Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • matke
    BTCF Member
    • Sep 2019
    • 144
    • joensuu

    Originally posted by aae30 View Post
    Ei vaikuta olevan, ja niinpä aion itse urheilla harrastuksen nimissä vaihtaen saranoihin uuden "tapin":think.
    Käytetyt tuskin kestäis montaa vuotta, kun ei nuo uutenakaan mitään huoltovapaita oikeasti ole,
    vaikka ei niitä tuollaisenaan huoltamaankaan oikein pysty.

    fwiw., bmwautoparts.net vajaa 230e/puoli.

    edit: käytettyjä ostaessa pyrkisin saamaan ne käsiin ennen maksua, mikäli hinta ylittää 10e/kpl.
    Se kun ei auta, että "pinnin" reikä ja lasin pumpun tappi olis vielä muodoissaan,
    jos ne on käyttämättömyyttään jo jumiutuneet saranoiden "tapin" ympärille.
    Ja päinvastoin ei paljoa lohduta liikkuvat saranat, jos pumppujen "pinnin" reikä/tappi on survottu
    kuluneil pumpun kiinnikkeil jo soikeeks..
    Mistä tilasit tapit
    harraste: kesäkäyttis e39 530d &toyota corolla ke70
    käyttis: e39 530d talvipommi


    Inpa/ista bmw vikakoodien lukua.

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2716
      • .fi

      Originally posted by matke View Post
      Mistä tilasit tapit
      En ole tilannut, eli kyllä ne itse teettämään/tekemään joutuu,
      mutta mult puuttuu vielä hyvät aihiotkin, niin ei ole tapitus edennyt.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1271
        • Kajjjaani

        Originally posted by Stitch View Post
        Ohivuototesti -02 530d suuttimille. Puteleissa kuvan osoittama määrä naftaa n. 2min tyhjäkäynnin jälkeen. Kakkossuutin on tehdaskorjattu joten lie voi pitää jonkinlaisena mittatikkuna.

        Onko se sitten noin yksinkertaista että 1 ja 3 aiheuttaa lämpimänä käynnistysvaikeudet? Mitään nykimisiä eikä sammumisia ei ole ollut.
        Karkeasti 20ml/2min on se ohivuodon raja jolloin suutin vaihtoon. Mittaa noista puteleista missä se 20 ml raja menee.
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • KimmoK
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 553
          • Kontiolahti/Joensuu

          Käykö m52 sinkkuvanos ja tuplavanos koneisiin samat pakosarjat?
          ///M Power

          @colehmaizel

          Comment

          • Stitch
            Bimmer Rookie
            • May 2013
            • 104
            • e-suomi

            Originally posted by alpine3 View Post
            Karkeasti 20ml/2min on se ohivuodon raja jolloin suutin vaihtoon. Mittaa noista puteleista missä se 20 ml raja menee.
            Se 20ml on tuon pullon nelosen kohdalla nyt kun sain mitatuksi. Tuo meni varmaan vähän yliaikaa kun naapuri ei järin ripeästi liikkunut. Jopa sen 15-20s.

            Tai sitten on tuo tehdaskorjatukkin p*ska, ja 6 suutin ainoa joka pysyy arvon alla.
            Ohessa kuva jossa tasan 20ml ja alkuperäinen mittauskuva.

            Mitäs noista raati sanoo? Paaliin?
            Last edited by Stitch; 23-07-2021, 04:40.

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              Originally posted by Stitch View Post
              Ohivuototesti -02 530d suuttimille. Puteleissa kuvan osoittama määrä naftaa n. 2min tyhjäkäynnin jälkeen. Kakkossuutin on tehdaskorjattu joten lie voi pitää jonkinlaisena mittatikkuna.

              Onko se sitten noin yksinkertaista että 1 ja 3 aiheuttaa lämpimänä käynnistysvaikeudet? Mitään nykimisiä eikä sammumisia ei ole ollut.
              Hiukan kyllä ihmettelen jos nuo kaksi suutinta ainoat ongelman aiheuttajat. Mun silmään melko tasaset suuttimet. Mut jos ei muuta syytä löydy ni voihan sen vaikka tuon huonoimman vaihtaa uuteen ja kattoo mihin muuttuu.

              E: Siis joo, enemmän mahdollista, että kaikki suuttimet vuotaa liikaa. Mut vois vielä toimii kun vaihtaa noi kaks huonointa?

              E2: Kuka, missä ja milloin tuo 2. korjattu? Ei pitäs ehjä suutin paljon vuotaa...
              Last edited by -Markus-; 16-07-2020, 16:04.

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • Stitch
                Bimmer Rookie
                • May 2013
                • 104
                • e-suomi

                Originally posted by -Markus- View Post
                Hiukan kyllä ihmettelen jos nuo kaksi suutinta ainoat ongelman aiheuttajat. Mun silmään melko tasaset suuttimet. Mut jos ei muuta syytä löydy ni voihan sen vaikka tuon huonoimman vaihtaa uuteen ja kattoo mihin muuttuu.

