E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • M-tech1_e30
    replied
    Terve! Osaakos joku täällä 530i takajarruputkien vaihdolle heittää "noin"? hintalappua ihan korjaamolle meinaan siis ajaa. Taka-akselia, sekä apurunkoa joutuu ilmeisesti irroittamaan, tämän katselin youtubesta repsikanpuoli vuotaa, mutta varmaan se koko takajarruputkisto siinä menee vaihtoon..
    Last edited by M-tech1_e30; 22-05-2025, 11:48. Reason: kirjoitus correct

    Leave a comment:


  • lapmiro
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post

    Avain 1 asentoon. Oikea mittariston nappi pohjaan 10-12s. Eikä tapahdu mitään?
    Tapahtuu asioita, mutta kieli ei vaihdu. Elikkäs ensiksi avain ykkösasentoon, (mankka ja mittaristo virrat, mutta puhallin ei virtaa) sitten oikea nappi pohjaan. Melkein välittömästi mittaristossa lukee "Check Control Ok", sitten noin viiden sekunnin päästä tulee "Test Nro 1" joka ei muutu vaikka kuinka pitkään pitää nappia pohjassa. Kokeilin myös, että laitan napin pohjaan ilman virtoja ja sitten virrat päälle. Tuo "Check Control Ok" tulee silloin ja heti kun kääntää virrat menee tuohon "Test Nro 1".

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by lapmiro View Post
    Kaivaittaisiin apuja E39 2002 lci High OBC mittariston kanssa. Kolinaysi seisoi hallin takana hieman toista kuukautta ja siinä ajassa oli mennyt akku tyhjäksi. Tässä sitten vaihtui mittariston / ajotietokoneen kieli ranskaksi. Muutaman tunnin tuossa katselin Youtube videoita ja luin foorumeita sekä painelin mittarin nappeja sormet valkeana. Edelleen se ranskaa haastelee. Navigaattori puhuu englantia. Inpa/Ista käytössä, mutta sieltä en kielen vaihto ominaisuutta löytänyt.

    Eli eli, onko tosiaan OBC oma kieli, joka pitäisi pystyä vaihtamaan Test Nro10? Minulla se sieltä sanoo Land 06F, eikä vasemman mittariston napin painelu tai pitkäänkin pohjassa pito sitä miksikään vaihda. Jossain huhuiltiin että mittariston oikean napin pohjassa pitäminen ja virtojen päälle laittaminen vaihtaisi kieltä, mutta ainakaan itsellä se ei toiminut.
    Avain 1 asentoon. Oikea mittariston nappi pohjaan 10-12s. Eikä tapahdu mitään?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Mikä on "tie onneen" retrofitata peilit E39 prefaceliftiin? Nykyiset on ihan hyvät, mutta ei kääntöä, eikä tummu. Sisäpeili kyllä muuttuu tummuvaksi jossain vaiheessa, mutta ei millään ehkä viitsisi laittaa noita pallokorvia... Onko M5 peilit liikaa, tarkoitus ois joskus saada museoleimakin tuohon joten toki vaan alkuperäiset tehtaalta tulleet jutut käy optioiksi. Katselin että alkuperäiset M5 peilinlasit ovat hiukan hintavia tummuvina

    Leave a comment:


  • lapmiro
    replied
    Kaivaittaisiin apuja E39 2002 lci High OBC mittariston kanssa. Kolinaysi seisoi hallin takana hieman toista kuukautta ja siinä ajassa oli mennyt akku tyhjäksi. Tässä sitten vaihtui mittariston / ajotietokoneen kieli ranskaksi. Muutaman tunnin tuossa katselin Youtube videoita ja luin foorumeita sekä painelin mittarin nappeja sormet valkeana. Edelleen se ranskaa haastelee. Navigaattori puhuu englantia. Inpa/Ista käytössä, mutta sieltä en kielen vaihto ominaisuutta löytänyt.

