Kun nyt ilmastoinninflekti ongelmaisia tuntuu olevan, niin onko kukaan pannut merkille tarraako teillä visko kiinni kun ilmastointi on ollut hetken päällä. omassani tarraa. ilmastoinnin flektissä toimii ainakin hidas ja 2 nopeus. 3 nopeutta en ole saanut kytkeytymään päälle vaikka "salavalikon" kautta moottorin lämpö 104 astetta.
E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi
Collapse
X
-
Itselleni hieman jäänyt hämäämään tuo automaatti-ilmastoinnin toiminta... Eli, kun kytken omastani 9/96 523i:stä automaatti-ilmastoinnin päälle autonapista, niin pitäisikö silloin tuo ilmastoinnin flektin lähteä pyörimään? Vai pitäisikö sen lähteä vain silloin päälle, kun painan sitä lumihiutalenappia ja sit kumpaa nappia painaessa pitäisi tuon flektin kolminopeuksisuuden toimia? Vielä tuosta automaattisesta et jos se on päällä, niin pitäisikö tarpeen vaatiessa tuon ilmastoinninkompuran kytkeytyä päälle, jos kabiinissa on liian lämmintä?
Comment
-
-
Lumihiutale on asennossa kompura toimii tarvittaessa.
Pelkkä autoasento ottaa ilman ulkoa, eli kovin kylmää ei saa silloin, talvikäyttöön sopiva noin. Ymmärtäneeksi toimii noin, että ei se ihan täysautomaattinen ole ennenkuin hiutale on painettu.
Originally posted by Max View PostItselleni hieman jäänyt hämäämään tuo automaatti-ilmastoinnin toiminta... Eli, kun kytken omastani 9/96 523i:stä automaatti-ilmastoinnin päälle autonapista, niin pitäisikö silloin tuo ilmastoinnin flektin lähteä pyörimään? Vai pitäisikö sen lähteä vain silloin päälle, kun painan sitä lumihiutalenappia ja sit kumpaa nappia painaessa pitäisi tuon flektin kolminopeuksisuuden toimia? Vielä tuosta automaattisesta et jos se on päällä, niin pitäisikö tarpeen vaatiessa tuon ilmastoinninkompuran kytkeytyä päälle, jos kabiinissa on liian lämmintä?---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Originally posted by Max View PostEli, kun kytken omastani 9/96 523i:stä automaatti-ilmastoinnin päälle autonapista, niin pitäisikö silloin tuo ilmastoinnin flektin lähteä pyörimään?
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostKun ilmastointi(lumihiutalle napissa valo palaa) on päällä flekti pyörii aina vähintään pienimmällä nopeudella.
Comment
-
-
Originally posted by Hartza´s garage View PostKun nyt ilmastoinninflekti ongelmaisia tuntuu olevan, niin onko kukaan pannut merkille tarraako teillä visko kiinni kun ilmastointi on ollut hetken päällä. omassani tarraa. ilmastoinnin flektissä toimii ainakin hidas ja 2 nopeus. 3 nopeutta en ole saanut kytkeytymään päälle vaikka "salavalikon" kautta moottorin lämpö 104 astetta."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by Max View PostTämähän selventää jo paljon... Eli jos haluaa et ilmastointi päällä, niin pitää painaa lumihiutaletta.
Originally posted by Max View PostSit ku sitä on painanut, niin pitääkö se automaattisesti ilmanlämpötilan esim. 20 astessa, jos näin määritellyt? Eli ei käy niin et puhaltaa koko ajan kylmää, kun on lumihiutaletta painanut?
Ed: Näin ainakin omassa ilmastointi toimii ja sen pitäisi olla kunnossa..Niin no, voisihan nuo kylmäaineet käydä tarkistuttamassa.
Last edited by Stone; 20-06-2007, 22:00.
