memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wildchild
    replied
    Oletettavasti siitä keskimmäisestä suulakkeesta tulee kuumaa, muualta kylmää? Vai koko kuskin puoli puhaltaa kuumaa?

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Kesän kuumimman päivän kunniaksi ilmastointi alkoi puhaltaa kuumaa kuskin puolelta. Repsikan puolelta tulee ihan normaalisti kylmää, eli itse kompressori ym. hilppeet toimivat.

    Mikä siis vikana? Voiko joku veden kiertoon liittyvä venttiili olla juminut, vai ilmaa ohjaavien läppien moottoreissa vikaa? Vai jotain softajuttuja?

    Auto -02 530da.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Lisätietoa tuosta öljynpainevalosta. Omistaja kertoi tyhjäkäyntikierrosten olevan liian alhaiset. Valo palaa kuulemma vain tyhjäkäynnillä. Paine tyhjäkäynnillä 0.5bar ja kierrosten nosto sammuttaa valon. Imuvuoto ja tyhjäkäynti liian alhaalla? Ainakin vastaavaa ollut netissä muillakin.
    Imuvuoto yleensä nostaa tyhjäkäyntiä

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Lisätietoa tuosta öljynpainevalosta. Omistaja kertoi tyhjäkäyntikierrosten olevan liian alhaiset. Valo palaa kuulemma vain tyhjäkäynnillä. Paine tyhjäkäynnillä 0.5bar ja kierrosten nosto sammuttaa valon. Imuvuoto ja tyhjäkäynti liian alhaalla? Ainakin vastaavaa ollut netissä muillakin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post

    Kiitos vinkistä, pääsin vasta tänään tallille jatkamaan harrastusta. Otin alipaineletkun irti ja tulppasin, ja tällöin auto toimii moitteettomasta. Asentaessa tarkastin tuon venttiilin lautasen, enkä siinä siinä huomannut mitään poikkeavaa. Nyt kun auto toimii tulpattuna, niin onko ohje vain "kovaa ajoa" vai onko EGR-venttiili tai alipainesäädin rikki?
    Todennäköisesti alipainesolenoidi rikki. Näissä tuo EGR:n disablointi ei vaadi softausta, joten voit hyvin jatkaa alipaineletku tulpattuna.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Eihän tehty samalla reissulla moottorin sisäpesua ja paskat on tukkineet öp:n imusuodattimen?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Eikö ole mitattu öljynpainetta? Sehän on varmaan ensimmäinen asia mitä tehdään kun se punainen öljykannun kuva palaa mittarissa

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Vikakohteita öljynvaihdossa: väärä öljy eli todella liian ohut tämän koneen laakerivälyksille, väärä suodatin eli ei ole tiivis päästä/päistä, suodattimen kansi rikki tai ne pienet o-renkaat rikki/puuttuu. Öljypumppu tai paineanturi tuskin hajoaa vaihdon yhteydessä.
    Kiitos, aikalailla vastaavan listan sain aikaiseksi itse pohdiskellessa. Taitaa olla parempi käydä katsomassa kyseistä autoa. Itse en myöskään usko öljypumpun/paineanturin hajonneen öljynvaihdon aikana.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by IiroU View Post

    Öljyä yritin selvittää mutta ollut huollossa ja omistajalla ei tietoa. Taidan mennä käymään paikalla ja katsoa paikat läpi. Anturivika mahdollinen, mutta outoa että samaan aikaan kun öljyt vaihdettu. Ettei olis joku mennyt vikaan…
    Vikakohteita öljynvaihdossa: väärä öljy eli todella liian ohut tämän koneen laakerivälyksille, väärä suodatin eli ei ole tiivis päästä/päistä, suodattimen kansi rikki tai ne pienet o-renkaat rikki/puuttuu. Öljypumppu tai paineanturi tuskin hajoaa vaihdon yhteydessä.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by jr66 View Post

    No, jos 0w-20 on kadettu koneeseen niin sitten voi olla väärät öljyt ? Suodattimen kannen nähnee silmällä onko kiinni ? Rikki se voi olla mutta kun sen avaa ja jos on rikki niin mistään ei tiedä oliko se vai menikö irrottaessa, tässä tap. uusi kansi. Anturivika ? En siis tiedä m52:n voitelusta mitään, kunhan huutelen.
    Öljyä yritin selvittää mutta ollut huollossa ja omistajalla ei tietoa. Taidan mennä käymään paikalla ja katsoa paikat läpi. Anturivika mahdollinen, mutta outoa että samaan aikaan kun öljyt vaihdettu. Ettei olis joku mennyt vikaan…

