Originally posted by Bomb5
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 käsijarru ei pidä
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by ämsport View Postihan etiäppäin se rullailee,mutta ei se itelläkään meinaa helpolla lukkoon mennä ja silti meni läpi.Jos ukko siel konttoril on yhtään mistään jyvällä ni se kyylää kyllä muut paikat ennemmin kun ton paskan seisonta-jarrun joka on näistä järjestäen tehoton,jos ei nyt ihan just oo jumpannu uutta osaa sinne.paska mikä paska.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostJoo, viimeks sattu semmonen asiallinen vähän vanhempi henkilö, joka katto kyllä aika tarkkaan kaiken. Mutta mistähän tuo johtuu, että vain taaksepäin ottaa jarru, onko se rumpu vaan paskanen tai osa jousista hajonnu? Kesällä otan kyllä auki nuo viimestään, ku pitäs muutenkin tehdä jarruhuolto hemin ohjeiden mukaan.ei hajuukaa.Kyl kohta joku tulee huutaa että ne kuuluu saatana kiristää sieltä sisältä mutterista ei kahvalta...mutta kun ei pidä vaikka ne laahais
Comment
-
-
Mulla on alkuperäiset jarrut, joten niille vois pian tehdä jotakin. Todennäköisesti jumittaa ja pitäs puhdistaa ja säätää uudestaan. Säädin tosin vasta nuo mielestäni hyvin, takaa rummuista ensin aika lähelle ja sitten vaijerit sopivaan tiukkuuteen, kun aiemmin laahasi. Eikö kukaan ole törmännyt vastaavaan ongelmaan, että pitää vain taaksepäin? Voisiko ongelman korjata säätämällä vaan uudestaan?E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Rumpujarrujen ominaisuus muistaakseni on, että jarrutus tehostuu toiseen suuntaan. Mutta tuntuis hölmöltä, miksi se tehostais sitä taaksepäin.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Diu diu, nyt pitää käsijarru!
Niinhän se oli, että käytön puutetta ja paskaa todennäköisesti kertyny/jäätyny jarruosien väliin! Tänään oli lämpöasteita pihalla ja testailin parkkiksella taas useampaan kertaan, autoa vuorotellen eteen ja taaksepäin ja puhdistin kenkiä vetämällä jarrua kevyesti. Ilmeisesti se eilinen testi taaksepäin sai noi jarruosat liikkeelle / pois jumitilasta ja ne alkoi taas toimia. Edelleen tuo on n. 1 naksun verran tehokkaampi taaksepäin, mutta alkoi pitää myös eteenpäin niin, että n. 4 naksulla saa renkaat jo lukkoon jäällä. Eli eipä enää jännitä katsastus tuon osalta. Kesällä otettava nuo kuitenkin auki ja puhdistettava kaikki kunnolla.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostDiu diu, nyt pitää käsijarru!
Niinhän se oli, että käytön puutetta ja paskaa todennäköisesti kertyny/jäätyny jarruosien väliin! Tänään oli lämpöasteita pihalla ja testailin parkkiksella taas useampaan kertaan, autoa vuorotellen eteen ja taaksepäin ja puhdistin kenkiä vetämällä jarrua kevyesti. Ilmeisesti se eilinen testi taaksepäin sai noi jarruosat liikkeelle / pois jumitilasta ja ne alkoi taas toimia. Edelleen tuo on n. 1 naksun verran tehokkaampi taaksepäin, mutta alkoi pitää myös eteenpäin niin, että n. 4 naksulla saa renkaat jo lukkoon jäällä. Eli eipä enää jännitä katsastus tuon osalta. Kesällä otettava nuo kuitenkin auki ja puhdistettava kaikki kunnolla.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJos ihan vaan aloitetaan oikeaoppisella säädöllä. Ei sisältä vaan rummun päästä. Kirjottelin jo asiasta tänään toiseen topiciin.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by ämsport View PostKiristys ohjeet
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Tulipas mielenkiintoinen ongelma.
Eli laitelin uusiksi kaikki käsijarrun hilppeet tuohon e39:siin. Palat, linkut ja jouset.. Säätelin ne vaijerit ensiksi takaata kireelle, mutta kuitenkin sillä tavalla ettei makaa päälle. Seuraavaksi sisältä ns. löysät pois. Käsijarru alkaa pitämään n. 4-5 naksauksen jälkeen ja pitää autoa ihan hyvin paikallaa. Hiekalla menee lukkoon.
Ei kuitenkaan kelvannut konttorille :s Jarruvoimat tasaiset, mutta liian heikot. Mitäs seuraavaksi? Jos kiristän lisää, niin palat alkaa kahnata.. 1.2 kN tais antaa molemmille puolille.
Comment
-
-
Originally posted by Pmak View PostTulipas mielenkiintoinen ongelma.
Eli laitelin uusiksi kaikki käsijarrun hilppeet tuohon e39:siin. Palat, linkut ja jouset.. Säätelin ne vaijerit ensiksi takaata kireelle, mutta kuitenkin sillä tavalla ettei makaa päälle. Seuraavaksi sisältä ns. löysät pois. Käsijarru alkaa pitämään n. 4-5 naksauksen jälkeen ja pitää autoa ihan hyvin paikallaa. Hiekalla menee lukkoon.
Ei kuitenkaan kelvannut konttorille :s Jarruvoimat tasaiset, mutta liian heikot. Mitäs seuraavaksi? Jos kiristän lisää, niin palat alkaa kahnata.. 1.2 kN tais antaa molemmille puolille.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment