E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9194
    • Oulu

    #376
    Originally posted by hyde92 View Post
    Edit: yksi kaveri epäili polttoainepumpun maadoitusta. Jos se on tämä, niin osaako porukka sanoa missä tuo pumppu autossa sijaitsee? 525d 2003
    Todella harvoin vikaa tuossa Webaston pumpussa, ellei joku ole mennyt sinne hätäpäissään vaihtamaan jotain tarvikepumppua. Eikä ole tullut toistaiseksi vastaan yhtään johtovikaistakaan. Toki ainahan tuolla auton pohjassa voi kaikenlaista sattua. Weban pumppu hieman siirtopumpun takapuolella. Missä kortti kunnostettiin? Lähtökohtaisesti tuo pumpun vikakoodi kuitenkin kortilla oleva vika.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • hyde92
      Newbiemmer
      • Dec 2025
      • 12
      • FINLAND

      #377
      Originally posted by Clavurion View Post

      Todella harvoin vikaa tuossa Webaston pumpussa, ellei joku ole mennyt sinne hätäpäissään vaihtamaan jotain tarvikepumppua. Eikä ole tullut toistaiseksi vastaan yhtään johtovikaistakaan. Toki ainahan tuolla auton pohjassa voi kaikenlaista sattua. Weban pumppu hieman siirtopumpun takapuolella. Missä kortti kunnostettiin? Lähtökohtaisesti tuo pumpun vikakoodi kuitenkin kortilla oleva vika.


      Okei.. siikalatvan laitehuolto kunnostanut. Voihan vattu.. mäpä tarkastan sen pumpun liittimet, täytyy toivoa, että ei tarvitsisi taas alkaa tuota webaa purkamaan ja korttia lähettelemään, hirvee homma nimittäin tuo rumba.

      Clavurion kun käynnistin auton tuon testin ajaksi, niin tuota vikakoodia ei tullut. Osaatko sanoa miksi? Voisiko korkeammalla jännitteellä olla vaikutusta asiaan? Istasta seurasin vielä noita arvoja ja tosiaan, kun auto ei ole käynnissä, niin ”metering pump” ja ”flame detetected OFF ja moottorin ollessa käynnissä ne oli ON.


      Ja tosiaan kun ajan pelkän webaston pumpputestin, niin kaikki OK, ei vikakoodia.
      Last edited by hyde92; Yesterday, 23:12.

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9194
        • Oulu

        #378
        Originally posted by hyde92 View Post



        Okei.. siikalatvan laitehuolto kunnostanut. Voihan vattu.. mäpä tarkastan sen pumpun liittimet, täytyy toivoa, että ei tarvitsisi taas alkaa tuota webaa purkamaan ja korttia lähettelemään, hirvee homma nimittäin tuo rumba.

        Clavurion kun käynnistin auton tuon testin ajaksi, niin tuota vikakoodia ei tullut. Osaatko sanoa miksi? Voisiko korkeammalla jännitteellä olla vaikutusta asiaan? Istasta seurasin vielä noita arvoja ja tosiaan, kun auto ei ole käynnissä, niin ”metering pump” ja ”flame detetected OFF ja moottorin ollessa käynnissä ne oli ON.


        Ja tosiaan kun ajan pelkän webaston pumpputestin, niin kaikki OK, ei vikakoodia.
        Tarkoititko noilla lainausmerkeissä olevilla status-tietoja vai vikakoodeja?

        Korkeampi jännite ja pumpun käyttäminen (pumppu lämpenee) vaikuttavat pumpun koodin ilmaantumiseen, koska resistanssiahan se kortti mittaa eheyden toteamisessa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • hyde92
          Newbiemmer
          • Dec 2025
          • 12
          • FINLAND

          #379
          Originally posted by Clavurion View Post

          Tarkoititko noilla lainausmerkeissä olevilla status-tietoja vai vikakoodeja?

          Korkeampi jännite ja pumpun käyttäminen (pumppu lämpenee) vaikuttavat pumpun koodin ilmaantumiseen, koska resistanssiahan se kortti mittaa eheyden toteamisessa.
          En ihan ymmärtänyt mitä tarkoitat tuolla, mutta kyllä nimenomaan statustietoja. Ohessa kuva, kun auto oli testin aikana käynnissä. Eli mitä tästä nyt sitten pitäisi päätellä? : jos testi menee läpi ja webasto käynnistyy auton ollessa käynnissä ja auton ei ollessa käynnissä ei käynnisty ja tulee vikakoodi, niin epäiletkö edelleen piirikorttia, vai? P.S. Ajoin auton lämpimäksi ja n. 30min ja ajoin testin heti perään auton ollessa sammuksissa, sama juttu, ei mennyt testi läpi.

          Comment

          • hyde92
            Newbiemmer
            • Dec 2025
            • 12
            • FINLAND

            #380
            Click image for larger version

Name:	IMG_2248.jpg
Views:	0
Size:	46.8 KB
ID:	5540492 Ohessa kuva

            Comment

            Working...
            X