Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1754
    • vihti

    Originally posted by Biimersson View Post
    Mites toi virtalukon patruunan vaihto oikeen onnistuu?
    Otin vm98 523i autosta virtalukon patruunan omaan vm97 autoon ja uusi lukko ei lukitu paikalleen eikä käänny mihinkään. 1 asennossa sen saa kyllä painettua pohjaan mutta mitään ei tapahdu:think vanha lukko kyllä loksahtaa heti paikalleen.
    Pitääkö virtalukon pohjakin ottaa toisesta autosta vai mikä mättää?
    Olisko jotain eroja siinä kun vm.98 on muistaakseni ihan erilainen se koko rattilukkohässäkkä ja vilkku/pyyhkijäviiksien kiinnitys, rattikin taitaa olla jo 2-vaihe bägillä kun 97 on vielä 1-vaiheisella eli eivät sovi ristiin mitkään osat rattiakselin ympärillä :think
    E39 523i Turbo

    Comment

    • TeeKoo
      Bimmer Rookie
      • Dec 2012
      • 84
      • Merikarvia

      -00 540i ABS/DSC valot syttyivät ja nopeusmittari sekoili satunnaisesti tuossa keväällä. En antanut asian häiritä, vaan ajelin alkukesään. Sitten vasemman anturin kimppuun, joka katkesi tietenkin reikään. Lisäksi kiinnityspultti katkesi joten homma jäi siihen.
      Nyt kun pitäisi leimalle taas ajella, otin auton työn alle ja kaivoin anturin pois ja uusi Stark merkkinen paikalleen.
      Eipä valot sammunu remontin jälkeen.
      Paitsi seuraavana aamuna, ja kaikki toimi 50 kilometriä. Kun lähdin ajamaan takaisinpäin hetken päästä, taas mittari nollissa ja abs valot taulussa.
      Tänä aamuna taas kaikki toimi 50 kilsan päähän, mutta ei enää takaisin tullessa.
      Tilasin Delphi merkkisen anturin varuiksi, mutta mahtaako vika olla anturissa vai onko se ohjainlaite sökö? Nyt helppo testata toisella anturilla, jahka sen saan.

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 931
        • Kouvola/Myllykoski

        Heitetään arvauksena, että kun lämpö vaikuttaa, niin taitaa olla alkava boksivika, mutta eipä tuo tarvikeanturin toimimattomuuskaan olisi aivan tavatonta.
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by TeeKoo View Post
          -00 540i ABS/DSC valot syttyivät ja nopeusmittari sekoili satunnaisesti tuossa keväällä. En antanut asian häiritä, vaan ajelin alkukesään. Sitten vasemman anturin kimppuun, joka katkesi tietenkin reikään. Lisäksi kiinnityspultti katkesi joten homma jäi siihen.
          Nyt kun pitäisi leimalle taas ajella, otin auton työn alle ja kaivoin anturin pois ja uusi Stark merkkinen paikalleen.
          Eipä valot sammunu remontin jälkeen.
          Paitsi seuraavana aamuna, ja kaikki toimi 50 kilometriä. Kun lähdin ajamaan takaisinpäin hetken päästä, taas mittari nollissa ja abs valot taulussa.
          Tänä aamuna taas kaikki toimi 50 kilsan päähän, mutta ei enää takaisin tullessa.
          Tilasin Delphi merkkisen anturin varuiksi, mutta mahtaako vika olla anturissa vai onko se ohjainlaite sökö? Nyt helppo testata toisella anturilla, jahka sen saan.
          Voi olla laakerin hammaskehässäkin vikaa.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • TeeKoo
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 84
            • Merikarvia

            Originally posted by JJT View Post
            Voi olla laakerin hammaskehässäkin vikaa.
            Mä jotenki aattelisin, että jos auto on paikallaan, hammaskehä ei vaikuta. Eli keltaiset syttyy mittariin, kun auton käynnistää konehuone lämpöisenä.
            Kone kylmänä kaikki toimii.

            Testaan sen anturin ja liitoksen vielä uudelleen.
            Ja ehkä toisen merkkisen anturin, jos liitos ei ole huono.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by TeeKoo View Post
              Mä jotenki aattelisin, että jos auto on paikallaan, hammaskehä ei vaikuta. Eli keltaiset syttyy mittariin, kun auton käynnistää konehuone lämpöisenä.
              Kone kylmänä kaikki toimii.

              Testaan sen anturin ja liitoksen vielä uudelleen.
              Ja ehkä toisen merkkisen anturin, jos liitos ei ole huono.
              Joo no eipä se sitten hammaskehä ole.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14446
                • Oulu

                Kyllähän tuo klassiselta moduli vialta kuulostaa. Vasta vaihdoin E65:een dsc purkin samoilla oireilla ja jokunen vuosi sitten E38:iin.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  A.
                  Mistä johtuu että salavalikon kautta katsottuna jännite on n. 0,3-0,4v vähemmän kuin konehuoneen navasta mitattuna? Auto käynnissä siis, en kattonu oliko sama ero sammuksissa.

                  Ihmettelin kun eilis aamusta kävi hieman huonosti ja engine failsafe.
                  Myös engine failsafe -valoa lykkäsi kesken ajoa sitä edellisenä päivänä (ei oireita käynnissä., tms).
                  Sit tänään sama homma ja nyt sytty vielä luistoneston ja abs valot. Niin heräsi ajatus, ettei vika liitykään moottoriin.

