Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaeske
    Bimmer Rookie
    • May 2020
    • 34
    • Suonenjoki

    E39 530d - 99 polttoaine ongelma

    Mikähä mättää ku ei voi ajaa tankkia alle 15L, repäsee ilmat muuten?

    Comment

    • Fubar
      BTCF Member
      • Aug 2003
      • 192
      • Kuopio

      Originally posted by Jaeske View Post
      Mikähä mättää ku ei voi ajaa tankkia alle 15L, repäsee ilmat muuten?
      Tankin sisällä oleva polttoainepumppu rikki. Searchilla löytyy asiasta lisää foorumilta.
      E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
      ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

      Comment

      • siffo
        Newbiemmer
        • May 2018
        • 26
        • Sipoo

        Originally posted by siffo View Post
        Osaako joku sanoa mistä tulee virta lasinpesurin moottorille? Vajaa vuosi sitten vaihdoin sen ja taas on kuollut. Mittasin liittimestä niin kokoajan tulee 8.9V liittimelle (vaikka virrat pois autosta) ja sitten kun pesurin aktivoi tulee reilu 11V. Ei ilmeisesti tykkää tosta jatkuvasta jännitteestä se pumppu, vielä kun keksisi mistä se tulee...
        Originally posted by HTK12 View Post
        Onko tuo mitattu tulos varmasti oikein? Luulisi tuolla 8.9v jännitteellä jo jotain tapahtuvan pumpussa. GM purkki ohjaa.

        On se oikein. Kaivoin tuon purkin esiin ja sieltä liittimeltä asti tulee jännite kuten arvata saattoi. Yhteys liittimeltä oli ok ja liitin irti näytti nollaa, eikä purkkiinkaan taida tulla virtaa kun pinnistä näytti silloin nollaa. Kait se on jotain vikaa tuossa purkissa, laitoin nyt uuden pumpun, eiköhän sillä taas vuoden eteenpäin pärjätä.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by siffo View Post
          On se oikein. Kaivoin tuon purkin esiin ja sieltä liittimeltä asti tulee jännite kuten arvata saattoi. Yhteys liittimeltä oli ok ja liitin irti näytti nollaa, eikä purkkiinkaan taida tulla virtaa kun pinnistä näytti silloin nollaa. Kait se on jotain vikaa tuossa purkissa, laitoin nyt uuden pumpun, eiköhän sillä taas vuoden eteenpäin pärjätä.
          Yleensä sähkömoottorit liikkuu jo tuolla ~9v jännitteellä, joten siksi kysyin. Voi olla purkki vikakin. Käytettynä eivät mahdottomia maksa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Hebbu ///M3
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 1627
            • Dallas

            Tuo on jotaki vikadiagnostiikan hituvirtoja, pesurin punpulle.
            Sotkamo Connection

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
              Tuo on jotaki vikadiagnostiikan hituvirtoja, pesurin punpulle.
              Näin nähtävästi on, joku aika sitten ihmettelin samaa kun vaihdoin pumpun.
              Tarvikepumput ei tunnu kestävän, menee pesunesteet moottorin puolelle. 2kpl hajos noin muutaman kuukauden aikana.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • siffo
                Newbiemmer
                • May 2018
                • 26
                • Sipoo

                Originally posted by JJT View Post
                Näin nähtävästi on, joku aika sitten ihmettelin samaa kun vaihdoin pumpun.
                Tarvikepumput ei tunnu kestävän, menee pesunesteet moottorin puolelle. 2kpl hajos noin muutaman kuukauden aikana.

                No sehän selittääkin, Motonetin halpis pumppuja mullakin.

