Originally posted by Biimersson
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-00 540i ABS/DSC valot syttyivät ja nopeusmittari sekoili satunnaisesti tuossa keväällä. En antanut asian häiritä, vaan ajelin alkukesään. Sitten vasemman anturin kimppuun, joka katkesi tietenkin reikään. Lisäksi kiinnityspultti katkesi joten homma jäi siihen.
Nyt kun pitäisi leimalle taas ajella, otin auton työn alle ja kaivoin anturin pois ja uusi Stark merkkinen paikalleen.
Eipä valot sammunu remontin jälkeen.
Paitsi seuraavana aamuna, ja kaikki toimi 50 kilometriä. Kun lähdin ajamaan takaisinpäin hetken päästä, taas mittari nollissa ja abs valot taulussa.
Tänä aamuna taas kaikki toimi 50 kilsan päähän, mutta ei enää takaisin tullessa.
Tilasin Delphi merkkisen anturin varuiksi, mutta mahtaako vika olla anturissa vai onko se ohjainlaite sökö? Nyt helppo testata toisella anturilla, jahka sen saan.
Comment
-
-
Heitetään arvauksena, että kun lämpö vaikuttaa, niin taitaa olla alkava boksivika, mutta eipä tuo tarvikeanturin toimimattomuuskaan olisi aivan tavatonta.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by TeeKoo View Post-00 540i ABS/DSC valot syttyivät ja nopeusmittari sekoili satunnaisesti tuossa keväällä. En antanut asian häiritä, vaan ajelin alkukesään. Sitten vasemman anturin kimppuun, joka katkesi tietenkin reikään. Lisäksi kiinnityspultti katkesi joten homma jäi siihen.
Nyt kun pitäisi leimalle taas ajella, otin auton työn alle ja kaivoin anturin pois ja uusi Stark merkkinen paikalleen.
Eipä valot sammunu remontin jälkeen.
Paitsi seuraavana aamuna, ja kaikki toimi 50 kilometriä. Kun lähdin ajamaan takaisinpäin hetken päästä, taas mittari nollissa ja abs valot taulussa.
Tänä aamuna taas kaikki toimi 50 kilsan päähän, mutta ei enää takaisin tullessa.
Tilasin Delphi merkkisen anturin varuiksi, mutta mahtaako vika olla anturissa vai onko se ohjainlaite sökö? Nyt helppo testata toisella anturilla, jahka sen saan.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostVoi olla laakerin hammaskehässäkin vikaa.
Kone kylmänä kaikki toimii.
Testaan sen anturin ja liitoksen vielä uudelleen.
Ja ehkä toisen merkkisen anturin, jos liitos ei ole huono.
Comment
-
-
Originally posted by TeeKoo View PostMä jotenki aattelisin, että jos auto on paikallaan, hammaskehä ei vaikuta. Eli keltaiset syttyy mittariin, kun auton käynnistää konehuone lämpöisenä.
Kone kylmänä kaikki toimii.
Testaan sen anturin ja liitoksen vielä uudelleen.
Ja ehkä toisen merkkisen anturin, jos liitos ei ole huono.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
A.
Mistä johtuu että salavalikon kautta katsottuna jännite on n. 0,3-0,4v vähemmän kuin konehuoneen navasta mitattuna? Auto käynnissä siis, en kattonu oliko sama ero sammuksissa.
Ihmettelin kun eilis aamusta kävi hieman huonosti ja engine failsafe.
Myös engine failsafe -valoa lykkäsi kesken ajoa sitä edellisenä päivänä (ei oireita käynnissä., tms).
Sit tänään sama homma ja nyt sytty vielä luistoneston ja abs valot. Niin heräsi ajatus, ettei vika liitykään moottoriin.
Sit käytin vähä aikaa ja pikkulenkin ajoin(röpötti, ja valot taulussa). Sen jälkeen about 20min oli seis ja uudelleen käyntiin kun aloin mittailemaan jännitteitä, niin pelasi normaalisti ja ei vikavaloja.
Jännite konehuoneessa 13,8-14,1V.
Sit kun sammutti, niin 12,5V ja hiljalleen putoaa. Oottelen pari tuntia ja katon mitä sit näyttää.
B. Onko akku sökö, vai jotain häikkää lataus-sähköpuolella?
Akku on tietääkseni vuonna 2012 ostettu.
Edit.
Käyntiin lähti aina hyvin.
Edit2. Nyt jännite 12,26v.Last edited by bemmeri; 01-10-2020, 10:14.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEdit2. Nyt jännite 12,26v.
mittauslähteisiin tiedä, mutta android-soittimen yläpalkissa se ainakin näkösällä mulle suoraan ois:think.
Onko muuten muistikuvaa, että milloin oisit viimeksi moottorin maadoitukseen koskenut/sen tarkistanut hyväks?Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post-99 xenoneissa automaattisäätö korkeudelle ?
Originally posted by BMW525Xda View PostNäyttäs olevan perussäädöt tästä rikki kun valokeila ei muutu säätönupeista mihinkään, valot näyttää metrin eteen. Pitäisköhän suosiolla tähänkin vaihtaa halogeenivalot :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post-99 xenoneissa automaattisäätö korkeudelle ?
Näyttäs olevan perussäädöt tästä rikki kun valokeila ei muutu säätönupeista mihinkään, valot näyttää metrin eteen.
Originally posted by BMW525Xda View PostPitäisköhän suosiolla tähänkin vaihtaa halogeenivalot :think
edit: esim. Aeromotorsilta nopeasti halvat.
edit2: eikä tietenkää o automaattisäätö jos on nappi, mut samat tangot sieltä silti hajoo, ja ne samat löytyy halogeeniumpioistakin.
edit3: meni napit ja nupit mulla sekasin, mut joo sama asia aboutLast edited by aae30; 01-10-2020, 13:05.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostMuutaman euron korkeudensäätöhilut umpioiden sisältä vaihtoa vailla.
Nope. Ne on kyllä erittäin hyvät toimiessaan.
edit: esim. Aeromotorsilta nopeasti halvat.
edit2: eikä tietenkää o automaattisäätö jos on nappi, mut samat tangot sieltä silti hajoo, ja ne samat löytyy halogeeniumpioistakin.
edit3: meni napit ja nupit mulla sekasin, mut joo sama asia about
Vinkki: kun purat vanhoja valoja käytä kuumailmaa jokaiseen muoviklipsiin joilla kuvun osat on toisissaan kiinni.Last edited by BMW525Xda; 02-10-2020, 22:17.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostOn.
Ne tangot menee umpion sisällä poikki ja sit ei enään säätö pelaa ja valot näyttää sen metrin/pari eteenpäin. Ebaystä saa uusia parilla eurolla.
Edit: löytyi ” bmw e39 headlight adjuster repair kit”
Adjustment screw set for headlights - 63120027924, 63 12 0 027 924, 0027924, 63120027924 - Sopii malleihin: E39 Z3
Pitää samalla tuo moottori varmaan uusia, testaan nyt eka toimiiko se ollenkaan, onko säädölle oma sulake, voisko olla palanu sekin jo ?
Moottori näköjään 15€ luokkaa joten tehdään valoille 21v huolto ja uutta osaa sisäänLast edited by BMW525Xda; 01-10-2020, 13:50.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMilläs nimellä noita lähdetään etsimään ?
Pitää samalla tuo moottori varmaan uusia, testaan nyt eka toimiiko se ollenkaan, onko säädölle oma sulake, voisko olla palanu sekin jo ?
Moottori näköjään 15€ luokkaa joten tehdään valoille 21v huolto ja uutta osaa sisäänF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment