
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Taakse löysin M-Sport 1 vakaajan jopa käytettynä, mutta eteen yhtään mikään tuntuu olevan kiven alla. Voi olla että ei oo muuta vaihtoehtoa kuin marmori jos "just nyt" haluaa laittaa
-
-
Originally posted by Jarger View PostOnko toverit päässeet ajelemaan kunnossa olevaa E39:iä jossa ois oikeasti timmi alusta, vielä sillä tavalla että osais verrata M-Sport 1 ja M-sport 2 alustoja? Noissa kai on erona lähinnä millin paksummat vakaajat. Oma auto on keveimmästä päästä, mietin että ajomukavuuden kannalta varmaan "palauttaminen" ekaan voisi olla kiva. Tarkoitus ei kuitenkaan ole mitään rata-autoa tehdäkään. Ja toisaalta auton valmistusajankohtana tuota kakkosta ei ollut saatavissa. 523i.
ajelen ihan 16 pullakumeilla ja kaikki alustassa orkkista.
Ajomukavuus on kyllä mielestäni hyvä näin.
Pihassa myös 2001 touring, jossa rautajouset. Takapäässä siinä kaiketi jotkut kuormajouset, kun tyhjänä todella huono peräpään käytös. Edessä m-sport tolpat.
varusteena siinä on joku ulosvedettävä takakontin pohja, sillä mietin, onko jousitus jäykempi. Mut jokatapauksessa iso ero näissä mukavuudessa.
Leave a comment:
-
-
Enpä ole, mutta ainakin oma kombo Eibach Pro-Kit + iskareina vakio Sachsit on tosi mukava, ja ulkonäkökin kohdillaan. Vannekoko 17”.
Edit. Kaikki tukivarret uusittu Lemförderin tuotteilla, kallistuksenvakaajien ja takakelkan puslat vielä orkkis kumiset.
Leave a comment:
-
-
Onko toverit päässeet ajelemaan kunnossa olevaa E39:iä jossa ois oikeasti timmi alusta, vielä sillä tavalla että osais verrata M-Sport 1 ja M-sport 2 alustoja? Noissa kai on erona lähinnä millin paksummat vakaajat. Oma auto on keveimmästä päästä, mietin että ajomukavuuden kannalta varmaan "palauttaminen" ekaan voisi olla kiva. Tarkoitus ei kuitenkaan ole mitään rata-autoa tehdäkään. Ja toisaalta auton valmistusajankohtana tuota kakkosta ei ollut saatavissa. 523i.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mofe View PostHei!
Pitäisi päästä INPA:lla ja ehkä NCS expertillä sörkkimään IHKA (ilmastointi ja ilmanvaihto) moduulia.
Auto on aivan alkupään e39 jossa IHKA moduuli ilmeisesti pyörii vielä ADS interfacella eli tuommoisella usb -> obd2 -> bmw pyöreä liitin hässäkällä plus INPA:lla ei saa puhuttua ihkalle. Jos tilalle vaihtaa uudemmasta autosta K-line yhteensopivan moduulin niin toimiiko se sitten enää ollenkaan. Tai ainakin täytynee se koodata autoon yhteensopivaksi vanhan ihkan ZCS- koodit.
Pitäisi päästä sörkkimään, miksei tuulilasille tule ilmaa. Ei kiinnostaisi hommata ADS kamppeita yhtä moduulia varten eikä penkoa kojelautaa auki lukematta koodeja. Ja eikä läppämoottoria vaihtaessa tarvitse sekin kalibroida tietokoneen kautta.
omituisesti sitten taasen esim ECU, ABS, mittaristo sun muut toimivat uudemman interfacen mukaisesti mutta vain IHKA on mykkä. Auton runkonumero jossain väitti että on niinkin vanha E39 että runko on valmistettu 95 puolella eikä 96.
Leave a comment:
-
-
Hei!
Pitäisi päästä INPA:lla ja ehkä NCS expertillä sörkkimään IHKA (ilmastointi ja ilmanvaihto) moduulia.
