memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hartza´s garage
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 137

    #91
    Kun nyt ilmastoinninflekti ongelmaisia tuntuu olevan, niin onko kukaan pannut merkille tarraako teillä visko kiinni kun ilmastointi on ollut hetken päällä. omassani tarraa. ilmastoinnin flektissä toimii ainakin hidas ja 2 nopeus. 3 nopeutta en ole saanut kytkeytymään päälle vaikka "salavalikon" kautta moottorin lämpö 104 astetta.
    E39 528i vm. -96

    Comment

    • Max
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 994
      • Kotona

      #92
      Itselleni hieman jäänyt hämäämään tuo automaatti-ilmastoinnin toiminta... Eli, kun kytken omastani 9/96 523i:stä automaatti-ilmastoinnin päälle autonapista, niin pitäisikö silloin tuo ilmastoinnin flektin lähteä pyörimään? Vai pitäisikö sen lähteä vain silloin päälle, kun painan sitä lumihiutalenappia ja sit kumpaa nappia painaessa pitäisi tuon flektin kolminopeuksisuuden toimia? Vielä tuosta automaattisesta et jos se on päällä, niin pitäisikö tarpeen vaatiessa tuon ilmastoinninkompuran kytkeytyä päälle, jos kabiinissa on liian lämmintä?

      Comment

      • jamoc8
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 277
        • Oulu

        #93
        Lumihiutale on asennossa kompura toimii tarvittaessa.
        Pelkkä autoasento ottaa ilman ulkoa, eli kovin kylmää ei saa silloin, talvikäyttöön sopiva noin. Ymmärtäneeksi toimii noin, että ei se ihan täysautomaattinen ole ennenkuin hiutale on painettu.


        Originally posted by Max View Post
        Itselleni hieman jäänyt hämäämään tuo automaatti-ilmastoinnin toiminta... Eli, kun kytken omastani 9/96 523i:stä automaatti-ilmastoinnin päälle autonapista, niin pitäisikö silloin tuo ilmastoinnin flektin lähteä pyörimään? Vai pitäisikö sen lähteä vain silloin päälle, kun painan sitä lumihiutalenappia ja sit kumpaa nappia painaessa pitäisi tuon flektin kolminopeuksisuuden toimia? Vielä tuosta automaattisesta et jos se on päällä, niin pitäisikö tarpeen vaatiessa tuon ilmastoinninkompuran kytkeytyä päälle, jos kabiinissa on liian lämmintä?
        ---- Bee äm dapl juu ----

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #94
          Originally posted by Max View Post
          Eli, kun kytken omastani 9/96 523i:stä automaatti-ilmastoinnin päälle autonapista, niin pitäisikö silloin tuo ilmastoinnin flektin lähteä pyörimään?
          Kun ilmastointi(lumihiutalle napissa valo palaa) on päällä flekti pyörii aina vähintään pienimmällä nopeudella.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Max
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 994
            • Kotona

            #95
            Originally posted by Stone View Post
            Kun ilmastointi(lumihiutalle napissa valo palaa) on päällä flekti pyörii aina vähintään pienimmällä nopeudella.
            Tämähän selventää jo paljon... Eli jos haluaa et ilmastointi päällä, niin pitää painaa lumihiutaletta. Sit ku sitä on painanut, niin pitääkö se automaattisesti ilmanlämpötilan esim. 20 astessa, jos näin määritellyt? Eli ei käy niin et puhaltaa koko ajan kylmää, kun on lumihiutaletta painanut?

            Comment

            • Moonshine
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1018
              • Järvenpää

              #96
              Originally posted by Hartza´s garage View Post
              Kun nyt ilmastoinninflekti ongelmaisia tuntuu olevan, niin onko kukaan pannut merkille tarraako teillä visko kiinni kun ilmastointi on ollut hetken päällä. omassani tarraa. ilmastoinnin flektissä toimii ainakin hidas ja 2 nopeus. 3 nopeutta en ole saanut kytkeytymään päälle vaikka "salavalikon" kautta moottorin lämpö 104 astetta.
              Tarraa. Auto muuttuu vanhaksi Volleksi yli 20 asteen lämmöissä. Pitäis vissiin ihan ensin vaihtaa viskon kytkin ja ihmetellä sitten lisää...
              "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #97
                Originally posted by Max View Post
                Tämähän selventää jo paljon... Eli jos haluaa et ilmastointi päällä, niin pitää painaa lumihiutaletta.
                Jos lumihiutaleessa ei pala valo niin sitä pitää ainkin minulla erikseen painaa, että ilmastointi kytkeytyy päälle. En tiedä onko uudemmissa malleissa ero atämän suhteen.

