Auto on ollut vasta vähän aikaa mulla, mutta mitä olen kurkkinut ympäriinsä niin edellisen omistajan sähköasennukset ei oikein vakuuta. ajovalot, takavalot, lisävalot ja vetokoukun sähköt komeasti rosvoliittimillä... Pitää tutkia onko sinne rakenneltu joku reitti mistä jatkuva virta pääsee kiertämään.
Sitten alkaa tutkimaan virtalukonpohja ja takaluukun johtosarja.
ylä johtoihin tulee virrat 2 johtoon mutta siihen johtoon ei tule virtaa mikä tulee pumpun moottoriin kiinni.
Ne ylemmät on vesiventtiilien, ei liity pumpun toimintaan.
Ootko mitannut ne johdot että on kunnossa?
Pumpun pitäisi pyöriä aina virrat päällä kun moottorin lämpö on vähintään 60. Vai oliko se 70. Ainakin perus automaatti-ilmastointisysteemissä.
Mulla se prefacessa teki taukoo, en muista vetikö kellolla vai pitikö virtoja poisa käyttää, kun oisin aftermarket vesipumppua tarjonnu. Laittoin hiilet alkuperäseen, eipähän tarvinnu liitintä paskoo. Sama oli kusipojan punpun kansa, näytti ylsä 12v kokoajan muttei poltinta jaksanu sytyttää, vikadiagnostiikka jotaki hitu virtoja lähetti.
Löytyykö täältä kokemusta tarvike ovenkahvasta. Kuskin ovenkahva meni poikki. Oem näyttäis maksavan n 100€ enemmän kuin tarvike. Onko tarvikkeessa sama näppituntuma ja kestävyys kuin orggiksessa vai onko ihan huonon tarvikkeen tuntuma ja kestävyys? :think
Löytyykö täältä kokemusta tarvike ovenkahvasta. Kuskin ovenkahva meni poikki. Oem näyttäis maksavan n 100€ enemmän kuin tarvike. Onko tarvikkeessa sama näppituntuma ja kestävyys kuin orggiksessa vai onko ihan huonon tarvikkeen tuntuma ja kestävyys? :think
Tarvikeet yleensä muovia ollu, sen mitä niitä muille asentanut. Alkuperäiseen verrattuna liian keveän ja tottakai muovisen tuntunen avata, ja ääniki on erillainen. Parissa oli kahvan pinnassakin vähän muotovirhettä. Mutta en toki väitä, että kaikki tarvikekahvat ois täyttä kuraa.
Ite oon noista omista purkuautoista ottanu talteen aina nuo metalliset kahvat.
-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Jep. Nuo muoviset tarvikekahvat toimii kyllä ja on kestänykkin, mutta tuntuma ovea avatessa on niinkuin corollan ovea aukois, eikä mitään premium vitossarjalaisen ovea
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Tarvikeet yleensä muovia ollu, sen mitä niitä muille asentanut. Alkuperäiseen verrattuna liian keveän ja tottakai muovisen tuntunen avata, ja ääniki on erillainen. Parissa oli kahvan pinnassakin vähän muotovirhettä. Mutta en toki väitä, että kaikki tarvikekahvat ois täyttä kuraa.
Ite oon noista omista purkuautoista ottanu talteen aina nuo metalliset kahvat.
Jep. Nuo muoviset tarvikekahvat toimii kyllä ja on kestänykkin, mutta tuntuma ovea avatessa on niinkuin corollan ovea aukois, eikä mitään premium vitossarjalaisen ovea
Jep saman huomasin kun kävelin motonetista kahva kädessä ulos että tuntuma on kyllä eri kuin alkuperäisessä valukahvassa. No maalarille sen nyt vein, vituttaa availla ikkunoita tai kurkotella hantin puolelta.
Summa summarum harraste e39iin en kyllä koskaan ostaisi tarvikekahvaa. Johki käyttömiinaan varauksella
Jep saman huomasin kun kävelin motonetista kahva kädessä ulos että tuntuma on kyllä eri kuin alkuperäisessä valukahvassa. No maalarille sen nyt vein, vituttaa availla ikkunoita tai kurkotella hantin puolelta.
Summa summarum harraste e39iin en kyllä koskaan ostaisi tarvikekahvaa. Johki käyttömiinaan varauksella
Mikset vaan ostanut jostain purkuautosta kahvaa? Itselläkin jäi vänkärin kahva talvella käteen ja tilalle hankin purkuautosta kahvan. Kyllähän näitä on foorumilaisillakin aika paljon purussa, niin saa kohtuu rahalla kunnon kahvan. Itse ainakin sain alkuperäisen vielä oikeassa värissä olevan kahvan paljon halvemmalla kun motonetistä sen tarvikekahvan.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mikset vaan ostanut jostain purkuautosta kahvaa? Itselläkin jäi vänkärin kahva talvella käteen ja tilalle hankin purkuautosta kahvan. Kyllähän näitä on foorumilaisillakin aika paljon purussa, niin saa kohtuu rahalla kunnon kahvan. Itse ainakin sain alkuperäisen vielä oikeassa värissä olevan kahvan paljon halvemmalla kun motonetistä sen tarvikekahvan.
Siksi en että on hieman muutakin ohjelmaa kun käydä köljäämässä purkuautoja tai odotella osan saapumista. Eli lyhyesti asialla on pienimuotoinen hoppu.
Onko touring / sedan vetokoukuissa eroa jos ostaa jälkiasennettavan mallin?
Menee muuten ristiin, mutta johdotuksissa on eroa, koska valot on erilaisilla liittimillä. Ainakin jos on ns. plug and play johtosarja. Itse asentelin orggis sedanin vetokoutun touringiin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Menee muuten ristiin, mutta johdotuksissa on eroa, koska valot on erilaisilla liittimillä. Ainakin jos on ns. plug and play johtosarja. Itse asentelin orggis sedanin vetokoutun touringiin.
Tarkoitinkin juuri tuota itse koukkua. Hienoa, Kiitoksia.
Siksi en että on hieman muutakin ohjelmaa kun käydä köljäämässä purkuautoja tai odotella osan saapumista. Eli lyhyesti asialla on pienimuotoinen hoppu.
No joo onhan se ehkä helpoin vaihtoehto käydä motonetistä hakemassa. Itse tosin sain sovittua kahvan toimituksen kotiin puhelimessa. Noita kun ainakin täällä tuntuu vähän jokapuolella olevan purussa, niin puhelinsoitolla tai parilla saa selvitettyä onko sen väristä kahvaa valmiiksi, niin ei tarvitse maalausta odottaa.
Edit: on muuten helpoin auto vaihtaa ulkokahva, mitä itselle on tullut vastaan. Jos homman tekisi useamman kerran, niin varmaan minuuttiin vaihtaisi kahvan.
Comment