Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • josh
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 100
    • Eura

    E39 (530d m-sport sedan 217tkm) tutisee jossain 80 - 110kmh ja usein jarruttaessa vatkaa viel enemmän ainakin n. 60 asti.
    Lisäksi auto on todella levoton ajaa maantienopeuksissa nyt 235/40 18 kesärenkailla. Ongelmaa oli tosin myös talvella 17" orkkisvanteilla.
    Lisäksi aurinkolipat tärisee vähän ja tuntuu se myös etupenkeissä. Alatukivarret (Meyle) on vaihdettu uusiin viime syksynä ja mielestäni tutina alkoikin talvella. Olisko ne reaktiotangot jotka vaihtoon menee vai?

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      Originally posted by josh View Post
      E39 (530d m-sport sedan 217tkm) tutisee jossain 80 - 110kmh ja usein jarruttaessa vatkaa viel enemmän ainakin n. 60 asti.
      Lisäksi auto on todella levoton ajaa maantienopeuksissa nyt 235/40 18 kesärenkailla. Ongelmaa oli tosin myös talvella 17" orkkisvanteilla.
      Lisäksi aurinkolipat tärisee vähän ja tuntuu se myös etupenkeissä. Alatukivarret (Meyle) on vaihdettu uusiin viime syksynä ja mielestäni tutina alkoikin talvella. Olisko ne reaktiotangot jotka vaihtoon menee vai?
      Tsekkaapa etteivät jarrut laahaa? Omassa tämä aiheutti ratin tärinää jarrutettaessa.

      Mikäköhän mahtaa olla Touringissa taka-akselilla tiensä päässä, kun rämähtelee teräviin ja pieniin kynnyksiin aika ikävästi. Lisäksi esim. jyrkemmissä motarin rampeissa tuntuu perä katoavan hetkeksi, kun tuollaseen terävään poikittaissaumaan ajaa?
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • josh
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 100
        • Eura

        Originally posted by 174000 View Post
        Tsekkaapa etteivät jarrut laahaa? Omassa tämä aiheutti ratin tärinää jarrutettaessa.
        En oikein usko että jarruissa on vikaa kun ei aina tärise jarruttaessa.

        Comment

        • Aslakki
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 359
          • Kuusamo

          Originally posted by 174000 View Post
          Tsekkaapa etteivät jarrut laahaa? Omassa tämä aiheutti ratin tärinää jarrutettaessa.

          Mikäköhän mahtaa olla Touringissa taka-akselilla tiensä päässä, kun rämähtelee teräviin ja pieniin kynnyksiin aika ikävästi. Lisäksi esim. jyrkemmissä motarin rampeissa tuntuu perä katoavan hetkeksi, kun tuollaseen terävään poikittaissaumaan ajaa?

          Itsellä täsmälleen samat oireet ja vaihdoin osan numero 2 (4kpl) ni johan loppu.
          E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

          Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

          Comment

          • jania78
            Bimmer Rookie
            • Jul 2009
            • 93
            • Rovaniemi

            Originally posted by Aslakki View Post
            Itsellä täsmälleen samat oireet ja vaihdoin osan numero 2 (4kpl) ni johan loppu.
            Täälläki samoja oireita Oliko kalliit nuo puslat?
            Ex: e61 530xd Touring
            Ex: e39 520i Touring
            Ex: e46 330d Touring
            Ex: e46 320d Touring
            Ex: e39 525 tds Touring
            Ex: e39 530dA Touring
            Ex: e36 323i Touring

            Comment

            • Aslakki
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 359
              • Kuusamo

              Originally posted by jania78 View Post
              Täälläki samoja oireita Oliko kalliit nuo puslat?
              En nyt muista mitä ne makso, mutta jos KL-varaosien sivuilta katsoin oikein niin 63€/kpl x 4 = 252€.

