E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1877
    • Karjaa

    Kyllä ne TYCitkin harmittaa ihan tarpeeksi. No tuli nyt saunassa lämmitettyä tuota niin näköjään nämä ovat vielä ihan butyylilla kiinni, lähti suht suosiolla irti. Täytyy kaivella varastoja olisiko sopiva ehjä lasi jonkun miljoonalaatikon syövereissä.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • holisti72
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 337
      • Siilinjärvi

      Milloinka muuttui ratin airbägi 2 vaiheiseksi e39:ssä? Oma on 2/99 ensirekisteröity ja tarjolla ois 7/99 mallista sportti ratti.
      - Pena -

      BMW E39 528iA -99 orientblau
      ex BMW e34 525 tds -92

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1877
        • Karjaa

        Taisi olla juurikin 3/99 kun tuli 2-vaiheinen, oma 11/98 ainakin on vielä yksivaiheisella.

        Edit. Niin ja ensirekisteröintipäivämäärä ei toki tässä yhteydessä merkkaa oikein mitään, vaan VINin mukainen build date.
        Last edited by Wespa; 21-04-2025, 18:09.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • holisti72
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 337
          • Siilinjärvi

          Originally posted by Wespa View Post
          Taisi olla juurikin 3/99 kun tuli 2-vaiheinen, oma 11/98 ainakin on vielä yksivaiheisella.

          Edit. Niin ja ensirekisteröintipäivämäärä ei toki tässä yhteydessä merkkaa oikein mitään, vaan VINin mukainen build date.
          VINin mukaan 21.1.99 on build date tuossa omassa.
          - Pena -

          BMW E39 528iA -99 orientblau
          ex BMW e34 525 tds -92

          Comment

          • Kese.
            Newbiemmer
            • Oct 2024
            • 8
            • Espoo

            S62 heikko tyhjäkäynti ajoittain lämpimänä. Saattaa sammua jos kaasua nypäyttää. Vetää normisti ajossa. Sammuu heti jos adaptaatiot nollaa.

            lambdalta koodi 144 koodien nollausten jälkeen

            Ykköspuolen korjaus tapissa, katin jälkeinen antaa samaa matalaa arvoa. Kakkospuoli vaikuttaa ookoolta.

            Imuvuoto, lambdat, maf, alipaineet? Laippatiivisteen lisäksi muuta tarkastettavaa mikä voisi vaikuttaa vain toiselle puolelle? Vika alkoi pian pakoputken irrotuksen jälkeen, mikä voi olla sattumaakin.

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1660
              • Vähäkyrö

              Edellisen e39 aikaan muistan, että maffin vaihdossa piti kyylätä numeroita tai koodata uus maffi. Muistanko oikein? Nykyinen on 8/03 530d, pitääkö siihen koodailla?
              Last edited by Samppae39; 06-05-2025, 06:33.

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1877
                • Karjaa

                Ei minun ainakaan ole tarvinnut mitään koodailla maffeja vaihtaessa M52TU/M54-koneisiin. Eikös koodailut tämän ikäisissä liity lähinnä moduulien vaihtoihin?
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1660
                  • Vähäkyrö

                  Edellinen oli preface ja siinä oli jotain, että vanhan mallin maffi poistu saatavilta ja sitte uudemman mallinen ois pitäny koodata. Tästä on yli 10v aikaa, nii ei muista tarkasti enää.

                  Comment

                  • lapmiro
                    Newbiemmer
                    • Oct 2024
                    • 4
                    • Iisalmi

                    Kaivaittaisiin apuja E39 2002 lci High OBC mittariston kanssa. Kolinaysi seisoi hallin takana hieman toista kuukautta ja siinä ajassa oli mennyt akku tyhjäksi. Tässä sitten vaihtui mittariston / ajotietokoneen kieli ranskaksi. Muutaman tunnin tuossa katselin Youtube videoita ja luin foorumeita sekä painelin mittarin nappeja sormet valkeana. Edelleen se ranskaa haastelee. Navigaattori puhuu englantia. Inpa/Ista käytössä, mutta sieltä en kielen vaihto ominaisuutta löytänyt.

                    Eli eli, onko tosiaan OBC oma kieli, joka pitäisi pystyä vaihtamaan Test Nro10? Minulla se sieltä sanoo Land 06F, eikä vasemman mittariston napin painelu tai pitkäänkin pohjassa pito sitä miksikään vaihda. Jossain huhuiltiin että mittariston oikean napin pohjassa pitäminen ja virtojen päälle laittaminen vaihtaisi kieltä, mutta ainakaan itsellä se ei toiminut.

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 4158
                      • Finnland

                      Mikä on "tie onneen" retrofitata peilit E39 prefaceliftiin? Nykyiset on ihan hyvät, mutta ei kääntöä, eikä tummu. Sisäpeili kyllä muuttuu tummuvaksi jossain vaiheessa, mutta ei millään ehkä viitsisi laittaa noita pallokorvia... Onko M5 peilit liikaa, tarkoitus ois joskus saada museoleimakin tuohon joten toki vaan alkuperäiset tehtaalta tulleet jutut käy optioiksi. Katselin että alkuperäiset M5 peilinlasit ovat hiukan hintavia tummuvina
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16429
                        • Leppävirta

                        Originally posted by lapmiro View Post
                        Kaivaittaisiin apuja E39 2002 lci High OBC mittariston kanssa. Kolinaysi seisoi hallin takana hieman toista kuukautta ja siinä ajassa oli mennyt akku tyhjäksi. Tässä sitten vaihtui mittariston / ajotietokoneen kieli ranskaksi. Muutaman tunnin tuossa katselin Youtube videoita ja luin foorumeita sekä painelin mittarin nappeja sormet valkeana. Edelleen se ranskaa haastelee. Navigaattori puhuu englantia. Inpa/Ista käytössä, mutta sieltä en kielen vaihto ominaisuutta löytänyt.

                        Eli eli, onko tosiaan OBC oma kieli, joka pitäisi pystyä vaihtamaan Test Nro10? Minulla se sieltä sanoo Land 06F, eikä vasemman mittariston napin painelu tai pitkäänkin pohjassa pito sitä miksikään vaihda. Jossain huhuiltiin että mittariston oikean napin pohjassa pitäminen ja virtojen päälle laittaminen vaihtaisi kieltä, mutta ainakaan itsellä se ei toiminut.
                        Avain 1 asentoon. Oikea mittariston nappi pohjaan 10-12s. Eikä tapahdu mitään?
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E32 Diamantscwharz 750iL '94

                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • lapmiro
                          Newbiemmer
                          • Oct 2024
                          • 4
                          • Iisalmi

                          Originally posted by Haju69 View Post

                          Avain 1 asentoon. Oikea mittariston nappi pohjaan 10-12s. Eikä tapahdu mitään?
                          Tapahtuu asioita, mutta kieli ei vaihdu. Elikkäs ensiksi avain ykkösasentoon, (mankka ja mittaristo virrat, mutta puhallin ei virtaa) sitten oikea nappi pohjaan. Melkein välittömästi mittaristossa lukee "Check Control Ok", sitten noin viiden sekunnin päästä tulee "Test Nro 1" joka ei muutu vaikka kuinka pitkään pitää nappia pohjassa. Kokeilin myös, että laitan napin pohjaan ilman virtoja ja sitten virrat päälle. Tuo "Check Control Ok" tulee silloin ja heti kun kääntää virrat menee tuohon "Test Nro 1".

                          Comment

                          • M-tech1_e30
                            Newbiemmer
                            • Nov 2024
                            • 9
                            • Tampere

                            Terve! Osaakos joku täällä 530i takajarruputkien vaihdolle heittää "noin"? hintalappua ihan korjaamolle meinaan siis ajaa. Taka-akselia, sekä apurunkoa joutuu ilmeisesti irroittamaan, tämän katselin youtubesta repsikanpuoli vuotaa, mutta varmaan se koko takajarruputkisto siinä menee vaihtoon..
                            Last edited by M-tech1_e30; 22-05-2025, 10:48. Reason: kirjoitus correct

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 4158
                              • Finnland

                              Vaihdoin joskus tankit ja muut paikallaan uudet, kupariputkea. Huonona puolena toki se että jälkikäteen linjat ovat rumat, koska ei suoraa putkea kulmineen. On se kyllä silti vähän inha, rautaputkella ei noin edes onnistuis. Tuossa (alla) Etelä-Helsingin toverin video aiheesta, ihan viihdyttävä.
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • M-tech1_e30
                                Newbiemmer
                                • Nov 2024
                                • 9
                                • Tampere

                                Okei, juuri tämän kaverin videon takajaruuputkista katsoinkin Laitan linkin jos joku muukin iinostuu hommasta



                                Originally posted by Jarger View Post
                                Vaihdoin joskus tankit ja muut paikallaan uudet, kupariputkea. Huonona puolena toki se että jälkikäteen linjat ovat rumat, koska ei suoraa putkea kulmineen. On se kyllä silti vähän inha, rautaputkella ei noin edes onnistuis. Tuossa Etelä-Helsingin toverin video aiheesta, ihan viihdyttävä https://www.youtube.com/watch?v=4yVM6rFojIA

                                Comment

                                Working...
                                X