Originally posted by vaviah
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by StoneItse ihmetellyt taas sitä, että aamuisin kun lähtee niin silloin tällöin vapisee juuri tuossa 60km/h ei siis joka aamu, mutta n. kilsan ajon jälkeen vapina häviää täysin ja kulkee kuin juna. Mikä hemmetti voi tuollaisen aiheuttaa! Renkaista ei voi johtua kun ne pyörii kohtuullisen hiljaa vielä tuossa 60:ssä ja vapina on sellaista todella tiheää. Täytyy tulla jostain vetopuolelta, mutta mistä kun mitään välyksiä ei ole löytynyt vaikka kahdessa paikassa ovat asiaa tutkineet????
Ed: puslat, tukivarret ym. tarkastettu eikä moitteita niissäkään. Voisiko olla esim. toinen vetari? Se voisi selittää tuon ajoittaisen tärinän jos tasauspyörästö jakaa voimaa puolin ja toisin? En tiedä, antakaa nyt jotain vinkkejä..Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
Nostin paineet eteen 2.8 ja taakse 3.0.Tärinä kylmänä vaimeni selvästi mutta jutun juju ei taida tässä olla sillä lämpimänä 110kmh ylöspäin tutajaa..äärimmäisen ärsyttävää muuten näin mukavassa kuljettimessa:(Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eitItsellä on ollut sama vika kahdessa bemarissa useilla eri renkailla ja parissa muussa merkissä. Yön aikana maata vasten oleva osa renkaasta painuu, rengas ei ole pyöreä ja se täristää kunnes lämpiää ja pyöristyy. Ongelma on selvimmin havaittavissa pakkasyön jälkeen.
Suoraan seisseen auton alta kun laittaa pyörän tasapanotuskoneeseen niin siinä on pystyheittoa ihan selvästi. Eli näin tehty tasapainotus menee pieleen.
Ja muutenkin jos renkaassa on pystyheitto niin aivan varmasti se täristää jollain nopeudella enemmän tai vähemmän !!!!-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eitItsellä on ollut sama vika kahdessa bemarissa useilla eri renkailla ja parissa muussa merkissä. Yön aikana maata vasten oleva osa renkaasta painuu, rengas ei ole pyöreä ja se täristää kunnes lämpiää ja pyöristyy. Ongelma on selvimmin havaittavissa pakkasyön jälkeen.
Ed: Toisaalta olisí vain helpotus jos syy oli tuossa renkaan "painumisessa". En vain jotenkin usko siihen, vaikka toisaalta tuntuukin kohtuullisen järkevältä selitykseltä..Last edited by Stone; 03-06-2006, 22:50.
Comment
-
-
Passaa muuten kokeilla tuota. Olen niin monta kertaa oman autoni renkaita tasapainottassa muistanu vasta siinä vaiheessa kun auto on pukilla että ensin reipasta ajoa ja sitten vasta renkaita painottamaan. Mulla on rengaskoneet kotona ja pihasta tallille matkaa 50 metriä.
Suoraan alta kun laittaa koneeseen niin ihan selvästi näkee mikä kohta on ollu maata vasten.
Yleensä renkaat ei kuitenkaan ajaessa täryytä kylmiltäänkään mutta jokut merkit ilmeisesti pysyvät soikeina hetken.
Ja tuosta pystyheitosta vielä. Moni auto sallii orkkisvanteilla vähän heittoa renkaissa mutta isommilla vanteilla ja pienemmällä ET:llä rengas ei aina ole ihan samalla kohtaa kuviteltuun olkatappilinjaan nähden kuin orkkisvanteella joten pienikin heitto renkaassa tai tasapainotuksessa saa aikaan tärinää.
Siiten tärkeä asia on ne pyöränkulmat. Mitä leveämpi ja ulommaksi tuleva rengas sitä enemmän virheelliset pyöränkulmat saa aikaan ongelmia.
Renkaat kuluu reunasta eikä pysy tasapainossa, täristää, auto "hakee" tietä jne.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Itellä jotkut ei laatuvanteet 8,5x17" 235 Fuldan melkein uusilla -05 kumeilla. Ratti vinossa ja tutinaa n.90-100km/h nopeudessa. Eilen nelipyöräsuuntaus ja ratti tietty suoraksi ja ohjaus tuntuu nyt jollain tavoin jonkin verran paremmalta-->reagoi herkemmin tms.
