kysymystä ja pohdintaa... Koitin kerätä samaan postaukseen useamman askarruttavan asian, joten hieman paisui tämä...

                  Mistäköhän voisi johtua moottorin alueelta (oletettavasti) kuuluva inahdus/vingahdus, kun moottorin sammuttaa? En ole ihan pystynyt erottamaan onko kuminen vai teräksinen ääni...

                  Moottorin tukikumit vaihdettu puoli vuotta sitten, ja yksi oli täysin sökönä. Johtuuko hihnoista tai niillä toimivista apulaitteista, vai voiko tuo johtua pakoputken kannattamista, jotka todennäköisesti rikkoutuneet moottorin heilumisesta, kun tukikumi oli vielä sökönä?

                  Lisäkysymyksenä vielä, kun koittaa tätä autoa ja sen korjailua opetella: Lämpeneekö teillä 530d-omistajilla kuinka nopeasti moottori? Oma M57D30 ottaa pakkasellakin tuon kokoiseksi lohkoksi yllättävän nopeasti lämmön (n. 5-10 minuuttia). Viisarin mukaan pysyttelee kyllä ihan rajojen keskellä, eli sinänsä ei mitään huolestuttavaa. Tuossa toki lisäksi Webasto, joka sammuttamisen jälkeisestä puhinasta päätelleen toimii, vaikka Weban vesipumppu antaakin vikakoodia. Mikäs noissa vesipumpuissa on ollut normaali käyttöikä ja kannattaako sitä alkaa vaihtamaan varmuuden vuoksi, jos joka tapauksessa on moniurahihnat menossa vaihtoon? Antaako mitään oireita ennen hajoamista?

                  Koitan tuota autovanhusta laittaa kuntoon pidettäväksi vähän pidemmän aikaa, kun sillä ei rullattu ole "kuin" 228tkm ja on muuten hyvässä kondiksessa. Kokemusta on suht vähän, mutta räpeltäjän vikaa enemmänkin. Tuleeko jotain muuta mieleen, jota kannattaisi tsekata/vaihtaa ennaltaehkäisevästi/erityisesti huoltaa, jotta ajokki pysyisi tiellä vielä pitkään?

                  Olen jo ehtinyt:
                  - uusimaan käytännössä koko alustan edestä ja takaa (iskarit kaikkine osineen, kaikki tukivarret, kaikki puslat ml. takakelkan isot, raidetangot)
                  - vaihtamaan kaikki nesteet (pl. jarrunesteet, automaatin ja perän öljyt) ja suodattimet (raittari, ilma, öljy, diesel)
                  - vaihtamaan huohottimen vortex-malliseksi
                  - poistamaan imusarjan läpät
                  - vaihtamaan kaikki alipaineletkut
                  - vaihdattamaan molemmat termostaatit
                  Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
                  Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
                  sigpic

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    530i peräöljyn määrä? 3.64 välitteinen perä. Tuollainen olisi vkl aikana menossa 528iA alle, saa nähdä miten käytös muuttuu, pitäisiköhän laatikon adaptaatiot nollata?

                    edit: siis 3.46 on se perävälitys "uudessa" perässä.
                    Last edited by Tomba87; 29-03-2018, 19:20.
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • lihakimpale
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2017
                      • 261
                      • Oulu

                      Originally posted by Tomba87 View Post
                      530i peräöljyn määrä? 3.64 välitteinen perä. Tuollainen olisi vkl aikana menossa 528iA alle, saa nähdä miten käytös muuttuu, pitäisiköhän laatikon adaptaatiot nollata?
                      Vähä rontti litra. Oisko ollu 1.1 - 1.2l.

                      Comment

                      • Gize
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 551
                        • Tampere

                        Originally posted by -CMS- View Post
                        Tuossa toki lisäksi Webasto, joka sammuttamisen jälkeisestä puhinasta päätelleen toimii, vaikka Weban vesipumppu antaakin vikakoodia. Mikäs noissa vesipumpuissa on ollut normaali käyttöikä ja kannattaako sitä alkaa vaihtamaan varmuuden vuoksi, jos joka tapauksessa on moniurahihnat menossa vaihtoon? Antaako mitään oireita ennen hajoamista?
                        Puhutko nyt weban vesipumpusta vai auton?

                        Weban pumppu on sähköinen (siellä weban tuntumilla), ja se ylikuumenee jos auton vesipumppu ei käy. Ajossa/käynnissä tietysti toimii kuitenkin kun neste kiertää.

                        Nopea oma kysymys: sigun 530dA:sta meni egr-putki poikki, ajateltiin se tulpata pois kokonaan, mutta ei muistaakseni tarvi enää muuta (käyttää piuhan perässä / tulpata alipaineletkuja?) :think
                        Kulkineet:
                        BMW 730dA -03
                        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                        BMW 323i -95
                        Honda CBR600Fighter
                        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Asc sekoaa välillä ja leikkaa "tehoa" itsestään miten sattuu.

                          Vikakoodeja oli

                          40 throttle position (ADS-part)

                          Error frequency : 254

                          Vehicle speed : 2.75km/h

                          ASC passive
                          ABS-control passive
                          stop light switch off
                          ASC-control passive

                          38 position controller (ADS-part)

                          Error frequency : 248

                          Vehicle speed : 2.75km/h

                          ASC passive
                          ABS-control passive
                          stop light switch on
                          ASC-control passive


                          ASC-läpän potikka vaihtoon?
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • micopiira
                            Newbiemmer
                            • Apr 2016
                            • 28
                            • Mikkeli

                            Kellään mitään hajua mistä voisi johtua semmoinen matalilla kierroksilla kuuluva tosi ihmeellinen rohina/kolina (upote)? :think

                            Kuuluu omasta mielestä jostain auton alta pohjasta

                            ei vaikutusta painaako kytkintä vai ei, ei vaikutusta onko auto liikkeellä vai ei.

                            Tuossa vielä videopätkää josta ehkä jotain kuulee ainakin loppupuolella kuuluu aika selvästi.. https://www.youtube.com/watch?v=8Mofvq7LIbs
                            e39 523i -96

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by micopiira View Post
                              Kellään mitään hajua mistä voisi johtua semmoinen matalilla kierroksilla kuuluva tosi ihmeellinen rohina/kolina (upote)? :think

                              Kuuluu omasta mielestä jostain auton alta pohjasta

                              ei vaikutusta painaako kytkintä vai ei, ei vaikutusta onko auto liikkeellä vai ei.

                              Tuossa vielä videopätkää josta ehkä jotain kuulee ainakin loppupuolella kuuluu aika selvästi.. https://www.youtube.com/watch?v=8Mofvq7LIbs
                              Lämpösuoja irronnut ja makaa pakoputken päällä.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Axum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 4416
                                • Kuopio

                                Originally posted by Tomba87 View Post
                                530i peräöljyn määrä? 3.64 välitteinen perä. Tuollainen olisi vkl aikana menossa 528iA alle, saa nähdä miten käytös muuttuu, pitäisiköhän laatikon adaptaatiot nollata?
                                Varmaan samanlainen reaktio kuin liian isoilla (vierintäkehä) vanteilla, vaihtokohdat menee sekaisin, en suosittele.
                                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                                - E39 528ia
                                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Puretaan 520ia -97
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