Originally posted by Glycoli
View Post
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Metroautossa vaihtoivat vas. takapyörän laakerin (hinta törkeä 370eur
) ja nyt taas ABS ja ASC toimii moitteetta. Mutta punainen jarrujen "yleis"-varoitusvalo palaa edelleen. Olivat kuulemma tarkastaneet jarrunestemäärän, joka ok. Lienee syytä paneutua seuraavaksi vas. etu jarrupalojen kuluneisuus anturiin, joka kuitenkin silmällä katottuna on ihan ok ja vaihdettu pari vuotta sitten.
-
Oireileeko viallinen boksi yleensäottaen aina niin, että kylmänä pelaa ja lämpimänä ei?
Täällä nimittäin loistaa ABS+ASC valot mittaristossa aina ajankohdasta ja lämpötilasta riippumatta. Vikadiagnostiikka antoi viaksi vas.etupyörän anturin. Kun vikakoodin nollaa valo sammuu. Hetken kun ajaa eteenpäin tämän jälkeen valot syttyvät ja jäävät loistamaan.
Comment
-
Kuluneisuus anturi sytyttää merkkivalon, keltaisen ympyrän jonka ympäri kiertää keltaisia katkoviivoja.Originally posted by Glycoli View PostMetroautossa vaihtoivat vas. takapyörän laakerin (hinta törkeä 370eur
) ja nyt taas ABS ja ASC toimii moitteetta. Mutta punainen jarrujen "yleis"-varoitusvalo palaa edelleen. Olivat kuulemma tarkastaneet jarrunestemäärän, joka ok. Lienee syytä paneutua seuraavaksi vas. etu jarrupalojen kuluneisuus anturiin, joka kuitenkin silmällä katottuna on ihan ok ja vaihdettu pari vuotta sitten.
Comment
-
Seurailin omaa autoani muutaman vuoden ja vika oli selvästi lämpötila riippuvainen.Talvella auto toimi ilman mitään vikoja, kun kesä ja lämpimät tuli alkoi abs valojen killuttelu erittäin aktiivisena.Epäilin boxi vikaa,mutta vikadiagnoosi kertoi viallisesta abs-anturista edessä oikealla.Vaihdoin anturin ja nyt auto pelaa kesät ja talvet.Originally posted by rasanttu View PostOireileeko viallinen boksi yleensäottaen aina niin, että kylmänä pelaa ja lämpimänä ei?
Täällä nimittäin loistaa ABS+ASC valot mittaristossa aina ajankohdasta ja lämpötilasta riippumatta. Vikadiagnostiikka antoi viaksi vas.etupyörän anturin. Kun vikakoodin nollaa valo sammuu. Hetken kun ajaa eteenpäin tämän jälkeen valot syttyvät ja jäävät loistamaan.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
Ei maksa vaivaa alkaa leikkimään puolelta toiselle vaihtelua, yleensä anturin joutuu murjomaan irti ja tätä myöten paskana...Originally posted by rasanttu View PostOlisko jollain PK-seudulla tai sen läheisyydessä lämmintä tallitilaa jossa vois vaihtaa nuo ABS-anturit puolelta toiselle, jotta vois todeta onko vika anturissa vai boksissa.
Maksan vaivanpalkkaa.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Niin täällä on rikottu tunnistinkehiä ja antureita virheellisesti irroittamalla. Hyvät ohjeet irroitukseen löytyy tästäkin ketjusta. Toki se voi olla tuurillaan niin tiukassa ettei lähde millään ehjänä irti.Originally posted by Dunky View PostEi maksa vaivaa alkaa leikkimään puolelta toiselle vaihtelua, yleensä anturin joutuu murjomaan irti ja tätä myöten paskana...
Tuosta ABS-releestä, miten se on oireillut jos se on rikki?Last edited by rasanttu; 25-01-2009, 16:53.
Comment
-
