ASC/ABS-boksi katkaisee onlinena yhteyden diagnoosiohjelmaan >40 km/h nopeuksissa näköjään muissakin malleissa.. Ei siis vika vaan ominaisuus. Testasin -02:lla. Racink:n auto onkin siis kunnossa.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Täällä levisi 528i 9/99 vehkeestä boksi (jossa myös DSC).
Rahun mukaan oli ainakin erikoista se, että ei herjannut yhtäkään ABS-anturia :think
Mutta nyt on uusi (siis käytetty) paikoillaan, käy ja kukkuu paitsi tuo DSC, eli koodaukseen pitäisi mennä.
Joten suositelkaapa _osaavaa_ pajaa (Vantaalla Koivuhaan Metro-Auto ei tässä tapauksessa kuulemma ole sitä) joka tuon koodauksen pk-seudulla tekee?
Niin ja sen verta, että eihän tuon DSC:n pidä toimia katsastuksessa?
Comment
-
-
No niin, viikko olis kohta täynnä tämän uudemman bemun kans ja ei todellakaan hyvältä näytä, tänään pamahti reippaasti kiihdytettäessä absin ja asc:n valot tauluun.No, sitten tietty koodinlukua ja herjaa vas.etuanturia..iltapuhteeksi vaihdeltiin etuantureiden paikkaa, ei vaikutusta vaan vika pysyy vas.puolella.
Onpa todella surkeita värkkejä nämä uudempien e39:absit!Eli tuo viittaa selvästi boksin anturilinjan katkeamiseen.Tämän hienouden lisäksi moottorilta tulee 3 eri vikakoodia ja kylmänä ei meinaa oikein käydä kunnolla.Turhaa haukutaan vanhempia e39:jä, nämä uudemmat tuntuvat olevan kokoajan ruikulla jostain, naapurin äijän -99:ssä on täysin sama abs/asc vika.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostNiin ja sen verta, että eihän tuon DSC:n pidä toimia katsastuksessa?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Multakin rupes vikakoodit herjaa etupyörien anturivioista. Otin anturit irti ja puhalisin paineella skeidat pois anturipesistä. Viat hävisi siihen, joten kantsii tehdä toi toimenpiden ennenkuin rupee vaihtaa antureita tai saatikka boxia! Nimittäin anturin tai boxin vaihto ei paljoa auta, jos skeidaa on anturin (uudenkin) ja tunnistehammastuksen välissä...
Comment
-
-
Ahh tätä iloista bemarin omistamista!
ABS/DCS valot killittää ihanasti keltaisena! Olen kyllä odottanut tätä hetkeä jo 15kk, joten
ei tullut yllätyksenä. Olen tässä nyt lukenut kaikki tämän ketjun 300 viestiä + monta ketjua
muissa maissa. Alkaa pikkuhiljalleen tämäkin asia selvitä! Lähen nyt vielä lukemaan vikakoodit
uudestaan lämpöiseen prisman parkkihalliinJa sit voin yrittää kirjoittaa tiivistelmän tästä
paskasta, niin ehkä joku muu välttyy lukemasta ihan jokaista viestiä!------
G31 530d
Comment
-
-
Täällä on boksi tilauksessa, on vaihdeltu antureita, uusia ja puolelta toiselle, manattu maahisia apuun ja kokeiltu kaiken maailman temppuja.Eipä vaan auta, auto/boksi kun on kylmä pelaa aina hienosti mutta kun se lämpenee niin valot syttyy tauluun.Onpa kokeiltu boksin "välijäähdytystä" eli ottamalla irti ja jäähtymään, toimii joka kerta (valot ei syty) ennenkö boksi taas lämpenee....Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Pistämpä nyt tähänkin treadiin että täällä onnistui ABS boxin korjaus, ASC oli siinä autossa mistä kokeiltiin ja se onnistui. Juuri aina lämpinä syttyi. Kaikki sanoi ettei sitä voi korjata mutta niinpä se vaan onnistuiE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Okei, tässä mun kooste tästä hyvinkin yleisestä ongelmasta:
Kaikissa E39 autoissa on vähintään ABS+ASC (luistonesto), lisävarusteena myös DSC (ajovakaudenhallinta). Ongelmat yhtä yleisiä ASC ja DSC bokseissa. Oletettavasti anturit samat. Koskee lähinnä E39 vuosimallit 99-00 (luultavasti 9/98-9/00). Kun mittaristoon syttyy luistoneston/käsijarrun/ABS keltaiset merkkivalot, on järjestelmässä vika. Vika voi olla neljässä eri paikassa:
1) jokaisessa pyörässä oleva anturi
2) johto anturista boksille
3) liitännät antureissa ja boksissa
4) boksi
Nähtävästi tiedot eri pyöristä tulevat seuraavasti:
VE = ABS + ASC + navi
OE = ABS + ASC
VT = ABS + ASC + nopeusmittari + kulutusmittari + polttoainemittari + käsijarru
OT = ABS + ASC + vakionopeussäädin + käsijarru
Kun järjestelmään tulee vika, siis mihin tahansa osaa järjestelmää, sulkee järjestelmä itsensä. Auto siis toimii tämän jälkeen täysin normaalisti, mutta ilman ABSia, luistonesto tai ajovakaudenhallintaa.
