Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyxq
    Bimmer Rookie
    • Oct 2019
    • 115
    • Laihia

    Originally posted by aae30 View Post
    Huomasin tuossa, että kuskin puolelta on takalasi n.5mm yli onko se nyt sitten d-pilarin pintapellin,
    ja toisella puolella ne on silmällä katsottuna about tasan. Saranankin vaihto edessä? Pumput jo tilannu.

    Autossa siis ei ole akkua atm., niin ei tullut vielä luukkua/lasia avattua tuon huomaamisen jälkeen,
    mutta on sellainen muistikuva saranan rakenteesta, että tota ei enää pelkillä uusilla pumpuilla korjais?
    Justiin omassa oli samaa ongelmaa seisonnan jälkeen, Takaluukku irti ja nyt kannattaa valmistautua todella sekavaan selitykseen elikkä: sielä on se sarana osuus ja se missä menee se tappi niin on todennäköisesti ruostunut, lämmitys koputtelu ja wd40 voi auttaa joissakin tapaukissa, mutta oman korjasin ottamalla poran poraamalla siihen ulkokuoreen (minkä sisällä tappi on) niin pari reikää lämmittämällä lisää sitte wd40, että lähtis ruosteet pois ronklaamalla saranaa edestakas ja sillä korjaantu. Mutta ihan mahdollista, että pumpun vaihdolla selviää tai pienellä rasvauksella, itsellä mahtu käsi melkein kyynärvarteen asti kun oli niin jumissa toivottavasti tämmösestä unenpöpperössä kirjotetusta ohjeesta on apua
    E46 316Ti "Milf" Compact

    EXÄT
    -97 523I Touring Oxfordgruen

    Comment

    • mikkomaa
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 336
      • Tuusula

      Originally posted by ekkoo1 View Post
      Mikä moottori? Onko esim. jäähdytysnesteen taso myös tarkastettu?


      Originally posted by ekkoo1 View Post
      Itse metsästäisin sitä vuotoa alkuun, jos jäähdytysjärjestelmä ei ole tiivis paineen alla niin se ei voi toimia kunnolla. Oliko näissä koneissa se paisarin tasoanturin o-rengas joka saattoi alkaa vuotamaan pikkuhiljaa?


      Originally posted by HTK12 View Post
      Testaa paineella se järjestelmä. Jos ei pidä painetta, niin etsi mistä vuotaa.

      Noin 2cm oli kylmänä neste paisarissa "kalt" tason alla. Sisälle antaa lämmintä/kuumaa tarvittaessa. Muutaman kuukauden välein sitä joutuu tuon verran lisäämään. Täytyy tuo vuotopaikka joskus etsiä, tilasin kuitenkin uuden viskon. Mun mielestä se ei toimi oikein. Termarin ja sen kotelon uusin pari/kolme vuotta sitten, kun ei lämmöt meinannut riittää talvella.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16361
        • Leppävirta

        Originally posted by mikkomaa View Post
        Noin 2cm oli kylmänä neste paisarissa "kalt" tason alla. Sisälle antaa lämmintä/kuumaa tarvittaessa. Muutaman kuukauden välein sitä joutuu tuon verran lisäämään. Täytyy tuo vuotopaikka joskus etsiä, tilasin kuitenkin uuden viskon. Mun mielestä se ei toimi oikein. Termarin ja sen kotelon uusin pari/kolme vuotta sitten, kun ei lämmöt meinannut riittää talvella.
        M52 E39/E38 termostaatin kotelot on yksi perkeleen keksintö, ne voi olla valmiiksi kieroja uutuuttaan vaikka kuinka alkuperäisen ostaisit. Se on varteenotettava kohde tutkia jos epäillään vuotoa järjestelmässä. Vaikka olisi viikko sitten vaihdettu. Ne kiinnityspisteetkin on suunniteltu näin ja niin ettei ne pultit tasaiseen sitä kunnolla kiristä. On kokemusta...
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Hcet
          BTCF Member
          • Oct 2018
          • 124
          • Tampere

          Miltäs suunnalta kannattaisi alkaa ensimmäisenä vikaa hakemaan kun kaasu jää "leijumaan"
          Paikallaan poljeskellessa huomaa että vaikka polkimen nostaa ylös niin kaasu jää vielä päälle. Talven liukkailla leikkiessä kanssa ihan havaittavissa oleva oire. Ei tee aina mutta kun tekee niin viive selkeästi havaittavissa.
          Poljin sökö? Ominaisuus?
          530d ja manuaali.

