Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    Originally posted by goldenm View Post
    Kyllä se Italia-nivelkin kestää, oikein asennettuna
    Niin, jos se nivelen suojakumi vaan kestää.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • jennabee
      Newbiemmer
      • Jan 2008
      • 1

      Very fine blond dancing in the nude.

      [IMG]http://dixir.com/fp/Dancing_in_the_nude_copy.jpg[/IMG]

      Dancing nude

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        Notkee kottarainen

        Mistä näitä sikiää :think meinaa postaajia / robopostaajia?
        ...

        Comment

        • ss900
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 104

          Puslista apu

          Originally posted by 5er View Post
          Tutina tulee 80-120km/h vauhdissa. Renkaat on tasapainoitettu vuosi sitten eikä niissä pystyheittoa ollut, jo silloin oli lievää tutinaa. Ja teräsharjaa olen käyttänyt joka renkaanvaihdon yhteydessä.
          Seuraavaksi ajattelin uusia kerralla eteen reaktiotangot+helat, alatukivarret ja taakse apurungon puslat. Jos näillä ei tepsi niin katotaan niitä renkaita sitten
          Onhan nuo Lemförderit (oem) hinnakkaampia kuin italy tuotteet mutta toivottavasti kestää pitempäänkin. Onneksi noita saa muualtakin kuin merkkiliikkeestä, hintaeroa on.
          Kevyemmillä kesävanteilla 80-100km/h ollut tärinä (ja talvivanteilla samassa nopeudessa ainoastaan jarrutettaessa) hävisi etupään pitkittäistukivarsien puslien vaihdolla. Puslista oli jo se vulkanoitu kumiosa puoleenväliin asti halki. Auto siis E39 540 tourinki -97 230tkm. Kutoskoneissahan tuo pitkittäistukivarsi on eteenpäin, mutta samaa asiaahan se hoitaa. Etulevyissä mitattiin pieni heitto, mikä saattaa ainakin edesauttaa ilmiötä, mutta uudet puslat pitävät niistäkin aiheutuvat värinät aisoissa.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7456
            • Oulu

            Originally posted by 5er View Post
            Renkaat on tasapainoitettu vuosi sitten eikä niissä pystyheittoa ollut, jo silloin oli lievää tutinaa.
            Ei mulla ainakaan renkaat pysy vuotta tasapainossa jos niillä ajaa. Syksyllä kun vaihdatin 2 kpl talvirenkaita kesärenkailla olleille vanteille kysyi rengaskaupan heppu että tasapainotetaanko samalla ne kaksi valmiiksi vanteilla ollut talvirengasta. Ajattelin että sama kai se vaikka ovat jo edellisenä syksynä tasapainotettu. No kumpikaan ei ollut edes sinnepäin ja toisessa oli vielä selvää pystyheittoakin.

            Eli itse epäilen aina ekana niitä renkaita, jos ei nyt ole samalla viikolla katsottu että ovat OK. Toki tutinaherkkyys varmasti johtuu pitkälti autosta, mutta tuskin sitä täysin tasapainoisilla ja pyöreillä renkailla kovin helposti tulee.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Flamey
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 69
              • Vaasa

              klik

              Vahvasti saattaa olla tuo tutina kytköksissä renkaiden leveyteen, kesänakit 235 tutisee enemmän kuin talvirenkaat 215. Menee ilmeisesti itselläkin niveliä vaihtoon, mutta voisiko joku ystävällinen sielu suomentaa nuo osaset realoem:n sivuilta kun ei itse ymmärrä? Osat 4 & 11 lienee kyseessä, mutta kumpi on kampi?
              \\ -98 E39 528iA //

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 942
                • Espoo

                Originally posted by Flamey View Post
                klik

                Vahvasti saattaa olla tuo tutina kytköksissä renkaiden leveyteen, kesänakit 235 tutisee enemmän kuin talvirenkaat 215. Menee ilmeisesti itselläkin niveliä vaihtoon, mutta voisiko joku ystävällinen sielu suomentaa nuo osaset realoem:n sivuilta kun ei itse ymmärrä? Osat 4 & 11 lienee kyseessä, mutta kumpi on kampi?
                Tiedä suomentamisesta, mutta osa neljä on se, mistä sen puslan voi vaihtaa. Tuossa yhdessätoista ei taida olla paljon vaihdettavaa kuin koko osa. Jos on tarpeeksi ajettu (osa), niin kannattaa kuulemma vaihtaa koko etummainen tukivarsi (4) eikä pelkkää puslaa, mutta mistä tietää, milloin koko tukivarsi kannattaa vaihtaa?

                Ja kysympä minäkin tätä. Onko paha vaihtaa tällaisen perustumpelo-ei-autorassarin? Tarvitseeko suunnata kulmat vaihdon jälkeen?
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Originally posted by Flamey View Post
                  klik

                  Menee ilmeisesti itselläkin niveliä vaihtoon, mutta voisiko joku ystävällinen sielu suomentaa nuo osaset realoem:n sivuilta kun ei itse ymmärrä? Osat 4 & 11 lienee kyseessä, mutta kumpi on kampi?
                  Alatukivarsi (nro 11), joka vaihdetaan aina sellaisenaan. Reaktiotanko (nro 4) ja sen hela/pusla (nro 5). Tuo reaktiotangon hela on se, joka yleensä ensimmäisenä kulahtaa. Reaktiotangon nivelpään kuntoa voi olla hankala arvioida, ellei ole täysin finaalissa. Pelkän helan saa nykerrettyä vaivalla kyllä paikallaankin irti. Jos tangon joutuu irrottamaan helan prässäystä varten, kannattaa vakavasti harkita koko tangon uusimista kerralla. Irrotuksessa pitää iskaria nostaa kolostaan, että nivelpään saa irti navasta.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3310
                    • Kajjjaani

