Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aki T
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 193
    • Tampere

    Originally posted by jj5 View Post
    Lienee LCM III niin valotoimintoja voi muokata testerillä. Valomuisti kai tarkoittaa tässä sitä että valot voi jättää päälle ja sammuvat itsestään auton sammuttaessa? Se onnistuu.

    Hyvä kysymys, tuo tankinluukku.

    Ebay.
    Kiitos vastauksesta.
    Joo valomuistilla tarkoitin juurikin tätä. Multa löytyy inpa, onnistuuko sillä vai tarviiko kääntyä jonkun foorumilaisen puoleen?
    BMW 328i -95, BMW 523i -00

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 4974
      • Paimio

      Originally posted by Aki T View Post
      Kiitos vastauksesta.
      Joo valomuistilla tarkoitin juurikin tätä. Multa löytyy inpa, onnistuuko sillä vai tarviiko kääntyä jonkun foorumilaisen puoleen?
      Ei onnistu INPA:lla.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Kävi sitten silleen että pudotin valojen sisällä olevista pyöreistä laseista toisen lattialle, onneksi pitkien lasi. Äskeisen kokeen päätteeksi ajattelin ottaa myös toisen puolen valaisimesta kaukovalon lasin pois koska ilman lasia valo näyttää eteenpäin kuten kaukovalo, lasin kanssa valoteho on lähellä Havin kynttilää.

        Oletteko ottaneet näitä laseja pois kuvuista ?
        Xenonin valokuvio saattaa mennä nenälleen ilman lasia.

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2694
          • .fi

          Pois en ole ottanut, mutta vaihtui kesällä uusiin uusien kuorien kanssa(<40e/puoli @ Aeromotors), ja vain xenonien lasit siirsin vanhoista.
          Hyvät tuli, enkä o mitään ledejä pitkien rinnalle kaivannut.
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by aae30 View Post
            Pois en ole ottanut, mutta vaihtui kesällä uusiin uusien kuorien kanssa(<40e/puoli @ Aeromotors), ja vain xenonien lasit siirsin vanhoista.
            Hyvät tuli, enkä o mitään ledejä pitkien rinnalle kaivannut.
            Jäikö sinulla vanhat kuoret ja ne sisemmät lasit talteen ?

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2694
              • .fi

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Jäikö sinulla vanhat kuoret ja ne sisemmät lasit talteen ?
              Ei ikävä kyllä:/
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                Mullon preface ilman laseja. Pistemäisempi pitkien valo ja oli toimiessaan hyvä bixenon projektorien kans, kesällä lämpes liikaa kait, koska enää ei näytä lyhyet minnekkään.
                Ja itekki heitin lasinkeräykseen ne lasit.
                Ja ilman xenonia alunperin.
                Last edited by Hebbu ///M3; 07-10-2020, 01:44.
                Sotkamo Connection

                Comment

                • Starck
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 119
                  • Ulvila

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Jäikö sinulla vanhat kuoret ja ne sisemmät lasit talteen ?
                  Minulla olisi vanhat pitkien lasit vielä tallessa, en ehtinyt laittamaan vielä kierrätykseen kun viikko sitten vaihtelin uudet kuoret paikalleen.

                  Kuten kuvasta näkyy niin toisen linssin alareunassa hieman ruostetta, en tiedä lähteekö puunaamalla pois, roskiin nämä oli menossa.

                  Laitappa privaa jos tarvitset, mieluiten nouto Pori / Ulvila akselilta.
                  Jos tarvii lähetellä tulee kuluja puoleen jos toiseen.
                  Attached Files

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by Starck View Post
                    Minulla olisi vanhat pitkien lasit vielä tallessa, en ehtinyt laittamaan vielä kierrätykseen kun viikko sitten vaihtelin uudet kuoret paikalleen.

                    Kuten kuvasta näkyy niin toisen linssin alareunassa hieman ruostetta, en tiedä lähteekö puunaamalla pois, roskiin nämä oli menossa.

                    Laitappa privaa jos tarvitset, mieluiten nouto Pori / Ulvila akselilta.
                    Jos tarvii lähetellä tulee kuluja puoleen jos toiseen.
                    Ruoste lähtee nätisti vanteiden pesuaineella, ruoste muuttu ensin pinkiksi ja pyyhkimällä rätillä pois. Ja siinä samalla pyyhkiessä sitten osasin tiputtaa lattialle

                    Kiitos tarjouksesta mutta yöllä vielä otin toisestakin valosta lasin pois ja päätin etten laita laseja takaisin, nyt oikeasti pitkistä on hyötyä, valo on pistemäisempää mutta nättää kauas, lasien kanssa valo hajaantuu eikä näytä oikeastaan minnekään vaan peittyy xenonien alle. Parempi siis ilman laseja. Lähi Xenoneissa on lasit oltava luultavasti ettei valokuvio hajoa, nyt valot näyttää kyllä hyvin eikä tarvetta ole lisävaloille.