          Comment

          • mikkomaa
            BTCF Member
            • Apr 2007
            • 336
            • Tuusula

            Originally posted by Haju69 View Post
            M52 E39/E38 termostaatin kotelot on yksi perkeleen keksintö, ne voi olla valmiiksi kieroja uutuuttaan vaikka kuinka alkuperäisen ostaisit. Se on varteenotettava kohde tutkia jos epäillään vuotoa järjestelmässä. Vaikka olisi viikko sitten vaihdettu. Ne kiinnityspisteetkin on suunniteltu näin ja niin ettei ne pultit tasaiseen sitä kunnolla kiristä. On kokemusta...



            Täytyy vielä tuo tarkistaa samalla kun viskon vaihdan, ompahan tilaa paremmin!




            Originally posted by Hcet View Post
            Miltäs suunnalta kannattaisi alkaa ensimmäisenä vikaa hakemaan kun kaasu jää "leijumaan"
            Paikallaan poljeskellessa huomaa että vaikka polkimen nostaa ylös niin kaasu jää vielä päälle. Talven liukkailla leikkiessä kanssa ihan havaittavissa oleva oire. Ei tee aina mutta kun tekee niin viive selkeästi havaittavissa.
            Poljin sökö? Ominaisuus?
            530d ja manuaali.

            Yhdessä aiemmassa e36 oli lattiamatto joka lipui polkimen päälle ja välillä jäi kaasu hieman päälle!


            Jos oikeaa vikaa hakee katso ettei kaasuläppä jumita, en tosin tiedä onko bemarin "tyyppivikoja".

            Comment

            • Hcet
              BTCF Member
              • Oct 2018
              • 124
              • Tampere

              Originally posted by mikkomaa View Post
              Yhdessä aiemmassa e36 oli lattiamatto joka lipui polkimen päälle ja välillä jäi kaasu hieman päälle!


              Jos oikeaa vikaa hakee katso ettei kaasuläppä jumita, en tosin tiedä onko bemarin "tyyppivikoja".
              Ei ole kaasuläppää dieselissä eikä mattoa polkimen päällä.
              Ja kaasu ei jää päälle vaan ei kulje polkimen liikkeen mukana.
              Nostat polkimen---viive---tapahtuma.

              Comment

              • matke
                BTCF Member
                • Sep 2019
                • 144
                • joensuu

                E39 touringin ilmapussi perä temppuilee mietin tilalle rauta jousia meneekö esim d2 tai bc touringii tarkotettu alustasarja suoraan?
                harraste: kesäkäyttis e39 530d &toyota corolla ke70
                käyttis: e39 530d talvipommi


                Inpa/ista bmw vikakoodien lukua.

                Comment

                • [Snowboarder]
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 2188
                  • Karstula

                  Mikä voi aiheuttaa kun 01vm 525i touringin oik puolen takavalot välillä palaa ja sit sammuu ja taas palaa jne. Sama ongelma kontin ja korin puolen valossa. Alkuperäiset valot näyttäs olevan, ilmeisesti takavalot ledillä tms? Vilkku ja jarru toimii normaalisti,niissä normaali hehkulanka poltin.
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                  Comment

                  • Worldfuture
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 324
                    • Forssa

                    Originally posted by [Snowboarder] View Post
                    Mikä voi aiheuttaa kun 01vm 525i touringin oik puolen takavalot välillä palaa ja sit sammuu ja taas palaa jne. Sama ongelma kontin ja korin puolen valossa. Alkuperäiset valot näyttäs olevan, ilmeisesti takavalot ledillä tms? Vilkku ja jarru toimii normaalisti,niissä normaali hehkulanka poltin.
                    Faceliftissä on toteutettu taakse parkit ledeillä juu.

                    Comment

                    • bemmi535ttouring
                      Newbiemmer
                      • Oct 2015
                      • 8
                      • joensuu

                      530d

                      Eli imm irroitettuna vetää paremmin etenki alhaalta kun imm paikallaa ollessa. Softa päivitetty imm takia ja uus imm vaihettu ja kokeiltu nyt 3lla eri imm missähän vois olla vika? Myös ahtopaineen säädin ja imusarjampaine tunnistin ja alipaine letkut uusittu
                      Last edited by bemmi535ttouring; 11-06-2020, 17:21.

