
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 käsijarru ei pidä
Collapse
X
-
No hyvä kuulla. Täytyy vaan käydä luottavaisin mielin. Syksyllä säädin noita rummuista, kun tuntui laahaavan. Pääsin eroon laahaamisesta, mutta täytyy varmaan vähän kiristää noita vaijereita vielä ennen katsastusta, kun ne on nyt säädetty varmistellen niin, ettei ainakaan laahaa. Viime kerralla vähän hirvitti, kun katsuri veti kepistä niin ylös, etten varmaa ite ikinä ollu vetäny.
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostKatsastus lähestyy ja jännitys tiivistyy. Tänään tein testejä työpaikan parkkiksella vetämällä käsijarrua n. 20 km/h vauhdista. Tuntui, että ei tapahdu yhtään mitään, äänimerkki pimputtelee ja auto vaan menee eteenpäin.
Katsastus oli tänään ja meni läpi, 1,8 & 1,2 oli arvot. Viime vuonna samalla katsastusasemalla arvot oli 1,8 ja 1,4. Täytynee jossain vaiheessa kiristää oikean puolen vaijeria hiukan, luultavasti se riittää eikä tarvitse navassa olevaan säätöön vielä koskea.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostKatsastus lähestyy ja jännitys tiivistyy. Tänään tein testejä työpaikan parkkiksella vetämällä käsijarrua n. 20 km/h vauhdista. Tuntui, että ei tapahdu yhtään mitään, äänimerkki pimputtelee ja auto vaan menee eteenpäin.
Toisaalta kun laittaa parkkiin vähän vaikka kaltevalle tasolle, niin 3-4 naksulla pysyy aika hyvin. Onkohan tällä mahdollista päästä läpi katsastuksesta? Pahus, kun en muista millanen toi oli vuosi sitten, ei tainnut kovin paljoa kummempi kuitenkaan olla...
Leave a comment:
-
-
Katsastus lähestyy ja jännitys tiivistyy. Tänään tein testejä työpaikan parkkiksella vetämällä käsijarrua n. 20 km/h vauhdista. Tuntui, että ei tapahdu yhtään mitään, äänimerkki pimputtelee ja auto vaan menee eteenpäin.
Toisaalta kun laittaa parkkiin vähän vaikka kaltevalle tasolle, niin 3-4 naksulla pysyy aika hyvin. Onkohan tällä mahdollista päästä läpi katsastuksesta? Pahus, kun en muista millanen toi oli vuosi sitten, ei tainnut kovin paljoa kummempi kuitenkaan olla...
Leave a comment:
-
-
Kyllähän tuo käsijarru toimii, kunhan se ei vaan:
-jumita, ettei ajossa hankaa paikkoja rikki. (mulla tuntuis tuppaavaan jäätymään vähän päälle? Uudet linkut pitäis hommata ja sopivat tahnat väliin)
-sitä käyttää, ettei jumiudu paikallaan olosta.
-käyttää vasta kun auto on paikallaan, eikä vedä sitä niin, että vaijerit soi, vaan sen verran, että riittää.
-Säätää sen oikein!
Mihin se vois siitä kulua, kun mikään ei hankaa mihinkään, koska se on vaan seisontajarru, eli oikeaoppisesti käytetään vain pitämään auto paikallaan.
No, eihän se ihan noin mee, koska kaikkea paskaa sinne väliin tulee ja jumittaa kuitenkin jossain välissä. Mutta oikein käytettynä (ja "huollettuna"), mielestäni oikein pitkäikäinen systeemi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Havis View PostEi vaan täsmälleen päinvastoin
Käsijarru on käyttöä varten; miten säännölisempää käyttö, sen paremmin toimii.
Käytön puute on varma tie jumiutuviin mekanismeihin.
Ite käytän käsijarrua ainakun parkkeeraan.
Kuukaus sit katsastin nii inssi kehu kuinka hyvä käsijarru on, tasainen ja tehokas.
Leave a comment:
-
-
Tuli tossa tuollainen probleema/ominaisuus vastaan kun kiristelin jarrua:
Eli kun laittaa käsijarrun päälle, niin se antaa auton liikkua sen 5-10cm ja sitten lukittuu kyllä kuin seinään. Missäs mahtais olla vika, vai onko normaalia? eli ottaa kiinni kyllä mutta ei heri, vaan vaati sen parin sentin renkaan "liikettä" että lukittuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Havis View PostEi vaan täsmälleen päinvastoin
Käsijarru on käyttöä varten; miten säännölisempää käyttö, sen paremmin toimii.
Käytön puute on varma tie jumiutuviin mekanismeihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostParhaiten e39 käsijarru toimii, kun siihen ei koske ollenkaan...
Käsijarru on käyttöä varten; miten säännölisempää käyttö, sen paremmin toimii.
Käytön puute on varma tie jumiutuviin mekanismeihin.
Leave a comment:
-
-
Parhaiten e39 käsijarru toimii, kun siihen ei koske ollenkaan. Itte omani kahvaan koskenut viimeksi 2009 ja sen jälkeen leimattu 4 kertaa ja aina voimat olleet melkoisen tasaisesti 1,2-2kilon välissä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostJuu, nämä tarvikkeena myytävät (silloin samaa sarjaa möi Motonet ja KL-varaosat) korjaussarjatkin ovat melkoinen vitsi. Minulla oli sellaiset samaan aikaan kun nuo Boschin palat ja sitten kun purin jarrut ja tutkin, niin tuon sarjan kaikki osat oli ihan ruosteessa. Laitoin sitten niidenkin tilalle autoni alkuperäiset osat, joissa ei ollut yhtään ruostetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tommi View Postja korjaussarja eli jouset ja lukitustapit. vanhat jouset oli venyny n. puoli senttiä. katsuri kehui.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eerok View PostTein äsken kiristyksen tämän topicin ohjeilla rumpuun "mutu" tuntumalla silleen että jaksaa käsillä pyörittää ja yllätyin miten hyvä tuli. Ei laahaa, mutta pysyy mäessä paikallaan... Toivottavasti katsastusmies on samaa mieltä
mulla oli uudet kengät ja korjaussarja eli jouset ja lukitustapit. vanhat jouset oli venyny n. puoli senttiä. katsuri kehui.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hen-3 View PostOnko kukaan kokeillu säätää sitä sillei että löysyttää vähän vaijerita ja nostaa kahvan n.3-5 napsua ylös ja sitten säätää pyöristä kengät ihan kiinni rumpuun ettei pyörät pyöri, sitten laskee vaan kahvan alas?
Leave a comment:
-
Leave a comment: