Itsellä palaa pelkästään tuo asc:n valo.Auto 740i-96.Vakkari toimii ongelmitta,sekä kaasuläppä näyttäisi tekevän liikkeensä virtojen päällelaiton yhteydessä.Vaijeri varmaan pitää olla kiristettynä niin että siinä ei ole "löysiä"?Voiko vika olla pyörimisnopeus antureissa kun abs valo ei pala sekä vakkari ja mittaristo toimii?Vasta luetutin vikakoodit mut silloin ei valo palanut.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Laitetaanpa tämä tännekkin. Eli sain perjantaina abs-boksin korjauksesta Elektromekasta, ja olihan siellä juotokset olleet poikki niinkuin arvata saattoi. Nyt kyllä toimii nopeusmittari ja ym., mutta abs- ja asc-valot palavat edelleen.
Voisiko vika johtua vielä yksinkertaisesti siitä, että taka ja etupyörän vierintäkehien erot ovat liian suuret? Jostain luin joskus että abs/asc vikavalot syttyvät kun vierintäkehien ero on suurempi kuin 3% ja kestää yli 2min. Onko kellään muilla ollut vastaavalla rengastuksella vastaavaa ongelmaa? Eli 235/45-17 edessä ja 245/45-17 takana, ja lisäksi takasissa on 2-3mm enemmän pintaa kuin edessä. Uusilla ero olisi jonkin laskurin mukaan pikaisesti laskettuna ~1,4%. Ja jos lasketaan että pintaa olisi takana 3mm enemmän, olisi ero ~2,4%. Tuon ei siis pitäisi vaikuttaa?
Mutta sitten se varsinainen yllätys. Nyt kun kävin ajamassa ja sammutin auton, huomasin että jokin hurisi edelleen konepellin alla. Ajoin talliin ja pelti auki, huomasin että abs hydrauliyksikkö (Osa Nro.1)pyörii/hurisee. Se ei sammunut vaikka otti avaimen virtalukosta, vaan vasta kun irrotin abs-boksin pistokkeen. Mikähän sille nyt mahtoi tulla? Olin kaverin tykönä ehkä reilun tunnin, ja hurina kuului kun palasin autolle, eli ei se ajan kanssa sammukkaan.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostLaitetaanpa tämä tännekkin. Eli sain perjantaina abs-boksin korjauksesta Elektromekasta, ja olihan siellä juotokset olleet poikki niinkuin arvata saattoi. Nyt kyllä toimii nopeusmittari ja ym., mutta abs- ja asc-valot palavat edelleen.
Voisiko vika johtua vielä yksinkertaisesti siitä, että taka ja etupyörän vierintäkehien erot ovat liian suuret? Jostain luin joskus että abs/asc vikavalot syttyvät kun vierintäkehien ero on suurempi kuin 3% ja kestää yli 2min. Onko kellään muilla ollut vastaavalla rengastuksella vastaavaa ongelmaa? Eli 235/45-17 edessä ja 245/45-17 takana, ja lisäksi takasissa on 2-3mm enemmän pintaa kuin edessä. Uusilla ero olisi jonkin laskurin mukaan pikaisesti laskettuna ~1,4%. Ja jos lasketaan että pintaa olisi takana 3mm enemmän, olisi ero ~2,4%. Tuon ei siis pitäisi vaikuttaa?
Mutta sitten se varsinainen yllätys. Nyt kun kävin ajamassa ja sammutin auton, huomasin että jokin hurisi edelleen konepellin alla. Ajoin talliin ja pelti auki, huomasin että abs hydrauliyksikkö (Osa Nro.1)pyörii/hurisee. Se ei sammunut vaikka otti avaimen virtalukosta, vaan vasta kun irrotin abs-boksin pistokkeen. Mikähän sille nyt mahtoi tulla? Olin kaverin tykönä ehkä reilun tunnin, ja hurina kuului kun palasin autolle, eli ei se ajan kanssa sammukkaan.
Ota ABS:n kaapeli irti ettei akku tyhjene. Valon palaminen johtuu tästä myös.Last edited by WSE1; 27-09-2009, 15:12.