Auto on aivan alkupään e39 jossa IHKA moduuli ilmeisesti pyörii vielä ADS interfacella eli tuommoisella usb -> obd2 -> bmw pyöreä liitin hässäkällä plus INPA:lla ei saa puhuttua ihkalle. Jos tilalle vaihtaa uudemmasta autosta K-line yhteensopivan moduulin niin toimiiko se sitten enää ollenkaan. Tai ainakin täytynee se koodata autoon yhteensopivaksi vanhan ihkan ZCS- koodit.
Pitäisi päästä sörkkimään, miksei tuulilasille tule ilmaa. Ei kiinnostaisi hommata ADS kamppeita yhtä moduulia varten eikä penkoa kojelautaa auki lukematta koodeja. Ja eikä läppämoottoria vaihtaessa tarvitse sekin kalibroida tietokoneen kautta.
omituisesti sitten taasen esim ECU, ABS, mittaristo sun muut toimivat uudemman interfacen mukaisesti mutta vain IHKA on mykkä. Auton runkonumero jossain väitti että on niinkin vanha E39 että runko on valmistettu 95 puolella eikä 96.Last edited by Mofe; 26-08-2024, 18:40.
Leave a comment:
-
-
Koko kuskin puoli lykkää kuumaa, myös silloin kun ilmastointi on kytketty pois päältä. Ehdin viimein eilen illalla googlailla ja tuolta vesiventtiililtä se tosiaan haiskahtaa. Kiitos vinkeistä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hietase View PostKesän kuumimman päivän kunniaksi ilmastointi alkoi puhaltaa kuumaa kuskin puolelta. Repsikan puolelta tulee ihan normaalisti kylmää, eli itse kompressori ym. hilppeet toimivat.
Mikä siis vikana? Voiko joku veden kiertoon liittyvä venttiili olla juminut, vai ilmaa ohjaavien läppien moottoreissa vikaa? Vai jotain softajuttuja?
Auto -02 530da.
Leave a comment:
-
-
Oletettavasti siitä keskimmäisestä suulakkeesta tulee kuumaa, muualta kylmää? Vai koko kuskin puoli puhaltaa kuumaa?
Leave a comment:
-
-
Kesän kuumimman päivän kunniaksi ilmastointi alkoi puhaltaa kuumaa kuskin puolelta. Repsikan puolelta tulee ihan normaalisti kylmää, eli itse kompressori ym. hilppeet toimivat.
Mikä siis vikana? Voiko joku veden kiertoon liittyvä venttiili olla juminut, vai ilmaa ohjaavien läppien moottoreissa vikaa? Vai jotain softajuttuja?
Auto -02 530da.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by IiroU View PostLisätietoa tuosta öljynpainevalosta. Omistaja kertoi tyhjäkäyntikierrosten olevan liian alhaiset. Valo palaa kuulemma vain tyhjäkäynnillä. Paine tyhjäkäynnillä 0.5bar ja kierrosten nosto sammuttaa valon. Imuvuoto ja tyhjäkäynti liian alhaalla? Ainakin vastaavaa ollut netissä muillakin.
Leave a comment:
-
-
Lisätietoa tuosta öljynpainevalosta. Omistaja kertoi tyhjäkäyntikierrosten olevan liian alhaiset. Valo palaa kuulemma vain tyhjäkäynnillä. Paine tyhjäkäynnillä 0.5bar ja kierrosten nosto sammuttaa valon. Imuvuoto ja tyhjäkäynti liian alhaalla? Ainakin vastaavaa ollut netissä muillakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tjhoo View Post
Kiitos vinkistä, pääsin vasta tänään tallille jatkamaan harrastusta. Otin alipaineletkun irti ja tulppasin, ja tällöin auto toimii moitteettomasta. Asentaessa tarkastin tuon venttiilin lautasen, enkä siinä siinä huomannut mitään poikkeavaa. Nyt kun auto toimii tulpattuna, niin onko ohje vain "kovaa ajoa" vai onko EGR-venttiili tai alipainesäädin rikki?
Leave a comment:
-
-
Eihän tehty samalla reissulla moottorin sisäpesua ja paskat on tukkineet öp:n imusuodattimen?
Leave a comment:
-
-
Eikö ole mitattu öljynpainetta? Sehän on varmaan ensimmäinen asia mitä tehdään kun se punainen öljykannun kuva palaa mittarissa
Leave a comment:
-
Leave a comment: