Originally posted by kye
View Post
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
-
-
Ei pahalla mutta miten voi olettaa että osat kunnossa jos tuommosessa arvossa tommonen heitto varsinki kun sitä ei voi edes itse säätää mitenkään?
joko siellä on jotain ihan irti tai todella väljää / täysin väärin kasattu..sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View PostEi pahalla mutta miten voi olettaa että osat kunnossa jos tuommosessa arvossa tommonen heitto varsinki kun sitä ei voi edes itse säätää mitenkään?
joko siellä on jotain ihan irti tai todella väljää / täysin väärin kasattu..
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostPe-Te:n kannattais nyt ottaa auto, ja kuskata vaikka merkkiorganisaation huoltoon, jossa pyytää tarkastamaan alusta perusteellisesti ja vaihtamaan tarvittavat osat (oikein), ja sen jälkeen tekemään nelipyöräsuuntauksen oikein (senkin kun voi tehdä päin honkia). Ei tuommoset tutinat voi jatkua enää sen jälkeen kun alustan palaset on tikissä, kulmat säädetty ja rengaspuoli kunnossa.
Tero
Se että niitä on kasattu väärin on siis enemmänkin kuin ilmeistä, mutta ei kai tuota camber heittoa voi tuoda kuin iskarin, alatukivarren tai reaktiotangon väärä kiinnitys ja noiden kiinnitys nyt on tarkistettu ja kiristys tehty oikein (siis Benkaran sanojen mukaan, totuushan voi nyt sitten olla eri asia).
Merkkihuoltoon kun vie, luultavasti ehdottavat kaikkien osien purkamista ja uudelleen kasaamista/uusimista tarvittaessa ja tuota kelkan siirtämistä ja lasku on jotain 1000e luokkaa ellei enemmänkin... ja silti en voi olla varma että vatkaus poistuu kun se näinkin sitkeässä on. Voisin olla vain jälleen reilusti köyhempi ja edelleen lähtöpisteessä.
Enkä myöskään jaksa uskoa että niin monilla renkailla kun olen kokeillut, jokaisessa setissä olisi jotain niin paljon vialla että aina ratti vatkaisi... ja jos tämä vehje on niin herkkä minimaalisillekin heitoille, taitaa olla liian tarkan pidon vehje mulle.
Siksipä ajattelin nyt itse vaihtaa tuon reaktiotangon kun se kovin omituisen löysältä vaikuttaa ja samalla suorittaa myös alatukivarsien uudelleen kiristyksen pyörät maassa. ja jos jostain saan käteeni iskarihylsyn, jolla saan iskarinkin yläpään auki avaan senkin ja kiristän uudelleen... pakkohan nyt jonkun on vaikuttaa positiivisesti tuohon vatkaamiseen jos se niistä kiinni on.
Näin jälkikäteen voisi sanoa, että ehkä olisin päässyt vähemmällä kun olisin heti vienyt merkkihuoltoon osien vaihtoon, mutta silloin en tosin tiennyt mikä viheliäinen vaiva oli tulossa. Paikallinen merkkihuolto ei tosin silloin havainnut reaktiotangon puslan olevan rikki, minkä taas Benkaralla huomasivat joten mene ja tiedä nyt sitten.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostPe-Te:n kannattais nyt ottaa auto, ja kuskata vaikka merkkiorganisaation huoltoon, jossa pyytää tarkastamaan alusta perusteellisesti ja vaihtamaan tarvittavat osat (oikein), ja sen jälkeen tekemään nelipyöräsuuntauksen oikein (senkin kun voi tehdä päin honkia). Ei tuommoset tutinat voi jatkua enää sen jälkeen kun alustan palaset on tikissä, kulmat säädetty ja rengaspuoli kunnossa.
Tero
Comment
-
-
Originally posted by Ekape View PostKomppaan teropaa vahvasti. Meidän perheessä ajeltu e39:eillä likemmäs 300tkm, on ollut tutinaa ja tärinää matkalla. Noista värinöistä on päästy aina eroon kun viety auto merkkihuoltoon ja käsketty laittaa kuntoon. Lasku on vaihdellu muutamasta satasesta pariin tonniin, onko kallista, se on asia erikseen. Saattaa olla että meilläpäin on vähän keskivertoa parempi merkkihuolto.:think Periaate on että käyttöauto ei ole harrasteauto.muistakaahan toki ettei turhista osista makseta merkki / muille huolloille.. ellet itse pyydä jotain osaa vaihdettavaksi..
sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View PostEi siinä toimii tuo muissakin huolloissa.. viet auton ja sanot "korjatkaa täristäminen" ottavat työnalle vaihtavat x-määrän osia.. ei korjaannu et maksa sitä laskua eivät ole suorittaneet hommaa loppuun -> auto uudelleen samaan paikkaan remonttiin kunnes vika korjaantuu ja maksat sen laskun mikä vian korjaamuistakaahan toki ettei turhista osista makseta merkki / muille huolloille.. ellet itse pyydä jotain osaa vaihdettavaksi..
