Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    Riemua

    Originally posted by claude View Post
    Mulla lähti boksi takas elektromekalle, vissii lisää lankoja poikki.. Vittu et menee hermot ton kans...
    Tällä toiminnalla et säästä hermojasi (tai rahaa) yhtään, valitettavasti. Hommaa uusi boksi, käy ehkä kipeästi hetkellisesti, mutta vitutus pienenee huomattavasti. Ja tästä on henk.koht kokemuksia.

    Siellä on luultavasti elektroniikka korjaaja sohlannu normi kolvin kanssa siihe malliin, ettei boksilla tee enään mittään.

    Taitaa olla ainut toi BBA-reman Brittiensaarilla, joka saa noi boksit korjattua (tai ainkaan kukaan ei oo tuota ääneen haukkunu).

    Your Trusted Partner in Automotive Electronics Repairs Important Notice: Changes in Service Provider Dear Valued Customer, We understand that you may have been redirected here from BBA-Reman, and we'd like to take this opportunity to inform you about the exciting changes happening. we are committed to elevating your ex
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

    Comment

    • claude
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 144
      • Hollola

      Originally posted by WarHead View Post
      Tällä toiminnalla et säästä hermojasi (tai rahaa) yhtään, valitettavasti. Hommaa uusi boksi, käy ehkä kipeästi hetkellisesti, mutta vitutus pienenee huomattavasti. Ja tästä on henk.koht kokemuksia.

      Siellä on luultavasti elektroniikka korjaaja sohlannu normi kolvin kanssa siihe malliin, ettei boksilla tee enään mittään.

      Taitaa olla ainut toi BBA-reman Brittiensaarilla, joka saa noi boksit korjattua (tai ainkaan kukaan ei oo tuota ääneen haukkunu).

      www.bba-reman.com/

      Vika ei luultavasti johdu asentajan sohlailusta, olin ite paikanpäällä kun sen korjas..



      F31 320d lci
      ex bemut.
      e92 325i -07
      e91 325d -08
      e60 530da "m-sport" -04
      e39 525iat -01

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        Originally posted by WarHead View Post
        Tällä toiminnalla et säästä hermojasi (tai rahaa) yhtään, valitettavasti. Hommaa uusi boksi, käy ehkä kipeästi hetkellisesti, mutta vitutus pienenee huomattavasti. Ja tästä on henk.koht kokemuksia.

        Siellä on luultavasti elektroniikka korjaaja sohlannu normi kolvin kanssa siihe malliin, ettei boksilla tee enään mittään.
        Olen tämän kyseisen yksikön korjannut ja kyseinen yksikkö on korjatuilta osiltaan toimiva. Kaikkien linjojen toiminta myös mitataan ennen korjausta ja sen jälkeen. Nyt vain on tullut ilmi että korjausmenetelmää täytyy siltä osin muuttaa, ettei muutaman kytkentälangan uusinta ei riitä, sillä jäljelle jäävät, vaikka vaikutavatkin kiinni olevilta, voivat hyvinkin pian irrota saman lämpöelämisen seurauksena, kuin jo aiemmin irti olleet, eli joka tapuksessa on viisainta lähteä kerralla kaikkien kahdeksan anturilinjan uusimisella, vaikka työmäärä lisääntyy, tällä vältetään turhia ja turhauttavia takuukorjauksia. Valitettavasti tämä johtanee myös hinnantarkistuksiin, mutta korjatulla osalla on tällä hetkellä puolen vuoden takuu, ja takuuajan pidentäminen täyskorjauksen seurauksena on mahdollista.
        Edelleenkin pätee myös, mikäli yksikkö ei tule kuntoon, ei mitään maksua peritä, ja mikäli yksikkö vaurioituu korjauskelvottomaksi täällä työn alla ollessaan, korvataan 50% uuden yksikön hinnasta asiakkaalle.
        Yksi yksikkö on itsellänikin epähuomiossa vaurioitunut (maadoituslinjat menivät poikki) mutta sekin saatu myös luotettavasti korjattua; työ on todella tarkkaa mutta ei millään tavoin mahdoton, myös muiden vaurioittamia yksiköitä voidaan toki yrittää korjata edelleenkin kuntoon, mutta ei ainakaan ennen lokakuun alkua sillä näiden ja muiden töiden osalta on tällä hetkellä aivan riittävästi ruuhkaa (ja loppukuu korjataan webastojen yksiköitä), toivoakseni tämänkään perusteella kyselyitä ei tulisi ennen kuun vaihdetta...