                    Originally posted by Flamey View Post
                    klik

                    Vahvasti saattaa olla tuo tutina kytköksissä renkaiden leveyteen, kesänakit 235 tutisee enemmän kuin talvirenkaat 215. Menee ilmeisesti itselläkin niveliä vaihtoon, mutta voisiko joku ystävällinen sielu suomentaa nuo osaset realoem:n sivuilta kun ei itse ymmärrä? Osat 4 & 11 lienee kyseessä, mutta kumpi on kampi?
                    4:nen reaktiotanko:
                    jos pusla loppu niin oireilee kun jarrutat, täristää. Jos nivel valmis niin kolahta/kolisee montuissa. Väljyyttä ei saa selville kunnolla paikallaan olessa vaan joko irti tai konttorin ravistus kokeessa.
                    11:nen alatukivarsi

                    Clavurion ehti ensin
                    Last edited by Arnolds; 14-03-2008, 13:17.
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      Joopa.Minäkin olen tähän threadiin ottanut osaa edellisen e39:n kanssa josta tärinöitä ei saatu millään pois.Palvottuani vieraita jumalia puoli vuotta hullaannuin taas bemariin ja nyt on sitten alla 525ia -00, ajettu 160tkm ja uskottava se on (ainakin toistaiseksi), ei tutise, ei tärise, ei ajaessa, ei jarruttaessa..ja kulkee muutenkin todella hienosti, upea värkki tuo steppi, ei sitä turhaan ole kehuttu!Talvikummit on 15" orgisvanteilla mutta kesäksi olisi 18" leaguet ja niissä jotkin kumhot, saas nähdä kuinka sitten käy...
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • TROCK
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 435
                        • Tampere

                        Originally posted by creative 22 View Post
                        Joopa.Minäkin olen tähän threadiin ottanut osaa edellisen e39:n kanssa josta tärinöitä ei saatu millään pois.Palvottuani vieraita jumalia puoli vuotta hullaannuin taas bemariin ja nyt on sitten alla 525ia -00, ajettu 160tkm ja uskottava se on (ainakin toistaiseksi), ei tutise, ei tärise, ei ajaessa, ei jarruttaessa..ja kulkee muutenkin todella hienosti, upea värkki tuo steppi, ei sitä turhaan ole kehuttu!Talvikummit on 15" orgisvanteilla mutta kesäksi olisi 18" leaguet ja niissä jotkin kumhot, saas nähdä kuinka sitten käy...
                        No ei pidä maalata piruja seinille, mutta... Juuri noin siinä yleensä käy, että 15" kumit ilmeisesti antavat niin paljon anteeksi, ettei tunnu mitään tutinoita ja sitten kun vaihdat kesäksi isompaa alle, niin johan alkaa. Näin ainakin mulla ex e39:ssä. Toivottavasti ei kuitenkaan sinulla.
                        - - - - - - -
                        F10 520dA
                        ex E61 530dA, ex E39 530dA

                        Comment

                        • Flamey
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 69
                          • Vaasa

                          Originally posted by TROCK View Post
                          No ei pidä maalata piruja seinille, mutta... Juuri noin siinä yleensä käy, että 15" kumit ilmeisesti antavat niin paljon anteeksi, ettei tunnu mitään tutinoita ja sitten kun vaihdat kesäksi isompaa alle, niin johan alkaa. Näin ainakin mulla ex e39:ssä. Toivottavasti ei kuitenkaan sinulla.
                          Maalataan kuitenkin, omalla pulkalla 162tkm mittarissa, tutina alkoi 155-160tkm kohdilla, 17" vanteet kesäisin..toivotaan silti parasta
                          \\ -98 E39 528iA //

                          Comment

                          • Ivl
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 216
                            • Oulunsalo

                            Originally posted by Flamey View Post
                            Maalataan kuitenkin, omalla pulkalla 162tkm mittarissa, tutina alkoi 155-160tkm kohdilla, 17" vanteet kesäisin..toivotaan silti parasta
                            Mullakin tutisi ennen apurungon puslien vaihtoa ja vain 15" 205-65 talvikumeilla kulki ilman tutinoita!

                            Apurungon puslien vaihdon jälkeen ei tutise kesä 18" ja talvi 18" renkailla!

                            Auto on 528-97 ja vaihdon kohdalla oli mittarissa 188tkm!
                            Bmw X5 2011
                            Vw caddy 2019

                            Comment

                            • Hartza´s garage
                              Bimmer Rookie
                              • May 2005
                              • 137

                              Mistähän päin sitä lähtis tuota tutinan aiheuttajaa etsimään?
                              Oma vessa tutisee ajossa sekä kiihdyttäessä tuntuu pientä jytinää persiissä. Tuntus, että ainakin omassa autossa se tutina tulee voimansiirrosta. Onko kellään tutina loppunut kardaanin tukilaakerin/rättinivelen vaihdolla?
                              E39 528i vm. -96

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Hartza´s garage View Post
                                Mistähän päin sitä lähtis tuota tutinan aiheuttajaa etsimään?
                                Oma vessa tutisee ajossa sekä kiihdyttäessä tuntuu pientä jytinää persiissä. Tuntus, että ainakin omassa autossa se tutina tulee voimansiirrosta. Onko kellään tutina loppunut kardaanin tukilaakerin/rättinivelen vaihdolla?
                                Ota auki kardaanin viimeinen nivel joka tulee perään kiinni, eli vakionopeusnivel, pese/putsaa ja rasvaa kunnolla vetonivelvaseliinilla. Siinä on suojakumi päällä.
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