Originally posted by goldenm
View Post
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Very fine blond dancing in the nude.
[IMG]http://dixir.com/fp/Dancing_in_the_nude_copy.jpg[/IMG]
Dancing nude
Comment
-
Notkee kottarainenOriginally posted by jennabee View Post
Mistä näitä sikiää :think meinaa postaajia / robopostaajia?...
Comment
-
Puslista apu
Kevyemmillä kesävanteilla 80-100km/h ollut tärinä (ja talvivanteilla samassa nopeudessa ainoastaan jarrutettaessa) hävisi etupään pitkittäistukivarsien puslien vaihdolla. Puslista oli jo se vulkanoitu kumiosa puoleenväliin asti halki. Auto siis E39 540 tourinki -97 230tkm. Kutoskoneissahan tuo pitkittäistukivarsi on eteenpäin, mutta samaa asiaahan se hoitaa. Etulevyissä mitattiin pieni heitto, mikä saattaa ainakin edesauttaa ilmiötä, mutta uudet puslat pitävät niistäkin aiheutuvat värinät aisoissa.Originally posted by 5er View PostTutina tulee 80-120km/h vauhdissa. Renkaat on tasapainoitettu vuosi sitten eikä niissä pystyheittoa ollut, jo silloin oli lievää tutinaa. Ja teräsharjaa olen käyttänyt joka renkaanvaihdon yhteydessä.
Seuraavaksi ajattelin uusia kerralla eteen reaktiotangot+helat, alatukivarret ja taakse apurungon puslat. Jos näillä ei tepsi niin katotaan niitä renkaita sitten
Onhan nuo Lemförderit (oem) hinnakkaampia kuin italy tuotteet mutta toivottavasti kestää pitempäänkin. Onneksi noita saa muualtakin kuin merkkiliikkeestä, hintaeroa on.
Comment
-
Ei mulla ainakaan renkaat pysy vuotta tasapainossa jos niillä ajaa. Syksyllä kun vaihdatin 2 kpl talvirenkaita kesärenkailla olleille vanteille kysyi rengaskaupan heppu että tasapainotetaanko samalla ne kaksi valmiiksi vanteilla ollut talvirengasta. Ajattelin että sama kai se vaikka ovat jo edellisenä syksynä tasapainotettu. No kumpikaan ei ollut edes sinnepäin ja toisessa oli vielä selvää pystyheittoakin.Originally posted by 5er View PostRenkaat on tasapainoitettu vuosi sitten eikä niissä pystyheittoa ollut, jo silloin oli lievää tutinaa.
Eli itse epäilen aina ekana niitä renkaita, jos ei nyt ole samalla viikolla katsottu että ovat OK. Toki tutinaherkkyys varmasti johtuu pitkälti autosta, mutta tuskin sitä täysin tasapainoisilla ja pyöreillä renkailla kovin helposti tulee.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
klik
Vahvasti saattaa olla tuo tutina kytköksissä renkaiden leveyteen, kesänakit 235 tutisee enemmän kuin talvirenkaat 215. Menee ilmeisesti itselläkin niveliä vaihtoon, mutta voisiko joku ystävällinen sielu suomentaa nuo osaset realoem:n sivuilta kun ei itse ymmärrä?
Osat 4 & 11 lienee kyseessä, mutta kumpi on kampi?
\\ -98 E39 528iA //
Comment
-
Tiedä suomentamisesta, mutta osa neljä on se, mistä sen puslan voi vaihtaa. Tuossa yhdessätoista ei taida olla paljon vaihdettavaa kuin koko osa. Jos on tarpeeksi ajettu (osa), niin kannattaa kuulemma vaihtaa koko etummainen tukivarsi (4) eikä pelkkää puslaa, mutta mistä tietää, milloin koko tukivarsi kannattaa vaihtaa?Originally posted by Flamey View Postklik
Vahvasti saattaa olla tuo tutina kytköksissä renkaiden leveyteen, kesänakit 235 tutisee enemmän kuin talvirenkaat 215. Menee ilmeisesti itselläkin niveliä vaihtoon, mutta voisiko joku ystävällinen sielu suomentaa nuo osaset realoem:n sivuilta kun ei itse ymmärrä?
Osat 4 & 11 lienee kyseessä, mutta kumpi on kampi?
Ja kysympä minäkin tätä. Onko paha vaihtaa tällaisen perustumpelo-ei-autorassarin? Tarvitseeko suunnata kulmat vaihdon jälkeen?E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Alatukivarsi (nro 11), joka vaihdetaan aina sellaisenaan. Reaktiotanko (nro 4) ja sen hela/pusla (nro 5). Tuo reaktiotangon hela on se, joka yleensä ensimmäisenä kulahtaa. Reaktiotangon nivelpään kuntoa voi olla hankala arvioida, ellei ole täysin finaalissa. Pelkän helan saa nykerrettyä vaivalla kyllä paikallaankin irti. Jos tangon joutuu irrottamaan helan prässäystä varten, kannattaa vakavasti harkita koko tangon uusimista kerralla. Irrotuksessa pitää iskaria nostaa kolostaan, että nivelpään saa irti navasta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
4:nen reaktiotanko:Originally posted by Flamey View Postklik
Vahvasti saattaa olla tuo tutina kytköksissä renkaiden leveyteen, kesänakit 235 tutisee enemmän kuin talvirenkaat 215. Menee ilmeisesti itselläkin niveliä vaihtoon, mutta voisiko joku ystävällinen sielu suomentaa nuo osaset realoem:n sivuilta kun ei itse ymmärrä?
