Joskus katselin niin taisi maksaa tarvikemalliset saksan ebayssä ~150e.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by Magirus View PostYllättäen poltti joka kerta 7 sulakkee (20A) kun laittoi ilmastoinnin tulille. En keksinyt muuta syytä kun että sinne tulee hetkellisesti joku jännitepiikki jota tuo sulake ei kestä koska vastus on korvattu johdolla. 25A on nyt sen tilalla ja tuntuu hyvin pelaavan, huutaahan tuo nyt täysillä koko ajan mutta eipähän ainakaan rasita ilmastointia
Comment
-
-
Originally posted by Plihal View PostItse tilasin nuo flektin etuvastukset Elfalta, olisko ollu n.10€/kpl.
Lisäksi niissä on tehonkestoa enemmän, 100W, ohmimäärät on samat.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Mitähän virkaa mahtaa toimittaa "torque converter" 67326921354 ? Miten tämä mahtaa ohjata flektiä???
Nyt kun ravistelin piuhoja ja availin ja suljin liittimiä, niin sain aikaiseksi seuraavan tilanteen:
Kuivaimen painekytkimestä kun ottaa liittimen irti, lähtee flekti pyörimään "täysillä", mutta samalla myös kompuran magneettikytkin aukeaa. Voiko tästä päätellä mikä osa on rikki?Last edited by LS1Fmont; 04-07-2011, 11:12.Japanese Dailydriver
Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
Mustang notch -88 Project??? :think
Comment
-
-
Originally posted by LS1Fmont View PostMitähän virkaa mahtaa toimittaa "torque converter" 67326921354 ? Miten tämä mahtaa ohjata flektiä???
Nyt kun ravistelin piuhoja ja availin ja suljin liittimiä, niin sain aikaiseksi seuraavan tilanteen:
Kuivaimen painekytkimestä kun ottaa liittimen irti, lähtee flekti pyörimään "täysillä", mutta samalla myös kompuran magneettikytkin aukeaa. Voiko tästä päätellä mikä osa on rikki?
Ei välttämättä mikään, miksi otit sen irti?Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostEi välttämättä mikään, miksi otit sen irti?
Nyt on vaan hassu tilanne kun kompura tippuu pois päältä jos flekti pyörii, eli edelleenkään ei tule kylmää.
Tilasin uuden paineanturin, mutta oikeasti ei ole harmainta aavistusta missä vika...Japanese Dailydriver
Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
Mustang notch -88 Project??? :think
Comment
-
-
Originally posted by LS1Fmont View PostSiksi otin irti kun se flekti ei pyöri ilmastointi päällä -> ei tule kylmää.
Nyt on vaan hassu tilanne kun kompura tippuu pois päältä jos flekti pyörii, eli edelleenkään ei tule kylmää.
Tilasin uuden paineanturin, mutta oikeasti ei ole harmainta aavistusta missä vika...
Puhallin vaikuttaa kylmän ilman tuloon lähinnä vain pysähdyksissä kuumalla kelillä, kaupunkiajossa yms. Joten tuossa on joku muu vika. Onko järjestelmä täytetty ja mitattu paineet? Ja myös ymmärretty mitä arvot tarkoittaa...?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKun otat liittimen irti, luulee ilmastoinnin säätöpaneeli (jonne ne johdot menee), että paine on liian korkea. Siksi se sammuttaa kompuran ja kytkee flektin täysille. Tuo siis on tuohon rakennettu suojamekanismi anturin johtojen katkeamisen tai anturin maajohdon irtoamisen varalta.
Puhallin vaikuttaa kylmän ilman tuloon lähinnä vain pysähdyksissä kuumalla kelillä, kaupunkiajossa yms. Joten tuossa on joku muu vika. Onko järjestelmä täytetty ja mitattu paineet? Ja myös ymmärretty mitä arvot tarkoittaa...?
Mikä sen pihinän aiheuttaa sisäkennossa?Japanese Dailydriver
Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
Mustang notch -88 Project??? :think
Comment
-
-
Originally posted by LS1Fmont View PostMikä sen pihinän aiheuttaa sisäkennossa?---
Comment
-
-
No niin. Siis se flektihän lähtee päälle VASTA kun ilmastoinnin paineet nousee "liian "korkeaksi jolloin lauhduttimelle tarvitaan jäähdytystä.
Vaikka flektiä ei olisi ollenkaan ilmastoinnin pitäisi työntää kylmää ilmaa ainakin hetken.
Eli oiskohan vika siinä että paineet ei nouse ja sen takia flekti ei pyöri?:think
Comment
-
-
E39:ssä lähtee lauhduttimen puhallin pyörimään heti kun laittaa ilmastoinnin päälle (prefacelift) ja se on kolminopeuksinen, nopeutta lisätään sitten tarpeen vaatiessa eli paineen noustessa (tarvittaessa myös moottorin lämmön noustessa liian korkeaksi). Usein ne hitaammat nopeudet ovat mykkiä johtuen nopeudensäätövastuksien kärähtämisestä.
Paljonko sinne laitettiin kylmäainetta? Suhina johtuu usein riittämättömästä kylmäainemäärästä.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by BCS-Beemer View PostNo niin. Siis se flektihän lähtee päälle VASTA kun ilmastoinnin paineet nousee "liian "korkeaksi jolloin lauhduttimelle tarvitaan jäähdytystä.
Vaikka flektiä ei olisi ollenkaan ilmastoinnin pitäisi työntää kylmää ilmaa ainakin hetken.
Eli oiskohan vika siinä että paineet ei nouse ja sen takia flekti ei pyöri?:think
Antakaahan hyviä vinkkejä asiansa osaavasta ilmastointikorjaamosta eteläsuomessa...
Niin se määrä oli muistaakseni 750g mikä katottiin yhdessä asentajan kanssa.Japanese Dailydriver
Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
Mustang notch -88 Project??? :think
Comment
-
Comment