Nähtävästi vikakoodien lukemisella EI voida suoraan nähdä boksin vikaa vaan se tehdään poissulkemis periaatteella eli ensin tarkistetaan kaikki liitännät (putsataan mahdolliset hapettuneet liitännät) ja vaihdetaan se anturi jonka vikakoodi tulee. Tai mahdollisesti vaihdetaan antureiden paikkaa => jos vika siirtyy, niin anturi on rikki. Jos vika ei siirry on boksi rikki. Tosin hyvin usein on käynyt niin, että anturi on niin jumissa, että se pitää porata irti. Tästä voi seurata hammaskehän rikkoutuminen joka aiheuttaa sen, että absit hakkaa pienissä nopeuksissa vaikka alla olisi kuiva asfaltti. Tämä korjautuu vaihtamalla pyörään uusi laakeri.
Anturin vaihto maksaa n. 70-90e /anturi + 40-60e asennus.
Jos kyseessä on boksi vika, niin usein se ilmestyy kun boksi lämpiää. Kylmänä kaikki ok. Tästä oli raportoinut neljä ihmistä. Jos kyseessä on boksivika, niin siihen on kolme ratkaisua:
1) uusi boksi saksasta n.500e, suomesta jopa 900e, "repair kit" 650e
2) käytetty boksi jostain. hinta ?
3) vanhan boksin korjaus 300e-600e
Jos hankitaan uusi tai käytetty boksi, pitää varmistaa, että se on oikean tyyppinen. ASC ja DSC boksit ovat nähtävästi erilaisia. Osanumero voi olla joku seuraavista: 3452 6758 972 (DSC), 3451 6756 341, 3452 6750 345 (ASC), 3451 1164 849, 3451 6750 346, korjaussarja 3452 6756 343.
Kun boksi on vaihdettu, pitää se koodata joko Boschin liikkeessä tai BMW huoltoliikkeessä jossa on käytössä DIS. ABS alkaa toimi heti uudella boksilla, ASC/DSC vaatii koodauksen jossa boksille kerrotaan auton moottori. Näin boksi osaa rajoittaa tehoa oikein.
Boksin korjaus on mahdollista ja jossain tapauksessa helpoin ja halvin tapa. Boksin voi huoletta irroittaa, kunhan muistaa suojata hydrauliikkayksikön turhalta paskalta sillä aikaa kun boksi on huollossa. Nähtävästi boksin korjauksen jälkeen ei vikakoodeja tarvitse nollata, vaan järjestelmä aktivoi itsensä kun auton käynnistää. Vikakoodit kyllä jäävät muistiin.
Korjauksia ovat tehneet yritykset Suomessa, Englannissa ja Amerikassa sekä muutamat yksityiset ihmiset. Tässä linkkejä mahdollisiin korjaajiin/varaosiin:
Kehutuin BBA-reman englannissa:
Your Trusted Partner in Automotive Electronics Repairs Important Notice: Changes in Service Provider Dear Valued Customer, We understand that you may have been redirected here from BBA-Reman, and we'd like to take this opportunity to inform you about the exciting changes happening. we are committed to elevating your ex
Amerikkalainen modulemaster:
Module rebuilds for darn near everything: ABS Modules, Climate Control Modules, Instrument Clusters, Power Accessories, Powertrain modules and more.
Boksin kuvat:
Varaosia:
Varaosia Saksasta:
Suomalainen korjaaja (ei kokemuksia)
Boksin irroitus ohjeet:
Muutama kuva boksista: eka, toka, kolkki ja nelkku
HUOM. edellä esitetyt eivät ole omia kokemuksia, vaan tiivistelmä muiden kirjoittamista jutuista.------
G31 530d
Comment
-
-
Niin tärkein meinasi unohtua, eli kukas korjaa tuon mun auton?
Onko ideoita, että missä voisi käydä omaa autoa näyttämässä. Vikakoodi on sitkeästi takana oikealla. Tätä tukee se, että mittaristo toimii muuten mutta vakkari ei toimi. Varmaan helpointa kun ostaa uuden anturin tuonne taakse ja toivoo, että vika korjaantuu. Ite en todellakaan ala tuota rassaamaan tuolla perkeleen talvimyrskyssä.... Missä se kesä viipyy?!?------
G31 530d
Comment
-
-
Kaksi kertaa on tullut tämä vika korjattua CRC:n contact cleanerilla. Kerran kummaltakin puolelta takaa.
Liitin nököttää telineessään sisälokarin sisäpuolella. Sininen liitin auki, cleanerit sisään ja pari kiinni-auki-kiinni -sessiota liittimien putsaukseksi. Tuon jälkeen liitin suljetaan joko kutistesukalla tai sähköteipillä vesitiiviiksi möykyksi ja laitetaan takaisin telineeseensä.
Aikaa kuluu noin 20min/puoli.*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
itellä kans abs vika
Omassa valot syttyi aina sillon tällön.
Välillä pitempiäki aikoja että pelas ihan normaalisti.
Koskaan ei ollu mittarissa häikkää, vaan aina luistonesto ja abs lakkas toimimasta.
Vikakoodi testerikään ei näyttänyt aina vikaa(epäiltiin abs yksikköä) sit muutamalla kertaa näytti ongelmaksi oikean etupuolen anturin.
Se vaihtoon, 76e = Kunnossa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMissä sanottiin, ettei voi korjata? Korjasin minäkin omani vuosi sitten. Siitä on tässä viestiketjussa kuvia ja juttua, viestistä #160 alkaen.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Comment