Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9142
    • Oulu

    Noiden M-sport sisälokarin kulmapalojen suhteen orkkisten hinta karkasi jokunen vuosi sitten, kun edellinen varasto loppui ja joutuivat uuden erän teettämään. Aiemmin taisivat maksaa n. 80€ kipale ja sitäkin hintaa jo päiviteltiin. OEM-henkisenä pistää kyllä itelläkin miettimään, jos orkkiksen hinta on 10-kertainen tarvikkeeseen verrattuna. Noita löytyy tarvikepuoleltakin ihan kohtalainen versio, kunhan orkkiksesta siirtää sen kumireunuksen uuteen osaan. Siksipä omiakin on parsittu kasaan ja niissä alkaa kohta olla muovihitsausten lisäksi enemmän galvanoitua peltiä niitattuna kuin alkuperäistä muovia. Korjatuilta osin eivät kuitenkaan silmään osu ja toiminnallisuus identtinen, niin näillä mennään.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Worldfuture
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 324
      • Forssa

      Jaa en mä kyllä huomannut mitään kumireunuksia aattelin vaan jos olis uudet hommannut kun oikeepuoli vähän parsittu kasaan ja pala puuttuu. Ja vielä selvennys, elikkä ne palat jossa lämpötila-anturi on "kiinni" oikealla puolella. Mut eikai viitti satasia alkaa uusista maksamaan

      E: on kyllä tulossa hockenheimin lippa niin se varmaan peittää. Onkos porukka jollain liimalla laitttanu semmosen kiinni, vai ihan vaan ruuveilla? Ilkee vaan uuteen puskuriin reikiä tehä
      Last edited by Worldfuture; 08-05-2020, 11:42.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11089
        • Oulu

        Originally posted by Clavurion View Post
        Noiden M-sport sisälokarin kulmapalojen suhteen orkkisten hinta karkasi jokunen vuosi sitten, kun edellinen varasto loppui ja joutuivat uuden erän teettämään. Aiemmin taisivat maksaa n. 80€ kipale ja sitäkin hintaa jo päiviteltiin. OEM-henkisenä pistää kyllä itelläkin miettimään, jos orkkiksen hinta on 10-kertainen tarvikkeeseen verrattuna. Noita löytyy tarvikepuoleltakin ihan kohtalainen versio, kunhan orkkiksesta siirtää sen kumireunuksen uuteen osaan. Siksipä omiakin on parsittu kasaan ja niissä alkaa kohta olla muovihitsausten lisäksi enemmän galvanoitua peltiä niitattuna kuin alkuperäistä muovia. Korjatuilta osin eivät kuitenkaan silmään osu ja toiminnallisuus identtinen, niin näillä mennään.
        Onko tietoa mikä tarvike versio on ok? Tilasin jotain, mitkä kyllä istu ok, mutta muovi oli niin surkeaa että sen sai murenemaan, kun katsoi liian tuimasti... Noi orggikset alkaa olla niin pienissä palasissa, että niitä ei enään paljo parsita kasaan.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          Ostin nuo kulmapalat Ebaysta jostain Kazakstanista ja laatu oli sellainen että usean tunnin jumpalla sekä pienten lisävarustelujen rakentamisella (tein taakse jousisysteemin joka vetää lokaria pyöränaukossa vasten puskuria) ne sai istumaan nätisti. Oli aika arvokkaat silti verrattuna noin 10 v sitten ostamiini oiginaaleihin.

          Sama homma pohjamuoveissa ja niiden kiinnikkeissä, juuri mikään reikä tai muoto ei osunut kohdalleen.
          ---

          Comment

          • pyxq
            Bimmer Rookie
            • Oct 2019
            • 115
            • Laihia

            Mitäs kaikkea "piilotettuja ominaisuuksia" näissä on?
            Vissiin mittaristoon sai ainakin kierrokset näkymään, oikean nopeuden, koneen lämmön, kilometrit viime SI nollauksesta live kulutus, paljonko menny bensaa viime SI nollauksesta

            Onkohan haitariputki menossa rikki, tyhjäkäynnillä sillon tällön kierrokset seilaa (ei paljoa jonku 50-100rpm) ja joskus ku lyö länän tiskiin niin alkaa epäröimään, ei ainakaan nopealla vilkaisulla näkynyt mitään halkeamia, mutta voihan piilossa olla
            E46 316Ti "Milf" Compact

            EXÄT
            -97 523I Touring Oxfordgruen

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by pyxq View Post
              Mitäs kaikkea "piilotettuja ominaisuuksia" näissä on?
              Vissiin mittaristoon sai ainakin kierrokset näkymään, oikean nopeuden, koneen lämmön, kilometrit viime SI nollauksesta live kulutus, paljonko menny bensaa viime SI nollauksesta

              Onkohan haitariputki menossa rikki, tyhjäkäynnillä sillon tällön kierrokset seilaa (ei paljoa jonku 50-100rpm) ja joskus ku lyö länän tiskiin niin alkaa epäröimään, ei ainakaan nopealla vilkaisulla näkynyt mitään halkeamia, mutta voihan piilossa olla
              Ei se välttämättä ole siinä haitariputkessa. Siellä on muitakin alipaineletkuja yms.

