Osaako joku sanoa mistä tulee virta lasinpesurin moottorille? Vajaa vuosi sitten vaihdoin sen ja taas on kuollut. Mittasin liittimestä niin kokoajan tulee 8.9V liittimelle (vaikka virrat pois autosta) ja sitten kun pesurin aktivoi tulee reilu 11V. Ei ilmeisesti tykkää tosta jatkuvasta jännitteestä se pumppu, vielä kun keksisi mistä se tulee...
Onko tuo mitattu tulos varmasti oikein? Luulisi tuolla 8.9v jännitteellä jo jotain tapahtuvan pumpussa. GM purkki ohjaa.
On se oikein. Kaivoin tuon purkin esiin ja sieltä liittimeltä asti tulee jännite kuten arvata saattoi. Yhteys liittimeltä oli ok ja liitin irti näytti nollaa, eikä purkkiinkaan taida tulla virtaa kun pinnistä näytti silloin nollaa. Kait se on jotain vikaa tuossa purkissa, laitoin nyt uuden pumpun, eiköhän sillä taas vuoden eteenpäin pärjätä.
On se oikein. Kaivoin tuon purkin esiin ja sieltä liittimeltä asti tulee jännite kuten arvata saattoi. Yhteys liittimeltä oli ok ja liitin irti näytti nollaa, eikä purkkiinkaan taida tulla virtaa kun pinnistä näytti silloin nollaa. Kait se on jotain vikaa tuossa purkissa, laitoin nyt uuden pumpun, eiköhän sillä taas vuoden eteenpäin pärjätä.
Yleensä sähkömoottorit liikkuu jo tuolla ~9v jännitteellä, joten siksi kysyin. Voi olla purkki vikakin. Käytettynä eivät mahdottomia maksa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tuo on jotaki vikadiagnostiikan hituvirtoja, pesurin punpulle.
Näin nähtävästi on, joku aika sitten ihmettelin samaa kun vaihdoin pumpun.
Tarvikepumput ei tunnu kestävän, menee pesunesteet moottorin puolelle. 2kpl hajos noin muutaman kuukauden aikana.
Näin nähtävästi on, joku aika sitten ihmettelin samaa kun vaihdoin pumpun.
Tarvikepumput ei tunnu kestävän, menee pesunesteet moottorin puolelle. 2kpl hajos noin muutaman kuukauden aikana.
No sehän selittääkin, Motonetin halpis pumppuja mullakin.
Talviseisonnan jälkeen tälläinen omituisuus että autossa palelee.
Jos pitää normi 21.5C ja automaatin ni pidempää kun ajelee puhaltaa perkeleen kylmää, että palelee. Manuaalisesti ku ajelee sulakkeita lasille/jalkoihin/naamalle ei juuri muutosta kylmä on ja vaikka laittais huurteenpoiston ni puhaltaa edelleen viileetä. Jos naputtaa lämmöt täysille niin alkaa kyllä lämmintä puskemaan niin ku ruotsalaisessa saunassa istuisi. Siitä kun pienentelee tuntuu että lämpö alkais toimimaan normaalisti. Ilmastoinnin paneelin purin ja putsasin mm sisälämpötila-anturin pölystä ja ulkolämpötila-anturi toimii normaalisti. Onko sitte vaa vesiventtiilit ryytyneet seisonnan aikana? :think
Talviseisonnan jälkeen tälläinen omituisuus että autossa palelee.
Jos pitää normi 21.5C ja automaatin ni pidempää kun ajelee puhaltaa perkeleen kylmää, että palelee. Manuaalisesti ku ajelee sulakkeita lasille/jalkoihin/naamalle ei juuri muutosta kylmä on ja vaikka laittais huurteenpoiston ni puhaltaa edelleen viileetä. Jos naputtaa lämmöt täysille niin alkaa kyllä lämmintä puskemaan niin ku ruotsalaisessa saunassa istuisi. Siitä kun pienentelee tuntuu että lämpö alkais toimimaan normaalisti. Ilmastoinnin paneelin purin ja putsasin mm sisälämpötila-anturin pölystä ja ulkolämpötila-anturi toimii normaalisti. Onko sitte vaa vesiventtiilit ryytyneet seisonnan aikana? :think
Pyöriikö se paneelin pieni puhallinmoottori ok? Kuulostaaa äkkiseltään nimittäin oireet siltä, jossei se pyöri niin se anturi ei saa järkevää tietoa sisälämmöstä kun kaikki moottori/voimansiirron lämpö säteilee kuitenkin sisälle ja auto luulee että sisällä on helkkarin kuuma. Samaisen vaivan kanssa painineena e38 kanssa joskus
E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex | Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä RikunAutofix.fi
Pyöriikö se paneelin pieni puhallinmoottori ok? Kuulostaaa äkkiseltään nimittäin oireet siltä, jossei se pyöri niin se anturi ei saa järkevää tietoa sisälämmöstä kun kaikki moottori/voimansiirron lämpö säteilee kuitenkin sisälle ja auto luulee että sisällä on helkkarin kuuma. Samaisen vaivan kanssa painineena e38 kanssa joskus
Totta muuten, eipä taida toimia, pitää parsia toinen ihka kasaan. Oon ostanu kaks paneelia joista toisesta oli puhaltimen nopeuskatkaisija rikkäisenä irti ja toisesta 3 lämmönsäätönappia halki. Ehkä kolmanella kerralla onnistuu saada eheä.
