memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • asis
    replied
    Tekeekö tämmösellä TA-Technixin alustalla kolmeysissä mitään? http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1022

    Ainakin kolmekutoseen vastaavat ovat hintasekseen ihan ok.

    Leave a comment:


  • ämsport
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Joo mä mittasin omasta 340 / 340. Tekis mieli saada tota ylös.
    Tuntuu jotenkin perhanan hankalalta yrittää ettiä netistä m-sport jousia e39:ään. Eikö niitä oikeasti saa ku marmorilta? Tekeekö kukaan edes kopiojousia niistä, tai onko mitään muita jousia, mitkä laskee sen 10-20 milliä?
    Aika outoa että se tolla prokitillä on laskenut noin paljon,edellisissä kahdessa mersun ruoskassa oli noi prokitit ja toisesta ei edes huomannut että se oli laskettu joka vitutti suunnattomasti oli se hyvä ajaa mutta jos pää mahtuu kaaren väliin niin kyllä se mun yö unet vie Eikös noilla eibachin seteillä oo jopa 5vuoden takuu,en oo koskaan joutunut valittaa ni en kyllä tiedä mitä sekin takuu sitten kattaa.Kai se on ihan yhtä tyhjänpäivänen kuten muutkin takuut nykyään koski se sitten mitä vaan,aina joku vitun apina keksii jonkun tekosyyn että ei mee takuun-piiriin.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by ämsport View Post
    Otteessa on katsurin merkinnät 340 etu 330 taka keskiöstä kaareen.Eikä niitä nyt ainakaan kyylätty kun kävin leimalla just,ukko totes alustasta vaan sen verran että aikas kova
    Joo mä mittasin omasta 340 / 340. Tekis mieli saada tota ylös.
    Tuntuu jotenkin perhanan hankalalta yrittää ettiä netistä m-sport jousia e39:ään. Eikö niitä oikeasti saa ku marmorilta? Tekeekö kukaan edes kopiojousia niistä, tai onko mitään muita jousia, mitkä laskee sen 10-20 milliä?
    Last edited by Bomb5; 17-02-2013, 15:03.

    Leave a comment:


  • ämsport
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Kattelin tuossa tuota sun kuvaa, niin mulla näyttää aika samalle 7-vuotta vanhoilla prokit-jousilla, minkä ei pitäis laskea yhtä paljon. Onko kauan ollu asennettuna nuo jouset? Verrattuna aiemman omistajan ilmoittamiin arvoihin tämä on tullut 1 cm alemmas näiden vuosien aikana. Kiinnostaisi kuulla muidenkin kokemuksia, paljonko jouset ovat menneet kasaan vuosien varrella?
    Maaliskuussa tulee 2 vuotta asennuksesta.Ja tossa samassa korkeudessa se on pysynyt ainakin toistaseksi,eikä se makaa pohjaanlyönneissäkään kun niitä ei siellä ole eikä kuulunutkaan laittaa.Otteessa on katsurin merkinnät 340 etu 330 taka keskiöstä kaareen.Eikä niitä nyt ainakaan kyylätty kun kävin leimalla just,ukko totes alustasta vaan sen verran että aikas kova

    Leave a comment:


  • markkunis
    replied
    Onko kellään tietoa H&R madallusjousisarjoista, kun itsellä jäänyt varastoon uusi H&R madallusjousisarja (H&R29791-3), joka tarkoitettu 525d ja 530d malleihin ja itsellä autona 523i, niin onkohan tossa setissä takajouset samaa tavaraa kun 523i tarkoitetussa H&R madallusjousisarjassa (H&R29791-1).
    (Kyseessä touring ja ei-ilmajousitettu malli.)

    H&R jousille en löytänyt mitään infoa netistä, mutta kun vertaa esim Eibachin alustasarjoja noille automalleille, niin ainakin suurin sallittu taka-akseli massa on noille kaikille moottorikoille sama, joten päättelin että sama vois pätee H&R jousisarjoille..

