Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tome
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 548
    • Joensuu

    Originally posted by Samppae39 View Post
    Ratti tutisee, oikeasta etukulmasta kuuluu ulvonta 60-70km/h vauhdissa ja terävissä töyssyissä kuuluu samasta kulmasta semmonen epätiivis kolina/lotina. Onko joku joka aiheuttas nuo kaikki oireet?

    Kaikki tukivarret yms. vajaan vuoden vanhat edessä. Myös iskarit vajaan vuoden vanhat.
    Uusittiinko iskarien yläpään tukilaakerit?

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1659
      • Vähäkyrö

      Ei uusittu. Uutta rasvaa työnsin niihin.

      Pystyykö niiden kuntoa testaamaan jotenki paikallaan?
      Last edited by Samppae39; 11-11-2009, 10:19.

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        Originally posted by Samppae39 View Post
        Ei uusittu. Uutta rasvaa työnsin niihin.
        katsopas että iskarin yläpään kiinnitysmutterit on pysyneet tiukalla.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • bemu530
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 163
          • Ekenäs

          Originally posted by exautisti View Post
          katsopas että iskarin yläpään kiinnitysmutterit on pysyneet tiukalla.
          Itsellä kolisi kummallakin puolella juuri tuosta syystä, eli iskarivaihdon yhteydessä olivat kiinnitysmutterit jääneet löysälle. Mutterit kunnolla kiinni ja kolinat hävisivät.
          Last edited by bemu530; 11-11-2009, 13:41. Reason: Typo
          BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
          BMW 320dA -09

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1659
            • Vähäkyrö

            Kyllä mä ne kiristin sillon, mutta helppo ja halpahan tuo on koittaa.

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              nuo iskarin yläpään laakerit pitää uusia aina silloin kuin iskaritkin.. eivät kestä kahta iskarin elinikää.

              Comment

              • bemu530
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 163
                • Ekenäs

                Originally posted by Tome View Post
                nuo iskarin yläpään laakerit pitää uusia aina silloin kuin iskaritkin.. eivät kestä kahta iskarin elinikää.
                Aivan, kolinat kyllä hävisivät, mutta narina jäi ts. laakerit vaihtoon ...
                BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                BMW 320dA -09

                Comment

                • bemu530
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 163
                  • Ekenäs

                  Originally posted by bemu530 View Post
                  Aivan, kolinat kyllä hävisivät, mutta narina jäi ts. laakerit vaihtoon ...
                  Itse itseäni kommentoiden: Pääsin narinoista eroon ilman laakerien vaihtoa aivan vahingossa seuraavasti (ainakin tilapäisesti):

                  Kun vaihdoin öljysuodattimen, laitoin paremman paikan puuttuessa vanhan suodattimen vasemmanpuolisen iskarien yläkiinnityksien 'kuoppaan' odottamaan pois siirtoa, kun asensin uutta suodatinta paikoilleen. Samalla valui tietenkin vanhasta suodattimesta öljyä iskarien yläpäähän/laakeriin. Vaihdon jälkeen, kuivasin vuotaneet ylimääräiset öljyt pois 'kuopasta'. Yön jälkeen lähdin liikkeelle ja kas kummaa, eipä enää narissut.
                  BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                  BMW 320dA -09

                  Comment

                  • 525TDS Touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 483
                    • Sahalahti

                    Originally posted by Tome View Post
                    nuo iskarin yläpään laakerit pitää uusia aina silloin kuin iskaritkin.. eivät kestä kahta iskarin elinikää.
                    En välttämättä ole samaa mieltä. Toisilla iskareilla nyt menty 110tkm, eikä laakereita ole vielä vaihdettu. Eivätkä narise, eikä kolise. Kokonaisajomäärä 320tkm.:think
                    Ex-525TDSa Touring -98
                    Ex-MB E220T CDi -02
                    E61 520D -09
                    F11 518d -16

                    Comment

                    • TKGL
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 260
                      • Tampere

                      Terve,

                      Tässä omat tutinakokemukset.

                      Auto täristi etupäätä aina silloin tällöin. Tähän ei tuntunut olevan mitään selvää nopeusaluetta ja muutenkin tärinä tuli ja meni ihan sattumanvaraisesti. Välillä tutina oli melko rajuakin.

                      Kävin näyttämässä autoa korjaamolla ja siellä todettiin, että jarrut ovat kaikki ihan lopussa. Oikea etujarru myös laahasi pahasti. Lisäksi todettiin, että tukivarsien nivelissä on löysää. Päätettiin laittaa jarrupalat + levyt uusiksi ja korjata vioittunut oikea etujarrusatula. Samalla tietysti vaihdettiin tukivarsien nivelet ja jarrunesteet.

                      Hain auton tänään korjaamolta. Ei ainakaan heti alkanut täristää ja eron tukivarsien nivelissä huomasi heti. Ennen kolisi ärsyttävästi terävästä iskusta, mutta nyt alusta oli täysin äänetön.

                      EDIT: Ja tämä kaikki tuli maksamaan noin 980 euroa.

                      Comment

                      • rainekoo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 294
                        • oulainen

                        Mulla kans alusta remontin jälkeen...ei ihan heti mutta pari viikkoa kun oli menny niin alkoi kuulua pientä kolinaa keulasta. Ei kuulu isoissa heitoissa mutta sellasissa pienissä koloissa. Kuuluu kummaltaki puolelta mutta enemmän kuskin puolelta.

                        Comment

                        • piritek2
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2009
                          • 87
                          • Oulu

                          Oikealta takaa kuuluu ääni aina kun kääntää oikealle moottoritie nopeudessa. Vasemmalle kun kääntää tai ajaa suoraan ei ääntä kuulu. Autolla ajettu 215tkm.

                          Tukivarsi oli oikealta takaa mennyt (välystä noin 5mm) ja se vaihdettiin uuteen. Säädöt laitettiin samat kuin oli ennen eli aurausta noin 1mm (suositus 1,6mm+-1mm). Ennen tukivarren vaihtoa kuului sama ääni koko ajan paitsi kun käänsi nopeasti vasemmalle. Rengasta ja vannetta vääntämällä ei välystä enää tunnu.

                          Mistä etsiä vikaa?

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            Originally posted by piritek2 View Post
                            Oikealta takaa kuuluu ääni aina kun kääntää oikealle moottoritie nopeudessa. Vasemmalle kun kääntää tai ajaa suoraan ei ääntä kuulu. Autolla ajettu 215tkm.

                            Tukivarsi oli oikealta takaa mennyt (välystä noin 5mm) ja se vaihdettiin uuteen. Säädöt laitettiin samat kuin oli ennen eli aurausta noin 1mm (suositus 1,6mm+-1mm). Ennen tukivarren vaihtoa kuului sama ääni koko ajan paitsi kun käänsi nopeasti vasemmalle. Rengasta ja vannetta vääntämällä ei välystä enää tunnu.

                            Mistä etsiä vikaa?
                            No, oisko se takapyöränlaakeri mikä siellä pitää ääntä?

                            Comment

                            • piritek2
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2009
                              • 87
                              • Oulu

                              No, oisko se takapyöränlaakeri mikä siellä pitää ääntä?
                              Voishan se tieten ollakin. Siinä mutterissa (jonka alta alkais laakerit paljastumaan) oli kaksi väkästä akselia vasten ja oli melko järeät niin jäi aukaisematta. Pitää varmaan hieman lämmittää ja kokeilla vängätä ne auki ens kerralla.

                              Comment

                              • Tome
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 548
                                • Joensuu

                                Originally posted by piritek2 View Post
                                Voishan se tieten ollakin. Siinä mutterissa (jonka alta alkais laakerit paljastumaan) oli kaksi väkästä akselia vasten ja oli melko järeät niin jäi aukaisematta. Pitää varmaan hieman lämmittää ja kokeilla vängätä ne auki ens kerralla.
                                Vaikuttaa siltä että suosittelen ensin searchin käyttöä tuohon laakerinvaihto-operaatioon liittyen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