Originally posted by S.P.R
View Post
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Soita ja kysy! Ne voi myydä ihan mitä tahansa mutta älä sinä osta mitä tahansa. Meyle HD ja Lemförd (tämä originaalia)!
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
-
-
Toki kulmat on hyvä tarkastuttaa/säädättää.Originally posted by S.P.R View PostOk, merkit on laitettu korvan taakse.
Mites tuo etutukivarsien vaihto, tarviiko pyörät suunnata uudestaan?
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Noniin, uusi kesä ja uudet kujeet Nankangeilla: eli tärisee taas vähän lämpötilasta ja kuun asennosta riippuen.Originally posted by jouskari318is View PostKirjoitetaas tarinaan jatkoa... Eli tärinät ovat lähes kokonaan poissa; isoin juttu tärinöiden vähentymiseen oli se että ajoin porakoneella teräsharjalaikalla vanteen ja navan kosketuspinnat täysin kiiltäviksi! Lisäksi renkaiden tasapainoitus ja nelipyöräsuuntaus. Tasan 120 km/h mittarivauhdissa joskus tuntuu ihan pientä tärinää mutta niin vähäistä ettei muut kuin itse sitä noteeraa...
Onneksi ongelmaan löytyi lääke: rengasliikkeestä suosittelivat e39iin ainoastaan Michelinin kumeja. Tärinään kyllästyneenä kukkaron nyörit auki ja Michelin Primacy HPt alle ja voi ihme kun on kyyti tasaista!!! Eli tässä lopullinen ratkaisu oli sittenkin renkaat.
Comment
-
Osoittakaamme nyt näistä kuvista osat jotka YLEISIMMIN aiheuttaa tutinat, ja listatkaamme sekondääriset tutinoiden aiheuttajat. Ja vaihto-operaation "helppous"
Takapään osat:



Etupään osat:




Ilmotelkaas jos joku kuva puuttuu. Vois keräillä jonkun ohjeen jolla hakea missä vika jos tutisee.
Itsellä tahtoo olla ongelmia auton vakauden kanssa. Välillä menee kuin juna ja välillä tuntuu että tuuli vie enemmän kuin lakisallisi.
Merkkiliike totes että narinahelat takaata & taaempi takatukivarsi pitäisi vaihtaa. Ja takavasen laakeri pitänee vaihtaa.
Haluaisin tietää miten pystyn toteamaan että onko tuolla jotain muuta vaihdettavaa.
Pystyykö nuo takakelkan 4 puslaa vaihtamaan yksi kerrallaan meiningillä ettei tarvi purkaa kuin pultti irti puslan vaihto ja takas? NRO 2 ylin kuva.
Comment
-
Viime kesäkuussa ostin Hakka V:t 17" vanteille. Vanhat kumit edellisen omistajan jäljiltä aivan moukuilla. Tärinä ei silti helpottanut paljoakaan. Nyt on eteen ja taakse vaihdettu kaikki alustan osat talven aikana - ja taas 15" talvikumeista vaihto 17" kesärenkaisiin, ja tärinät palaavat.Originally posted by jouskari318is View PostNoniin, uusi kesä ja uudet kujeet Nankangeilla: eli tärisee taas vähän lämpötilasta ja kuun asennosta riippuen.
Onneksi ongelmaan löytyi lääke: rengasliikkeestä suosittelivat e39iin ainoastaan Michelinin kumeja. Tärinään kyllästyneenä kukkaron nyörit auki ja Michelin Primacy HPt alle ja voi ihme kun on kyyti tasaista!!! Eli tässä lopullinen ratkaisu oli sittenkin renkaat.
Tasapainoituksessa sitten syy selvisi, Nokialaisissa aivan tajuttomasti pystyheittoa. Varsinkin kaksi rengasta pahoja tapauksia. Olivat aluksi auton toisella puolella molemmat, ja voi sitä tärinän määrää. Nyt laitettiin taakse, ja perä tutisee..
Tähän pommiin tullut pistettyä niin paljon rahaa jo kiinni, ettei millään viitsisi heittää lähes uusia "merkki"renkaita menemään.
Sen vaan vannon, ettei meidän perheen autoihin tule Nokialaisia enää ikinä. Kaikki rengasliikkeet ovatkin nyt sanoneet Michelinien olevan parhaita "pyöreyden" suhteen.G30 540i
F32 435d
Comment
-
Kumhot on itsellä olleet ainakin vähäisellä pystyheitolla ja muutenkin loistavat renkaat. 2settiä KU31 ajaneena uskallan suositella. Tosin on tainnut tulla KU39 tuon KU31 tilalle.Originally posted by Jacques View PostViime kesäkuussa ostin Hakka V:t 17" vanteille. Vanhat kumit edellisen omistajan jäljiltä aivan moukuilla. Tärinä ei silti helpottanut paljoakaan. Nyt on eteen ja taakse vaihdettu kaikki alustan osat talven aikana - ja taas 15" talvikumeista vaihto 17" kesärenkaisiin, ja tärinät palaavat.
Tasapainoituksessa sitten syy selvisi, Nokialaisissa aivan tajuttomasti pystyheittoa. Varsinkin kaksi rengasta pahoja tapauksia. Olivat aluksi auton toisella puolella molemmat, ja voi sitä tärinän määrää. Nyt laitettiin taakse, ja perä tutisee..