        Tähdennettäköön vielä että yksikön korjaus on (meillä) mahdollinen vaikka kaikki alumiini- ja kultakytkentälangat olisi turmeltu tai pintaliitoskomponentteja poltettu. Tosin kustannuksellisesti järkevää se ei siinä tapauksessa ole. Toki menetelmiä ja välineitä kehitellään koko ajan täälläkinpäin edelleen, ja investoidaan tarvittaessa.
        Omatoimikorjaukseen ryhtymisiä en suosittele, jollei kyseisestä toiminnasta ole erittäin vankkaa kokemusta, itsekin yli kaksikymmentä vuotta elektroniikkaa korjanneena koen jokaisen kyseisenlaisen yksikkökorjauksen haasteellisena, vaikka käytettävissä on varsin hyvät ja nykyaikaiset ammattilaistyövälineet, edelleenkin myös meillä on kyseisen yksikkökorjauksen työprosesseissa havaittu tietynlaista kehittämisen tarvetta, mutta korjaustapahtumaa saa toki seurata edelleenkin halutessaan oppimis- tai missätahansa tarkoituksessa.
        Last edited by WSE1; 14-09-2008, 01:41.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          Originally posted by -Teemu View Post
          Nyt on boxi korjattu Elektromekan toimesta. Viisi lankaa oli huonosti kiinni. Ainakaan muutaman pidemmän lenkin jälkeen ei valot syttyneet.
          Mikäli syttyvät jossain vaiheessa vuoden kuluessa niin ne loput kolme hyvääkin uusitaan sitten veloituksetta, olivat kyseisessä erittäin hyvin kiinni mutta tuossakin yksikössä oli yksi hämäävä joka ensin vaikutti hyvältä mutta piti siitä huolimatta uusia (uudelleen mitattaessa pieni ylimenovastus löytyi ja se riitti valon syttymiseen), harkitsen vakavasti seuraavissa korjauksissa kaikkien uusimista niiden kunnosta riippumatta. Mikäli joku ihmettelee miksei niitä voi jokatapauksessa uusia kaikkia kerralla niin kerrottakoon että yhden linjan kunnollisessa korjaamisessa menee noin puoli tuntia aikaa, kertaa kahdeksan sitten jos kaikki uusitaan, tähän lisäksi yksikön avaaminen ja uudelleentiivistäminen, +mahdollinen irroitus ja asennus.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            Vaikka siihen aikaa meneekin moninkertaisesti niin näen että se kannattaa kuitenkin koska sillä vältyt saman boksin mahdolliselta uudelleen korjaukselta mikä taas on ajallisesti/vaivallisesti kuitenkin enemmän kuin että tekee karralla kunnolla.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by WSE1 View Post
              Mikäli joku ihmettelee miksei niitä voi jokatapauksessa uusia kaikkia kerralla niin kerrottakoon että yhden linjan kunnollisessa korjaamisessa menee noin puoli tuntia aikaa, kertaa kahdeksan sitten jos kaikki uusitaan, tähän lisäksi yksikön avaaminen ja uudelleentiivistäminen, +mahdollinen irroitus ja asennus.
              Tuon kaikkien lankojen korjaustarpeen taisin kertoa täälläkin, viestissä #162 jossa kerroin omia "kokemuksia".

              Ihmettelen silti miten tuossa menee noin kauan aikaa? Kun kuitenkin otat sen suoja-aineen/silikonirasvan pois, niin eikö ne muut johdot mene siinä samalla paljon nopeammin? Itse lankojen korjaaminenhan pitäisi kunnon laitteilla olla aika nopea juttu. (Tuo ihan vaan arvioiden sen perusteella kun itse korjasin tuon kaikki langat kädessä pidettävällä suurennuslasilla, surkeassa valaistuksessa ja tavallisella termostaattikolvilla ja kuparilangoilla. Ja boksi silti toimi vuoden eikä hajonnut silloinkaan lankojen takia vaan alumiininen pohjalevy meni halki ja se taisi aiheuttaa lopullisen hajoamisen.)
              E39 528iA

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                Originally posted by TJJ View Post
                Ihmettelen silti miten tuossa menee noin kauan aikaa? Kun kuitenkin otat sen suoja-aineen/silikonirasvan pois, niin eikö ne muut johdot mene siinä samalla paljon nopeammin? Itse lankojen korjaaminenhan pitäisi kunnon laitteilla olla aika nopea juttu. (Tuo ihan vaan arvioiden sen perusteella kun itse korjasin tuon kaikki langat kädessä pidettävällä suurennuslasilla, surkeassa valaistuksessa ja tavallisella termostaattikolvilla ja kuparilangoilla. Ja boksi silti toimi vuoden eikä hajonnut silloinkaan lankojen takia vaan alumiininen pohjalevy meni halki ja se taisi aiheuttaa lopullisen hajoamisen.)
                Tuosta korjausajasta;
                Muista tekijöistä en tiedä mutta itse en ainakaan ole semmoinen yli-ihminen joka pystyisi keskittymään täydellisesti pikkutarkkaan juottamiseen ilman hetken verryttelyjä välillä. Toki kaikkien kytkentälankojen korjauksessa homma nopeutuu siinä mielessä että työtä voi tehtä sarjana, tuossa on vain niin että suojarasvan poiston jälkeen ensin folion pinta on puhdistettava pinnoitteesta jotta juotteen tartunta onnistuu kunnollisesti, sitten on huomioitava lankojen taivutus ja tarkka asemointi jotta lämpöelämisen varaa jää ja näin ammatikseen tekevänä täytyy myös työnjäljen olla tarkastelua kestävä. Lisäksi työhön kuuluu johtavuusmittaus jotta varmistutaan luotetavuudesta, ja loppusuojaus, lisäksi vielä toki avaus ja sulkemistyöt. Jos antaa työlle takuun ja kantaa vastuunsa niin ei ole varaa tehdä sutta ja hätäillä.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Tuosta korjausajasta;
                  Muista tekijöistä en tiedä mutta itse en ainakaan ole semmoinen yli-ihminen joka pystyisi keskittymään täydellisesti pikkutarkkaan juottamiseen ilman hetken verryttelyjä välillä. Toki kaikkien kytkentälankojen korjauksessa homma nopeutuu siinä mielessä että työtä voi tehtä sarjana, tuossa on vain niin että suojarasvan poiston jälkeen ensin folion pinta on puhdistettava pinnoitteesta jotta juotteen tartunta onnistuu kunnollisesti, sitten on huomioitava lankojen taivutus ja tarkka asemointi jotta lämpöelämisen varaa jää ja näin ammatikseen tekevänä täytyy myös työnjäljen olla tarkastelua kestävä. Lisäksi työhön kuuluu johtavuusmittaus jotta varmistutaan luotetavuudesta, ja loppusuojaus, lisäksi vielä toki avaus ja sulkemistyöt. Jos antaa työlle takuun ja kantaa vastuunsa niin ei ole varaa tehdä sutta ja hätäillä.
                  OK, ajattelin vaan jos sinulla olisi jotkut ihmelaitteet tuohon hommaan. Joillain messuilla näin sellaisen pintaliitostyöhön tarkoitetun suurennussysteemin jossa oli mallina puhelimen piirilevy ja näytti kyllä aika erilaiselta verrattuna tavalliseen suurennuslasiin.

                  Miten olet poistanut tuon suoja-aineen johtojen kohdalta? Mietin vaan, että onnistuisiko sen imeminen jollain tinaimurin tapaisella laitteella. Mekaanisesti poistamalla se koko hyytelö heiluu ja vaarana on sitten niiden kultalankojen katkeaminen.

                  Tämä nyt on vaan teoreettista pohtimista, itse en aio yhtään tuollaista boksia korjata, ja yhä ihmettelen miten tuon oman aikoinaan sain korjattua senkin jälkeen kun kultalangat katkesi ja piirilevyn foliota haihtui...
                  E39 528iA

                  Comment

                  • etalonen
                    Newbiemmer
                    • Jan 2007
                    • 18

                    Boksikohan täälläkin mättää?

                    Luin koko viestiketjun läpi ja täytyy todeta, että minulla on ehkä taas oma versio samoista ongelmista:

                    Reilu puoli vuotta sitten ABS + luistonestovalo syttyivät. Vikana oli kaksi anturia, jotka vaihdettiin. Muutama kuukausi meni mainiosti.

                    Nyt on jonkin aikaa ollut seuraavaa ongelmaa:

                    Jos autossa ei pala ABS + ASC, niin jarrut runksuttavat ainakin hiljaisessa vauhdissa vaikka jarrua vain hipaisisikin.

                    Valot syttyvät kuitenkin muutaman sadan metrin ajon jälkeen (olisikohan tuo silloin kun vauhti nousee tarpeeksi korkeaksi), jolloin myös sekä ABS että luistonesto eivät toimi lainkaan missään tilanteessa.

                    Lisäksi huomasin, että eräänä päivänä ajellessani noin 80 km/h -nopeudella (jolloin valot tietenkin paloivat) vakionopeudensäädin meni pois päältä, enkä saanut sitä takaisin päälle... muutaman kilometrin kuluttua vakkari toimi taas normaalisti.

                    ABS + ASC valot syttyvät siis aina vähän matkaa ajettua ja sammuvat AINA kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.

                    Käytin auton Nikusella vikakoodin luetuksessa ja se herjas jotain ihmeen jännitevikaa... ei siis mitään anturia. Ne sanoivat, että käytännössä vikana voi olla mikä vain.

                    Tilaankon suosiolla uuden boksin? Vaihdanko akun? Vaihdanko releen? Vaihdanko antureita (vaikka vikakoodi ei näytäkään)? Putsailenko liittimiä antureissa vai boksissa? Vaihdanko jonkin vaijerin? ...

                    Onko jollain nyt selkeä näkemys?

                    Comment

                    • Racink
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 840
                      • Jkl

                      Originally posted by etalonen View Post
                      Luin koko viestiketjun läpi ja täytyy todeta, että minulla on ehkä taas oma versio samoista ongelmista:

                      Reilu puoli vuotta sitten ABS + luistonestovalo syttyivät. Vikana oli kaksi anturia, jotka vaihdettiin. Muutama kuukausi meni mainiosti.

                      Nyt on jonkin aikaa ollut seuraavaa ongelmaa:

                      Jos autossa ei pala ABS + ASC, niin jarrut runksuttavat ainakin hiljaisessa vauhdissa vaikka jarrua vain hipaisisikin.

                      Valot syttyvät kuitenkin muutaman sadan metrin ajon jälkeen (olisikohan tuo silloin kun vauhti nousee tarpeeksi korkeaksi), jolloin myös sekä ABS että luistonesto eivät toimi lainkaan missään tilanteessa.

                      Lisäksi huomasin, että eräänä päivänä ajellessani noin 80 km/h -nopeudella (jolloin valot tietenkin paloivat) vakionopeudensäädin meni pois päältä, enkä saanut sitä takaisin päälle... muutaman kilometrin kuluttua vakkari toimi taas normaalisti.

                      ABS + ASC valot syttyvät siis aina vähän matkaa ajettua ja sammuvat AINA kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.

                      Käytin auton Nikusella vikakoodin luetuksessa ja se herjas jotain ihmeen jännitevikaa... ei siis mitään anturia. Ne sanoivat, että käytännössä vikana voi olla mikä vain.

                      Tilaankon suosiolla uuden boksin? Vaihdanko akun? Vaihdanko releen? Vaihdanko antureita (vaikka vikakoodi ei näytäkään)? Putsailenko liittimiä antureissa vai boksissa? Vaihdanko jonkin vaijerin? ...

                      Onko jollain nyt selkeä näkemys?
                      Ekana putsaisin oikealla takana olevan anturin, sekä siellä olevan tunnistinkehän. Itselläni oli juuri samanlaista vikaa (paitsi vika mitä ilmeisemmin ilmaantui heti anturin vaihdon jälkeen, eikä vak.nop. säädin pätkinyt vaan nopeusmittari) ja syynä oli rikki oleva tunnistinkehä vasemmalla takana. Oli hajoitettu anturia vaihdettaessa. Oliko sinulla juuri tuo oikea taka-anturi silloin vaihdettu?
                      Last edited by Racink; 17-09-2008, 00:10.

                      Comment

                      • claude
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 144
                        • Hollola

                        Jaahas, nyt ois boksi taas korjattu ja nyt tuntus pelaavan
                        Kiitosta vaan tonne elektromekan suuntaan...



                        F31 320d lci
                        ex bemut.
                        e92 325i -07
                        e91 325d -08
                        e60 530da "m-sport" -04
                        e39 525iat -01

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7397
                          • Oulu

                          DIY-korjausohjeita vastaavaan boksivikaan Passatissa:
                          Passat-Club, пассат-клуб, Passat, Volkswagen, Пассат, VW, Passat B8, Passat B7, Passat B6, Passat CC, Passat B5, Passat B4, Audi, Skoda, Touareg, vcds, vag-com
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • arska84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1356
                            • Seinäjoki

                            Mites tällänen E39 520D -02 jossa tänään aamulla oli ABS ja ASC valot syttynyt ja tuntunut kun takarenkaat olis laahannu.. Lisäksi ovet oli menny itsestään lukkoon:think Iltapäivällä oli auto toiminut normaalsti.. Aamulla tais ilma olla pakkasen puolella.. Vikakoodit luen tuosta autosta huomenna,mutta ajattelin kysyä onko vastaavaa kenelläkään sattunut?
                            BMW PREMIUM

                            BMW E46 318

                            Comment

                            • arska84
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1356
                              • Seinäjoki

                              Vikakoodit luettu carsoftilla ja auto pelkät virrat päällä näytti ABS/ASC moduli OK:ta.. Kokeiltiin laittaa auto käyntiin ja lukemaan tuota modulia niin ABS/ASC valot syttyivät ja pukkas vikakoodin "112 not defined" ja valot sammuivat.. Eli nuo valot ei ole vittuillu kun eilen aamulla..
                              BMW PREMIUM

                              BMW E46 318

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                DIY-korjausohjeita vastaavaan boksivikaan Passatissa:
                                http://www.passat-b5.ru/index.php?op...=296&Itemid=57
                                Diyn työn jälki oli suhteellisen karmean näköistä, (ei pahalla tekijöitä kohtaan)... kiitokset linkistä muutoin.

                                Lisäksi, ei kannata tehdä aivan noin. Kytkentälankaan pitää jättää elämisvara, eli taivutus "kaari", muutoin lämpöeläminen repii jomman kumman pään tinauksen irti. Kytkentälangan materiaalillakin on väliä pitkäikäisyyden kannalta. Suojarasvan poistaminen ennen tinausta taisi myös diy herroilta unohtua

                                Kerrottakoon korjausprosessista vielä jotta molempien kontaktipintojen pinnoite kannattaa puhdistaa pois ensin varmistaen kunnon tartunnan. Myös juotteen laadulla/koolla on väliä ja liian suurella tai lämpöepävakaalla kolvilla ei myöskään ole kohteeseen asiaa. Suojalakkaus työn valmistumisen jälkeen on paikallaan. ESD vaatimukset lienevät tällaiseen työhön ryhtyvälle itsestänselviä.

                                Passatin boksissa korjattavia kohteita oli vain yksi , bmwssä kahdeksan.
                                Jollei ole tehnyt vastaavia hommia ennemmin, kannattaa miettiä ryhtyykö korjaustyöhön.

                                Toki jos pieleen menee niin voidaanhan semmoinenkin vielä kuntoon saada, hintaa tahtoo tulla vain enemmän kuin lainkaan korjaamattomalle.
                                Last edited by WSE1; 30-10-2008, 02:21.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