                      Comment

                      • bemmi535ttouring
                        Newbiemmer
                        • Oct 2015
                        • 8
                        • joensuu

                        Originally posted by [Snowboarder] View Post
                        Mikä voi aiheuttaa kun 01vm 525i touringin oik puolen takavalot välillä palaa ja sit sammuu ja taas palaa jne. Sama ongelma kontin ja korin puolen valossa. Alkuperäiset valot näyttäs olevan, ilmeisesti takavalot ledillä tms? Vilkku ja jarru toimii normaalisti,niissä normaali hehkulanka poltin.
                        Kannattaa vilkasta ettei oo menny akun alle valojen johtosarja edellisessä oli ja oli johtojen kuoret pettäny ja palo millo mitäki valoja iheksiåä ja vilkut diskos yms

                        Comment

                        • Turunpoika
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 119
                          • Finland Turku

                          E39 takaluukun johtosarja

                          Tervehdys, pitäisi korjata touringin takaluukun johtosarja, kyseessä 530D -01 mistä kannattaa tilata jotta saa laadukaan sarjan, mutta ei turhan kallis.

                          Comment

                          • siffo
                            Newbiemmer
                            • May 2018
                            • 26
                            • Sipoo

                            Osaako joku sanoa mistä tulee virta lasinpesurin moottorille? Vajaa vuosi sitten vaihdoin sen ja taas on kuollut. Mittasin liittimestä niin kokoajan tulee 8.9V liittimelle (vaikka virrat pois autosta) ja sitten kun pesurin aktivoi tulee reilu 11V. Ei ilmeisesti tykkää tosta jatkuvasta jännitteestä se pumppu, vielä kun keksisi mistä se tulee...

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by [Snowboarder] View Post
                              Mikä voi aiheuttaa kun 01vm 525i touringin oik puolen takavalot välillä palaa ja sit sammuu ja taas palaa jne. Sama ongelma kontin ja korin puolen valossa. Alkuperäiset valot näyttäs olevan, ilmeisesti takavalot ledillä tms? Vilkku ja jarru toimii normaalisti,niissä normaali hehkulanka poltin.
                              Vilkaise onko hapettumaa liitoksissa tai kosteutta valoissa. Ellei ole, niin sitten mittailemaan.

                              Originally posted by siffo View Post
                              Osaako joku sanoa mistä tulee virta lasinpesurin moottorille? Vajaa vuosi sitten vaihdoin sen ja taas on kuollut. Mittasin liittimestä niin kokoajan tulee 8.9V liittimelle (vaikka virrat pois autosta) ja sitten kun pesurin aktivoi tulee reilu 11V. Ei ilmeisesti tykkää tosta jatkuvasta jännitteestä se pumppu, vielä kun keksisi mistä se tulee...
                              Onko tuo mitattu tulos varmasti oikein? Luulisi tuolla 8.9v jännitteellä jo jotain tapahtuvan pumpussa. GM purkki ohjaa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • MeisterW
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2017
                                • 306
                                • Uusimaa

                                Originally posted by MeisterW View Post
                                Ilmastointi päällä alkanut kuulua M5:ssä vonkunaa/ulinaa, joka vaihtelee moottorin kierrosten mukaan. Ääni kuuluu erityisesti pienillä vaihteilla moottorijarrutuksesa. Ääni ei tule heti käynnistyksen jälkeen, ja lakkaa, jos AC napin ottaa pois päältä.

                                Ilmastoinnin hihnan kiristinrulla on uusi, eli jäljelle jäisi itse kompura tai mangneettikytkin. (Sähköflekti ei varmaankaan seuraa moottorin kierroksia?)

                                Onko joku saanut ääniä pois pelkällä ilmastointiaineen/öljyn lisäyksellä?
                                Ilmastoinnin vonkuna hävisi kylmäaineen täytöllä! Se oli helppo korjaus, Laakkosella 79eur ilmastointihuolto. Kuitin mukaan 420g out ja 750g in, eli aika iso vajaatäyttö oli, vaikka kylmää puhalsikin. Kannattaa siis kokeilla ekana korjauksena, jos ääntää.
                                E39 M5 2002
                                E70 X5 3.0sd 2008
                                E83 X3 3.0i 2005
                                G21 330e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