E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kese.
    replied
    Terve, olis tarve löytää tietoja auton moottorista sarjanumerolla. Kone ehkä vaihdettu kymmenisen vuotta sitten, mutta ei tietoja luovuttajasta.

    Olisiko kenelläkään mahdollista nähdä mihin autoon (VIN) moottori on tehtaalla asennettu? Ja mitä muuta tietoa tuosta autosta mahdollisesti löytyy?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Onko veikkauksia mitä lähteä tutkimaan? Varsinkin kylmänä pintakaasulla ryntää 1500 kierroksen jälkeen ja samaten 2500 jälkeen. Eli jos vaikka lähtee pihasta pienellä kaasulla, nii hyökkää huomattavasti 1500 kierroksen jälkeen. Samaten isommalla tiellä jos kiihdyttää hissukseen, nii 2500 kierroksen jälkeen ryntää samalla lailla. Rauhottuu, kun kone lämpeää. Tein suutinrempan ja vaihoin imusarjan tiivisteen sekä alipaineletkuja. Sen rempan jälkeen väheni, mutta nyt tullu takas. Ehkä kulutuskin noussut, paha varmaks sanoa, ku tuli talvirengas ja talvikeli kesken rempan.

    Ja toinen kysymys. Autolla ajettu 328tkm ja samat öljyt laatikossa. Vähentääkö nuo pesut yms. sitä kauhukuvaa, millä on peloteltu, että loota hajoaa heti, ku menee vaihtamaan paljo ajetut öljyt uusiin? Loota toimii täysin moitteita ja haluaisin pitää sen siinä tilassa tulevaisuudessakin.
    Last edited by Samppae39; 19-12-2024, 10:19.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Hienoa että vika löytyi ja päätyi tänne asti.
    Joskus ostin käytetyn vesiletkun sen takia että sain sokan, kun lensi hukkaan. Etsin sitä joka puolelta lattialta, muutama kk myöhemmin se löytyi seinältä hyllyltä kun sinne lensi irroittaessa
    Jos letkun saa tarvikkeena ja autolla ajaa paljon niin suosittelisin jopa uusimaan mikäli on kohtuuhintainen, ettei merkkarilta tarvi ostaa.

    Leave a comment:


  • Joker
    replied
    Originally posted by Joker View Post

    Auto ei ole vielä mulla vaan tulossa kunhan saan noudettua sen. Wetterillä tutkittu vajaa 500e edestä, näyttäis et oisko sulakkeita katsottu kun hansikaslokero irti ja paneelit kontista ym. Kuitenkaan siellä ei oltu vikaa löydetty.
    Auto saatu käyntiin ja koeajettua, syylliseksi paljastui vänkärin jalkatilassa olevassa sulakeboksissa hapettuneet liitokset, vettä oli todella rajusti siellä. Oiskohan syyllinen oven kosteussulku? Autossa ei kattoluukkua.

    Myös toimimatonta luistonestoa pitää selvitellä, abs:sät tuntu toimivan.
    myös ylävesiletkun liitos ei pysynyt kiinni ja sokkana oli joku patententti, saako tuohon irtona uutta sokkaa vai pitääkö koko letku uusia? Varmaan toki kun oikein tutkii löytää yhtä sun toista mut jos alkuun sais edes leimakuntoon.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Tuli mieleen tällainen kysymys että millä tavalla kaikista karvalakeimman mittariston huoltovälinäyttö pystyy laskea päiviä, laskeeko se päivät IRIS-näytön kellonajan mukaan kun tuohan on ilmeisesti väylässä kanssa? Eli jos vaihtaisi tarvikesoittimen niin meneekö mittariston huoltovälinäyttö sekaisin kun IRIS irrotetaan autosta?
    Se IRIS, kuten kaikki muutkin grammarit on pelkkä käyttöliittymä. Kellonaika ym. tulee mittaristolta.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tuli mieleen tällainen kysymys että millä tavalla kaikista karvalakeimman mittariston huoltovälinäyttö pystyy laskea päiviä, laskeeko se päivät IRIS-näytön kellonajan mukaan kun tuohan on ilmeisesti väylässä kanssa? Eli jos vaihtaisi tarvikesoittimen niin meneekö mittariston huoltovälinäyttö sekaisin kun IRIS irrotetaan autosta?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Saahan siinä jonkinmoisen tuntipalkan, ku kolvailee.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post

    Joo se tuon MTT:n mukana tuleva johto on tosiaan plug & play liittimiltään ja pituudeltaan. En muista pituutta, mutta ei se 40cm ole ainakaan. Montako kymppiä halvempi on se toinen pumppu, että kannattaa alkaa säätämään johtojen kans?
    Pierburg rahteineen (johto kahdella liittimellä valmiina)
    147,90
    vs
    sama Pierburg ja 20cm johto yhdellä liittimellä (rahteineen)
    105,80


    Leave a comment:


  • Joker
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Missä päin tämä auto on?
    Vastasin privana.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Joker View Post

    Auto ei ole vielä mulla vaan tulossa kunhan saan noudettua sen. Wetterillä tutkittu vajaa 500e edestä, näyttäis et oisko sulakkeita katsottu kun hansikaslokero irti ja paneelit kontista ym. Kuitenkaan siellä ei oltu vikaa löydetty.