    Ajatuksena siis ostaa itelle vaan uudet H&R etujouset ja ottaa takajouset tosta toisesta setistä. (Kysyntää tuntuu olevan niin vähän tollaselle alustasarjalle että jäänee muuten varaston hyllylle ikiajoiks, niin sais edes takajouset käyttöön.. )

    Vakio takajousia myydään ainakin kaikille moottorikoille samaa tavaraa..

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by ämsport View Post
    [ATTACH]107720[/ATTACH]

    Eibach sportline 50/40 ja Bilstein Sprint.
    Kattelin tuossa tuota sun kuvaa, niin mulla näyttää aika samalle 7-vuotta vanhoilla prokit-jousilla, minkä ei pitäis laskea yhtä paljon. Onko kauan ollu asennettuna nuo jouset? Verrattuna aiemman omistajan ilmoittamiin arvoihin tämä on tullut 1 cm alemmas näiden vuosien aikana. Kiinnostaisi kuulla muidenkin kokemuksia, paljonko jouset ovat menneet kasaan vuosien varrella?
    Last edited by Bomb5; 08-02-2013, 09:03.

    Leave a comment:


  • Lefis
    replied
    Ehkä vois toimia paremmin jos laittais eibachin jouset ja jotkut muut iskarit kun bilstein, ehkä m-sportin vakioiskarit.

    Leave a comment:


  • ämsport
    replied
    Originally posted by Lefis View Post
    Itselläni on nyt etuiskarit niin jäässä/paskana jne. että pitää hankkia uudet. Kiinnostais laittaa bilstein B6:set koska ovat vakiokorkuiset mutta jämäkämmät, kuulemma. Onko jollain kokemuksia? Entä onko mitään järkeä maksaa originaalisachseista yhtä paljon kun B6:sta?

    Toisaalta kiinnostaisi MIETO madallus AINAKIN EDESTÄ kun nää aina tuntuu keulivan vai onko mulla joku huonontien alusta?
    H&r cup kitti ois edullinen mutta mietityttää toi 40/15, onko liian matala? Onko kellään kuvia? Entä eibachin madallusjouset? tossa edellisen viestin kuvassa ainakin ihan liian matala.
    Paras ois semmonen millä vois ajella yhtä huolettomasti eikä 16 tuumasetkaan näyttäis ihan tyhmiltä alla.

    Kuvia ylipäätään on jotenkin hankala löytää tarpeeksi että laittakaa ihmeessä tänne jos teiltä kuvia löytyy. Ihan mahdotonta keksiä mitä tonne alle tunkis.

    edit: ainiin voiko esim etupäähän iskeä m-sport jouset ja taakse tavalliset vai meneekö ihan metsään?

    Eibachilta on se prokit (mustat jouset) ainakin kahdessa edellisessä mersussa se laski todella hillitysti ja oli ihan hyvä ajaa.Iskareina mulla ei ole ollut muita kuin noita B8 tolppia jotka ovat ainakin pakkasilla kuin lattaraudat.

    Leave a comment:


  • Lefis
    replied
    Valinnan vaikeus

    Itselläni on nyt etuiskarit niin jäässä/paskana jne. että pitää hankkia uudet. Kiinnostais laittaa bilstein B6:set koska ovat vakiokorkuiset mutta jämäkämmät, kuulemma. Onko jollain kokemuksia? Entä onko mitään järkeä maksaa originaalisachseista yhtä paljon kun B6:sta?

    Toisaalta kiinnostaisi MIETO madallus AINAKIN EDESTÄ kun nää aina tuntuu keulivan vai onko mulla joku huonontien alusta?
    H&r cup kitti ois edullinen mutta mietityttää toi 40/15, onko liian matala? Onko kellään kuvia? Entä eibachin madallusjouset? tossa edellisen viestin kuvassa ainakin ihan liian matala.
    Paras ois semmonen millä vois ajella yhtä huolettomasti eikä 16 tuumasetkaan näyttäis ihan tyhmiltä alla.