                    Comment

                    • e30_M-tech1
                      BTCF Member
                      • Jan 2011
                      • 340
                      • Tampere

                      Häviää virrat?

                      Käynnistäessä teki ensimmäisen kerran viikko sitten niin että sähköt häviää kokonaan siinä kohtaa kun kääntää avaimesta autoa käyntiin. Noin viidessä minuutissa virrat palaa takaisin ja käynnistyy normaalisti, kulkee ja toimii normaalisti. Ainoa oire on siis sähköjen katoaminen.
                      OBDII vikakoodinlukija antoi koodin:
                      P0369 1/1 Camshaft Position sensor B circuit Intermittent Bank 1

                      Voiko kuitenkin olla jossain muualla vika kuin siinä sensorissa, vai voiko luottaa että kyseessä nokantunnistin sensori?
                      Muistaisin että noi tunnistimet ois tehnyt muita oireita:think
                      Nykyiset:e39 530i & e36 325
                      ---------------------------------------------------
                      Exät:
                      vw golffi
                      e46 328 -00
                      e30 320 -87
                      e30 325 -83
                      e36 325 -91
                      e36 328 -98
                      e30 325 M-tech1 -87

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11082
                        • Oulu

                        Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                        Käynnistäessä teki ensimmäisen kerran viikko sitten niin että sähköt häviää kokonaan siinä kohtaa kun kääntää avaimesta autoa käyntiin. Noin viidessä minuutissa virrat palaa takaisin ja käynnistyy normaalisti, kulkee ja toimii normaalisti. Ainoa oire on siis sähköjen katoaminen.
                        OBDII vikakoodinlukija antoi koodin:
                        P0369 1/1 Camshaft Position sensor B circuit Intermittent Bank 1

                        Voiko kuitenkin olla jossain muualla vika kuin siinä sensorissa, vai voiko luottaa että kyseessä nokantunnistin sensori?
                        Muistaisin että noi tunnistimet ois tehnyt muita oireita:think
                        Akunkenkä löysällä.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1675
                          • vihti

                          Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                          Käynnistäessä teki ensimmäisen kerran viikko sitten niin että sähköt häviää kokonaan siinä kohtaa kun kääntää avaimesta autoa käyntiin. Noin viidessä minuutissa virrat palaa takaisin ja käynnistyy normaalisti, kulkee ja toimii normaalisti. Ainoa oire on siis sähköjen katoaminen.
                          OBDII vikakoodinlukija antoi koodin:
                          P0369 1/1 Camshaft Position sensor B circuit Intermittent Bank 1

                          Voiko kuitenkin olla jossain muualla vika kuin siinä sensorissa, vai voiko luottaa että kyseessä nokantunnistin sensori?
                          Muistaisin että noi tunnistimet ois tehnyt muita oireita:think

                          Itsellä kans kerran käyny tolleen, samantien kontti auki ja + kenkä akusta oli löysällä
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            Originally posted by naikou View Post
                            Itsellä kans kerran käyny tolleen, samantien kontti auki ja + kenkä akusta oli löysällä
                            Melkei sama mut itel oli hapettunu jostai syystä akun napa. Mut periaattees sama homma.
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              LCMIV sytyttää jarruvalot palamaan kun avaimen ottaa pois virtalukosta, jos autolla on ajanut alle vartti. Jos ajaa yli vartin, niin ongelmaa ei tule. Jos virrat kääntää takaisin I tai II asentoon, jarruvalot sammuu. Jarruvalot toimii jos virrat on autossa päällä. Nyt vaihdoin autoon LCMIII ja sillä ei ole tuota ongelmaa, joten täytynee olla LCM vika. Tuo LCMIV toimi ko. autossa jonkun puoli vuotta ilman ongelmia.

                              Onko kukaan korjannut/korjauttanut LCMIV?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Alfistipohjoosesta
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2018
                                • 256
                                • Loimaa

                                Uunitin ja vaihdoin konkat. Toiminut nyt puolisen vuotta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