Comment
-
-
Tervehdys Bemaristit
Eli itselläni on e39 520 touring -98 ja siinä on palanut jo koko kesän ajan abs ja luistonesto valo. Valot syttyvät heti käynnistäessä eikä sammu ajossakaan . Käytin heti silloin keväällä autosähkö korjaamolla ja ne eivät kuulemma päässeet lukemaan vika koodia koska eivät saa yhteyttä, sanoivat vaan että tämä ei maksa sitten mitään kun he eivät saaneet diagnoosia aikaiseksi ,sanoivat että tarkista sulakkeet ja niin minä tein ja kaikki ok. Ja nyt sitten katsastus lähenee ja auto pitäisi saada kuntoon. Missäs voisi vika olla ? Auttakaa miestä mäessä!
Comment
-
-
Originally posted by bmwe39520 View PostTervehdys Bemaristit
Eli itselläni on e39 520 touring -98 ja siinä on palanut jo koko kesän ajan abs ja luistonesto valo. Valot syttyvät heti käynnistäessä eikä sammu ajossakaan . Käytin heti silloin keväällä autosähkö korjaamolla ja ne eivät kuulemma päässeet lukemaan vika koodia koska eivät saa yhteyttä, sanoivat vaan että tämä ei maksa sitten mitään kun he eivät saaneet diagnoosia aikaiseksi ,sanoivat että tarkista sulakkeet ja niin minä tein ja kaikki ok. Ja nyt sitten katsastus lähenee ja auto pitäisi saada kuntoon. Missäs voisi vika olla ? Auttakaa miestä mäessä!
Paikkakunta esille niin joku ystävällinen foorumilainen voi tarjota apuaE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostVikakoodit lukuun, ei se arvailemalla korjaannu.
Paikkakunta esille niin joku ystävällinen foorumilainen voi tarjota apua
Kyllä olen samaa mieltä että vikakoodit lukuun, mutta jos on sellainen ongelma et tietokone ei pääse lukemaan vikakoodeja, vai onko mahdottomuus? Kanta -hämeestä olen.
Comment
-
-
Originally posted by bmwe39520 View PostKyllä olen samaa mieltä että vikakoodit lukuun, mutta jos on sellainen ongelma et tietokone ei pääse lukemaan vikakoodeja, vai onko mahdottomuus? Kanta -hämeestä olen.
Eräs vikatyyppi tuossa ASC boksissa on sisäisen maadoitusjohtimen katkeaminen.
Tällöin yleensä jumittaa väylän eikä mihinkään can väylän laitteeseen pääse kiinni. Tämän voi testata irroittamalla abs/asc boksin liitin ja koittamalla vaikka moottorinohjaukseen tai muihin moduuleihin kiinni.
Jos näin on käynyt että boksin sisäinen maadoitus on mennyt rikki, niin yleensä se polttaa myös jonkin hydrauliventtiilin ohjauslogiikan, en nyt muista tarkkaan minkä.
Eli vaikka tuon maadoituksen saakin korjattua ei absit toimi oikein ja valo palaa edelleen.
Tällöin kannattaa suosiolla vaihtaa toinen boksi koska tuota vikaa ei ole vielä ainakaan saatu korjattua. Tutkimme asiaa kyllä.
Mutta kerro toki pääseekö muihin moduuleihin kiinni ensin kun abs/asc boksin piuha on kiinni ja entä kun on irti. Mietitään sitten lisää.
Meillä on jokunen asc yksikkö hyllyssä mutta en ole varma onko ne jo varattu.
Kannattaa kysellä V.Seppälältä (050 3662555/Elektromeka), hän tietää meidän boksien tilanteen tarkemmin.
Mutta kannattaa ihan ensin siis kokeilla toisella testerillä, voi olla hyvin mahdollista että kyseinen testeri ei vaan osannut lukea abs/asc moduulia.Last edited by Supa; 30-09-2009, 10:25.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko koitettu sisään muihin moduuleihin? Onko koitettu eri testereillä?