Helpommalla pääset kun ostat yhden uuden anturin ja kokeilet sitä vikakoodia antavan pyörän pistokkeeseen. Jos valo nyt virrat päälle kääntäessä sammuu niin vika on siinä autossa kiinni olevassa anturissa. Jos ei niin vika voi olla joko johdotuksessa tai ohjainyksikössä. Jos anturia ei tarvitse niin eiköhän sille löydy tarvitsijoita, sen verran yleisesti noita menee. Joskus vanhat ovat niin hapertuneita että eivät irtoa kuin murusina.Originally posted by rasanttu View PostOlisko jollain PK-seudulla tai sen läheisyydessä lämmintä tallitilaa jossa vois vaihtaa nuo ABS-anturit puolelta toiselle, jotta vois todeta onko vika anturissa vai boksissa.
Maksan vaivanpalkkaa.
Comment
-
Ja sitte jos haluaa säästää het helevetisti ennen ensimmäisen turhan anturan ostoa, niin käy ostaan törppö kylmäspraytä (4,80€ Apteekissa) ja tyhjennä se kuuman boksin kylkeen. Tällä on MAHDOLLISTA todeta boksin kunto. Osta myös laastareita (3,60€ Apteekista ) tulevan anturavaihdon seuraksi.Originally posted by WSE1 View PostHelpommalla pääset kun ostat yhden uuden anturin ja kokeilet sitä vikakoodia antavan pyörän pistokkeeseen. Jos valo nyt virrat päälle kääntäessä sammuu niin vika on siinä autossa kiinni olevassa anturissa.
Jos valot vielä palaa osta sitten niitä antureita => korjauta boksi = > osta tehdasuusi boksi => hymyile.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
Originally posted by WarHead View PostJa sitte jos haluaa säästää het helevetisti ennen ensimmäisen turhan anturan ostoa, niin käy ostaan törppö kylmäspraytä (4,80€ Apteekissa) ja tyhjennä se kuuman boksin kylkeen. Tällä on MAHDOLLISTA todeta boksin kunto. Osta myös laastareita (3,60€ Apteekista ) tulevan anturavaihdon seuraksi.
Jos valot vielä palaa osta sitten niitä antureita => korjauta boksi = > osta tehdasuusi boksi => hymyile.
Kiitos vinkeistä. Lämpötilavammaan en oikein usko kun valo on loistanut siitä lähtien kun sen ensimmäisen kerran syttyi, ts. ei täsmää muiden kirjoituksiin valon satunnaisesta palamisesta.
Kävin hakemassa anturin, valmistaja on näköjään Hella. Pitää tässä kokeilla pääseekö sillä onkelmasta eroon.
Comment
-
Noniin, ryhdyin vaihtamaan anturia mutta mutta.. Varaosa anturi ei olekaan samanlainen, kuin alkuperäinen. Uusi anturi on pidempi eli ei mahdu koloon kokonaan sisälle ja on halkaisijaltaan kapeampi joten asennus ei olisi tiiviskään.
Lisäksi kiinnitys on tässä uudessa vain yhdellä ruuvilla. Auto on -00 vuoden mallia varaosanumero motonetistä 23-1606 ABS Anturi eteen 99--


Kuvassa vasemmalla vanha ja oikealla uusi, kuva valehtelee sillä oikeanpuolimmainen on pidempi.

Tuohon reikään anturi tulee. En ihmettele jos nuo ei kestä kun tuonne menee kosteutta ja paskaa suht vapaasti.
Hätä ei sinänsä ole tämän näköinen, putsasin entisen ja laitoin paikalleen nyt toimii mutta ihmetyttää miksi varaosa ei käynyt paikalleen.Last edited by rasanttu; 29-01-2009, 00:36.
Comment
-
Ei ainakaan minulla riittänyt pelkkä anturin käyttäminen paikallaan / virtojen päälle laitto. Autolla pitää ajaa ennenkuin valo sammuu (jos vika ollut anturissa).
Comment
-
Ajaminen ei ole tarpeen, ohjainyksikkö lähettää tunnustelupulssia antureille ja jos tämä itsetesti läpäistään valo sammuu. Jos valo ei sammu vika johtunee muista syistä.Originally posted by rasanttu View PostEi ainakaan minulla riittänyt pelkkä anturin käyttäminen paikallaan / virtojen päälle laitto. Autolla pitää ajaa ennenkuin valo sammuu (jos vika ollut anturissa).
Comment

Comment