memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    728:sta flekti ihan jumissa. Tilasin atp:ltä E39 flektin, jäi alta 100€ rahteineen. Saapa nähä kestääkö tuo...

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Hezman View Post
    Ei iso homma kattoo, konepeltiä auki vaa siinä se liitin on melkein sylissä.

    En viitti käyttää aikaa tiedon kaivamiseen netistä, joten veikkaan että automaatti-ilmastoinnilla varustettu on neli pinninen ja manuaali kolme pinninen.
    Kiitos. Neli-pinninenhän se on.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by ilpopi View Post
    Vaasan elektroniikkakeskukselta muistelisin tilanneeni vuosi sitten E36:een
    http://www.vekoy.com/
    Kiitos! Tilasin pari kpl samoin tein. 0,47oHm/100W tosin nuohan on ilman jäähdytyslevyä 50W tehonkestolla specsattu, mutta ainakin korimallia vanhemmassa on toiminut ilman jäähdytyslevyä moinen etuvastus jo monta kesää..

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Osaisko joku sanoa kummalla liittimellä flekti on tuossa sigun autossa? Meneekö ne jotenkin vuosimallin mukaan? En millään muista ja en viittsi alkaa purkaan ennen, kun toinen flekti on hankittu
    Ei iso homma kattoo, konepeltiä auki vaa siinä se liitin on melkein sylissä.

    En viitti käyttää aikaa tiedon kaivamiseen netistä, joten veikkaan että automaatti-ilmastoinnilla varustettu on neli pinninen ja manuaali kolme pinninen.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Osaisko joku sanoa kummalla liittimellä flekti on tuossa sigun autossa? Meneekö ne jotenkin vuosimallin mukaan? En millään muista ja en viittsi alkaa purkaan ennen, kun toinen flekti on hankittu

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Hitaan nopeuden 0.5ohm 85W etuvastus pimeänä.
    Mistä olette vastuksia hommailleet?

    Aivan tolkuttoman hintainen tuo oem vastussetti muutaman egen vastuksista :think
    sama homma itellä, ebay:stä tilasin ite molemmat uudet, ja tänään tupsahti postilaatikkoon. hintaa tuli näille 7€ yhteensä. 0,5ohm ja 0,2ohm 100W.



    Last edited by hjenkka; 10-05-2016, 18:17.

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Hitaan nopeuden 0.5ohm 85W etuvastus pimeänä.
    Mistä olette vastuksia hommailleet?

    Aivan tolkuttoman hintainen tuo oem vastussetti muutaman egen vastuksista :think
    Vaasan elektroniikkakeskukselta muistelisin tilanneeni vuosi sitten E36:een

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Hitaan nopeuden 0.5ohm 85W etuvastus pimeänä.
    Mistä olette vastuksia hommailleet?

    Aivan tolkuttoman hintainen tuo oem vastussetti muutaman egen vastuksista :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by TimAntt1 View Post
    Herätellääs vanhaa

    Mahtaako tuolla flektillä olla mitään tekemistä webaston tehottomuuteen? (Ei siellä ole koko flektiä?
    Ei vaikuta.
    Ei pyöri webaston ollessa päällä ja ei ole mitään tarvettakaan kun ei ilmastoinnin lauhdutinta tarvitse jäähdyttää webaston lämmittäessä.

    Leave a comment:


  • TimAntt1
    replied
    Herätellääs vanhaa

    Mahtaako tuolla flektillä olla mitään tekemistä webaston tehottomuuteen? (Ei siellä ole koko flektiä?

    Leave a comment:


  • H4ck
    replied
    Täytyykö tuon flektin siis kokoaika pyöriä, kun ilmastointi on päällä? Mulla ei ainakaan pyöri ja kun nyt olen ilmastontia käyttänyt, niin tuntuu auto jotenkin raskaalta. Kaasuakin kun annan, niin kuulu ihme pörinää edestä..en tiä. Ja vaikuttaa ruuhkissa myös laatikon toimintaan, kun ilmastointi on päällä.

    E53 2004 D

    Edit: Niin ja vaikuttaa olevan tuota ainettakin liian vähän ilmastoinnissa.
    Last edited by H4ck; 22-05-2014, 23:49.

    Leave a comment:


  • Anttiha
    replied
    Mitä eroja moottoreissa?

    Melkein koko topicin selanneena en löytänyt vastausta asiaan, mitä eroa on facelift moottoreilla keskenään?
    On ainakin näitä siemensin numeroita: 6921324, 8377419, 8380669, 6921324. Osa sopii myös e38 dieseleihin.
    Noilla numeroilla ei myöskään löydy mitään netti-etk:sta.
    Mitä sitä uskaltaisi laittaa tämän tilalle 8377419?.

    Kyse on siis pelkästä moottorin numerosta, ei koko flektin kehyksestä.

    Leave a comment:


  • Juuppe
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No kolvaamalla puolitehon vastuksen yhteen täyden tehon piuhan kanssa. Eihän siinä muuta ole kuin, että flekti pyörii ilmastointi päällä aina täydellä teholla.
    Selvä pyy.. Melkee sama vaihtaa sitte se vastussarja samantien. Vasemman puoleinen vastus keulasta katsottuna on ruskean/palaneen näköisempi kuin oikean puoleinen. Voiskoha tosta jo päätellä pelkästään, että se on sanonu sopimuksen irti..?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Juuppe View Post
    Toi selitys antanee paremman kuvan asiasta.. Onnistuuko e39:ssä sama temppu? Onko jotain haittaa, muuta kuin toi tohina?
    No kolvaamalla puolitehon vastuksen yhteen täyden tehon piuhan kanssa. Eihän siinä muuta ole kuin, että flekti pyörii ilmastointi päällä aina täydellä teholla.

    Leave a comment:


  • Juuppe
    replied
    Originally posted by Luntti View Post
    Niin ei varmaan konkat vaan vastus.
    Eli ilmastoinnin kompura kun lähtee pyörimään niin flekti pitäisi pyöriä puoli teholla.(vastuksen kautta). Jos vastus on rikki niin silloin ei toimi. Itse ohitin tuon vastuksen e34:ssa ja pyörii nyt täysillä kun ilmastointi päällä.
    Muuten ei haittaa, mutta onhan siinä tietenkin isompi "tohina".
    Originally posted by Havis View Post
    Tarkoitatko että haluat sen hitaimman nopeuden pois käytöstä?

    Katkaise poikki se fklektin edessä näkyvän vastusparin toisen vastuksen jomman kumman pään liitos.

    Joku muu saa kertoa kumpi on oikea vastus.

    Mutta miks ihmeessä? Ei siitä ole mitään hyötyä, ainoastaan haittaa, saa se flekti pyöriä kun ilmastointi on päällä, eikä se flekti ala pyöriä ennenkuin ulkolämpötila ylittää 10 astetta...

    Jos flekti pitää liaan kovaa ääntä, ei oikea korjaus ole nopeuksien ekliminointi, vaan flektin uusiminen.
    Toi selitys antanee paremman kuvan asiasta.. Onnistuuko e39:ssä sama temppu? Onko jotain haittaa, muuta kuin toi tohina?

    Leave a comment:

Working...
X