              Vanhojen puslien irroitus on sitten asia erikseen, mulla ei lähteny millään ulosvetäjällä ne irti, vaikka laitettiin liukkaria ja kaikkee. Kuumailmapuhallin ja papukaijapihdit osoittautui toimivaksi ratkaisuksi, tossa täytyy vaan varoo ettei auto pala
              Noihin pusliin tulee pieniä halkeamia ja sit niistä lähtee öljyt sisältä ja perä alkaa tuntuu et muljuu ja kolahtelee terävästi kaikista koloista.
              E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

              Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

              Comment

              • Jukka_
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 156
                • finland Keski-suomi

                Tämähän ei ole E39 mutta laitan silti tänne
                Uusi päivä uudet oireet
                Tällä kertaa Oireena ärsyttävä nypytys kiihdyttäessä 1000-2000rpm, kovassa kiihdytyksessä nypyttää tietty enempi. kierrosten noustessa kova resonointi ja nypytys tulee jälleen esiin 3500rpm:n kohilla ja poistuu sitten jälleen 3800rpn:n kohilla.

                autolla ajettu 240tkm
                Autoon juuri vaihdettu:
                -eteen tukivarret + takimmaiset puslat. mutta värinä tuleekin takaa
                -värinän vaimennin + hihnat
                -moottorin kumit
                -vaihtipyörä mallia kiinteä + kytkin + painelaakeri
                -rättinivel samalla tarkistettiiin ristikko nivel OK
                -iskarit ehjät

                Äkkiä katottuna sorkkaraudalla käännelessä perässä ei huomannut väljää mutta voisko revennyt pusla tehdä tämän??? tai väsyneet puslat. Ajettavuus on ihan hyvä eli ei vetele.

                onko muilla vastaavia oireita ollut??

                Millätavalla perän puslaremontti on tullut esiin juuri näinkö
                Bmw X5 3.0DA 2005

                Comment

                • viksu
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 62
                  • Oulu

                  Originally posted by Aslakki View Post
                  En nyt muista mitä ne makso, mutta jos KL-varaosien sivuilta katsoin oikein niin 63€/kpl x 4 = 252€.
                  Eikö nuo motonetissä ole paljonkin halvemmat? Tyyliin ~25 kipale. Tekeekö niillä mitään?
                  e91 330d -06
                  ex e39 530i
                  ex e36 325i

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2016
                    • Kangasala

                    Originally posted by viksu View Post
                    Eikö nuo motonetissä ole paljonkin halvemmat? Tyyliin ~25 kipale. Tekeekö niillä mitään?
                    Oot vissiin katsonut sedanin osista ton hintasi. Itse en laittaisi muita kuin Lemförderiä tai bilsteinia noihin reikiin (OEM -valmistajia molemmat) Niitäkin löytyy toisinaan Motonetistä. UGH!
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Jukka_
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 156
                      • finland Keski-suomi

                      Jahas vika löytyi ja taas mennään hetki mukavasti eteenpäin.

                      2000km sitten vaihettu Rättinivel oli antautunut täysin.

                      Originally posted by Jukka_ View Post
                      Tämähän ei ole E39 mutta laitan silti tänne
                      Uusi päivä uudet oireet
                      Tällä kertaa Oireena ärsyttävä nypytys kiihdyttäessä 1000-2000rpm, kovassa kiihdytyksessä nypyttää tietty enempi. kierrosten noustessa kova resonointi ja nypytys tulee jälleen esiin 3500rpm:n kohilla ja poistuu sitten jälleen 3800rpn:n kohilla.

                      autolla ajettu 240tkm
                      Autoon juuri vaihdettu:
                      -eteen tukivarret + takimmaiset puslat. mutta värinä tuleekin takaa
                      -värinän vaimennin + hihnat
                      -moottorin kumit
                      -vaihtipyörä mallia kiinteä + kytkin + painelaakeri
                      -rättinivel samalla tarkistettiiin ristikko nivel OK
                      -iskarit ehjät

                      Äkkiä katottuna sorkkaraudalla käännelessä perässä ei huomannut väljää mutta voisko revennyt pusla tehdä tämän??? tai väsyneet puslat. Ajettavuus on ihan hyvä eli ei vetele.

                      onko muilla vastaavia oireita ollut??

                      Millätavalla perän puslaremontti on tullut esiin juuri näinkö
                      Bmw X5 3.0DA 2005

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by Jukka_ View Post
                        2000km sitten vaihettu Rättinivel oli antautunut täysin.
                        Tuskinpa oli vika, ennemminkin seuraus. Kohta se on taas sökö jos et löydä syytä hajoamiselle.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • jouskari318is
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 215
                          • Tampere

                          jatkoa tarinaan..

