Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DaJackal
    Bimmer Rookie
    • Mar 2018
    • 43
    • Lappeenranta

    Originally posted by Clavurion View Post
    Harvemmin suutin vuotaa ulospäin. Jos siinä on ulkopuolella vuotoa, niin todennäköisemmin tulee suuttimen päältä vuotavasta paluulinjasta tai korkeapaineyhteestä.
    Sieltä läheltä tulipeltiä supsuttaa ja savuttaa, koneen päällä oleva peitemuovi hieman kastuu kahden takimmaisen suuttimen kohdalta. Onko siinä kohdalla jokin liitos missä vuoto voisi olla?

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by DaJackal View Post
      Sieltä läheltä tulipeltiä supsuttaa ja savuttaa, koneen päällä oleva peitemuovi hieman kastuu kahden takimmaisen suuttimen kohdalta. Onko siinä kohdalla jokin liitos missä vuoto voisi olla?
      Jos siellä oikeen supsutus käy niin korkeapainepuolen vuodolta kuulostaa. Lähteekö hyvin käyntiin?

      Kannattaa tutustua tähän sivustoon, linkki aiheeseen sopivaan kuvaan. -> http://2009.bmwfans.info/parts/catal...gh_press_pump/
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • DaJackal
        Bimmer Rookie
        • Mar 2018
        • 43
        • Lappeenranta

        Originally posted by peto2 View Post
        Jos siellä oikeen supsutus käy niin korkeapainepuolen vuodolta kuulostaa. Lähteekö hyvin käyntiin?

        Kannattaa tutustua tähän sivustoon, linkki aiheeseen sopivaan kuvaan. -> http://2009.bmwfans.info/parts/catal...gh_press_pump/
        Lähtee hyvin käyntiin ja huoltoukko sanoi että kuulostaa juuri siltä miltä vuotava suutin yleensä kuulostaa. (Ulkoistin korjauksen kun ei ole dieseleistä kokemusta ja aikakin on vähän kortilla.) Voin laittaa viestin että tsekkaapa tuon kuvan mukaan ne linjojen liitokset ensin, sikäli sopisi oireisiin kun koeajolla ensimmäinen kiihdytys meni hyvin mutta seuraavassa tuli näyttöön vikakoodi "Fuel injection system fault" tms ja vedot vähenivät reippaasti. Jonkin liitoksen pettäminen selittäisi asian, en tiedä hajoavatko suuttimet yleensä noin äkkinäisesti.

        Comment

        • MaxSound
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 255
          • Kajaani

          M57 525D E39 vuotaa moottoriöljyä kuskinpuolelta. Moottorin yläosa on kuiva, mutta moottori on läpimärkä suodatinjalan tasosta alaspäin. Suodatinjalka on päältä kuiva, ei ole vuotava filtterikopan tiiviste.

          Tilaanko suosiolla suodatinjalan tiivisteet, vai onko näissä muuta tyypillistä vuotopaikkaa?

          Yritin pestä tuon konehuoneen, mutta vuotaa niin hitaasti ettei nosturilla käytellessä saa vuotoa esiin. Vaatii ainakin sata kilsaa ajoa, ja sitten öljyä onkin taas vähän kaikkialla kun ajoviima sotkee Yön aikana tiputtaa muutaman pisaran.
          E39 525DA Touring -01, 540tkm

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            Originally posted by MaxSound View Post
            Tilaanko suosiolla suodatinjalan tiivisteet, vai onko näissä muuta tyypillistä vuotopaikkaa?
            Siitä kannattaa lähteä liikkeelle.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Jax_KiBez
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 2062
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Jax_KiBez View Post
              Eli eli, moottori M62B44 (NonVanos) kyseessä:
              - Auto käy hirveän raskaasti tyhjäkäyntiä kun MAF on kytketty kiinni, varsinkin pakkasesta startatessa ei lähes ollenkaan, ilman MAFfia paljon paremmin, mutta silti kylmänä käy vajailla ja hytkyttäen.
              - Pölläyttää öljysavut käynnistäessä.
              - Kun avaa öljykorkin käynnissä niin todella voimakas imu koneessa, normaalia, en usko. (?)
              - Kun liikennevaloihin tullessa päästää kaasusta niin kierrokset suoriltaan tippuu melkein nolliin ja sitten tasaantuu 500rpm käymään tärisevää tyhjäkäyntiä, ja pikkuhiljaa rupee yskimään pudottaen noin 400rpm, yli 1500rpm käy normaalisti.
              Vastauksena omaan kysymykseeni niin tuntui huohottimen kalvon vaihdolla rauhoittuvan moottorin käynti, kalvo oli reunoistaa rikki.

              Vieläkin kun venailee liikennevaloissa niin kierrokset vähän hiipii alaspäin tonne 500rpm hujakoille ja rupee täristää konetta kuin pytyt vuorotellen syttyisivät huonosti. :think

              No tutkitaan lisää.
              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

              _____________________________________
              Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
              Tästä mun kaluston showroomiin
              Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by Jax_KiBez View Post
                Vastauksena omaan kysymykseeni niin tuntui huohottimen kalvon vaihdolla rauhoittuvan moottorin käynti, kalvo oli reunoistaa rikki.

