Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Tutkitko sitä bensapumppua jo, pyöriikö se jos annat sille suoraan 12v esim? Muistaakseni INPA:lla pystyy ajamaan testin jossa pyöritetään pumppua myös, pitäisi kuulua jos kuuntelet takapenkillä apparin puolelta.
    Pumppu testattu ja toimii. Nyt ongelma ettei startti pyörähdä ollenkkaan, ihan kuin kone olisi jumissa. Ilmamassamittari oli rikki, näytti 0,2L/s. Tästä johtui huono startti, startin jälkeinen sammahtelu ja pätkiminen ajoittain kiihdytyksissä, uusi tilattu. Onneksi päätti levitä nosturill, pitää tänään nostaa ylös ja koittaa ensin pyörittää konetta ja kopauttaa starttia, ja tsekata maakaapeli siitä.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11079
      • Oulu

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Menee ihan tuubaan e39 kanssa, kokosin autoa sen verran että ajaisin ulos odottelemaan osia, pitkä laiska startti ja klik. Ajattelin että uusi akku hyytyi, kaapeleilla 110A akusta lisäapua, klik. Ei edes naksahda startti, mykistyi.



      Pitäiskö vaan aloittaa tekniikan purku ja raato keinäselle.
      Tai sit akunkenkä on vaan huonosti kiinni. Nimimerkillä kokemusta on.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Tai sit akunkenkä on vaan huonosti kiinni. Nimimerkillä kokemusta on.
        Tshek, moneen kertaan. Vaihtelin akkua kolme kertaa kokeilun aikana, ei pyörähdä ei.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Ei ole kone jumissa. Startti on varsin huoltoystävällisessä paikassa
          Samalla kun auto ylhäällä päätin tutkia jakoketjun ja laahaimet, mutta ei tuonne puhtaita työkaluja halua työntää, joten laskettelulasit päähän ja vedellä pesu.

          Onko startille sulake missä ? :think
          Last edited by BMW525Xda; 01-05-2021, 09:17.

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 3714
            • Finnland

            Originally posted by BMW525Xda View Post

            Onko startille sulake missä ? :think
            Locate fuse and relay. Fuse box diagram. Identifying and legend fuse box BMW 5 E39 (1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003) .


            Tuo F111:kö?
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16344
              • Leppävirta

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Ei ole kone jumissa. Startti on varsin huoltoystävällisessä paikassa
              Samalla kun auto ylhäällä päätin tutkia jakoketjun ja laahaimet, mutta ei tuonne puhtaita työkaluja halua työntää, joten laskettelulasit päähän ja vedellä pesu.

              Onko startille sulake missä ? :think
              Automaatti? Käynnistyykö N vaihteella jos ei P?

              Vois olla vaihteenvalitsimessa häiriötä jos ei tunnista mikä vaihde päällä.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by ekkoo1 View Post
                Tutkitko sitä bensapumppua jo, pyöriikö se jos annat sille suoraan 12v esim? Muistaakseni INPA:lla pystyy ajamaan testin jossa pyöritetään pumppua myös, pitäisi kuulua jos kuuntelet takapenkillä apparin puolelta.
                Tsekattu on, ja eihän se pyöri ollenkaan. Täytyy kävästä uusi ja asennella paikoilleen. Pitäisi aina uskoa kerrasta

                Pumpulle tulee ja ei tule virtaa, eli jos oletan pumpun syöttövirtajohdot pitäisi olla nuo paksummat sinivalko ja ruskea ?
                Ja mittaukselle ohuemmat mustat ?
                Paksuille ei tule virtaa mutta ohuille tulee, kun virrat on asennossa.
                Last edited by BMW525Xda; 01-05-2021, 09:17.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Automaatti? Käynnistyykö N vaihteella jos ei P?

                  Vois olla vaihteenvalitsimessa häiriötä jos ei tunnista mikä vaihde päällä.

                  Manuaali, mutta kyllä vika on pumpussa startin osalta, ei taida pyörittää starttia jos polttoainepumppu mykkänä :think

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9990
                    • KVLA

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Tsekattu on, ja eihän se pyöri ollenkaan. Täytyy kävästä uusi ja asennella paikoilleen. Pitäisi aina uskoa kerrasta

                    Pumpulle tulee ja ei tule virtaa, eli jos oletan pumpun syöttövirtajohdot pitäisi olla nuo paksummat sinivalko ja ruskea ?
                    Ja mittaukselle ohuemmat mustat ?
                    Paksuille ei tule virtaa mutta ohuille tulee, kun virrat on asennossa.
                    Automaatti ainakin starttaa,vaikka pumppu olisi mykkä. Pumpun rele ja sulake (15A?) on kontissa oikealla puolella olevassa sulakerasiassa. Releen ohjauksen maadoitus muistaakseni menee ecu:n kautta. Oliko tuolle ohjaukselle vielä oma sulake siellä hanskalokerossa,sitä en enää muista.

                    Onko ne pumpulle menevät johdot mitattu sieltä tankin sisäpuolelta? Ne tuppaa katkeamaan siitä pinnien juuresta. Vaikka kuori olisi ehjä,voi johto olla sisältä poikki.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Automaatti ainakin starttaa,vaikka pumppu olisi mykkä. Pumpun rele ja sulake (15A?) on kontissa oikealla puolella olevassa sulakerasiassa. Releen ohjauksen maadoitus muistaakseni menee ecu:n kautta. Oliko tuolle ohjaukselle vielä oma sulake siellä hanskalokerossa,sitä en enää muista.