                Originally posted by Max View Post
                Sit ku sitä on painanut, niin pitääkö se automaattisesti ilmanlämpötilan esim. 20 astessa, jos näin määritellyt? Eli ei käy niin et puhaltaa koko ajan kylmää, kun on lumihiutaletta painanut?
                Kyllä se pitää lämpötilan siinä 20 asteessa jos laite on muuten kunnossa. Se puhaltaa lähes täysillä kylmää jos ulkona on yli 20 astetta lämmintä. Puhallusteho vain muuttuu pienemmälle kun lämpö auton sisällä laskee.

                Ed: Näin ainakin omassa ilmastointi toimii ja sen pitäisi olla kunnossa.. Niin no, voisihan nuo kylmäaineet käydä tarkistuttamassa.
                Last edited by Stone; 20-06-2007, 22:00.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • makeclick
                  BTCF Member
                  • Mar 2005
                  • 268
                  • Turku

                  #98
                  okei

                  Mulla on vm 01 e39 530d. Tässäkin mallissa on vastukset eikä sitä uutta systeemiä. Mittasin nuo vastukset ja antoi tälläisiä arvoja kuin. 0.2, 0.18 ja 0.15 ohmia eli kolme arvoa mutta huomattavasti miedommilla vaihteluilla kuin nuo alkupään ohjet, sekä liittimien värit olivat päinvastaiset eli naaraan värit oli uroksessa ( alkupään ohjeisiin verrattuna siis).

                  Ongelma on nyt siinä että flekti pyörii kun sille antaa suoraan virtaa, mutta autosta ei tule sille virtaa. Olen tarkastanut pelkääjän jalkatilan sulakkeen (50A) ja se oli ehjä. Mistä muualta voisin vielä etsiä? sullakkeita tai releitä jossain piilossa? Laittakaa vaikka privaan vaikka jos joku tietää.
                  Harrastepaholainen 335d:
                  Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                  Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                  Comment

                  • juster
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 624

                    #99
                    Originally posted by makeclick View Post
                    Mulla on vm 01 e39 530d. Tässäkin mallissa on vastukset eikä sitä uutta systeemiä. Mittasin nuo vastukset ja antoi tälläisiä arvoja kuin. 0.2, 0.18 ja 0.15 ohmia eli kolme arvoa mutta huomattavasti miedommilla vaihteluilla kuin nuo alkupään ohjet, sekä liittimien värit olivat päinvastaiset eli naaraan värit oli uroksessa ( alkupään ohjeisiin verrattuna siis).

                    Ongelma on nyt siinä että flekti pyörii kun sille antaa suoraan virtaa, mutta autosta ei tule sille virtaa. Olen tarkastanut pelkääjän jalkatilan sulakkeen (50A) ja se oli ehjä. Mistä muualta voisin vielä etsiä? sullakkeita tai releitä jossain piilossa? Laittakaa vaikka privaan vaikka jos joku tietää.
                    Tuleeko virta 50 Ampeerin sulakkeelle? itselläni (E39 530I 2001) oli virtajohto mennyt poikki sulakkeen ja flektin väliltä, eikä flekti tällöin tietenkään toiminut. Yleismittarilla mittaat tuleeko virta sulakkeelle ja että sulakkeen ja flektiin tulevan liittimen välillä virta kulkee. Jos löydät vian, niin kirjoita tänne vian syy.