Osat 4 & 11 lienee kyseessä, mutta kumpi on kampi?
jos pusla loppu niin oireilee kun jarrutat, täristää. Jos nivel valmis niin kolahta/kolisee montuissa. Väljyyttä ei saa selville kunnolla paikallaan olessa vaan joko irti tai konttorin ravistus kokeessa.
11:nen alatukivarsi
Clavurion ehti ensinLast edited by Arnolds; 14-03-2008, 14:17.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Joopa.Minäkin olen tähän threadiin ottanut osaa edellisen e39:n kanssa josta tärinöitä ei saatu millään pois.Palvottuani vieraita jumalia puoli vuotta hullaannuin taas bemariin ja nyt on sitten alla 525ia -00, ajettu 160tkm ja uskottava se on (ainakin toistaiseksi), ei tutise, ei tärise, ei ajaessa, ei jarruttaessa..ja kulkee muutenkin todella hienosti, upea värkki tuo steppi, ei sitä turhaan ole kehuttu!Talvikummit on 15" orgisvanteilla mutta kesäksi olisi 18" leaguet ja niissä jotkin kumhot, saas nähdä kuinka sitten käy...
Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
No ei pidä maalata piruja seinille, mutta... Juuri noin siinä yleensä käy, että 15" kumit ilmeisesti antavat niin paljon anteeksi, ettei tunnu mitään tutinoita ja sitten kun vaihdat kesäksi isompaa alle, niin johan alkaa. Näin ainakin mulla ex e39:ssä. Toivottavasti ei kuitenkaan sinulla.Originally posted by creative 22 View PostJoopa.Minäkin olen tähän threadiin ottanut osaa edellisen e39:n kanssa josta tärinöitä ei saatu millään pois.Palvottuani vieraita jumalia puoli vuotta hullaannuin taas bemariin ja nyt on sitten alla 525ia -00, ajettu 160tkm ja uskottava se on (ainakin toistaiseksi), ei tutise, ei tärise, ei ajaessa, ei jarruttaessa..ja kulkee muutenkin todella hienosti, upea värkki tuo steppi, ei sitä turhaan ole kehuttu!Talvikummit on 15" orgisvanteilla mutta kesäksi olisi 18" leaguet ja niissä jotkin kumhot, saas nähdä kuinka sitten käy...
- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
Maalataan kuitenkin, omalla pulkalla 162tkm mittarissa, tutina alkoi 155-160tkm kohdilla, 17" vanteet kesäisin..toivotaan silti parastaOriginally posted by TROCK View PostNo ei pidä maalata piruja seinille, mutta... Juuri noin siinä yleensä käy, että 15" kumit ilmeisesti antavat niin paljon anteeksi, ettei tunnu mitään tutinoita ja sitten kun vaihdat kesäksi isompaa alle, niin johan alkaa. Näin ainakin mulla ex e39:ssä. Toivottavasti ei kuitenkaan sinulla.
\\ -98 E39 528iA //
Comment
-
Mullakin tutisi ennen apurungon puslien vaihtoa ja vain 15" 205-65 talvikumeilla kulki ilman tutinoita!Originally posted by Flamey View PostMaalataan kuitenkin, omalla pulkalla 162tkm mittarissa, tutina alkoi 155-160tkm kohdilla, 17" vanteet kesäisin..toivotaan silti parasta
Apurungon puslien vaihdon jälkeen ei tutise kesä 18" ja talvi 18" renkailla!
Auto on 528-97 ja vaihdon kohdalla oli mittarissa 188tkm!Bmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
Mistähän päin sitä lähtis tuota tutinan aiheuttajaa etsimään?
Oma vessa tutisee ajossa sekä kiihdyttäessä tuntuu pientä jytinää persiissä. Tuntus, että ainakin omassa autossa se tutina tulee voimansiirrosta. Onko kellään tutina loppunut kardaanin tukilaakerin/rättinivelen vaihdolla?E39 528i vm. -96
Comment
-
Ota auki kardaanin viimeinen nivel joka tulee perään kiinni, eli vakionopeusnivel, pese/putsaa ja rasvaa kunnolla vetonivelvaseliinilla. Siinä on suojakumi päällä.Originally posted by Hartza´s garage View PostMistähän päin sitä lähtis tuota tutinan aiheuttajaa etsimään?
Oma vessa tutisee ajossa sekä kiihdyttäessä tuntuu pientä jytinää persiissä. Tuntus, että ainakin omassa autossa se tutina tulee voimansiirrosta. Onko kellään tutina loppunut kardaanin tukilaakerin/rättinivelen vaihdolla?
Comment
Comment