                Comment

                • ChilileipÄ
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 2014
                  • jyväskylä

                  Originally posted by matke View Post
                  E39 touringin ilmapussi perä temppuilee mietin tilalle rauta jousia meneekö esim d2 tai bc touringii tarkotettu alustasarja suoraan?
                  bc:n kanssa tarvii linkin kuvasta osat 12, 13 ja 14. D2 ei tietoa mut varmaa sama?
                  https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_0523
                  F11 530D M-Sport ’11
                  E39 525iA touring M-Sport '02
                  ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10506
                    • Saaressa

                    Talviseisonnan jälkeen tälläinen omituisuus että autossa palelee.
                    Jos pitää normi 21.5C ja automaatin ni pidempää kun ajelee puhaltaa perkeleen kylmää, että palelee. Manuaalisesti ku ajelee sulakkeita lasille/jalkoihin/naamalle ei juuri muutosta kylmä on ja vaikka laittais huurteenpoiston ni puhaltaa edelleen viileetä. Jos naputtaa lämmöt täysille niin alkaa kyllä lämmintä puskemaan niin ku ruotsalaisessa saunassa istuisi. Siitä kun pienentelee tuntuu että lämpö alkais toimimaan normaalisti. Ilmastoinnin paneelin purin ja putsasin mm sisälämpötila-anturin pölystä ja ulkolämpötila-anturi toimii normaalisti. Onko sitte vaa vesiventtiilit ryytyneet seisonnan aikana? :think

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • rikuh1
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 518
                      • Hämeenlinna

                      Originally posted by duuk View Post
                      Talviseisonnan jälkeen tälläinen omituisuus että autossa palelee.
                      Jos pitää normi 21.5C ja automaatin ni pidempää kun ajelee puhaltaa perkeleen kylmää, että palelee. Manuaalisesti ku ajelee sulakkeita lasille/jalkoihin/naamalle ei juuri muutosta kylmä on ja vaikka laittais huurteenpoiston ni puhaltaa edelleen viileetä. Jos naputtaa lämmöt täysille niin alkaa kyllä lämmintä puskemaan niin ku ruotsalaisessa saunassa istuisi. Siitä kun pienentelee tuntuu että lämpö alkais toimimaan normaalisti. Ilmastoinnin paneelin purin ja putsasin mm sisälämpötila-anturin pölystä ja ulkolämpötila-anturi toimii normaalisti. Onko sitte vaa vesiventtiilit ryytyneet seisonnan aikana? :think
                      Pyöriikö se paneelin pieni puhallinmoottori ok? Kuulostaaa äkkiseltään nimittäin oireet siltä, jossei se pyöri niin se anturi ei saa järkevää tietoa sisälämmöstä kun kaikki moottori/voimansiirron lämpö säteilee kuitenkin sisälle ja auto luulee että sisällä on helkkarin kuuma. Samaisen vaivan kanssa painineena e38 kanssa joskus
                      E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                      Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                      RikunAutofix.fi

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10506
                        • Saaressa

                        Originally posted by rikuh1 View Post
                        Pyöriikö se paneelin pieni puhallinmoottori ok? Kuulostaaa äkkiseltään nimittäin oireet siltä, jossei se pyöri niin se anturi ei saa järkevää tietoa sisälämmöstä kun kaikki moottori/voimansiirron lämpö säteilee kuitenkin sisälle ja auto luulee että sisällä on helkkarin kuuma. Samaisen vaivan kanssa painineena e38 kanssa joskus
                        Totta muuten, eipä taida toimia, pitää parsia toinen ihka kasaan. Oon ostanu kaks paneelia joista toisesta oli puhaltimen nopeuskatkaisija rikkäisenä irti ja toisesta 3 lämmönsäätönappia halki. Ehkä kolmanella kerralla onnistuu saada eheä.

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10506
                          • Saaressa

                          Originally posted by rikuh1 View Post
                          Pyöriikö se paneelin pieni puhallinmoottori ok? Kuulostaaa äkkiseltään nimittäin oireet siltä, jossei se pyöri niin se anturi ei saa järkevää tietoa sisälämmöstä kun kaikki moottori/voimansiirron lämpö säteilee kuitenkin sisälle ja auto luulee että sisällä on helkkarin kuuma. Samaisen vaivan kanssa painineena e38 kanssa joskus
                          Jep kävin ajaa reilu 20km ja kyllä toimii loogisemmin vaikka vielä ei niin pitkää siivua ajanutkaan niin huomasi eron heti. Kiitos neuvosta!

