Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wäinö
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 142
    • Kirkkonummi

    Originally posted by exodus View Post
    mulla oli samaa ongelmaa viime kesänä samankokoisten Michelin Primacy HP-kumien kanssa. Vika löytyi lopulta, siitä että kumit eivät olleet nousseet kunnolla vanteelle. Tasapainotushan sitä ei korjaa, vaan kumi irti ja uusi yritys eli rengasliikkeen hommia.
    Hmm, kuulostaapa sinällään aika loogiselta hommalta. Itselläni on todellakin tismalleen samat renkaat ja homma ei toimi kunnolla 40-50 km/h vauhdissa riippumatta juurikaan ajankohdasta. Olisin voinut uskoa että renkaissa on flatspotteja tms mikäli merkki olisi jokin muu, mutta käsittääkseni michelinin kohdalla tuon ei pitäisi olla kovin yleistä.

    Paljonkos olette maksaneet uudelleen vanteille laittamisesta ? (Ei, en todellakaan jaksa mennä valittamaan alkup. lafkaan).
    F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

    Comment

    • Smartone
      Newbiemmer
      • Aug 2005
      • 29

      Merkkiliike?

      Originally posted by e46 ci View Post
      Autotyö Tonteri Oulu, entinen merkkiliike joten e39 voi viedä vielä huoletta..
      Tonteri on toki hyvässä maineessa, mutta mihin perustuu merkkiliikkeestä puhuminen? Entinen oli Jurvakainen ja ymmärtääkseni lähes kaikki asentajat siirtyivät sieltä Bemun mukana Wetterille?

      En missän nimessä tarkoita, etteikö Tonterilta hoituisi kinkkesmmätkin huollot tyylikkäästi.

      Comment

      • Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

        Mietiskelin takapään epämääräistä tärinää ja nostin auton perseen ylös.
        55-90km/h vauhdissa perä ylhäällä pyörittäessä täristää niin pirusti.

        Kardaaninivel?
        Rättinivel?
        Kannatinkumi?
        Vakionopeusnivel?
        Vetarit?

        Pitää tutkia nosturilla ensiviikolla lisää, kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja minkä osan vaihdolla tokeni?
        530d touring -00 213tkm

        Comment

        • Rubu
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 809
          • Kuopio

          Vaihdoin eteen reaktiotangon puslat ja etupään vipinät hävisivät.

          Helppo testata onko omat puslat kunnossa on potkaista rengasta edestä taakse päin ja jos rengas heiluu kuin hyytelö niin puslakauppa kutsuu...

          Comment

          • Valkman
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 712
            • Helsinki

            Katsoppa samalla, oliko puslissa näkyviä vaurioita

            Comment

            • Piplis
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 292
              • Kerava

              Pistetääs pikagalluppi: surullisen kuuluisat apurungon puslat vai iskarit?

              Pääongelma on, että kuoppaan ajettaessa koko perä jää jälkivärisemään rasittavasti. Tuntuu kuin koko sisusta tärisisi irti.

              - Ongelma havaittavissa kaikissa vähänkin terävämmissä kuopissa siten, että peruslaatuisella asfaltilla tuntuu koko perä tärisevän koko ajan.
              - uudella asfaltilla kulkee sileästi kuin silkillä ajelisi
              - Ei vetele missään nopeuksissa, vaan muuten kulkee kuin juna.
              - nopeudella ei vaikutusta ongelmaan
              - kylmällä ilmalla tärinä on vaimeampaa
              - kovemmilla rengaspaineilla jälkitärinä on vielä kovempaa.

              Itse veikkaisin iskareita, mutta onko jollakin käytännön kokemusta samasta ongelmasta? Kärrynä e39 touring automaattisella tasonsäädöllä.
              *-06 e46 330CiA Cabriolet*

              Comment

              • Ivl
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 216
                • Oulunsalo

                Originally posted by Smartone View Post
                Tonteri on toki hyvässä maineessa, mutta mihin perustuu merkkiliikkeestä puhuminen? Entinen oli Jurvakainen ja ymmärtääkseni lähes kaikki asentajat siirtyivät sieltä Bemun mukana Wetterille?