                    Comment

                    • Max
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 994
                      • Kotona

                      Originally posted by Stone View Post
                      Ed: Näin ainakin omassa ilmastointi toimii ja sen pitäisi olla kunnossa.. Niin no, voisihan nuo kylmäaineet käydä tarkistuttamassa.
                      Kylmäaineet on viime kesänä sinne lisätty ja kun en ole tajunnut tuon toiminnan päälle, niin ei ole tullut pidettyä tuota ilmastointiakaan päällä muuta kuin sen verran et kerran kuussa sitä on vähintään käytetty päällä... Tuossa tuo lumihiutale sai meikäläisen hämilleen ku appivanhempien entisessä Chryslerissä oli tuo sama nappi mut niillä oli manuaali-ilmastointi eli sitä painamalla tuli vain kylmää... Mut nyt on tuota tullut testailtua ja hyvin toimii! Kiitokset avusta

                      Comment

                      • makeclick
                        BTCF Member
                        • Mar 2005
                        • 268
                        • Turku

                        Originally posted by juster View Post
                        Tuleeko virta 50 Ampeerin sulakkeelle? itselläni (E39 530I 2001) oli virtajohto mennyt poikki sulakkeen ja flektin väliltä, eikä flekti tällöin tietenkään toiminut. Yleismittarilla mittaat tuleeko virta sulakkeelle ja että sulakkeen ja flektiin tulevan liittimen välillä virta kulkee. Jos löydät vian, niin kirjoita tänne vian syy.
                        Aa.. hyvä idea muuten kiitoksia jo etukäteen. Mistä se sulta oli poikki? miten korjasit? Täytyy kattoo mahdollisimman pian. Nyt ei hyvita mennä pihalle kun on sadetta luvassa.
                        Harrastepaholainen 335d:
                        Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                        Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                        Comment

                        • makeclick
                          BTCF Member
                          • Mar 2005
                          • 268
                          • Turku

                          ok.. Nyt oon mittaillu. Flektille menevän maan ja sulakkeen välillä pipperi piippaa (eli johtaa). Jos laittaa ilmastoinnin päälle ja miittaa tuleeko sulakkeille virtaa.. vaihtelee 10-14v. Jos mittaa flektille menevältä liittimeltä tuleeko virtaa niin ei tule.

                          aa nii joo.. miten siellä sulakkeella voi olla virtaa, sillon kuin ilmastointi päällä ja sammutettuna maata ja menee flektin maajohdolle?
                          Last edited by makeclick; 08-07-2007, 12:53. Reason: unohtu
                          Harrastepaholainen 335d:
                          Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                          Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                          Comment

                          • juster
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 624

                            Mittaa nyt sulakkeen ja flektiin tulevan liittimen (tietysti plus johdon) väliltä kulkeeko virta. Jos johto on ehjä, vastus on nolla. Jos taas on poikki, niin vastus on ääretön. Uskon että tältä väliltä se vika löytyy.

                            Comment

                            • makeclick
                              BTCF Member
                              • Mar 2005
                              • 268
                              • Turku

                              Originally posted by juster View Post
                              Mittaa nyt sulakkeen ja flektiin tulevan liittimen (tietysti plus johdon) väliltä kulkeeko virta. Jos johto on ehjä, vastus on nolla. Jos taas on poikki, niin vastus on ääretön. Uskon että tältä väliltä se vika löytyy.
                              Mitannut taas. sulakkeelle menevän liittimen maa johto on ainakin ehjä, mutta 3:sta muusta mistä pitäisi tulla varmaankin jännitettä ei tule mitään. Voisiko olla kaikki kolme poikki? vai onko ne jonkun sulakkeen takana? Mittasin myös maan ja virtajohtojen väliltä ja vastus oli ääretön. Eli poikki jostai tai joku niitten takana oleva rele/sulake on rikki?
                              Harrastepaholainen 335d:
                              Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                              Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                              Comment

                              • makeclick
                                BTCF Member
                                • Mar 2005
                                • 268
                                • Turku

                                ookei.. Nyt oli ilmastointi tarkastuksessa, mutta liike sanoi ensin et vuoto jossai. Toisella kerralla flekti toimi kuulema kun laitto 0.100 kg lisää ainetta.. Jotai outoo siin oli. Eikä maksanut korjaus mitään. (mahtokohan olla heijän unohtama juttu) He sanoivat ettei flekti pyöri jos kylmäaine on loppu. Epäilen et heiltä jäi joku kohta vähän auki ja vuosi sieltä aineet pellolle.
                                Nyt flekti pyörii hienosti, mutta ei se ainakaan minulla kokoajan pyöri.
                                Harrastepaholainen 335d:
                                Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                                Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                                Comment

                                Working...
                                X