Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by DaJackal View PostSieltä läheltä tulipeltiä supsuttaa ja savuttaa, koneen päällä oleva peitemuovi hieman kastuu kahden takimmaisen suuttimen kohdalta. Onko siinä kohdalla jokin liitos missä vuoto voisi olla?
Kannattaa tutustua tähän sivustoon, linkki aiheeseen sopivaan kuvaan. -> http://2009.bmwfans.info/parts/catal...gh_press_pump/F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostJos siellä oikeen supsutus käy niin korkeapainepuolen vuodolta kuulostaa. Lähteekö hyvin käyntiin?
Kannattaa tutustua tähän sivustoon, linkki aiheeseen sopivaan kuvaan. -> http://2009.bmwfans.info/parts/catal...gh_press_pump/
Comment
-
-
M57 525D E39 vuotaa moottoriöljyä kuskinpuolelta. Moottorin yläosa on kuiva, mutta moottori on läpimärkä suodatinjalan tasosta alaspäin. Suodatinjalka on päältä kuiva, ei ole vuotava filtterikopan tiiviste.
Tilaanko suosiolla suodatinjalan tiivisteet, vai onko näissä muuta tyypillistä vuotopaikkaa?
Yritin pestä tuon konehuoneen, mutta vuotaa niin hitaasti ettei nosturilla käytellessä saa vuotoa esiin. Vaatii ainakin sata kilsaa ajoa, ja sitten öljyä onkin taas vähän kaikkialla kun ajoviima sotkeeYön aikana tiputtaa muutaman pisaran.
E39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Originally posted by MaxSound View PostTilaanko suosiolla suodatinjalan tiivisteet, vai onko näissä muuta tyypillistä vuotopaikkaa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostEli eli, moottori M62B44 (NonVanos) kyseessä:
- Auto käy hirveän raskaasti tyhjäkäyntiä kun MAF on kytketty kiinni, varsinkin pakkasesta startatessa ei lähes ollenkaan, ilman MAFfia paljon paremmin, mutta silti kylmänä käy vajailla ja hytkyttäen.
- Pölläyttää öljysavut käynnistäessä.
- Kun avaa öljykorkin käynnissä niin todella voimakas imu koneessa, normaalia, en usko. (?)
- Kun liikennevaloihin tullessa päästää kaasusta niin kierrokset suoriltaan tippuu melkein nolliin ja sitten tasaantuu 500rpm käymään tärisevää tyhjäkäyntiä, ja pikkuhiljaa rupee yskimään pudottaen noin 400rpm, yli 1500rpm käy normaalisti.
Vieläkin kun venailee liikennevaloissa niin kierrokset vähän hiipii alaspäin tonne 500rpm hujakoille ja rupee täristää konetta kuin pytyt vuorotellen syttyisivät huonosti. :think
No tutkitaan lisää.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostVastauksena omaan kysymykseeni niin tuntui huohottimen kalvon vaihdolla rauhoittuvan moottorin käynti, kalvo oli reunoistaa rikki.
Vieläkin kun venailee liikennevaloissa niin kierrokset vähän hiipii alaspäin tonne 500rpm hujakoille ja rupee täristää konetta kuin pytyt vuorotellen syttyisivät huonosti. :think
No tutkitaan lisää.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostMuista tarkistaa myös se termarin johto, ettei uita vettä eculle. Tuskin liittyy tähän vikaan mutta kannattaa selvittää se. Se on kivempi korjata ajoissa kuin myöhässä.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostNyt täytyy mielenkiinnosta kysyä, että miten se niin tekee? :think Eli termarin vastukseen tuleva piuha pystyy kuljettaa vettä piuhoja tai eristettä pitkin?
Oma ei kyllä vielä ole noin tehnyt mutta olen kuullut oireesta.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostNyt täytyy mielenkiinnosta kysyä, että miten se niin tekee? :think Eli termarin vastukseen tuleva piuha pystyy kuljettaa vettä piuhoja tai eristettä pitkin?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJos takakansi oli rikki. Niin melkein vetoa voisi lyödä että huohottimen putki on myös rikki kumiosaltaan. Sieltä tulee pieni imuvuoto ja sotkee öljyllä imusarjan alta.
Katsoin nyt paremmin vikakoodit kun sain INPA:n pelaa kunnolla.
Eka koodi on Lambda before CAT, sit on Thermostat Output.
Adaptaatiot on muistaakseni multi n. +6 ja add +22
Ja roughnessissä pytty 3 vetää ihan ylitse muiden, joten pitää puolaa vaihdella ristiin jos sieltä jotain löytyisi.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostVääntelin kyl kumiosia mitä siihen tulee eikä halkeamia näkynyt.
Melkein käyttäisi imusarjan irti. Ja vaihtaisi tuon koko putken, nuuka vaihtelee vain uuden kumin jostain öljyn kestävästä letkusta ja uudet O-renkaat.
Sekä samalla muuta tiivistettä mitä tarvii. Myös niitä alipaine, yms. letkuja, yms. jotka samalla vaan kaikki uusiksi.
Last edited by bemmeri; 13-03-2018, 21:03.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostTuota on aika hankala nähdä imusarja paikoillaan, siis tuota kumiosaa joka menee poikki. Vääntelemään sitä kyllä joutuu hieman kun takakannen vaihtaa imusarja paikoillaan.
Melkein käyttäisi imusarjan irti. Ja vaihtaisi tuon koko putken, nuuka vaihtelee vain uuden kumin jostain öljyn kestävästä letkusta ja uudet O-renkaat.
Sekä samalla muuta tiivistettä mitä tarvii. Myös niitä alipaine, yms. letkuja, yms. jotka samalla vaan kaikki uusiksi.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Olisi jossain vaiheessa tulossa iskareiden yläpään laakereiden vaihto.
Saksan Ebaysta näyttäis saavan OEM repair kitin hintaan 65€/puoli ( https://www.ebay.de/itm/Genuine-BMW-...YAAOSwopRYmXJp )
Lähinnä mietin että kannattaako hommata tuo OEM (mikä merkki nyt onkaan) vai mielummin jotain toisen merkkistä?e39 523i -96
Comment
-
Comment