Eräs vikatyyppi tuossa ASC boksissa on sisäisen maadoitusjohtimen katkeaminen.
Tällöin yleensä jumittaa väylän eikä mihinkään can väylän laitteeseen pääse kiinni. Tämän voi testata irroittamalla abs/asc boksin liitin ja koittamalla vaikka moottorinohjaukseen tai muihin moduuleihin kiinni.
Jos näin on käynyt että boksin sisäinen maadoitus on mennyt rikki, niin yleensä se polttaa myös jonkin hydrauliventtiilin ohjauslogiikan, en nyt muista tarkkaan minkä.
Eli vaikka tuon maadoituksen saakin korjattua ei absit toimi oikein ja valo palaa edelleen.
Tällöin kannattaa suosiolla vaihtaa toinen boksi koska tuota vikaa ei ole vielä ainakaan saatu korjattua. Tutkimme asiaa kyllä.
Mutta kerro toki pääseekö muihin moduuleihin kiinni ensin kun abs/asc boksin piuha on kiinni ja entä kun on irti. Mietitään sitten lisää.
Meillä on jokunen asc yksikkö hyllyssä mutta en ole varma onko ne jo varattu.
Kannattaa kysellä V.Seppälältä (050 3662555/Elektromeka), hän tietää meidän boksien tilanteen tarkemmin.
Mutta kannattaa ihan ensin siis kokeilla toisella testerillä, voi olla hyvin mahdollista että kyseinen testeri ei vaan osannut lukea abs/asc moduulia.
Ok, menen käymään jossakin testerissä uudelleen niin palataan asiaan , kyllähän varmaan siellä teilläkin "elektromekassa" tutkittaisiin tälläinen vaiva?
Comment
-
-
Itsellä 525iA Touring Facelift 9/00,harmina ABS/ASC valoshow.
Eli vika ilmaantui muutama viikko siten että n.15 min. ajon jälkeen sammutin auton hetkeksi ja starttasin uudelleen ja silloin jäi ABS/ASC-valot palamaan,mitään muuta vikaa ei ilmennyt.
No,auto testeriin,viaksi ilmoitti oikean takapyörän anturin.
Motonetistä uusi Topran-merkkinen tilalle ja vaihto,silloin valot paloi koko ajan ja anturi todettiin vialliseksi.
Sitten KL-varaosista uusi anturi ja vika korjaantui,hetkeksi.
Eli kun anturin vaihdon jälkeen starttasi auton ei valot syttyneet mutta kun se kävi vartin tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammutin sen ja starttasin uudelleen niin johan valot paloi taas.
Nokkapelti auki ja jäähdyttelyä puoli tuntia ja uudelleen starttaus,valot eivät palaneet...kunnes auto taas aikansa kävi ja uudelleen starttaus,valot paloi taas...
Eli vika täytyi olla ABS-boxissa,otin sen irti ja lähetin sen erääseen elektroniikka-alan korjaamoon joka noita boxejakin on korjaillut.
Autolla ajoin tuon korjausajan(se oli kuulemma sallittua),boxi irroitettuna jolloin oli mykkänä nopeus,matka,trippi-ja kulutusmittari,samoin cruise ei toiminut(nämä tietysti ihan normaalia kun boxi irroitettu) ja täyskiihdytyksessä kone alkoi pätkimään alle 5000 kierroksen(tätä en kokeilliut kuin kerran...)
Boxi tuli nopeasti takaisin ja ruuvasin sen paikoilleen,mitään ei ollut muuttunut,eli valot paloi edelleen ja kaikki mainitut mittarit oli mykkänä,ainoastaan kone salli täyskiihdytyksen pätkimättä.
Soitto boxikorjaamolle ja boxi lähti takaisin takuukorjaukseen ja tuli taas takaisin ja korjaaja vielä soittikin että mitään vikaa ei löytynyt enää,ekalla kerralla oli vaihdettu kuulemma 4 jotain ohutta alumiinista johdinta.
No,boxi taas kiinni,ei mitään eloa,eli kaikki mainitut asiat edelleen mykkänä.
Eli osaako joku kertoa tarviiko tässä tapauksessa boxi koodata merkkipajalla?
Pari jotain näistä asioista ymmärtävää heppua on sanonut että ei tarvi.
Hydrauliyksikkö ja liitin oli hyvin suojattuna sen aikaa kun boxi oli irti eikä liittimessäkään näkynyt mitään hapattumaa tms.
Akkukaapelikin oli muuten jossain vaiheessa irrotettuna ja sulakkeetkin on kaikki tarkastettu,ehjiä ovat.
Niin ja boxin BMW-varaosanumero on 34526756342,valmistusvuosileima on -02,eli koko ABS-boxi on jo joskus autoon vaihdettu,ja RealOem ei tunne enää tuota varaosanumeroa vaan se on sama muuten mutta päättyy numeroon 3.
Harmittaa etten aiemmin tullut tälle foorumille lukemaan tämän ongelman parissa painivien juttuja,olis tuo korjauksenkin kanssa tullut toimittua toisin.
Eli haloo,varsinkin sinä WSE1,joka tunnut noista tietävän enemmän kuin tarpeeksi,mitä olet mieltä tästä tapauksesta,tarviiko koodausta vai voiko boxissa olla vielä jotain vialla,mahdollisesti jotain sellaista johon sulta löytyisi apu?
Comment
-
-
Originally posted by mjr68 View PostItsellä 525iA Touring Facelift 9/00,harmina ABS/ASC valoshow...
Ja mitä vikakoodeja tarkalleen oli? Yksi vaihtoehto on että ei saa luettua abs-kehältä kelvollista arvoa. Likaa kehällä yms.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by mjr68 View PostItsellä 525iA Touring Facelift 9/00,harmina ABS/ASC valoshow.
Eli vika ilmaantui muutama viikko siten että n.15 min. ajon jälkeen sammutin auton hetkeksi ja starttasin uudelleen ja silloin jäi ABS/ASC-valot palamaan,mitään muuta vikaa ei ilmennyt.
No,auto testeriin,viaksi ilmoitti oikean takapyörän anturin.
Motonetistä uusi Topran-merkkinen tilalle ja vaihto,silloin valot paloi koko ajan ja anturi todettiin vialliseksi.
Sitten KL-varaosista uusi anturi ja vika korjaantui,hetkeksi.
Eli kun anturin vaihdon jälkeen starttasi auton ei valot syttyneet mutta kun se kävi vartin tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammutin sen ja starttasin uudelleen niin johan valot paloi taas.
Nokkapelti auki ja jäähdyttelyä puoli tuntia ja uudelleen starttaus,valot eivät palaneet...kunnes auto taas aikansa kävi ja uudelleen starttaus,valot paloi taas...
Eli vika täytyi olla ABS-boxissa,otin sen irti ja lähetin sen erääseen elektroniikka-alan korjaamoon joka noita boxejakin on korjaillut.
Autolla ajoin tuon korjausajan(se oli kuulemma sallittua),boxi irroitettuna jolloin oli mykkänä nopeus,matka,trippi-ja kulutusmittari,samoin cruise ei toiminut(nämä tietysti ihan normaalia kun boxi irroitettu) ja täyskiihdytyksessä kone alkoi pätkimään alle 5000 kierroksen(tätä en kokeilliut kuin kerran...)
Boxi tuli nopeasti takaisin ja ruuvasin sen paikoilleen,mitään ei ollut muuttunut,eli valot paloi edelleen ja kaikki mainitut mittarit oli mykkänä,ainoastaan kone salli täyskiihdytyksen pätkimättä.
Soitto boxikorjaamolle ja boxi lähti takaisin takuukorjaukseen ja tuli taas takaisin ja korjaaja vielä soittikin että mitään vikaa ei löytynyt enää,ekalla kerralla oli vaihdettu kuulemma 4 jotain ohutta alumiinista johdinta.
