Originally posted by Haju69
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tapahtuu asioita, mutta kieli ei vaihdu. Elikkäs ensiksi avain ykkösasentoon, (mankka ja mittaristo virrat, mutta puhallin ei virtaa) sitten oikea nappi pohjaan. Melkein välittömästi mittaristossa lukee "Check Control Ok", sitten noin viiden sekunnin päästä tulee "Test Nro 1" joka ei muutu vaikka kuinka pitkään pitää nappia pohjassa. Kokeilin myös, että laitan napin pohjaan ilman virtoja ja sitten virrat päälle. Tuo "Check Control Ok" tulee silloin ja heti kun kääntää virrat menee tuohon "Test Nro 1".
-
Avain 1 asentoon. Oikea mittariston nappi pohjaan 10-12s. Eikä tapahdu mitään?Originally posted by lapmiro View PostKaivaittaisiin apuja E39 2002 lci High OBC mittariston kanssa. Kolinaysi seisoi hallin takana hieman toista kuukautta ja siinä ajassa oli mennyt akku tyhjäksi. Tässä sitten vaihtui mittariston / ajotietokoneen kieli ranskaksi. Muutaman tunnin tuossa katselin Youtube videoita ja luin foorumeita sekä painelin mittarin nappeja sormet valkeana. Edelleen se ranskaa haastelee. Navigaattori puhuu englantia. Inpa/Ista käytössä, mutta sieltä en kielen vaihto ominaisuutta löytänyt.
Eli eli, onko tosiaan OBC oma kieli, joka pitäisi pystyä vaihtamaan Test Nro10? Minulla se sieltä sanoo Land 06F, eikä vasemman mittariston napin painelu tai pitkäänkin pohjassa pito sitä miksikään vaihda. Jossain huhuiltiin että mittariston oikean napin pohjassa pitäminen ja virtojen päälle laittaminen vaihtaisi kieltä, mutta ainakaan itsellä se ei toiminut.
Leave a comment:
-
Mikä on "tie onneen" retrofitata peilit E39 prefaceliftiin? Nykyiset on ihan hyvät, mutta ei kääntöä, eikä tummu. Sisäpeili kyllä muuttuu tummuvaksi jossain vaiheessa, mutta ei millään ehkä viitsisi laittaa noita pallokorvia... Onko M5 peilit liikaa, tarkoitus ois joskus saada museoleimakin tuohon joten toki vaan alkuperäiset tehtaalta tulleet jutut käy optioiksi. Katselin että alkuperäiset M5 peilinlasit ovat hiukan hintavia tummuvina
Leave a comment:
-
Kaivaittaisiin apuja E39 2002 lci High OBC mittariston kanssa. Kolinaysi seisoi hallin takana hieman toista kuukautta ja siinä ajassa oli mennyt akku tyhjäksi. Tässä sitten vaihtui mittariston / ajotietokoneen kieli ranskaksi. Muutaman tunnin tuossa katselin Youtube videoita ja luin foorumeita sekä painelin mittarin nappeja sormet valkeana. Edelleen se ranskaa haastelee. Navigaattori puhuu englantia. Inpa/Ista käytössä, mutta sieltä en kielen vaihto ominaisuutta löytänyt.
Eli eli, onko tosiaan OBC oma kieli, joka pitäisi pystyä vaihtamaan Test Nro10? Minulla se sieltä sanoo Land 06F, eikä vasemman mittariston napin painelu tai pitkäänkin pohjassa pito sitä miksikään vaihda. Jossain huhuiltiin että mittariston oikean napin pohjassa pitäminen ja virtojen päälle laittaminen vaihtaisi kieltä, mutta ainakaan itsellä se ei toiminut.
Leave a comment:
-
Edellinen oli preface ja siinä oli jotain, että vanhan mallin maffi poistu saatavilta ja sitte uudemman mallinen ois pitäny koodata. Tästä on yli 10v aikaa, nii ei muista tarkasti enää.
Leave a comment:
-
Ei minun ainakaan ole tarvinnut mitään koodailla maffeja vaihtaessa M52TU/M54-koneisiin. Eikös koodailut tämän ikäisissä liity lähinnä moduulien vaihtoihin?
Leave a comment:
-
S62 heikko tyhjäkäynti ajoittain lämpimänä. Saattaa sammua jos kaasua nypäyttää. Vetää normisti ajossa. Sammuu heti jos adaptaatiot nollaa.
lambdalta koodi 144 koodien nollausten jälkeen
Ykköspuolen korjaus tapissa, katin jälkeinen antaa samaa matalaa arvoa. Kakkospuoli vaikuttaa ookoolta.
Imuvuoto, lambdat, maf, alipaineet? Laippatiivisteen lisäksi muuta tarkastettavaa mikä voisi vaikuttaa vain toiselle puolelle? Vika alkoi pian pakoputken irrotuksen jälkeen, mikä voi olla sattumaakin.1 Photo
Leave a comment:
-
VINin mukaan 21.1.99 on build date tuossa omassa.Originally posted by Wespa View PostTaisi olla juurikin 3/99 kun tuli 2-vaiheinen, oma 11/98 ainakin on vielä yksivaiheisella.
Edit. Niin ja ensirekisteröintipäivämäärä ei toki tässä yhteydessä merkkaa oikein mitään, vaan VINin mukainen build date.
Leave a comment:
-
Milloinka muuttui ratin airbägi 2 vaiheiseksi e39:ssä? Oma on 2/99 ensirekisteröity ja tarjolla ois 7/99 mallista sportti ratti.
Leave a comment:
-
Kyllä ne TYCitkin harmittaa ihan tarpeeksi.
No tuli nyt saunassa lämmitettyä tuota niin näköjään nämä ovat vielä ihan butyylilla kiinni, lähti suht suosiolla irti. Täytyy kaivella varastoja olisiko sopiva ehjä lasi jonkun miljoonalaatikon syövereissä.
Leave a comment:
-
Laita tarvikkeet niin ei harmita niin paljon.Originally posted by Wespa View PostEi taida saada prefl sumareihin vaihtolaseja mistään, ja liekö ovat taas jollain ikiliimalla kiinni? Sylettää vaan kun pari vuotta ajetut pränikät Hellat ja eikö taas ole apparin puolella lasi ihan säpäleinä..
Leave a comment:
-
Ei taida saada prefl sumareihin vaihtolaseja mistään, ja liekö ovat taas jollain ikiliimalla kiinni? Sylettää vaan kun pari vuotta ajetut pränikät Hellat ja eikö taas ole apparin puolella lasi ihan säpäleinä..
Leave a comment:
-
Tälle ääni. Turbiini ei paikallaan -> väkisin loota kiinni moottoriin ja öljypumpusta hampaat/hahlot kaput. Ennenkun enempää sitä yritätätte edes käyttää niin ottaisin kerran sen vielä irti koneesta. Öljypumppuja saa uusia jopa suomesta fiksuun hintaan.Originally posted by peto2 View Post
Oliskohan siitä hajonnu laatikon öljypumppu asentaessa?
Leave a comment:
Leave a comment: