memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wildchild
    replied
    Peräluukun johtosarja on fiksattu pari vuotta sitten. Tilasin valomodulin ja gm modulin ja pitäänee tuolla valomodulilla lähteä liikkeelle.

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    Valomoduuliin kyllä viittaa myös tuo vilkut ei toimi mittaristossa. Loput kyllä oireita mistä en ole kuullut lcm yhteydessä. Miten peräluukun johtosarjan? Jos ei löydy järkevää syytä tutkimuksella niin lcm vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Tuo valojen jääminen päälle (ilman että avain on virtalukossa?) ja muut vastaavat oudot sähköviat kuulostavat klassiselta virtalukon pohjan rentoutumisen oireilta, ehkä sen vaihtamisella kannattaa aloittaa.
    Pohja vaihdettu mutta samaa ongelmaa edelleen. Polanteiden yli ajaessa tärinästä alkaa välillä toimimaan kaikki. Parkkitutka on ainut joka on kokonaan mykkä ja muut sillointällöin.

    Edit: Illalla kävin vielä pari tuntia Inpan kanssa autoa ihmetellessä.
    LCM ei saa yhteyttä. Otin akun pois hetkeksi, tarkastelin maapisteet konehuoneesta, penkin alta, kontista, kaikki näytti ok:lta. Ei muutosta.
    Kokeilin toisella GM modulilla - > radio pimeni. Vanha moduli takasin -> ei toimi vieläkään.
    Vilkut ei toimi enää ollenkaan mittaristossa. Valojen tarkastustoiminto ei toimi. Inpalla mittariston self check toimii ja valot itsessään toimii. Ei mitään koodeja sillä suunnalla.
    Asensin vanhan lukon pohjan takasin -> ei merkitystä. Uusi takaisin.

    Nyt tosiaan tilanne ettei penkinlämmittimet, parkkitutka, radio, vilkut mittaristossa toimi ollenkaan. Voiko valomoduli sotkea radion matkalla?​
    Last edited by Wildchild; 01-02-2024, 05:59.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Eetu O View Post
    Moro, En internetistä löytänyt tarkkaa selostusta tähän E39 airbag hommaan. 99alaspäin siis 1 vaiheisia ja siitä eteenpäin muuttu 2 vaiheiseksi? Mutta käykö siis 1 vaiheinen ratti esim 02vm E39:siin?
    kyllä ne airbag-systeemit sen määrittelee mikä sopii, ja mikä ei, eli ei sovi.
    rattia mitä nyt varmaan mietit, on tod.näk. valmistettu myös 2vaiheisena, että sinällään samannäköinen ratti käynee kyllä.​

    Leave a comment:


  • Eetu O
    replied
    Moro, En internetistä löytänyt tarkkaa selostusta tähän E39 airbag hommaan. 99alaspäin siis 1 vaiheisia ja siitä eteenpäin muuttu 2 vaiheiseksi? Mutta käykö siis 1 vaiheinen ratti esim 02vm E39:siin?

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Tuo valojen jääminen päälle (ilman että avain on virtalukossa?) ja muut vastaavat oudot sähköviat kuulostavat klassiselta virtalukon pohjan rentoutumisen oireilta, ehkä sen vaihtamisella kannattaa aloittaa.

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    E39 alkoi kiukuttelemaan kun säät lauhtui kireästä pakkasesta plussalle. Valot jää päälle, vilkut toimii mutta mittaristo ei niistä ilmoita, parkkitutka, parkkivalot, luistonesto, penkinlämmittimet ei toimi. Viat välillä poistuu ja tulee takaisin, välillä toimii ihan normaalisti kaikki ja välillä vaan osa kiukuttelee.

    Valomoduli vai GM moduli menossa / liittimien puhdistuksen paikka?

