Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DarkWarder65
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 281
    • Helsinki

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ajele nyt lenkki että auto on käyntilämmöissä ja aiemmin tulikin jo ohje katsoa liikkuvatko lambdojen jännitteet. Älä nollaa mitään ennen noiden katsomista.

    Jos et nollannut adaptioita niin näyttää kyllä hieman oudolta. Tuon mukaan kaikki rikastus / laihennus ei tapahdu.

    Nuo sylinterien arvot johtuvat siis siitä että kyseisen puolen sylinterit eivät käy yhtä hyvin kuin toisen puolen. Ovat siis laihalla / rikkaalla, venttiilit vuotavat, puristuksen muuten karanneena tai ajoitus pielessä. Mahdotonta sanoa näillä tiedoilla mikä tuon korjaa.
    puristukset oli hyvät kun ne mitattiin, ja nollasin vaan virhekoodit ene muuta, mutta sitten kun nollataan noi adaptiot niin millä ja miten ne nollataan? Huomenna menen tallille ja tolla matkalla kyllä lämpenee sen verran että näkee arvot.
    E39 535i M62 1998

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by DarkWarder65 View Post
      puristukset oli hyvät kun ne mitattiin, ja nollasin vaan virhekoodit ene muuta, mutta sitten kun nollataan noi adaptiot niin millä ja miten ne nollataan? Huomenna menen tallille ja tolla matkalla kyllä lämpenee sen verran että näkee arvot.
      Nyt menee ihan ulkomuistista mutta olikohan se vikakoodien valikossa F7 (reset adaptions)

      Se kylläkään ei korjaa tuota vikaa ja pääset taas ajelemaan lenkkiä että rikastusten kohdalta pääsee lukemaan jotain järkevää infoa.

      Comment

      • DarkWarder65
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 281
        • Helsinki

        onko toi kuva analog values 1 ja kohta
        total air consumption HLM ja needed air i. s. controler
        onko se normaali vai liian korkea?

        Last edited by DarkWarder65; 27-06-2020, 21:57.
        E39 535i M62 1998

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by DarkWarder65 View Post
          onko toi kuva analog values 1 ja kohta
          total air consumption HLM ja needed air i. s. controler
          onko se normaali vai liian korkea?

          [ATTACH]157431[/ATTACH]
          Ihan normaalit vaikka meneekin yli asteikon. Niin se menee kaikissa.

          Comment

          • alppiE39
            Bimmer Rookie
            • Jun 2019
            • 106
            • RIIHIMÄKI

            Voi olla että kyseisestä asiasta löytyy juttua muualtakin mutta kysäsen nopiaan täältä.

            Bemarista menee ens kuussa leima ja leimalle ois laittoa ainakin ovi ja pilari airbägsi, mites ku on 21 vuotta vanha auto nii mitä kaikkea tarvii uusia / nollata?

            Ruutipanokset, törmäystunnistimia (?), riittääkö että nollaa bägien vikakoodit vai tarviiko jonkin sortin ohjelmoinnin?

            Kiitos vastauksista etukäteen, en ihan viittis ruveta valoa piilottelemaan mitenkään muuten

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9142
              • Oulu

              Originally posted by alppiE39 View Post
              Voi olla että kyseisestä asiasta löytyy juttua muualtakin mutta kysäsen nopiaan täältä.

              Bemarista menee ens kuussa leima ja leimalle ois laittoa ainakin ovi ja pilari airbägsi, mites ku on 21 vuotta vanha auto nii mitä kaikkea tarvii uusia / nollata?

              Ruutipanokset, törmäystunnistimia (?), riittääkö että nollaa bägien vikakoodit vai tarviiko jonkin sortin ohjelmoinnin?

              Kiitos vastauksista etukäteen, en ihan viittis ruveta valoa piilottelemaan mitenkään muuten
              Lähtökohtaisesti paukkujen lisäksi pitäisi riittää vikakoodien nollaus. Auto taitaa olla kuitenkin sitä ikäpolvea, jossa herkästi tilttiin menevä airbag-moduli (6900727). Tuokin tarvittaessa korjattavissa. Ovatko kyseiset bägit lauenneet kolarin seurauksena, vai itekseen ilman selvää syytä? Jälkimmäisessä tapauksessa kannattaa myös kyseisen puolen sivutörmäystunnistin uusia (penkin alla poikkipalkissa).
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • ekkoo1
                BTCF Member
                • Jun 2019
                • 1368
                • Pohjanmaa

                Originally posted by Clavurion View Post
                Lähtökohtaisesti paukkujen lisäksi pitäisi riittää vikakoodien nollaus. Auto taitaa olla kuitenkin sitä ikäpolvea, jossa herkästi tilttiin menevä airbag-moduli (6900727). Tuokin tarvittaessa korjattavissa. Ovatko kyseiset bägit lauenneet kolarin seurauksena, vai itekseen ilman selvää syytä? Jälkimmäisessä tapauksessa kannattaa myös kyseisen puolen sivutörmäystunnistin uusia (penkin alla poikkipalkissa).
                Katsoo myös ja uusii tarvittaessa turvavyön kiristimen, se on osa sitä vastakappaletta mihin turvavyön solki tulee kiinni. Vertaa vaikka apukuskin vastaavaan niin näet onko paukku pamahtanut ja vetänyt vyötä kireämmälle.
                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                Comment