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • mikkomaa
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 336
                            • Tuusula

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            M52 E39/E38 termostaatin kotelot on yksi perkeleen keksintö, ne voi olla valmiiksi kieroja uutuuttaan vaikka kuinka alkuperäisen ostaisit. Se on varteenotettava kohde tutkia jos epäillään vuotoa järjestelmässä. Vaikka olisi viikko sitten vaihdettu. Ne kiinnityspisteetkin on suunniteltu näin ja niin ettei ne pultit tasaiseen sitä kunnolla kiristä. On kokemusta...


                            Nestevuotoa en löytänyt, katselin samalla kun öljyt ja viskon vaihdoin.
                            Edelleen mennään kuumana. Vaihdoin viskon, behr tai mikä nyt onkaan..


                            Nyt lämmintä ulkona 27c, alkoi motari pätkän lopulla hiljalleen kohota yli puolen välin. Sisältä lämpösäädintä kuumalle ja tippui puoleen väliin. Sisälle siis tulee lämmin kyllä hyvin. Nestepinta ok. Ainut mitä en ole tuohon nykyiseen vaihtanut on vesipumppu..


                            Lähdenkö sen vaihdosta seuraavaksi? Hitusen tulee kuuma sisällä kun joutuu näillä helteillä vielä lämmityksen laittamaan päälle..

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5019
                              • Paimio

                              Misäthän lie johtuu että ihan yhtäkkiä ajossa rupesi jarrupoljin matkaamaan hieman syvemmälle kuin normaalisti kun poljinta painaa hitaasti?

                              Ihan kuin olisi järjestelmässä ilmaa...mitään remonttia ei ole jarruille tehty joten ei ainakaan huonosta ilmaamisesta voi johtua.

                              Kun tempaisee reippaammin niin toimii mielestäni ihan hyvin. Jarrutehoissa muutenkaan tunnu ainakaan suurta muutosta olevan, mutta poljin vaan matkaa pidemmälle ja tuntuu vähän sienimäiseltä ennen kuin rupeaa jarruttamaan.

                              Pääsylinteri?

                              EDIT:
                              TJaa löytyikin vika helposti. Jarruputki puhki tasauspyörästön yläpuolelta.

                              Onkos tuo putken vaihto kummoinen projekti? Pitääkö tankki irroittaa että pääsee käsiksi?
                              Last edited by TheRipper; 18-06-2020, 12:29.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Misäthän lie johtuu että ihan yhtäkkiä ajossa rupesi jarrupoljin matkaamaan hieman syvemmälle kuin normaalisti kun poljinta painaa hitaasti?

                                Ihan kuin olisi järjestelmässä ilmaa...mitään remonttia ei ole jarruille tehty joten ei ainakaan huonosta ilmaamisesta voi johtua.

                                Kun tempaisee reippaammin niin toimii mielestäni ihan hyvin. Jarrutehoissa muutenkaan tunnu ainakaan suurta muutosta olevan, mutta poljin vaan matkaa pidemmälle ja tuntuu vähän sienimäiseltä ennen kuin rupeaa jarruttamaan.

                                Pääsylinteri?

                                EDIT:
                                TJaa löytyikin vika helposti. Jarruputki puhki tasauspyörästön yläpuolelta.

                                Onkos tuo putken vaihto kummoinen projekti? Pitääkö tankki irroittaa että pääsee käsiksi?
                                Jarruputkien pettäminen ainakin omien kokemusten perusteella se yleisin tähän vaivaan. Kyllähän siinä jokinlainen homma kun pitää vaihtaa sieltä vänkärin jalatilan kohdilta taakse asti. Vaihda samalla ne molemmat taka putket, kohta pettää se toinen kuitenkin.

                                Itse en irroittanut tankkia kun ei en laittanut alkuperäisiin kiinnikkeisiin kiinni. Ellei letkuja ole vaihdettu, niin ne samalla vaihtoon. Itsellä oli alkuperäiset letkut takana ja kuskin puoleinen ei kyllä lähtenyt irti putkesta suosiolla. Kannattaa myös vilkaista ne konehuoneen lyhyet jarruletkun pätkät. Ovat melko lämpimässä paikassa ja itsellä petti toinen. Onneksi olin kotinurkilla niin varovasti ajoin kotiin. Samalla toki vaihtuu sitten jarrunesteet, joten sitäkin hyvä litra olla, niin saa edestä myös vaihdettua.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