Comment
-
-
okei
Mulla on vm 01 e39 530d. Tässäkin mallissa on vastukset eikä sitä uutta systeemiä. Mittasin nuo vastukset ja antoi tälläisiä arvoja kuin. 0.2, 0.18 ja 0.15 ohmia eli kolme arvoa mutta huomattavasti miedommilla vaihteluilla kuin nuo alkupään ohjet, sekä liittimien värit olivat päinvastaiset eli naaraan värit oli uroksessa ( alkupään ohjeisiin verrattuna siis).
Ongelma on nyt siinä että flekti pyörii kun sille antaa suoraan virtaa, mutta autosta ei tule sille virtaa. Olen tarkastanut pelkääjän jalkatilan sulakkeen (50A) ja se oli ehjä. Mistä muualta voisin vielä etsiä? sullakkeita tai releitä jossain piilossa? Laittakaa vaikka privaan vaikka jos joku tietää.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Originally posted by makeclick View PostMulla on vm 01 e39 530d. Tässäkin mallissa on vastukset eikä sitä uutta systeemiä. Mittasin nuo vastukset ja antoi tälläisiä arvoja kuin. 0.2, 0.18 ja 0.15 ohmia eli kolme arvoa mutta huomattavasti miedommilla vaihteluilla kuin nuo alkupään ohjet, sekä liittimien värit olivat päinvastaiset eli naaraan värit oli uroksessa ( alkupään ohjeisiin verrattuna siis).
Ongelma on nyt siinä että flekti pyörii kun sille antaa suoraan virtaa, mutta autosta ei tule sille virtaa. Olen tarkastanut pelkääjän jalkatilan sulakkeen (50A) ja se oli ehjä. Mistä muualta voisin vielä etsiä? sullakkeita tai releitä jossain piilossa? Laittakaa vaikka privaan vaikka jos joku tietää.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostEd: Näin ainakin omassa ilmastointi toimii ja sen pitäisi olla kunnossa..Niin no, voisihan nuo kylmäaineet käydä tarkistuttamassa.
Tuossa tuo lumihiutale sai meikäläisen hämilleen ku appivanhempien entisessä Chryslerissä oli tuo sama nappi mut niillä oli manuaali-ilmastointi eli sitä painamalla tuli vain kylmää... Mut nyt on tuota tullut testailtua ja hyvin toimii! Kiitokset avusta
Comment
-
-
Originally posted by juster View PostTuleeko virta 50 Ampeerin sulakkeelle? itselläni (E39 530I 2001) oli virtajohto mennyt poikki sulakkeen ja flektin väliltä, eikä flekti tällöin tietenkään toiminut. Yleismittarilla mittaat tuleeko virta sulakkeelle ja että sulakkeen ja flektiin tulevan liittimen välillä virta kulkee. Jos löydät vian, niin kirjoita tänne vian syy.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
ok.. Nyt oon mittaillu. Flektille menevän maan ja sulakkeen välillä pipperi piippaa (eli johtaa). Jos laittaa ilmastoinnin päälle ja miittaa tuleeko sulakkeille virtaa.. vaihtelee 10-14v. Jos mittaa flektille menevältä liittimeltä tuleeko virtaa niin ei tule.
aa nii joo.. miten siellä sulakkeella voi olla virtaa, sillon kuin ilmastointi päällä ja sammutettuna maata ja menee flektin maajohdolle?Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Originally posted by juster View PostMittaa nyt sulakkeen ja flektiin tulevan liittimen (tietysti plus johdon) väliltä kulkeeko virta. Jos johto on ehjä, vastus on nolla. Jos taas on poikki, niin vastus on ääretön. Uskon että tältä väliltä se vika löytyy.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
ookei.. Nyt oli ilmastointi tarkastuksessa, mutta liike sanoi ensin et vuoto jossai. Toisella kerralla flekti toimi kuulema kun laitto 0.100 kg lisää ainetta.. Jotai outoo siin oli. Eikä maksanut korjaus mitään. (mahtokohan olla heijän unohtama juttu) He sanoivat ettei flekti pyöri jos kylmäaine on loppu. Epäilen et heiltä jäi joku kohta vähän auki ja vuosi sieltä aineet pellolle.
Nyt flekti pyörii hienosti, mutta ei se ainakaan minulla kokoajan pyöri.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
Comment