                En missän nimessä tarkoita, etteikö Tonterilta hoituisi kinkkesmmätkin huollot tyylikkäästi.

                Molemmat Tonterin veljekset olivat ennen Jurvakaisella duunissa ja perustivat oman korjaamon ja siitä varmaan johtuu "merkkiliike" termi!

                Jos olen oikein käsittänyt mitä isot pojat ovat puhuneet!
                Bmw X5 2011
                Vw caddy 2019

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7459
                  • Oulu

                  Kysäisimpä eilen merkkiliikkeestä (Wetteri) apurungon kumipuslien hinnan (taakse siis) ja yllätyin kun maksoivat vain 24€/kpl (KL-varaosilla 21€/kpl)

                  Vaihtotyön hinnaksi kertoivat 300€. Onko tuo mielestänne kohtuuttoman kallis hinta?
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    Originally posted by Valkman View Post
                    Katsoppa samalla, oliko puslissa näkyviä vaurioita
                    Murtuneet sieltä täältä.

                    Comment

                    • Rubu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 809
                      • Kuopio

                      Originally posted by Piplis View Post
                      Pistetääs pikagalluppi: surullisen kuuluisat apurungon puslat vai iskarit?

                      Pääongelma on, että kuoppaan ajettaessa koko perä jää jälkivärisemään rasittavasti. Tuntuu kuin koko sisusta tärisisi irti.

                      - Ongelma havaittavissa kaikissa vähänkin terävämmissä kuopissa siten, että peruslaatuisella asfaltilla tuntuu koko perä tärisevän koko ajan.
                      - uudella asfaltilla kulkee sileästi kuin silkillä ajelisi
                      - Ei vetele missään nopeuksissa, vaan muuten kulkee kuin juna.
                      - nopeudella ei vaikutusta ongelmaan
                      - kylmällä ilmalla tärinä on vaimeampaa
                      - kovemmilla rengaspaineilla jälkitärinä on vielä kovempaa.

                      Itse veikkaisin iskareita, mutta onko jollakin käytännön kokemusta samasta ongelmasta? Kärrynä e39 touring automaattisella tasonsäädöllä.
                      Mulla ainakin omassa farkussa terävään asfaltin leikkaukseen ajo aiheutti mielettömät jälkijäristykset ja joskus tuntui että taivaalta tippui betonilohkare katolle. Karmeeta kunnes puslat uusiin niin ongelmat poistuivat.
                      Ottaa yks kerrallaan ne "lautaset" pois puslien edestä ja tarkistaa tilanteen.

                      Eihän se tietysti ole mahdotonta että iskarit olisivat loppu mutta...

                      Comment

                      • Rubu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 809
                        • Kuopio

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Kysäisimpä eilen merkkiliikkeestä (Wetteri) apurungon kumipuslien hinnan (taakse siis) ja yllätyin kun maksoivat vain 24€/kpl (KL-varaosilla 21€/kpl)

                        Vaihtotyön hinnaksi kertoivat 300€. Onko tuo mielestänne kohtuuttoman kallis hinta?
                        Vaihtotyön hinta on ehkä vähän hinnakas. Nosturilla sopivalla ulosvetäjällä ja pillin avustuksella nuo vaihtaa noin 30 min per/kpl.
                        Puslat sinänsä on edulliset.

                        Comment

                        • Jarde
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 446
                          • Oulu

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Kysäisimpä eilen merkkiliikkeestä (Wetteri) apurungon kumipuslien hinnan (taakse siis) ja yllätyin kun maksoivat vain 24€/kpl (KL-varaosilla 21€/kpl)

                          Vaihtotyön hinnaksi kertoivat 300€. Onko tuo mielestänne kohtuuttoman kallis hinta?
                          Kysyin aikoinaan Stockmann autosta hintaa ja silloin oli 100,- osat ja 200,- asennus. Näyttäis asennus hinnan nousseen, tosin aikaakin on vierähtänyt yli vuosi ja kyseessä eri liike.
                          E46 320d sedan vm-02
                          museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                          Comment