Tähän pommiin tullut pistettyä niin paljon rahaa jo kiinni, ettei millään viitsisi heittää lähes uusia "merkki"renkaita menemään.
Sen vaan vannon, ettei meidän perheen autoihin tule Nokialaisia enää ikinä. Kaikki rengasliikkeet ovatkin nyt sanoneet Michelinien olevan parhaita "pyöreyden" suhteen.
Comment
-
Tutinat, ihme värähtelyt töyssyn jälkeen ja voimansiirron pahimmat välykset katosivat puslien vaihdon jälkeen.
Tässä linkki vuokrausilmoitukseen tuon tarvittavan työkalun tiimoilta ja löytyy sieltä kuvia myös itse vaihto-operaatiostakin.
Last edited by Coltti; 11-06-2011, 15:44.
Comment
-
Aeergh!
Pitääkö sitä itekin alkaa vaihtamaan kaikki tukivarret edestä & takaata apurungon puslat?
Ongelma on jyrinä /resonanssi tjsp. aluksi luulin laakerivikaa ja takana olikin klappia, joten vaihdon sen, ei lähteny meteli mihinkään.
kuskin penkiltä kun ajellessa kuuntelee, ääni kuulostaisi tulevan vasemmalta edestä. pelkääjä taas sanoo että oikealta edestä.
ääni alkaa nykyjään jo 50km vauhdissa ja melkein loppuu n 140km vauhdissa
Comment
-
jos on renkaat kulunu ns. hampaalle sisä- tai ulkoreunasta niin meteli on taattu.Originally posted by kaikkone View PostAeergh!
Pitääkö sitä itekin alkaa vaihtamaan kaikki tukivarret edestä & takaata apurungon puslat?
Ongelma on jyrinä /resonanssi tjsp. aluksi luulin laakerivikaa ja takana olikin klappia, joten vaihdon sen, ei lähteny meteli mihinkään.
kuskin penkiltä kun ajellessa kuuntelee, ääni kuulostaisi tulevan vasemmalta edestä. pelkääjä taas sanoo että oikealta edestä.
ääni alkaa nykyjään jo 50km vauhdissa ja melkein loppuu n 140km vauhdissa
Comment
-
Tilasin sitten myös ebaysta Autoteile55:n apurungon puslat E39 Tourinkiin. Otin samalla uudet etuylätukivarret taakse kun oli kumit ihan rispaantuneet. Meylen tavaraa uudet.
Tuntuu että auto jää heilumaan hetkeksi pysähdyttäessä jarrut kiinni. Ehkä nuo puslat positaa tuon oireen.
Oudosti syönyt kuskinpuolen takarengasta sisäreunasta, katsotaan jääkö muuta väljää sitten.Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
Narinahelat vaihdettu? Nekin samalla jos ei oleOriginally posted by Uffa View PostTilasin sitten myös ebaysta Autoteile55:n apurungon puslat E39 Tourinkiin. Otin samalla uudet etuylätukivarret taakse kun oli kumit ihan rispaantuneet. Meylen tavaraa uudet.
Tuntuu että auto jää heilumaan hetkeksi pysähdyttäessä jarrut kiinni. Ehkä nuo puslat positaa tuon oireen.
Oudosti syönyt kuskinpuolen takarengasta sisäreunasta, katsotaan jääkö muuta väljää sitten.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Näin. Meylestä mulla ei ole kokemusta, eikä Nixullakaan pitkästi...Originally posted by _nixu_ View PostNarinahelat vaihdettu? Nekin samalla jos ei ole
Hyvejä on Lemförderit, bilsteinit, TRW:t ja Delphi. Kaikkia noita palikoita on mun autossa alla, ongelmitta. Orkkikset kestää 200tkm+ reaktiotangon heloja lukuunottamatta...
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
e39 sedan on nyt jonkin aikaa kärsinyt tärinästä 80-120 km/h aluella. Tärinä tuntuu ratissa, mutta myös vänkärin penkki ja aurinkolippa heiluvat perinteisesti. Autolla on ajettu 160tkm, joten vaihdatin eteen tukivarret, reaktiotangot ja vakaajan tangot. Taakse vaihdettiin pelkät narinahelat. Rempan jälkeen tärinä on jos mahdollista vain pahentunut
Joskus kyyti saattaa olla ihan sivistynyttäkin kun taas joskus tärinä on voimakasta.
Alla on nyt 18" replicat joilla nokian kumit. 16" orggis vanteilla ja talvikumeilla tärisi mielestäni selvästi vähemmän. Kesärengaspaketti on aikanaan tasapainotettu kahteen kertaan, mutta täyttä helpotusta sekään ei ole tuonut. Asentaja ei ainakaan maininnut isommista renkaiden selkäheitoista.
Nyt en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä seuraavaksi :think Pitäisikö kokeilla eteen talvisettiä nyt kun tukivarretkin on vaihdettu?
Sen olen huomannut renkaita vaihtaessa, että kun pyörittelee edestä jarrulevyistä niin oikealta puolelta ei pyöri kovin kevyesti vaan pitää käyttää vähän voimaa. Toiselta puolelta pyörii todella kevyesti. Onko tällä mitään vaikutusta?
Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan.
Comment
Comment