E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarger
    replied
    Löytyiskö tuosta jotain pykälää? LWR purkki näissä kaikissa näyttää olevan erillisenä jos on korkeudensäätö automaattisena. Jos asentaa LCM 4, niin ilmeisesti sillä saa tuon ohjauksen suoraan jos ne valomoduulille vetää LWR-purkin sijaan. Siis jos osais koodata, toisin kuin minä. Näin hypoteettisesti teoriassa siis - viisaammat toki voi sivistää miten tuo oikeasti menee

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Mulle ainakin katsuri sanoi että ei tartte omassa 98-mallisessa olla xenoneille automaattinen korkeudensäätö, manuaalinen rulla riittää. Pesurit löytyy kylläkin.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    LCM3B löytyy täältäkin, mutta harkinnassa korkeusantureiden lisäys autoon jälkeenpäin, kun rulla on manuaalinen. En osaa sanoa saako tuo näin vanhassa olla xenonien kanssa manuaali vai ei? Pesurit se ainakin tarvitsisi Suomessa, mielestäni turha pykälä, mutta tähän asti armosta onnistunut saada leima noinkin ilmeisesti.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Joutuu itse vetää piuhat näissä alkupään tuotannon malleissa, kun päivitin valomoduulin vanhasta uudempaan lcm3b-versioon niin siinä boksissa on inputti tuolle sade/valoanturille ilmeisesti valoautomatiikkaa varten, täytyy kysästä lasimyyjältä käykö tuo uudemman lasi alkupään malliin

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    En osaa faktana sanoa, lasiliikkeen luulisi tietävän paremmin, tai myyjän.
    Omassa 96 tehtaalta rullanneessa E39 ei ainakaan mene sisäpeilille johdon johtoa valmiiksi, eikä sadetunnistimelle. E53 nuo kaikki löytyi valmiina, vaikka molemmissa sama peili. On niissä Bemareissa eroja

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Eli ainoa ero vanhempaan on sadetunnistimen paikka? Sehän ei sinänsä haittaa että anturille paikka on olemassa kun sehän vain lisäisi motivaatiota jälkiasentaa tuo systeemi

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Ensin ajattelin eron liittyvän E39 sadesensorin muuttumiseen sade- ja valosensoriksi, 9/01, mutta:


    "September, 1999
    1. Production for the 2000 model year begins.
    2. Rain-sensing windshield wipers and xenon headlamps became standard on the 540i, and were now available on the 528i."

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Pitäiskö kysyä lähimmästä firmasta mikä auton laseja asentaa ?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Onkos näiden korissa tuulilasin kehyksessä jotain eroja vuosimallien välillä? Katselin pilkingtonin katalogista että uv-säteilyä heijastava versio on vm.-99 ->

    Alkuperäinen comfort tuulilasi hubauerin kautta näytti olleen 749€ + asennustarvikkeet, ei nappaa tilailla kun todennäköisesti menee rikki matkalla

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Kiitokset! Webasto lähti irti, mutta ei siitä enää kalya tule varmaankaan.
    Käykös siihen nyt tilalle sit millainen? Tarviiko ohjelmoida/koodata, että keskustelee auton oman ajastusnäytön kanssa?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by poke View Post
    E39 530i:ssä on orggis webasto. Miten sen saa purettua irti? Onko jossain ohjeita? Sijainti kuskin puolen etulokasuojan takaosassa sisälokasuojan takana.
    Ajatus huoltaa tai tarvittaessa uusia.
    Tuolla https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ntrol-element/

    Ja irroitus:
    64 12 015Removing and installing complete heater (Thermo Top Z/C)

    Remove front left wheel.
    Remove front left wheel arch lining.
    Warning!
    Danger of scalding!
    Only perform this work after engine has cooled down.
    Disconnect plug connections (1).

    Disconnect supply, return and fuel hoses.

    Loosen hose clamps (2).

    Detach water hoses (3) and fuel hose (4).
    Release screws or expansion rivets and remove floor trim.
    Loosen screws (1).

    Release pipe clamp (2).

    Separate exhaust pipe (3) from exhaust manifold (4).

    Move heater (5) in direction of arrow and remove.
    Installation:

    Replace rubber grommets if necessary.

    Top up coolant and vent cooling system.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    E39 530i:ssä on orggis webasto. Miten sen saa purettua irti? Onko jossain ohjeita? Sijainti kuskin puolen etulokasuojan takaosassa sisälokasuojan takana.
    Ajatus huoltaa tai tarvittaessa uusia.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Linkkasin näemmä väärään videoon aloituksessa. Selvensin edittiin tuota, mutta sitä ei näemmä näkynyt. Kiitos

    Leave a comment:


  • M-tech1_e30
    replied
    Okei, juuri tämän kaverin videon takajaruuputkista katsoinkin Laitan linkin jos joku muukin iinostuu hommasta



    Originally posted by Jarger View Post
    Vaihdoin joskus tankit ja muut paikallaan uudet, kupariputkea. Huonona puolena toki se että jälkikäteen linjat ovat rumat, koska ei suoraa putkea kulmineen. On se kyllä silti vähän inha, rautaputkella ei noin edes onnistuis. Tuossa Etelä-Helsingin toverin video aiheesta, ihan viihdyttävä https://www.youtube.com/watch?v=4yVM6rFojIA

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Vaihdoin joskus tankit ja muut paikallaan uudet, kupariputkea. Huonona puolena toki se että jälkikäteen linjat ovat rumat, koska ei suoraa putkea kulmineen. On se kyllä silti vähän inha, rautaputkella ei noin edes onnistuis. Tuossa (alla) Etelä-Helsingin toverin video aiheesta, ihan viihdyttävä.

    Leave a comment:

Working...
X