    Eli eli, onko tosiaan OBC oma kieli, joka pitäisi pystyä vaihtamaan Test Nro10? Minulla se sieltä sanoo Land 06F, eikä vasemman mittariston napin painelu tai pitkäänkin pohjassa pito sitä miksikään vaihda. Jossain huhuiltiin että mittariston oikean napin pohjassa pitäminen ja virtojen päälle laittaminen vaihtaisi kieltä, mutta ainakaan itsellä se ei toiminut.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Edellinen oli preface ja siinä oli jotain, että vanhan mallin maffi poistu saatavilta ja sitte uudemman mallinen ois pitäny koodata. Tästä on yli 10v aikaa, nii ei muista tarkasti enää.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Ei minun ainakaan ole tarvinnut mitään koodailla maffeja vaihtaessa M52TU/M54-koneisiin. Eikös koodailut tämän ikäisissä liity lähinnä moduulien vaihtoihin?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Edellisen e39 aikaan muistan, että maffin vaihdossa piti kyylätä numeroita tai koodata uus maffi. Muistanko oikein? Nykyinen on 8/03 530d, pitääkö siihen koodailla?
    Last edited by Samppae39; 06-05-2025, 07:33.

    Leave a comment:


  • Kese.
    replied
    S62 heikko tyhjäkäynti ajoittain lämpimänä. Saattaa sammua jos kaasua nypäyttää. Vetää normisti ajossa. Sammuu heti jos adaptaatiot nollaa.

    lambdalta koodi 144 koodien nollausten jälkeen

    Ykköspuolen korjaus tapissa, katin jälkeinen antaa samaa matalaa arvoa. Kakkospuoli vaikuttaa ookoolta.

    Imuvuoto, lambdat, maf, alipaineet? Laippatiivisteen lisäksi muuta tarkastettavaa mikä voisi vaikuttaa vain toiselle puolelle? Vika alkoi pian pakoputken irrotuksen jälkeen, mikä voi olla sattumaakin.

    Leave a comment:


  • holisti72
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Taisi olla juurikin 3/99 kun tuli 2-vaiheinen, oma 11/98 ainakin on vielä yksivaiheisella.

    Edit. Niin ja ensirekisteröintipäivämäärä ei toki tässä yhteydessä merkkaa oikein mitään, vaan VINin mukainen build date.
    VINin mukaan 21.1.99 on build date tuossa omassa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Taisi olla juurikin 3/99 kun tuli 2-vaiheinen, oma 11/98 ainakin on vielä yksivaiheisella.

    Edit. Niin ja ensirekisteröintipäivämäärä ei toki tässä yhteydessä merkkaa oikein mitään, vaan VINin mukainen build date.
    Last edited by Wespa; 21-04-2025, 19:09.

    Leave a comment:


  • holisti72
    replied
    Milloinka muuttui ratin airbägi 2 vaiheiseksi e39:ssä? Oma on 2/99 ensirekisteröity ja tarjolla ois 7/99 mallista sportti ratti.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Kyllä ne TYCitkin harmittaa ihan tarpeeksi. No tuli nyt saunassa lämmitettyä tuota niin näköjään nämä ovat vielä ihan butyylilla kiinni, lähti suht suosiolla irti. Täytyy kaivella varastoja olisiko sopiva ehjä lasi jonkun miljoonalaatikon syövereissä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Ei taida saada prefl sumareihin vaihtolaseja mistään, ja liekö ovat taas jollain ikiliimalla kiinni? Sylettää vaan kun pari vuotta ajetut pränikät Hellat ja eikö taas ole apparin puolella lasi ihan säpäleinä..
    Laita tarvikkeet niin ei harmita niin paljon.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Ei taida saada prefl sumareihin vaihtolaseja mistään, ja liekö ovat taas jollain ikiliimalla kiinni? Sylettää vaan kun pari vuotta ajetut pränikät Hellat ja eikö taas ole apparin puolella lasi ihan säpäleinä..

    Leave a comment:

Working...
X