Sitä rattiin kodistuvaa sellasta vatkausta en ole vielä kerennyt kokeilemaan ja eikä ole myöskään renkaita tasapainotettu. Se ratin tutina pikkasen ärsyttää kun se on just sellanen nopeus mitä usein tulee ajettua, mutta ei kuitenkaan mitään sairaanloista vatkausta kuitenkaan.
Ne ostettiin saksasta käytettynä ja olivat paikoillaan tietty valmiiksi.
Auto e39 528i vm.-96 ajettu yli 100tkm.BMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by hoikkasItellä jotkut ei laatuvanteet 8,5x17" 235 Fuldan melkein uusilla -05 kumeilla. Ratti vinossa ja tutinaa n.90-100km/h nopeudessa. Eilen nelipyöräsuuntaus ja ratti tietty suoraksi ja ohjaus tuntuu nyt jollain tavoin jonkin verran paremmalta-->reagoi herkemmin tms.
Sitä rattiin kodistuvaa sellasta vatkausta en ole vielä kerennyt kokeilemaan ja eikä ole myöskään renkaita tasapainotettu. Se ratin tutina pikkasen ärsyttää kun se on just sellanen nopeus mitä usein tulee ajettua, mutta ei kuitenkaan mitään sairaanloista vatkausta kuitenkaan.
Ne ostettiin saksasta käytettynä ja olivat paikoillaan tietty valmiiksi.
Auto e39 528i vm.-96 ajettu yli 100tkm.
Comment
-
-
Tänään ajelin pariin otteeseen n.90-100km/h, niin ei enään ratti väpättänyt. Pitää kait olla tyytyväinen, vai pitäisikö kuitenkin varmistaa se ettei kyseessä ole Hemin mainitsema jomman kumman alatukivarren välys.
Kuinka sellainen tsiigataan, onnistuuko helposti, entä sen ongelman korjaus (osat,asennus yms.) kulut?
Mitä se tekee autolle jos ajaa autolla jossa alatukivarsissa välystä.
Toivottavasti teillä on malttia vastata, sillä joudun kysymään varmasti tyhmiäkin, mutta kun näistä asioista ei ole mitään tietoa/kokemusta...BMW i4M50
Comment
-
-
Täydellinen käsi kun olen näissä hommissa ( haluaa kuitenkin oppi) niin taas ollaan apua kyselemässä.
Eli siis alatukivarsi edessä on osa nro 11 ( wishbone )? Reaktiotanko edessä nro 4 ( tension strut )? Poikittainen takatukivarsi takana on osa nro 18 ( wishbone )? Menikö oikein?
Missä kuvassa näkyisi apurungon puslat ja mikä on englanninkielinen nimi?
Comment
-
-
Originally posted by BCNTäydellinen käsi kun olen näissä hommissa ( haluaa kuitenkin oppi) niin taas ollaan apua kyselemässä.
Eli siis alatukivarsi edessä on osa nro 11 ( wishbone )? Reaktiotanko edessä nro 4 ( tension strut )? Poikittainen takatukivarsi takana on osa nro 18 ( wishbone )? Menikö oikein?
Missä kuvassa näkyisi apurungon puslat ja mikä on englanninkielinen nimi?
Apurungonpuslat löytyy tuosta http://www.realoem.com/bmw/showparts...18&hg=33&fg=30 osa 2, RUBBER MOUNTING.E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
-
Originally posted by BCNTäydellinen käsi kun olen näissä hommissa ( haluaa kuitenkin oppi) niin taas ollaan apua kyselemässä.
Eli siis alatukivarsi edessä on osa nro 11 ( wishbone )? Reaktiotanko edessä nro 4 ( tension strut )? Poikittainen takatukivarsi takana on osa nro 18 ( wishbone )? Menikö oikein?
Missä kuvassa näkyisi apurungon puslat ja mikä on englanninkielinen nimi?Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Comment