                  Sit käytin vähä aikaa ja pikkulenkin ajoin(röpötti, ja valot taulussa). Sen jälkeen about 20min oli seis ja uudelleen käyntiin kun aloin mittailemaan jännitteitä, niin pelasi normaalisti ja ei vikavaloja.
                  Jännite konehuoneessa 13,8-14,1V.
                  Sit kun sammutti, niin 12,5V ja hiljalleen putoaa. Oottelen pari tuntia ja katon mitä sit näyttää.


                  B. Onko akku sökö, vai jotain häikkää lataus-sähköpuolella?


                  Akku on tietääkseni vuonna 2012 ostettu.

                  Edit.
                  Käyntiin lähti aina hyvin.

                  Edit2. Nyt jännite 12,26v.
                  Last edited by bemmeri; 01-10-2020, 10:14.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2717
                    • .fi

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Edit2. Nyt jännite 12,26v.
                    Sammuksissa salavalikosta? En o nykyisestä tainnut sitä kautta kertaakaan niitä ihmetellä, niin en eroista muihinkaan
                    mittauslähteisiin tiedä, mutta android-soittimen yläpalkissa se ainakin näkösällä mulle suoraan ois:think.

                    Onko muuten muistikuvaa, että milloin oisit viimeksi moottorin maadoitukseen koskenut/sen tarkistanut hyväks?
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      -99 xenoneissa automaattisäätö korkeudelle ?


                      Näyttäs olevan perussäädöt tästä rikki kun valokeila ei muutu säätönupeista mihinkään, valot näyttää metrin eteen. Pitäisköhän suosiolla tähänkin vaihtaa halogeenivalot :think

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11124
                        • Oulu

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        -99 xenoneissa automaattisäätö korkeudelle ?
                        On.

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Näyttäs olevan perussäädöt tästä rikki kun valokeila ei muutu säätönupeista mihinkään, valot näyttää metrin eteen. Pitäisköhän suosiolla tähänkin vaihtaa halogeenivalot :think
                        Ne tangot menee umpion sisällä poikki ja sit ei enään säätö pelaa ja valot näyttää sen metrin/pari eteenpäin. Ebaystä saa uusia parilla eurolla.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2717
                          • .fi

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          -99 xenoneissa automaattisäätö korkeudelle ?


                          Näyttäs olevan perussäädöt tästä rikki kun valokeila ei muutu säätönupeista mihinkään, valot näyttää metrin eteen.
                          Muutaman euron korkeudensäätöhilut umpioiden sisältä vaihtoa vailla.

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Pitäisköhän suosiolla tähänkin vaihtaa halogeenivalot :think
                          Nope. Ne on kyllä erittäin hyvät toimiessaan.


                          edit: esim. Aeromotorsilta nopeasti halvat.
                          edit2: eikä tietenkää o automaattisäätö jos on nappi, mut samat tangot sieltä silti hajoo, ja ne samat löytyy halogeeniumpioistakin.
                          edit3: meni napit ja nupit mulla sekasin, mut joo sama asia about
                          Last edited by aae30; 01-10-2020, 13:05.
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by aae30 View Post
                            Muutaman euron korkeudensäätöhilut umpioiden sisältä vaihtoa vailla.


                            Nope. Ne on kyllä erittäin hyvät toimiessaan.


                            edit: esim. Aeromotorsilta nopeasti halvat.
                            edit2: eikä tietenkää o automaattisäätö jos on nappi, mut samat tangot sieltä silti hajoo, ja ne samat löytyy halogeeniumpioistakin.
                            edit3: meni napit ja nupit mulla sekasin, mut joo sama asia about
                            Nappasin pöydälle just. Säädöt poikki ja yllättäen säätömotori aika happaman näköinen

                            Vinkki: kun purat vanhoja valoja käytä kuumailmaa jokaiseen muoviklipsiin joilla kuvun osat on toisissaan kiinni.
                            Last edited by BMW525Xda; 02-10-2020, 22:17.

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              On.



                              Ne tangot menee umpion sisällä poikki ja sit ei enään säätö pelaa ja valot näyttää sen metrin/pari eteenpäin. Ebaystä saa uusia parilla eurolla.
                              Milläs nimellä noita lähdetään etsimään ?
                              Edit: löytyi ” bmw e39 headlight adjuster repair kit”
                              Adjustment screw set for headlights - 63120027924, 63 12 0 027 924, 0027924, 63120027924 - Sopii malleihin: E39 Z3


                              Pitää samalla tuo moottori varmaan uusia, testaan nyt eka toimiiko se ollenkaan, onko säädölle oma sulake, voisko olla palanu sekin jo ?
                              Moottori näköjään 15€ luokkaa joten tehdään valoille 21v huolto ja uutta osaa sisään
                              Last edited by BMW525Xda; 01-10-2020, 13:50.

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5019
                                • Paimio

                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Milläs nimellä noita lähdetään etsimään ?

                                Pitää samalla tuo moottori varmaan uusia, testaan nyt eka toimiiko se ollenkaan, onko säädölle oma sulake, voisko olla palanu sekin jo ?
                                Moottori näköjään 15€ luokkaa joten tehdään valoille 21v huolto ja uutta osaa sisään
                                Minulla on hyllyssäkin tuommoinen moottori, mutta jos tuohon hintaan saa uusia niin eihän sitä käytettyä kannata edes ajatella.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