              Comment

              • Dalglish
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 468
                • Ylöjärvi

                Originally posted by Clavurion View Post
                Noiden M-sport sisälokarin kulmapalojen suhteen orkkisten hinta karkasi jokunen vuosi sitten, kun edellinen varasto loppui ja joutuivat uuden erän teettämään. Aiemmin taisivat maksaa n. 80€ kipale ja sitäkin hintaa jo päiviteltiin. OEM-henkisenä pistää kyllä itelläkin miettimään, jos orkkiksen hinta on 10-kertainen tarvikkeeseen verrattuna. Noita löytyy tarvikepuoleltakin ihan kohtalainen versio, kunhan orkkiksesta siirtää sen kumireunuksen uuteen osaan. Siksipä omiakin on parsittu kasaan ja niissä alkaa kohta olla muovihitsausten lisäksi enemmän galvanoitua peltiä niitattuna kuin alkuperäistä muovia. Korjatuilta osin eivät kuitenkaan silmään osu ja toiminnallisuus identtinen, niin näillä mennään.
                Tuo alvadin istuu aivan hyvin,kun panee vielä ne kumireunukset,niin aivan hyvä tuli.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Dalglish View Post
                  Tuo alvadin istuu aivan hyvin,kun panee vielä ne kumireunukset,niin aivan hyvä tuli.
                  Onko kukaan löytänyt noita kumireunuksia myytävänä missään?


                  Mulla on yhdet suht hyvin istuvat tarvikkeet mutta ilman noita kumireunuksia käyttökelvottomat.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • pyxq
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2019
                    • 115
                    • Laihia

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Ei se välttämättä ole siinä haitariputkessa. Siellä on muitakin alipaineletkuja yms.
                    Joo eihän sitä oo kirkossa kuulutettu että olis justiin haitariputki mietin vaan ku 36:ssa oli samaa vikaa, toki se ei toiminut melkeen yhtään(oli 70% poikki haitariputki) pitää vissiin vähän tutkia päivällä sitä tarkemmin
                    E46 316Ti "Milf" Compact

                    EXÄT
                    -97 523I Touring Oxfordgruen

                    Comment

                    • Worldfuture
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 324
                      • Forssa

                      Mikäs on sanonu sopimuksensa irti kun mittaristo näyttää että kontti on auki, mutta se on kyllä kiinni? Sedani kyseessä.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        Originally posted by Worldfuture View Post
                        Mikäs on sanonu sopimuksensa irti kun mittaristo näyttää että kontti on auki, mutta se on kyllä kiinni? Sedani kyseessä.
                        Joko luukun johtosarjan kunnon tarkastit sieltä haitarikumin sisältä?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4978
                          • Paimio

                          Originally posted by Worldfuture View Post
                          Mikäs on sanonu sopimuksensa irti kun mittaristo näyttää että kontti on auki, mutta se on kyllä kiinni? Sedani kyseessä.
                          Todennäköisesti keskuslukkomoottorin sisällä oleva mikrokytkin katkennut. Tai sitten johto poikki haitarikumin sisältä kuten edelläkin mainittiin.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Worldfuture
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 324
                            • Forssa

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Todennäköisesti keskuslukkomoottorin sisällä oleva mikrokytkin katkennut. Tai sitten johto poikki haitarikumin sisältä kuten edelläkin mainittiin.
                            Joo en oo vielä kerinny sen kummemmin katteleen, kunhan nyt kysyin. Eihän se nyt kovin vakavaa ole, kun luukkukin toimii normaalisti

                            Sit toinen kysymys: Milläs porukka on laittanu hockenheimin lippaa kiinni etupuskuriin? Tai lähinnä millasilla ruuvveilla että pysyy?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Miten tuo code sai resetoitua pre-face E39:ssä? Kaverilla auto, jossa tuli Code - - - teksti mittaristoon ja nyt ei tietenkään käynnisty. Se ainakin faceliftin ohjekirjassa oleva ohje irroita akku 2 min, kytke takaisin käännä avain asentoon I ja odota 10 min ei toimi. Se ajastin tulee kyllä näyttöön, mutta se ei etene mihinkään kohdasta 9:59. Auto on 11/97, mutta asennettuna on faceliftin näyttö.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9142
                                • Oulu

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Miten tuo code sai resetoitua pre-face E39:ssä? Kaverilla auto, jossa tuli Code - - - teksti mittaristoon ja nyt ei tietenkään käynnisty. Se ainakin faceliftin ohjekirjassa oleva ohje irroita akku 2 min, kytke takaisin käännä avain asentoon I ja odota 10 min ei toimi. Se ajastin tulee kyllä näyttöön, mutta se ei etene mihinkään kohdasta 9:59. Auto on 11/97, mutta asennettuna on faceliftin näyttö.
                                Näppäile koodi 2767.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