No,boxi taas kiinni,ei mitään eloa,eli kaikki mainitut asiat edelleen mykkänä.
Eli osaako joku kertoa tarviiko tässä tapauksessa boxi koodata merkkipajalla?
Pari jotain näistä asioista ymmärtävää heppua on sanonut että ei tarvi.
Hydrauliyksikkö ja liitin oli hyvin suojattuna sen aikaa kun boxi oli irti eikä liittimessäkään näkynyt mitään hapattumaa tms.
Akkukaapelikin oli muuten jossain vaiheessa irrotettuna ja sulakkeetkin on kaikki tarkastettu,ehjiä ovat.
Niin ja boxin BMW-varaosanumero on 34526756342,valmistusvuosileima on -02,eli koko ABS-boxi on jo joskus autoon vaihdettu,ja RealOem ei tunne enää tuota varaosanumeroa vaan se on sama muuten mutta päättyy numeroon 3.
Harmittaa etten aiemmin tullut tälle foorumille lukemaan tämän ongelman parissa painivien juttuja,olis tuo korjauksenkin kanssa tullut toimittua toisin.
Eli haloo,varsinkin sinä WSE1,joka tunnut noista tietävän enemmän kuin tarpeeksi,mitä olet mieltä tästä tapauksesta,tarviiko koodausta vai voiko boxissa olla vielä jotain vialla,mahdollisesti jotain sellaista johon sulta löytyisi apu?
Sanottakoon tässä nyt kaikille korjaajillekin että aivan turhaa vaihtaa BMW:n 5.7 bosch yksikköön vain niitä irronneita johteita vaan kaikki 8 anturilinjan johdetta tulee aina uusia sekä lisäksi maadoitus on ehdottomasti vahvistettava. Jos maadoitus on jo lähtökohtaisesti ollut poikki on todennäköistä että yksiköstä ei enää välttämättä saa toimivaa (joskus voi saada).
Kyseisen tapauksen yksikkö on mahdollisesti korjattavissa, voi toki olla tuhoutunutkin, mutta asian näkee vasta yksikön avaamisen jälkeen.
Jos autoon korjataan se yksikkö mikä siinä on alunperinkin olllut mitään koodausta ei tarvita. Vaihdettaessa yksikköä toiseen (ehjään) abs valo sammuu myös heti mikäli järjestelmä on muuten kunnossa, ja ABS myös toimii heti, koodaamatta. ASC tai DSC sen sijaan vaatii koodauksen paitsi jos vaihdettu yksikkö on käytetty ja ollut kiinni samalla moottorilla varustetussa BMW:ssä.
Topran tukkurin laatikkoon pakatuissa antureissa ei ole toistaiseksi ilmennyt ongelmia, mutta eihän moinen toki mahdotonta ole. PEX anturia kannattaa sen sijaan edelleen välttää, toistaiseksi yksikään ei ole toiminut kunnolla. Tarjoan pullakahvit sille jonka autossa on toimiva PEX anturi (testataan meidän testerillä livedatalla), ko. henkilön kannattanee myös lotota...
(Jos koodaukselle olisi esim boksin vaihdon myötä tarvetta, merkkiliikkeen lisäksi ABS koodauksen pystyvät suorittamaan sopivan testerin omaavat korjaamot tai sopivat ohjelmat ja adapterit omaavat harrastajat.)
Comment
-
-
Originally posted by bmwe39520 View PostKyllä olen samaa mieltä että vikakoodit lukuun, mutta jos on sellainen ongelma et tietokone ei pääse lukemaan vikakoodeja, vai onko mahdottomuus? Kanta -hämeestä olen.
Comment
-
-
Voihan vi..u, reilu vuoden pysy keltavalot pimeenä boksin korjauksen jälkeen... Eilen sitten sytty absin valot palamaan,täytyy käyttää autoa piuhan päässä jos ois vaikka anturivika.. Mut pahaa pelkään...Prkle....
F31 320d lci
ex bemut.
e92 325i -07
e91 325d -08
e60 530da "m-sport" -04
e39 525iat -01
Comment
-
Comment