                      Onko ne pumpulle menevät johdot mitattu sieltä tankin sisäpuolelta? Ne tuppaa katkeamaan siitä pinnien juuresta. Vaikka kuori olisi ehjä,voi johto olla sisältä poikki.
                      Pumpun 10A sulakket 31 ja 17 löytyi hanskalokerosta, ehjät. Kävin jo varuiksi uuden pumpun ja jos jaksan kaivan vanhan illalla ulos ja tsekkaan samalla johdot kunnolla.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9990
                        • KVLA

                        Ok. Minulla oli -99 mallissa pääsulake kuitenkin kontissa releen lähellä. Eri vuosimalli kenties? Jos ja kun niitä johtoja mittailet,niin kannattaa heilutella niitä mitatessa. Muuten "paikoillaan ollessa" voi olla kontakti,mutta asennon muuttuessa yhteys voi katketa.

                        Noitahan on jouduttu korjailemaan paljonkin. Tinaamalla tai vaihtamalla anturipaketti uuteen. Oli joskus halpoja,mutta noidenkin hinnat pumpsahti,kun kysyntä lisääntyi autojen ikääntyessä.

                        Ps. Tulipa mieleen,kun joskus vaidoin jonkun halvan tarvikepumpun omaan 540:iin. Se otti niin paljon virtaa,että sulake napsahteli välillä. Ja sitten taas tienposkessa. Sitten vaihdoin oe vastaavan Pierburgin ja ongelma poistui.
                        Last edited by Heguli 31; 26-04-2021, 15:24.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Ok. Minulla oli -99 mallissa pääsulake kuitenkin kontissa releen lähellä. Eri vuosimalli kenties? Jos ja kun niitä johtoja mittailet,niin kannattaa heilutella niitä mitatessa. Muuten "paikoillaan ollessa" voi olla kontakti,mutta asennon muuttuessa yhteys voi katketa.

                          Noitahan on jouduttu korjailemaan paljonkin. Tinaamalla tai vaihtamalla anturipaketti uuteen. Oli joskus halpoja,mutta noidenkin hinnat pumpsahti,kun kysyntä lisääntyi autojen ikääntyessä.

                          Ps. Tulipa mieleen,kun joskus vaidoin jonkun halvan tarvikepumpun omaan 540:iin. Se otti niin paljon virtaa,että sulake napsahteli välillä. Ja sitten taas tienposkessa. Sitten vaihdoin oe vastaavan Pierburgin ja ongelma poistui.
                          Homma etenee, kopauttelin starttiin pari kertaa ja lähti kuin lähtikin käyntiin ensiyrittämällä mutta piiiiitkällä startilla. Siinä kun kävi napasin IMM johdon irti, ei muuttunut käynti yhtään. Pumpun testailin pöydällä koko pakettina, toimii joten turha ostos oli pierpurg, pitää palauttaa ja vaihtaa muuhun tavaraan.

                          Vahva epäilys on että starttimotori on tiensä päädyssä, katsotaan nyt vielä kun imm saapuu ja saan paikalleen sen, tässä välissä lykkään uutta tulppaa koneeseen.

                          Tätä kirjoittaessa motori käy tuossa vierellä ja muuttelee joutokäyntiä, vaikuttaa että kävisi välillä vajailla. Lambdat on testerillä katsottu ja kaikki soutaa samaa rataa ilman vikakoodeja.

                          Homma jatkuu siis. Kaikkea saa ehdotella, pl mies/mies suhteita

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9990
                            • KVLA

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Homma etenee, kopauttelin starttiin pari kertaa ja lähti kuin lähtikin käyntiin ensiyrittämällä mutta piiiiitkällä startilla.

                            Vahva epäilys on että starttimotori on tiensä päädyssä, katsotaan nyt vielä kun imm saapuu ja saan paikalleen sen, tässä välissä lykkään uutta tulppaa koneeseen.
                            Tähän st-moottoriin tuo ensimmäinen postauksesikin viittasi. Nuo käyntihäröt on sitten ihan eri vika. Nokan anturista mitään koodia?

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Tähän st-moottoriin tuo ensimmäinen postauksesikin viittasi. Nuo käyntihäröt on sitten ihan eri vika. Nokan anturista mitään koodia?
                              Ei ollut nokka/kampi antureista vikakoodeja, IIM oli ja livedatassa 0,2L/S eikä värähdä yhtään kaasua painaessa.

                              Missäs v8 malleissa on moottorin maadoitusjohto kone/kori välillä ?
                              Last edited by BMW525Xda; 26-04-2021, 17:59.

                              Comment

                              • aae30
                                BTCF Member
                                • May 2010
                                • 2694
                                • .fi

                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Ei ollut nokka/kampi antureista vikakoodeja, IIM oli ja livedatassa 0,2L/S eikä värähdä yhtään kaasua painaessa.

                                Missäs v8 malleissa on moottorin maadoitusjohto kone/kori välillä ?
                                Muistaakseni apukuskin puolelta moottorin kannakkeesta.
                                Sorry I'm Not Sorry
                                E34 540iA 93 sedan
                                E34 540iA 93 sedan
                                E39 530iA 00 touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