E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    Uudemman rattiin saa askarreltua slipringin kiinnityksen sopivaksi ja sitten vaan E36 1-vaiheinen turvatyyny siihen

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Ei kai noissa ole kuin kahta erilaista, 1 ja 2 vaiheisilla bägeillä olevia. ratteja?

    Leave a comment:


  • slaissi_
    replied
    Moro, valitettavasti ei passaa. Mulla on sama "ongelma" itsellä pre-facessa, kun haluais tuon napittoman e36 salmiakkiratin tilalle saman mutta napeilla.
    Ainut skenaario mikä vois toimia ja mitä oon miettinyt; e36 salmiakkibägi, e46 salmiakkiratti missä napit, e39 napillisesta slip-ring, leikkaa/liimaa, johdotuksia.. jne.

    Joka tapauksessa kuitenkin helpoin on vaihtaa m-tech 3 ratti. Kyllä siitä tuunaamalla saa ihan hienon.

    Leave a comment:


  • AXELONE
    replied
    Terve, Potilaana 3/96 vuoden e39. Tällä hetkellä rattina tuo vanha kunnon nelipuolainen vakkarin ja radion napeilla. Ajattelin kysellä, että onko mahdollista tilalle laittaa tuommoinen e46 salmiakkiratti napeilla? Ymmärtääkseni niissä ainakin 98-99 vuosina vielä tuo yks vaiheinen bägi, mutta jokaisessa näyttää tuo slipringin kiinnitys olevan täysin erilainen kuin tuossa e39 ratissa.

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Originally posted by BLACK316 View Post
    Nopea kysymys.. Onko normaalia että moottorin vikavalo ei syty palamaan vaikka irroittaa MAF:in johdon? Ja muutenki ei vaikuttanu mitenkään moottorin käyttäytymiseen. Ja siis 528i
    On normaalia koska kun johto nypätään irti niin ECU laittaa varakartalle jolloin tulisi toimia kuin piuha kytkettynä. Jos käynti/käyttäyminen muuttuu on MAF sökönä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Ei ehkä auta mitään mutta e46 325Ti (vai ti...) ei huomannut edes ajaessa mitään kun oli maffin piuha irti.

    Leave a comment:


  • BLACK316
    replied
    Kyllä se on toiminnassa. Viime talvena sytytti sen. Ja tää on 1999/10

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by BLACK316 View Post
    Nopea kysymys.. Onko normaalia että moottorin vikavalo ei syty palamaan vaikka irroittaa MAF:in johdon? Ja muutenki ei vaikuttanu mitenkään moottorin käyttäytymiseen. Ja siis 528i
    Mahtaako koko valo olla toiminnassa ainakaan ennen 9/98 valmistuneissa. En ole nähnyt sellaisen syttyvän missään tilanteessa.

    Leave a comment:


  • BLACK316
    replied
    Nopea kysymys.. Onko normaalia että moottorin vikavalo ei syty palamaan vaikka irroittaa MAF:in johdon? Ja muutenki ei vaikuttanu mitenkään moottorin käyttäytymiseen. Ja siis 528i

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Valo käytetty irti, ja pistokkeet väärin? Muistaakseni sopivat toistensa paikalle, ja siten mahdollista laittaa väärin jos ei ole tarkkana. Tai sitten valomodulissa bitti poikittain.

    Leave a comment:


  • M-tech1_e30
    replied
    e39 530i 2001 sedan sai katsastuksesta hylsyn, vasen etuvalo syttyy pitkänä, kun ajovalot on päällä ja sihen (vasen puoli) syttyy ajovalo kun pitkät laittaa päälle. Ennen valot toimi normaalisti, niiden kytkentöjä ei ole muutettu. Ja niillä on katsastettukin ennen. Mistä voisi etsiä syytä?

    Leave a comment:


  • lapmiro
    replied
    Originally posted by lapmiro View Post
    Kaivaittaisiin apuja E39 2002 lci High OBC mittariston kanssa. Kolinaysi seisoi hallin takana hieman toista kuukautta ja siinä ajassa oli mennyt akku tyhjäksi. Tässä sitten vaihtui mittariston / ajotietokoneen kieli ranskaksi. Muutaman tunnin tuossa katselin Youtube videoita ja luin foorumeita sekä painelin mittarin nappeja sormet valkeana. Edelleen se ranskaa haastelee. Navigaattori puhuu englantia. Inpa/Ista käytössä, mutta sieltä en kielen vaihto ominaisuutta löytänyt.

    Eli eli, onko tosiaan OBC oma kieli, joka pitäisi pystyä vaihtamaan Test Nro10? Minulla se sieltä sanoo Land 06F, eikä vasemman mittariston napin painelu tai pitkäänkin pohjassa pito sitä miksikään vaihda. Jossain huhuiltiin että mittariston oikean napin pohjassa pitäminen ja virtojen päälle laittaminen vaihtaisi kieltä, mutta ainakaan itsellä se ei toiminut.
    Vastataan nyt itselle kun sain selvitettyä Youtube kommentin pohjalta. Eli Navigaattorista "Settings" -> "Speed Camera Alerts" -> siinä on sitten "tyhjä / On / Off" niin rullalla valita se tyhjä ruutu ja klikata siitä rullalla. Siitä avaan jonkun uuden valikon, josta saa kielen vaihdettua naviin ja mittaristoon.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Vermeet koodattu autoon?

    Leave a comment:


  • jaakko123
    replied
    mikäköhä 530da mättää ku rajotimelta sammu ja hajotti kp pumpun ja nyt vaihettu uus kp ja suuttimet mut ei toivoakaan käyntiin omin avuin

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tarkoitin valoautomatiikalla sitä että valokatkaisijassa on yksi pykälä lisää eli se auto-asento mikä toimii sade/valoanturin signaalin perusteella.

    Leave a comment:

Working...
X