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Isäukon tuttavalla E39 520i M54B22 konella. Käynyt öljynvaihdossa, jonka jälkeen alkanut polttaa punaista öljynpainevaloa kun kone lämmin. Väärät öljyt, suodattimen kans huonosti paikallaan/rikki? Muita ehdotuksia?
    No, jos 0w-20 on kadettu koneeseen niin sitten voi olla väärät öljyt ? Suodattimen kannen nähnee silmällä onko kiinni ? Rikki se voi olla mutta kun sen avaa ja jos on rikki niin mistään ei tiedä oliko se vai menikö irrottaessa, tässä tap. uusi kansi. Anturivika ? En siis tiedä m52:n voitelusta mitään, kunhan huutelen.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Isäukon tuttavalla E39 520i M54B22 konella. Käynyt öljynvaihdossa, jonka jälkeen alkanut polttaa punaista öljynpainevaloa kun kone lämmin. Väärät öljyt, suodattimen kans huonosti paikallaan/rikki? Muita ehdotuksia?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post

    Kiitos vinkistä, pääsin vasta tänään tallille jatkamaan harrastusta. Otin alipaineletkun irti ja tulppasin, ja tällöin auto toimii moitteettomasta. Asentaessa tarkastin tuon venttiilin lautasen, enkä siinä siinä huomannut mitään poikkeavaa. Nyt kun auto toimii tulpattuna, niin onko ohje vain "kovaa ajoa" vai onko EGR-venttiili tai alipainesäädin rikki?
    Mun korvaan kuulostaa siltä että EGR-venttiili aukeaa liikaa. Mutta koska se kuitenkin aukeaa ja menee kiinni niin olettaisin venttiilin olevan ehjä -> alipaineen säädin?

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Nappaa kokeeksi EGR:n alipaineletku irti ja tulppaa. (Oletettavasti ennen asennusta tarkistit, että EGR-venttiilin lautanen on ehjä ja kiinni?) Näissä ei EGR:n poiston takia tarvi ohjelmallisia muutoksia tehdä.
    Kiitos vinkistä, pääsin vasta tänään tallille jatkamaan harrastusta. Otin alipaineletkun irti ja tulppasin, ja tällöin auto toimii moitteettomasta. Asentaessa tarkastin tuon venttiilin lautasen, enkä siinä siinä huomannut mitään poikkeavaa. Nyt kun auto toimii tulpattuna, niin onko ohje vain "kovaa ajoa" vai onko EGR-venttiili tai alipainesäädin rikki?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    525d -02 käyntiongelmaan apuja?

    Auto tuli minulle katit tyhjennettynä ja egr poistettuna, näitä rupesin palauttelemaan kun niitä nyt leimalla kai syynätään.

    Auto oli toimiva ennen tekemiäni remppoja:
    - uudet tarvikekatit asennettu
    - samalla uusi ehjänä myyty turbo vaihdettu
    - purkuautosta otettu egr kaikkine hiluineen, tulppaukset tms. purettu ja palautettu tehtaan mukaiseksi.

    Auto käynnistyy normaalisti, mutta noin 5 sec jälkeen käynti tippuu alle 500 rpm ja käynti humppaa.

    Katso video:


    Vikakoodeja ei ole luettu kun en omista laitteita. Mitä sanoo arvon raati? Onko egr:n poiston yhteydessä tehty softaan yleensä muutoksia? Vai onko egr tai turbo viallinen? Asennettu persiilleen joku alipaineputki minun toimesta?

    Onko Lappeen seudulla harrastajaa, joka tulisi lukemaan vikakoodit Saimaanharjulle korvausta vastaan?
    Nappaa kokeeksi EGR:n alipaineletku irti ja tulppaa. (Oletettavasti ennen asennusta tarkistit, että EGR-venttiilin lautanen on ehjä ja kiinni?) Näissä ei EGR:n poiston takia tarvi ohjelmallisia muutoksia tehdä.

    Leave a comment:

Working...
X