                E: Siis joo, enemmän mahdollista, että kaikki suuttimet vuotaa liikaa. Mut vois vielä toimii kun vaihtaa noi kaks huonointa?

                E2: Kuka, missä ja milloin tuo 2. korjattu? Ei pitäs ehjä suutin paljon vuotaa...
                No kyllä jälkeenpäin mietityttää miksi kaikki noin paljon lorotti.

                Tuo uusittu suutin ostettu autodoc/mister-auto/autovaraosat24, ja vaihdettu marraskuun puolessa välissä 2018. Noin vuosi ja 8kk sitten.
                Tyhjäkäynti lopetti ravistamisen, käynnistykseen muutos oli nippa nappa parantava tai sitten ei.

                Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu viime talvena Hella merkkiseen, ei muutosta.
                Vikakoodeista en onnistu mitään tuonne viittaavaa löytämään, tai sitten en vaan osaa. Ei kyllä löytänyt kaverikaan.
                Railipaine startatessa tai tyhjäkäynnissä muistaakseni luokkaa 348bar, antoi istan mukaan pyydetyn myös kaasuttaessa.

                Eihän paineensäädin voisi antaa liikaa painetta??

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by KimmoK View Post
                  Käykö m52 sinkkuvanos ja tuplavanos koneisiin samat pakosarjat?
                  Sopii. Huomaa katalysaattori erot.

                  Comment

                  • KimmoK
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 553
                    • Kontiolahti/Joensuu

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Sopii. Huomaa katalysaattori erot.
                    Kiitos tiedosta, tuplavanoksen pakosarjasta ilmeisesti katin lähettyviltä vuotaa ja täytyy miettiä vaihtoehtoja, mikäli ei saa hitsattua entistä kuntoon.
                    ///M Power

                    @colehmaizel

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by KimmoK View Post
                      Kiitos tiedosta, tuplavanoksen pakosarjasta ilmeisesti katin lähettyviltä vuotaa ja täytyy miettiä vaihtoehtoja, mikäli ei saa hitsattua entistä kuntoon.
                      Sinkkuvanoksessa ei ole sarjoissa katteja ja pakoputkiston alkupää on erilainen myös.

                      Comment

                      • AXELONE
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2019
                        • 32
                        • Helsinki

                        Kolinaa laatikolta

                        Eli autona 528i 1996 manuaali ja vapaalla vaihteella kun kytkin ei ole painettuna, kuuluu laatikon luota kolinaa joka menee moottorin kierrosten mukaan. Eli jos kierroksia nostaa kolina nopeutuu. Juuri vaihdettu: asetelma, levy, painelaakeri ja silmälaakeri. Vauhtipyörä oli aivan virheettömän oloinen, mutta en oikeen muutakaan keksi mikä voisi olla syynä tuohon kolinaan. Vaihteetkaan ei omasta mielestä vaihdu kuten ZF-laatikolla kuuluisi.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Laakerit siellä vaihdelaatikkossa ääntää.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • alppiE39
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2019
                            • 106
                            • RIIHIMÄKI

                            Kysästääs vielä kerran kokemuksia tosta a pilarin bägin vaihdosta.

                            Meneekö kojelaudan irroitukseen vai pääsekö jotenki käsiks pulttiin ja liittimeen?
                            Jos joutuu irrottaa kojelaudan nii linkki ohjeisiin olis kiva.
                            Kiitos!

                            E39 520i 1999

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2542
                              • Kajaani

                              Originally posted by alppiE39 View Post
                              Meneekö kojelaudan irroitukseen vai pääsekö jotenki käsiks pulttiin ja liittimeen?

                              Jenkkifoorumilta:
                              You have to remove the top portion of the dash. No way around it. I've tried. And the connector is clipped on. Pop the lock with a pocket screw driver and pull the connector off.
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              • Stitch
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 104
                                • e-suomi

                                Originally posted by Stitch View Post
                                No kyllä jälkeenpäin mietityttää miksi kaikki noin paljon lorotti.

                                Tuo uusittu suutin ostettu autodoc/mister-auto/autovaraosat24, ja vaihdettu marraskuun puolessa välissä 2018. Noin vuosi ja 8kk sitten.
                                Tyhjäkäynti lopetti ravistamisen, käynnistykseen muutos oli nippa nappa parantava tai sitten ei.


                                Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu viime talvena Hella merkkiseen, ei muutosta.
                                Vikakoodeista en onnistu mitään tuonne viittaavaa löytämään, tai sitten en vaan osaa. Ei kyllä löytänyt kaverikaan.
                                Railipaine startatessa tai tyhjäkäynnissä muistaakseni luokkaa 348bar, antoi istan mukaan pyydetyn myös kaasuttaessa.

                                Eihän paineensäädin voisi antaa liikaa painetta??
                                Katsokaas kuvat ja lukekaa selvitykset, ja antakaa vaikka aivan päättömiä arvauksia.
                                Ne on vähintään yhtä hyviä kuin omani!
                                Kiitokseni etukäteen!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