Miten sen voi todistaa mikä osa loppujen lopuksi vaikutt täristämisen loppumiseen? Eli loppujen lopuksi kuitenkin maksat kaikki osat jotka on vaihdettu.
Comment
-
-
Originally posted by Exami View PostEi pahalla mutta miten voi olettaa että osat kunnossa jos tuommosessa arvossa tommonen heitto varsinki kun sitä ei voi edes itse säätää mitenkään?
joko siellä on jotain ihan irti tai todella väljää / täysin väärin kasattu..
...pitää vissiin vähän reklamoida :thinkEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostOnnea vaan tolla systeemillä.Miten sen voi todistaa mikä osa loppujen lopuksi vaikutt täristämisen loppumiseen? Eli loppujen lopuksi kuitenkin maksat kaikki osat jotka on vaihdettu.
sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View Posteiköhän se riitä todisteekis jos tärinä loppuu ja asiakas on tyytyväinen... ihan sama jos viet auton huoltoon "ei starttaa" ja vaihtavat osan -> ei toimi -> toisen ei toimi -> kolmannen toimii niin millä oikeudella ne 2 muuta ehjää osaa mitkä ovat vaihtaneet sulta laskuttaa? voithan sä vaatia että vaihtavat ne vanhat osat takas mistä vika ei korjaantunu..Mietin nyt tätä lähinnä siltä kannalta jos tollanen asia menis käräjille asti tms. Tämä on se syy miksi en luota kuin itseeni (ja ehkä vähä tähän foorumiin) kun jotain vikaa tulee autoon. Merkkihuolto ei takaa millään lailla ammattilaatua edes osien vaihdon onnistumisen suhteen saatikka sit ongelman diagnosoinnissa. Jos teetätän jotain korjausta ulkopuolisella(joskus joutuu näin toimimaan kun ei oo tiloja omasta takaa) niin sellasen paikan kattelen missä voi itse olla paikalla kattomassa ja ehkä jopa auttamassa. Valitettavasti en uskalla autoa jättää oman onnensa nojaan mihinkään huoltoon.
Comment
-
-
Noniin... tilasin nyt autokeskukselta ajan diagnoosiin maanantaiksi. Lupasivat myös kerran vielä tarkistaa, avata ja kiristää tukivarret + iskarit samaan syssyyn... ompahan nyt sitten nekin moneen kertaan tarkistettu. Katsotaan nyt osaavatko sanoa sen kummempaa kuin itsekään tai mitä tällä foorumilla on näkemyksiä vaivan lähteestä esitetty.
Harkitsen tässä myös ennakoisinko hieman ja vaihdanko nuo reaktiotankojen puslat nyt viikonloppuna kun on jälleen tilaisuus itse askarrella kunnon työkaluilla ja tiloissa nostureineen ja monttuineen. Sitä kun ei tiedä koska seuraavaksi taas pääsee kunnon tiloihin askartelemaan.. omassa pihassa kun ei pysty tekemään oikeastaan mitään.
Riskihän tuossa on se, että jos ovatkin ehjät tulee puslan hinta lisää takkiin ja arvoitus jatkuu, toisaalta voi myös korjata vaivan (ja uusia diagnooseja ei enää tarvita). Jos taas ovat vialliset, saan puslien hinnan kyllä takuuseen takaisin. Eli tuurilla voin säästää asennuskulut, paskalla säkällä teen turhan työn ja taas palaa rahaa.
Täytyy nyt tuumia kannattaako ottaa ennakoinnin riski...F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Mulla käväs M5 tänään BMW orkkis reaktiotankojen ja puslien vaihdossa. Ennen vaihtoa jarrutuksessa oli tärrää tosi paljon 40-60kmh, kiihdytyksessä tuntui pientä vetelyä ja auto oli kohtalaisen uraherkkä.
Kepukkojen vaihdon ja nelipyöräsuuntauksen jälkeen kaikki on nyt OK. Jarrutärrät on gone, ei mitään vetelyä ja uraherkkyys tiessään. Korostin myös, että kiristys paino pyörillä. Ja näin tehtiin.
En voi kun suositella. Älkää ihmiset säästäkö väärissä paikoissa.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Pe-te View PostMinkälaiset arvot sulla on ja onko vakio vai madallettu alusta? Mulla renkaiden vaihtaminen ei muuta tilannetta eli mulla kyse ei ole renkaista. Camber-arvo mulla tosin on jälleen mennyt persielleen ja on apukuskin puolella +0.17 (kuskinpuoli: -0.44). Tiedä sitten tuon vaikutuksesta.
Minun auto on 225/55/16 renkailla. Alusta on vakiokorkuinen
edessä vas camber -0,22 ja oikea -0,30, casterit 6,12 (v) ja 6,02 (o)
takacamber -1,50 molemmissa- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
Comment
-
Comment