                Vieläkin kun venailee liikennevaloissa niin kierrokset vähän hiipii alaspäin tonne 500rpm hujakoille ja rupee täristää konetta kuin pytyt vuorotellen syttyisivät huonosti. :think

                No tutkitaan lisää.
                Muista tarkistaa myös se termarin johto, ettei uita vettä eculle. Tuskin liittyy tähän vikaan mutta kannattaa selvittää se. Se on kivempi korjata ajoissa kuin myöhässä.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Jax_KiBez
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 2062
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Muista tarkistaa myös se termarin johto, ettei uita vettä eculle. Tuskin liittyy tähän vikaan mutta kannattaa selvittää se. Se on kivempi korjata ajoissa kuin myöhässä.
                  Nyt täytyy mielenkiinnosta kysyä, että miten se niin tekee? :think Eli termarin vastukseen tuleva piuha pystyy kuljettaa vettä piuhoja tai eristettä pitkin?
                  Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                  Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                  _____________________________________
                  Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                  Tästä mun kaluston showroomiin
                  Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Jos takakansi oli rikki. Niin melkein vetoa voisi lyödä että huohottimen putki on myös rikki kumiosaltaan. Sieltä tulee pieni imuvuoto ja sotkee öljyllä imusarjan alta.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Jax_KiBez View Post
                      Nyt täytyy mielenkiinnosta kysyä, että miten se niin tekee? :think Eli termarin vastukseen tuleva piuha pystyy kuljettaa vettä piuhoja tai eristettä pitkin?
                      Se vastus alkaa jotenkin vuotaa ja sitten työntää nesteen johtoa myöden eculle asti.
                      Oma ei kyllä vielä ole noin tehnyt mutta olen kuullut oireesta.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Jax_KiBez View Post
                        Nyt täytyy mielenkiinnosta kysyä, että miten se niin tekee? :think Eli termarin vastukseen tuleva piuha pystyy kuljettaa vettä piuhoja tai eristettä pitkin?
                        Termarin vastukselta piuhat menee suoraan ecu:lle ja termarin tiivistyksen pettäessä vesi suoraan ecun päällä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Jax_KiBez
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 2062
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Jos takakansi oli rikki. Niin melkein vetoa voisi lyödä että huohottimen putki on myös rikki kumiosaltaan. Sieltä tulee pieni imuvuoto ja sotkee öljyllä imusarjan alta.
                          Vääntelin kyl kumiosia mitä siihen tulee eikä halkeamia näkynyt.

                          Katsoin nyt paremmin vikakoodit kun sain INPA:n pelaa kunnolla.
                          Eka koodi on Lambda before CAT, sit on Thermostat Output.

                          Adaptaatiot on muistaakseni multi n. +6 ja add +22

                          Ja roughnessissä pytty 3 vetää ihan ylitse muiden, joten pitää puolaa vaihdella ristiin jos sieltä jotain löytyisi.
                          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                          _____________________________________
                          Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                          Tästä mun kaluston showroomiin
                          Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Originally posted by Jax_KiBez View Post
                            Vääntelin kyl kumiosia mitä siihen tulee eikä halkeamia näkynyt.
                            Tuota on aika hankala nähdä imusarja paikoillaan, siis tuota kumiosaa joka menee poikki. Vääntelemään sitä kyllä joutuu hieman kun takakannen vaihtaa imusarja paikoillaan.

                            Melkein käyttäisi imusarjan irti. Ja vaihtaisi tuon koko putken, nuuka vaihtelee vain uuden kumin jostain öljyn kestävästä letkusta ja uudet O-renkaat.
                            Sekä samalla muuta tiivistettä mitä tarvii. Myös niitä alipaine, yms. letkuja, yms. jotka samalla vaan kaikki uusiksi.




                            Last edited by bemmeri; 13-03-2018, 21:03.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • Jax_KiBez
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 2062
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Tuota on aika hankala nähdä imusarja paikoillaan, siis tuota kumiosaa joka menee poikki. Vääntelemään sitä kyllä joutuu hieman kun takakannen vaihtaa imusarja paikoillaan.

                              Melkein käyttäisi imusarjan irti. Ja vaihtaisi tuon koko putken, nuuka vaihtelee vain uuden kumin jostain öljyn kestävästä letkusta ja uudet O-renkaat.
                              Sekä samalla muuta tiivistettä mitä tarvii. Myös niitä alipaine, yms. letkuja, yms. jotka samalla vaan kaikki uusiksi.
                              Täytyy kyllä pistää korvan taakse kun tuo imusarjan irroitus on vääjämätön jossain vaiheessa omistusta. :think
                              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                              _____________________________________
                              Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                              Tästä mun kaluston showroomiin
                              Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                              Comment

                              • micopiira
                                Newbiemmer
                                • Apr 2016
                                • 28
                                • Mikkeli

                                Olisi jossain vaiheessa tulossa iskareiden yläpään laakereiden vaihto.

                                Saksan Ebaysta näyttäis saavan OEM repair kitin hintaan 65€/puoli ( https://www.ebay.de/itm/Genuine-BMW-...YAAOSwopRYmXJp )

                                Lähinnä mietin että kannattaako hommata tuo OEM (mikä merkki nyt onkaan) vai mielummin jotain toisen merkkistä?
                                e39 523i -96

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