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    Minusta minulla oli sama nopeus ongelma. Lähti siis ratin calibroinnilla. Eli inpa antoi renkaille paikallaan 0 km/h mutta ratilla se oli tuo 2.75km/h. Koodi tosin ei ollut unit error ilmoituksella. Mutta ei menetä mitään jos kalibroi. Sitten varmaan uutta boksia.

    ​​​​​
    Last edited by Alfistipohjoosesta; 26-01-2024, 07:35.

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    E39 528i -99 autossa palaa absin ja luistoneston valot, eikä ne toimikkaan. Satunnaisesti myös vakkari ei lähde päälle. Boksi kävi jo korjattavana ja jonkun vian asentaja sanoi korjanneensa. En tiedä vielä tarkemmin että minkä. Joka nurkkaan vaihdoin uudet boschin abs anturit, ei vaikutusta. Livedata näyttää absin antureilta tasaista ja loogista nopeutta ajaessa. Paikoillaan ollessa 2kmh?

    Vikakoodit antaa nollata, mutta tulee heti takaisin. Mistä lähteä seuraavaksi metsästämään vikaa. Toisella boksilla?


    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
    Syttyi luistonestonvalo. Inpassa abs puolella jatkuvasti päälle tuleva ohjauskulma vikokoodi. ABS näyttää nopeudeksi 0 kun on paikallaa. Ohjauskulma näyttää ihan oikein kun kääntää rattia mutta nopeustieto on 2,75km/h vaikka auto paikallaan.
    Tässähän meni kaikki hyvin. Eikä ole vikakoodeja yms. Mutta nyt tuntuu että välillä jää kiinni ihan naurettavaan paikkaan. Luistoneston sammuttaminen auttaa. "Vika" ei ole koko aikaa päällä. Pahimmillaan on vaikuttanut että pyrkii lukitsemaan toista etupyörän kun peruuttaa. Itse jäänyt pari kertaa ihan tasaiselle. Lähtee heti kun sammuttaa luistoneston. Toki nyt ollut haastavan liukasta mutta edellis talvina en ole törmännyt asiaa.

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    Ei mulla kahdessa 300+ tkm ajetussa olleet mitenkään tiukassa tai ruosteessa. Ainoastaan se lokarin sisällä voi olla tiukka jos sisälokarin/teräslokarin välissä on 20 vuoden smägmät.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Jos on perus suolassa uitettu Suomi-auto niin melko varmasti aika jumissa ovat.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Pitäisi vaihtaa lokasuoja. Kun olette noita vaihdelleet, niin miten suosiolla nuo ruuvit aukeavat, eli kannattaako hankkia valmiiksi uudet ruuvit myös? Olettaisin niiden ylhäällä olevien torx-kantaisten lähtevän kivuttomasti auki, mutta mitenköhän niiden etu- ja takapäissä olevien kymppimillisten laita on? Ovatko tyypillisesti jumissa?

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Uusi avain saapui. Otin sirun vanhasta, paritin sen autoon muutama päivä sitten ja siitä lähtien on taas kaukosäädin toiminut.
    Tuulilasinpyyhkijän relekin saapui tänään mutta valitettavasti vika ei ollut siinä vaan kumminkin pyyhkijän moottorissa. Sain pyyhkijät liikahtamaan ohittamalle releen ja kolauttelemalla moottorin kylkeen meisselillä. Joka kopautuksella ne liikahtivat hieman. Tilasin Motonetista uuden moottorin mutta kuljetuslakko saattaa aiheuttaa ongelmia.

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    muistaakseni tuommoinen ei ole kyllä mahdollista. mitä avaimia ne kaksi nyt siis ovat?

    jos ebay-avaimia, niin niiden sirujen käyttöönotto vaatii ews-modulin lukemista/kirjoittamista sirujen lisäksi.


    Salmiakki avaimet siis. Mukana mustat perinteisen näköiset sirut irtaallaan. Ja valmiiksi avain mekaanisesti kaiverrettu.

    Leave a comment:

Working...
X