Pyöriikö se paneelin pieni puhallinmoottori ok? Kuulostaaa äkkiseltään nimittäin oireet siltä, jossei se pyöri niin se anturi ei saa järkevää tietoa sisälämmöstä kun kaikki moottori/voimansiirron lämpö säteilee kuitenkin sisälle ja auto luulee että sisällä on helkkarin kuuma. Samaisen vaivan kanssa painineena e38 kanssa joskus
Jep kävin ajaa reilu 20km ja kyllä toimii loogisemmin vaikka vielä ei niin pitkää siivua ajanutkaan niin huomasi eron heti. Kiitos neuvosta!
M52 E39/E38 termostaatin kotelot on yksi perkeleen keksintö, ne voi olla valmiiksi kieroja uutuuttaan vaikka kuinka alkuperäisen ostaisit. Se on varteenotettava kohde tutkia jos epäillään vuotoa järjestelmässä. Vaikka olisi viikko sitten vaihdettu. Ne kiinnityspisteetkin on suunniteltu näin ja niin ettei ne pultit tasaiseen sitä kunnolla kiristä. On kokemusta...
Nestevuotoa en löytänyt, katselin samalla kun öljyt ja viskon vaihdoin.
Edelleen mennään kuumana. Vaihdoin viskon, behr tai mikä nyt onkaan..
Nyt lämmintä ulkona 27c, alkoi motari pätkän lopulla hiljalleen kohota yli puolen välin. Sisältä lämpösäädintä kuumalle ja tippui puoleen väliin. Sisälle siis tulee lämmin kyllä hyvin. Nestepinta ok. Ainut mitä en ole tuohon nykyiseen vaihtanut on vesipumppu..
Lähdenkö sen vaihdosta seuraavaksi? Hitusen tulee kuuma sisällä kun joutuu näillä helteillä vielä lämmityksen laittamaan päälle..
Misäthän lie johtuu että ihan yhtäkkiä ajossa rupesi jarrupoljin matkaamaan hieman syvemmälle kuin normaalisti kun poljinta painaa hitaasti?
Ihan kuin olisi järjestelmässä ilmaa...mitään remonttia ei ole jarruille tehty joten ei ainakaan huonosta ilmaamisesta voi johtua.
Kun tempaisee reippaammin niin toimii mielestäni ihan hyvin. Jarrutehoissa muutenkaan tunnu ainakaan suurta muutosta olevan, mutta poljin vaan matkaa pidemmälle ja tuntuu vähän sienimäiseltä ennen kuin rupeaa jarruttamaan.
Misäthän lie johtuu että ihan yhtäkkiä ajossa rupesi jarrupoljin matkaamaan hieman syvemmälle kuin normaalisti kun poljinta painaa hitaasti?
Ihan kuin olisi järjestelmässä ilmaa...mitään remonttia ei ole jarruille tehty joten ei ainakaan huonosta ilmaamisesta voi johtua.
Kun tempaisee reippaammin niin toimii mielestäni ihan hyvin. Jarrutehoissa muutenkaan tunnu ainakaan suurta muutosta olevan, mutta poljin vaan matkaa pidemmälle ja tuntuu vähän sienimäiseltä ennen kuin rupeaa jarruttamaan.
Onkos tuo putken vaihto kummoinen projekti? Pitääkö tankki irroittaa että pääsee käsiksi?
Jarruputkien pettäminen ainakin omien kokemusten perusteella se yleisin tähän vaivaan. Kyllähän siinä jokinlainen homma kun pitää vaihtaa sieltä vänkärin jalatilan kohdilta taakse asti. Vaihda samalla ne molemmat taka putket, kohta pettää se toinen kuitenkin.
Itse en irroittanut tankkia kun ei en laittanut alkuperäisiin kiinnikkeisiin kiinni. Ellei letkuja ole vaihdettu, niin ne samalla vaihtoon. Itsellä oli alkuperäiset letkut takana ja kuskin puoleinen ei kyllä lähtenyt irti putkesta suosiolla. Kannattaa myös vilkaista ne konehuoneen lyhyet jarruletkun pätkät. Ovat melko lämpimässä paikassa ja itsellä petti toinen. Onneksi olin kotinurkilla niin varovasti ajoin kotiin. Samalla toki vaihtuu sitten jarrunesteet, joten sitäkin hyvä litra olla, niin saa edestä myös vaihdettua.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment