Originally posted by Juho_Nurmi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by Juho_Nurmi View PostMiten teillä ne valot käyttäytyi? Syttyikö kesken ajon?
Comment
-
-
No niinpä niin. Tänään tuli uusi anturi etupyörään ja sen vaihtamalla ei mitään muutosta asiaan. Joten meni boksi kaupoiksi.
Mistäpäin niitä sieltä saksasta kannattaa ruveta metsästämään? Onko paljon hinnassa eroa merkkiliikkeeseen. Se uusi kai piti vielä koodata erikseen.
Tai sit jos löytäs sellasen henkilön joka sais tinailtua tuota vanhaa.
Mut taas löytyi yksi boksivikainen E39
Edit: Etsin boksia, ja vastaan tuli sellanenkin mahdollisuus että amerikassa korjaisivat näitä, parikin paikkaa hinta 250-300 dollaria. Onko tuollaisesta kenelläkään kokemusta? Saksan ebayssä näkys käkkylöitä olevan kans mut ei ymmärrä kielestä sitäkään vähää mitä englannista. Ebay muutenkin tuntematon kauppapaikka joten kävelenkö suosiolla hartikaisen tiskille.Last edited by Juho_Nurmi; 29-03-2007, 18:24.
Comment
-
-
Onko se ehdottoman varma että uusi boksi on koodattava autoon. Kävin Hartikaisella kuopiossa (merkkiliike) kysymässä boksin hintaa, ja siellä huoltoneuvoja ei ollut ikinä kuullutkaan että sitä tarvitsisi sen kummemmin koodata autoon.
Muutenkin valitettavasti usein ei liikkeessä ole mitään käsitystä asioista mitä halunnut tietää.
Mikä noista liittimen pinneistä on vasemman etupyörän anturin jos mittais ettei johto ole mistään rikki?
Ai niin sit se huoltoneuvoja oli sitä mieltä että jarrut on "ilmattava" jotenkin kun sen boksin irrottaa. Voiko sen laatikon siitä irrottaa ihan huoletta ja laittaa takaisin paikalleen kun on korjattu ja jenkkisivuilta olin ymmärtäväni että autolla voisi ajaa vaikka koko boksi ei olisi edes paikallaan, onkohan näin?Last edited by Juho_Nurmi; 31-03-2007, 19:11.
Comment
-
-
Originally posted by Juho_Nurmi View PostOnko se ehdottoman varma että uusi boksi on koodattava autoon. Kävin Hartikaisella kuopiossa (merkkiliike) kysymässä boksin hintaa, ja siellä huoltoneuvoja ei ollut ikinä kuullutkaan että sitä tarvitsisi sen kummemmin koodata autoon.
...
Ai niin sit se huoltoneuvoja oli sitä mieltä että jarrut on "ilmattava" jotenkin kun sen boksin irrottaa. Voiko sen laatikon siitä irrottaa ihan huoletta ja laittaa takaisin paikalleen kun on korjattu ja jenkkisivuilta olin ymmärtäväni että autolla voisi ajaa vaikka koko boksi ei olisi edes paikallaan, onkohan näin?
Ja jos kiinnostaa miksi tuo pitää koodata niin se ei johdu mistään itse ABS:ään liittyvästä vaan ASC+T tarvitsee tiedon siitä, mikä kone autossa on, ilmeisesti siksi, että osaa säätää moottorin tehojen pudottamista oikein. Koodauksen teetin paikallisessa Bosch-huollossa, jossa homma sujui ilman suurempia ihmettelyjä, vaikkei työn suorittanut henkilökään kai ollut ennen koskaan tuollaista boksia koodannut. Maksoi muistaakseni 50€ ja aikaa meni reilu varttitunti. ABS toimii uudella boksilla ilman koodaustakin.
Boksin irrotus ei vaikuta mitään mihinkään hydrauliikkaan, joten mitään ei tarvitse ilmata. Autolla voi tietysti myös ajaa ilman boksia, ABS:t + ASC+T toimii ihan yhtä huonosti kuin silloinkin kun niitten varoitusvalot palaa.