    Kuvia ylipäätään on jotenkin hankala löytää tarpeeksi että laittakaa ihmeessä tänne jos teiltä kuvia löytyy. Ihan mahdotonta keksiä mitä tonne alle tunkis.

    edit: ainiin voiko esim etupäähän iskeä m-sport jouset ja taakse tavalliset vai meneekö ihan metsään?
    Last edited by Lefis; 31-01-2013, 20:45.

    Leave a comment:


  • ämsport
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Mitä jousia suosittelisitte E39 528 sedaniin jossa M-sport alusta? Mielessä kävi Eibach sportline mutta mitä kattelin kuvia niin menee kyllä liian linttaan. Olisiko kellään kokemuksia Pro kitistä? Madaltuuko miten paljon ja millainen ajaa?

    Saa myös ehdottaa muita plug&gay jousisettejä =) Vähän liian lulla toi M-sport omaan makuun ja hieman matalempi saisi olla.


    Click image for larger version

Name:	20111115_120451.jpg
Views:	1
Size:	102.4 KB
ID:	4825889

    Eibach sportline 50/40 ja Bilstein Sprint.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Mitä jousia suosittelisitte E39 528 sedaniin jossa M-sport alusta? Mielessä kävi Eibach sportline mutta mitä kattelin kuvia niin menee kyllä liian linttaan. Olisiko kellään kokemuksia Pro kitistä? Madaltuuko miten paljon ja millainen ajaa?

    Saa myös ehdottaa muita plug&gay jousisettejä =) Vähän liian lulla toi M-sport omaan makuun ja hieman matalempi saisi olla.

    Leave a comment:


  • Oxygen
    replied
    Mulla onpi seuraava onkelma... autossa siis nämä varusteet

    S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl.
    S220A NIVEAUREGULIERUNG Self-levelling suspension

    toisen puolen iskari sylkenyt nesteet ulos... mut ei se mitään, mut jousi pyörii siinä kun nostaa auton ylös toisellakin puolella missä iskari ok :think onko noi jouset nyt tiensä päässä ja nekin tulisi uusia?

    mitä tohon nyt tilalle? toi ei siis ole m-sport sarja vissii vaa vaan sport vai mitä toi nyt meinaa?

    nyt siellä on paikallaan motonetin TRW:eet ja vakio jouset... tuli muuten aika veltto ajaa mut pehmeempi

    noi vakio jouset ovat n. 40mm korkeemmat ku nuo mitkä siellä olivat, mut ihmetyttää tuo jousien pyöriminen, onko ne vaa painunu kasaan ko iskari ollu rikki :think
    Last edited by Oxygen; 24-12-2012, 16:00.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Aika tarkalleen 34,5 senttiä oli etäisyys mitä just kävin pihalla mittaamassa, ja kilsoja tullu noin 12tkm. Eli aika hyvin pysyny samalla korkeudella kuin asennettaessa ainakin toistaiseksi.
    Kiitos tiedosta! Taidan laittaa vaan uudet Eibachit ja Sachsin pumput. Niillä pitäis jäädä vähän korkeammaksi. Lisäksi eteen voisi laittaa 4 mm korotusrenkaat, kun Eibacheilla tuo keula tuntuu laskevan enemmän kuin speksit sanovat.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Aika tarkalleen 34,5 senttiä oli etäisyys mitä just kävin pihalla mittaamassa, ja kilsoja tullu noin 12tkm. Eli aika hyvin pysyny samalla korkeudella kuin asennettaessa ainakin toistaiseksi.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Nyt kun on muutaman sata kilsaa kerennyt jo rullailla erilaisilla tiestöillä, niin vaikuttaa kyllä arkikäyttöön ihan passelilta alustalta. Mutkapätkällä auto menee suht nasakasti sinne mihin ohjastetaan ja näillä Suomen ah niin tasaisilla moottoriteillä jää montuissa niiaaminen huomattavasti pienemmäksi.
    Ootko katellu viime aikoina, onko etäisyys navasta kaareen vielä pienentyny, kun jouset on ehtiny enemmän asettua?

    Leave a comment:

Working...
X