                          Originally posted by jouskari318is View Post
                          Kyseessä -00 e39 ja tutinaongelmaa oli n 110-120 km/h vauhdeissa kesärenkailla. Tässä vaiheessa alla oli loppuunajetut Nokia kesänakit. Kyseessä nimenomaan koko autoa täristävä tutina joka tuntui penkissä ja näkyi hyvin mm. aurinkolipoissa. Menin sitten ostaa halvat kesänakit (Nankang ns2) ja ongelma jatkui, tosin paljon lievempänä, välillä ei juurikaan, tuntui että kylmemmillä renkailla vähemmän. Nyt sitten Nokian Hakkapeliitta 5 talvirenkaat alle ja tuo koko autoa väristävä tutina on kokonaan poissa. Etupään nivelissä on pientä väljää ja joskus aiheuttaa rattiin pientä värinää mutta ei niin että ratti heiluisi yhtään kun siitä päästää irti. Mutta mielestäni tuo etupään väljä on eri ongelma kuin tuo koko auton tutina. Nankangeissa todettu pientä pystyheittoa... nyt sitten mietinnässä ensi kesäksi laadukkaammat ja täysin pyöreät kumit, koska rengasongelmaltahan tuo vaikutti... (?) Tosin tän ketjun lukeneena voisi myös päätellä että löysemmät talvikumit "imee" ongelmat ja oikea ongelma on esim takakelkan puslissa.. Tosin niitäkin paria kappaletta vilkasin ja ei ainakaan halkeamia näkynyt...
                          Kirjoitetaas tarinaan jatkoa... Eli tärinät ovat lähes kokonaan poissa; isoin juttu tärinöiden vähentymiseen oli se että ajoin porakoneella teräsharjalaikalla vanteen ja navan kosketuspinnat täysin kiiltäviksi! Lisäksi renkaiden tasapainoitus ja nelipyöräsuuntaus. Tasan 120 km/h mittarivauhdissa joskus tuntuu ihan pientä tärinää mutta niin vähäistä ettei muut kuin itse sitä noteeraa...

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3651
                            • Raisio

                            Touringin tutinapuslat eli taka-apurungon isot puslat vaihdettu ja autohan muuttui parempaan suuntaan. Alustassa näkyy vielä muut puslat/nivelet olevan alkuperäisiä pikaisen silmäyksen perusteella.

                            Motonetista löytynee halvimmat puslat. Mulle tuli Lemförderin paketissa ja sisällä olis puslat joissa oli jyrsinnän jäljiltä näkyvissä bmw-logojen/numeroiden jäännöksiä eli orkkisosat.

                            Vaihdon teetätin Autokumissa kun sai sopuhintaan ja tekijänä varmaankin monille oulun bmw-höpöille tuttu kaveri
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • Aslakki
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 359
                              • Kuusamo

                              Onkos kellään ollut seuraavanlaista tutinaongelmaa:

                              Moottoritienopeudessa oikealla voimakkaasti kääntäen (ainoastaan oikealle käännettäessä) koko auto tutisee erittäin voimakkaasti. Keulan suunnalta se tutina tulee... Suoraan ajettaessa aivan pientä tutinaa havaittavissa suuremmilla nopeuksilla 80km/h+
                              Tukivarsia tutkittu ja niissä ei välyksiä, reaktiotangot uudet uretaanipuslilla.
                              Pienemmillä nopeuksilla ei tutinoita suoraan ajettaessa eikä kääntäessä.
                              Voisko rikkinäinen pyöränlaakeri aiheuttaa tuollaista tutinaa kääntäessä, koska oikean puolen laakeri tuntu olevan pikkasen väljä ja sen ajattelin vaihtaa?
                              E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                              Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                              Comment

                              • Night-Wind
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1534
                                • 02

                                Hiukan aihetta lueskelleena päätinpä tulla "ongelmani" kanssa mukaan. Eli lievä värinä 110-120km/h. Signaturen auto ja mittarissa 230tkm. Monella näköjään ongelma hävinnyt renkaiden vaihdolla. Kesänakit alla koossa 265/35/18 ja 235/40/18, mutta merkkinä on "champiro". Auto muuten priima kunnossa, todella vakaa ajettava jne. Voisiko olla niinkin hyvä munkki, että vispaus tulee renkaista? Talvikelejä odotellessa...
                                ex: BMW E38 735iA -97
                                ex: MB W211 E200CDI -03
                                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                                ex: BMW E39 528iA -96
                                ex: MB W126 300SE -89
                                ex: BMW E34 525iAT -95
                                ex: BMW E36 316iA -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