En tiedä merkkiliikkeen tän hetken hintaa boksille. Vuosi sitten säästin reilu 200€ kun tilasin tuon korjaussarjan Saksasta. Aiemmin ero hinnoissa oli vieläkin suurempi. Mun boksi on edelleen tinattavana, joten en tiedä olenko löytänyt henkilön jolta tuo onnistuu vai en. Palaan asiaan jahka tiedän enemmän.Last edited by Petri.Kekkonen; 31-03-2007, 19:36.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Se kiinnostais kans tietää pysyykö tuo koodaus itse boksissa, vai miten käy jos pistän tuon mun vanhan (toivottavasti kohta korjatun) boksin kiinni mun autoon, tai johonkin toiseen 523i:hin, niin toimiiko kaikki ilman koodailuja laakista? :thinkE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostSe kiinnostais kans tietää pysyykö tuo koodaus itse boksissa, vai miten käy jos pistän tuon mun vanhan (toivottavasti kohta korjatun) boksin kiinni mun autoon, tai johonkin toiseen 523i:hin, niin toimiiko kaikki ilman koodailuja laakista? :thinkLast edited by BimmerM; 01-04-2007, 00:15.
Comment
-
-
Originally posted by Juho_Nurmi View PostEdit: Etsin boksia, ja vastaan tuli sellanenkin mahdollisuus että amerikassa korjaisivat näitä, parikin paikkaa hinta 250-300 dollaria. Onko tuollaisesta kenelläkään kokemusta? Saksan ebayssä näkys käkkylöitä olevan kans mut ei ymmärrä kielestä sitäkään vähää mitä englannista. Ebay muutenkin tuntematon kauppapaikka joten kävelenkö suosiolla hartikaisen tiskille.
Comment
-
-
Originally posted by Juho_Nurmi View PostOlisko niin että aamulla kun on viileämpi boksi toimii ja kun se sit lämpenee katoaa yhteys. Mut mut kesken ajon ne ei kuitenkaan syty eikä sammu. :think
Comment
-
-
Originally posted by BimmerM View PostItellä pelas kans viileänä kovilla pakkasilla mutta kun lämpeni ei enään pelannu mikähän kumma siinnäkin on :thinkE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by BimmerM View PostItellä pelas kans viileänä kovilla pakkasilla mutta kun lämpeni ei enään pelannu mikähän kumma siinnäkin on :thinkBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Abs jarrut herkät anturin vaihdon jälkeen.
Moi,
juuri vaihdoin vasemman abs taka-anturin. Valot sammuivat, nopeus- ja kulutusmittari toimivat taas!
Mutta, alle 30 km/h nopeudessa abs:t toimivat, nyt kesäkelillä. Siis jarrutettaessa kevyestikin, ei lukkojarrutus, abs rutisee, ehkä jopa vähän normaalia kovempaa rutinaa. Eli abs rutisee jarrupolkimeen koskettaessa, vaikka ei liukasta tai lukkojarrutusta.
Olisiko anturin poisporaus, kun ei muuten lähtenyt, vioittanut kehäpyörää -> vääriä lukemia -> abs toimii tarpeetta. Puhdistelin paineilmalla käsittääkseni hyvin anturin kolon. Kun oli nafti sovitus, laitoin vähän kontaktispray:tä anturin päähän, sen ei pitäisi haitata.
Itse asiassa lähes paukuttaa vasenta etujarrua, eli voisiko olla vääriä lukemia nopeusanturilta mikä aiheuttaa tämän?
Vai likaa jäänyt tms.
Mitään vikakoodin nollaustahan tms. ei tarvitse.
Öljynhuolto valo pitää tosin vielä nollata, pinnit 9 ja 17 oikosuljetaan (tai 7 maadoitetaan), ja virrat päälle 3 sekunniksi. Tämä ei poista vikakoodeja?
Uusimpia tietoja kaivataan.
Auto siis 523i Touring, 1999, manuaali.Last edited by 318iS; 18-04-2007, 22:41.
Comment
-
-
Originally posted by 318iS View PostMoi,
juuri vaihdoin vasemman abs taka-anturin. Valot sammui, nopeus- ja kulutusmittari toimivat taas!
Mutta, alle 30 km/h nopeudessa abs:t toimivat, nyt kesäkelillä.
Uusimpia tietoja kaivataan.
Siis..Meinaatko ettei abs:ien pitäis toimia alle 30km/h nopeudessa vain mitä tarkoitat tuolla?? Kyllä mulla ainaki toimii alle 30km/h.Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Originally posted by Vehkis View PostMikä malli ois kyseessä?
Siis..Meinaatko ettei abs:ien pitäis toimia alle 30km/h nopeudessa vain mitä tarkoitat tuolla?? Kyllä mulla ainaki toimii alle 30km/h.
Samaa teki oma mosse välillä, kun oli anturi paskana.E38 740iA
Comment
-
Comment