    Tarkotuksena ois lähtä tuoreella akulla kokeileen ja ilmeisesti naftaa ois hyvä olla reilummin jos pumpuissa häikkää ja bräkkiksellä jos saa käyntiin niin suutin vuotaa?
    Oletan että jos ajonestoon tms. Liittyvää vikaa niin olisi huomattu jo korjaamolla.

    Edit. Siis kuulemma klassisesti auto jäänyt ajosta parkkiin eikä siitä enään käynnistynyt. Ja kuulema oli myös epäilty jotain mahdollisesti jalalla kaltoinkohdeltuja johtoja jalkatilasta poikki tms. Joihin en itse osaa vielä ottaa kantaa.
    Missä päin tämä auto on?

    Leave a comment:


  • Joker
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Ilman vikakoodejakin pääsee aika pitkälle. Pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty? Paljonko polttoainetta? Lähteekö, jos suhauttaa jarrukliineriä imusarjaan palamisavuksi?
    Auto ei ole vielä mulla vaan tulossa kunhan saan noudettua sen. Wetterillä tutkittu vajaa 500e edestä, näyttäis et oisko sulakkeita katsottu kun hansikaslokero irti ja paneelit kontista ym. Kuitenkaan siellä ei oltu vikaa löydetty.

    Tarkotuksena ois lähtä tuoreella akulla kokeileen ja ilmeisesti naftaa ois hyvä olla reilummin jos pumpuissa häikkää ja bräkkiksellä jos saa käyntiin niin suutin vuotaa?
    Oletan että jos ajonestoon tms. Liittyvää vikaa niin olisi huomattu jo korjaamolla.

    Edit. Siis kuulemma klassisesti auto jäänyt ajosta parkkiin eikä siitä enään käynnistynyt. Ja kuulema oli myös epäilty jotain mahdollisesti jalalla kaltoinkohdeltuja johtoja jalkatilasta poikki tms. Joihin en itse osaa vielä ottaa kantaa.
    Last edited by Joker; 14-11-2024, 18:14.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Joker View Post
    Tuli potilaaksi -03 525d toukka josta pitäisi haluttomuutta käynnistymiseen lähteä selvittämään, millainen vikakoodinlukia tuohon kannattaisi hankkia?
    Vanhoja keskustelusta/linkkejä löytyy mutta onko noihin tullut mitää helppokäyttöistä viimeaikoina? Ilmeisesti nuo bluetooth palikat ei näissä toimi?
    Ilman vikakoodejakin pääsee aika pitkälle. Pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty? Paljonko polttoainetta? Lähteekö, jos suhauttaa jarrukliineriä imusarjaan palamisavuksi?

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Kyllä ne bluetoothvärkit sinänsä toimivat mutta niillä saadut koodit ovat vähän mitä sattuu aina välillä. Jos oikeasti haluaa hyvän apuvälineen diagnosointiin niin sitten K+Dcan-kaapeli ja Mike's Easy BMW Tools on edelleen aika lyömätön paketti, foorumilta löytyy haulla runsaasti lisätietoa aiheesta. Jos taas riittää pelkästään vikakoodien nollaus katsastukseen niin sitten joku Carlyn bluetooth/wifipulikkakin kyllä ajaa asiansa.

    Leave a comment:


  • Joker
    replied
    Tuli potilaaksi -03 525d toukka josta pitäisi haluttomuutta käynnistymiseen lähteä selvittämään, millainen vikakoodinlukia tuohon kannattaisi hankkia?
    Vanhoja keskustelusta/linkkejä löytyy mutta onko noihin tullut mitää helppokäyttöistä viimeaikoina? Ilmeisesti nuo bluetooth palikat ei näissä toimi?
    Last edited by Joker; 14-11-2024, 11:27.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    Joop, kiitokset vinkeistä kaikille.
    Löytyi sama pumppu vielä halvemmalla, mutta johto täytyy ostaa mukaan erikseen.

    Tarjolla 40cm jossa molemmissa päissä liitin, ja 20cm jossa vain toisessa päässä. Hintaero johdoilla kympin, joten kumpi paree koliysiin?

    MTT:n pumpun johdossa näyttää olevan liittimet molemmissa päissä, mutta pituus ei varmaan 40cm ole. Kaipa tuon väsää kummasta vaan, en sillä
    Joo se tuon MTT:n mukana tuleva johto on tosiaan plug & play liittimiltään ja pituudeltaan. En muista pituutta, mutta ei se 40cm ole ainakaan. Montako kymppiä halvempi on se toinen pumppu, että kannattaa alkaa säätämään johtojen kans?

    Leave a comment:

Working...
X