                          • Piplis
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 292
                            • Kerava

                            Originally posted by Rubu View Post
                            Mulla ainakin omassa farkussa terävään asfaltin leikkaukseen ajo aiheutti mielettömät jälkijäristykset ja joskus tuntui että taivaalta tippui betonilohkare katolle. Karmeeta kunnes puslat uusiin niin ongelmat poistuivat.
                            Ottaa yks kerrallaan ne "lautaset" pois puslien edestä ja tarkistaa tilanteen.

                            Eihän se tietysti ole mahdotonta että iskarit olisivat loppu mutta...
                            Tuo kuvailee juuri täsmälleen sitä ongelmaa mikä on omassa kärryssä, eli oiskohan ne sittenkin ne puslat. Näyttiväkin hiukan halkeilleille, kun päälisin puolin tarkistelin.

                            Iskarit on nyt kuitenkin jo tulossa, mutta eiköhän niistä 160tkm matkalla ole jo paras mehu ajeltu pois. 270e maksoi kierros iskunvaimentimia, eli ei tuosta syvä lovi lompakkoon jäänyt. Vaihdan ne puslat sitten seuraavaksi jos iskareiden vaihto ei auta.
                            *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                            Comment

                            • Rubu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 809
                              • Kuopio

                              Originally posted by Piplis View Post
                              Tuo kuvailee juuri täsmälleen sitä ongelmaa mikä on omassa kärryssä, eli oiskohan ne sittenkin ne puslat. Näyttiväkin hiukan halkeilleille, kun päälisin puolin tarkistelin.

                              Iskarit on nyt kuitenkin jo tulossa, mutta eiköhän niistä 160tkm matkalla ole jo paras mehu ajeltu pois. 270e maksoi kierros iskunvaimentimia, eli ei tuosta syvä lovi lompakkoon jäänyt. Vaihdan ne puslat sitten seuraavaksi jos iskareiden vaihto ei auta.
                              Vaihdoin itsekin ensin iskarit kun luulin niiden olleen loppu. Etuset olikin jo aika väsyneet.
                              Perä vähän jämäköityi, ehkä jopa muuttui pahemmin jysähtäväksi kun iskarit oli topakemmat. (Tämä siis ennen puslien vaihtoa.)
                              Mars puslakauppaan!

                              Paitövei, vaihdoin tuossa viikko sitten reaktiotangonpuslat eteen ja voi sitä nannaa mitä nyt on ajella!
                              Ei vapinoita eikä tärinöitä, aikaisemmin tuntui että koko auto tärisee ja vapisee miten sattuu.
                              Nyt vain nananananananaaaaaaa.....
                              Last edited by Rubu; 04-06-2007, 21:27.

                              Comment

                              • ROne
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2004
                                • 468
                                • 90850

                                Originally posted by Rubu View Post
                                Vaihdoin itsekin ensin iskarit kun luulin niiden olleen loppu. Etuset olikin jo aika väsyneet.
                                Perä vähän jämäköityi, ehkä jopa muuttui pahemmin jysähtäväksi kun iskarit oli topakemmat.
                                Mars puslakauppaan!

                                Paitövei, vaihdoin tuossa viikko sitten reaktiotangonpuslat eteen ja voi sitä nannaa mitä nyt on ajella!
                                Ei vapinoita eikä tärinöitä, aikaisemmin tuntui että koko auto tärisee ja vapisee miten sattuu.
                                Nyt vain nananananananaaaaaaa.....
                                Vaihdoitko reaktiotankojen puslat itse? Tarviiko prässiä tai jotain muuta "pekiaali-kaluja"? Olisi sama homma edessä itsellä.
                                sigpic
                                e24 635csi

                                Ex e39 530i touring
                                Ex e36 325i coupe ratalelu
                                Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
                                Ex e39 528i
                                Ex e36 320i
                                Ex e36 "328i" cab Individual
                                Ex e46 330xi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