                • alppiE39
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2019
                  • 106
                  • RIIHIMÄKI

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Lähtökohtaisesti paukkujen lisäksi pitäisi riittää vikakoodien nollaus. Auto taitaa olla kuitenkin sitä ikäpolvea, jossa herkästi tilttiin menevä airbag-moduli (6900727). Tuokin tarvittaessa korjattavissa. Ovatko kyseiset bägit lauenneet kolarin seurauksena, vai itekseen ilman selvää syytä? Jälkimmäisessä tapauksessa kannattaa myös kyseisen puolen sivutörmäystunnistin uusia (penkin alla poikkipalkissa).
                  Juu pikku tömäyksessä räjähtäneet.
                  Olen jotain lueskellut että ton moduulin uusiminen/korjaus ois aika hintavaa hommaa (?)

                  Comment

                  • alppiE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2019
                    • 106
                    • RIIHIMÄKI

                    Originally posted by ekkoo1 View Post
                    Katsoo myös ja uusii tarvittaessa turvavyön kiristimen, se on osa sitä vastakappaletta mihin turvavyön solki tulee kiinni. Vertaa vaikka apukuskin vastaavaan niin näet onko paukku pamahtanut ja vetänyt vyötä kireämmälle.
                    Jees tarkistan kans tän, kiitos

                    Comment

                    • Bmwe34fan
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2019
                      • 41
                      • Finland

                      Hei. Voisko joku jolla olisi lasikattoluukku e39:ssa. Mitata sen leveyden ja pituuden.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        Originally posted by alppiE39 View Post
                        Juu pikku tömäyksessä räjähtäneet.
                        Olen jotain lueskellut että ton moduulin uusiminen/korjaus ois aika hintavaa hommaa (?)
                        Ei siitä konkurssiin mene.

                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Iraslak
                          Newbiemmer
                          • Jan 2018
                          • 8
                          • Lappeenranta

                          Osaisiko joku kertoa mitä kaikkea tarvitsee herkistellä kun konepelti ei lukitu ilman ettei avita niitä nokkapellin jousia jollain ruuvarilla ensin.
                          Ne "lukitejouset" olen hölvännyt ties millä tökötillä, mutta ilman ruuvarin avustusta eivät tule esiin.
                          Missä kulkee esim. avauskahvan vaijeri?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Iraslak View Post
                            Osaisiko joku kertoa mitä kaikkea tarvitsee herkistellä kun konepelti ei lukitu ilman ettei avita niitä nokkapellin jousia jollain ruuvarilla ensin.
                            Ne "lukitejouset" olen hölvännyt ties millä tökötillä, mutta ilman ruuvarin avustusta eivät tule esiin.
                            Missä kulkee esim. avauskahvan vaijeri?
                            Veikataan ongelmaa vaijerien kanssa. Siinähän ne kulkee kuskin puolelta sen jarrutehostimen vierestä ja sitten kulkee lokarin reunaa eteen. Huomaa kyllä kun avaa pellin ja katsoo.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • DarkWarder65
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2013
                              • 281
                              • Helsinki

                              Nyt on tutkittu puristukset jotka olivat 200 psi elihyvät, imuvuotoja ei löydy, venttiilit ei vuoda. Mutta kuitenkin iso ero apumiehenpuoleisissa sylintereissä aika iso, en keksi enään muuta kun että suuttimet ei ole kunnossa.
                              Last edited by DarkWarder65; 22-04-2020, 17:00.
                              E39 535i M62 1998

                              Comment

                              • ekkoo1
                                BTCF Member
                                • Jun 2019
                                • 1368
                                • Pohjanmaa

                                Originally posted by DarkWarder65 View Post
                                Nyt on tutkittu puristuksen jotka olivat 200 psi elihyvät, imuvuotoja ei löydy, venttiilit ei vuoda. Mutta kuitenkin iso ero apumiehenpuoleisissa sylintereissä aika iso, en keksi enään muuta kun että suuttimet ei ole kunnossa.
                                Tarkistitko vielä että lambdan jännitteet elää normaalisti kun auto on lämmin? Jotenkin tuntuu kyllä aika epätodennäköiseltä että kaikki 4 suutinta yhdeltä bankilta olisi huonoja, M62 suuttimet ei ole mitenkään erityisen tunnettuja siitä että niitä menisi usein.

                                Oletko tarkistanut että se pieni alipaineletku bensapaineen säätimelle on ehjä? Onko bensapainetta mitattu? Se on vaan vähän työlästä tuossa pre-vanoksessa kun ei ole sitä testiventtiiliä suoraan bensakiskolla. Tarkista toki myös, että suuttimet ja kisko on kunnolla paikallaan, mutta jos siinäkään olisi vikaa niin lähinnä lentäisi bensaa kaaressa konehuoneessa.

                                Itse käytin suuttimet irti ja testerissä/pesussa 313tkm kohdalla eikä sille olisi juuri ollut tarvetta - yksi suutin antoi vähän hassuja arvoja ennen putsia.
                                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