Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2093
    • *

    Originally posted by Driver22 View Post
    Mutta sitten se varsinainen yllätys. Nyt kun kävin ajamassa ja sammutin auton, huomasin että jokin hurisi edelleen konepellin alla. Ajoin talliin ja pelti auki, huomasin että abs hydrauliyksikkö (Osa Nro.1)pyörii/hurisee. Se ei sammunut vaikka otti avaimen virtalukosta, vaan vasta kun irrotin abs-boksin pistokkeen. Mikähän sille nyt mahtoi tulla? Olin kaverin tykönä ehkä reilun tunnin, ja hurina kuului kun palasin autolle, eli ei se ajan kanssa sammukkaan.
    No niin boksi tuli takaisin korjauksesta. Valitettavasti sama vika edelleen päällä, abs/asc valot palaa ja hydrauliyksikkö hurisee. Itseasiassa se hurisee aika kovasti ja käy kuumana.

    Luimme tänään myös vikakoodit, sen jälkeen kun boksi oli asennettu takaisin paikalleen ja ajettu n.40km. En nyt muista tarkkaan mitä olivat kun muistilappukin jäi kaverille, mutta suunnilleen tälläiset vikakoodit abs/asc antoi:

    -Vasemman takarenkaan anturi tai sen johto
    -Vasemman eturenkaan anturi tai sen johto
    -Abs hydrauliyksikkö "faulty"

    Ja kuitenkin kun abs-boksi oli paikallaan, niin nopeusmittari toimi. Eli vasen taka-anturi luulisi olevan kunnossa vaikka se siitä herjaa?

    Kohtaa menee hermot tämän kanssa...
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      Originally posted by Driver22 View Post
      Luimme tänään myös vikakoodit, sen jälkeen kun boksi oli asennettu takaisin paikalleen ja ajettu n.40km. En nyt muista tarkkaan mitä olivat kun muistilappukin jäi kaverille, mutta suunnilleen tälläiset vikakoodit abs/asc antoi:

      -Vasemman takarenkaan anturi tai sen johto
      -Vasemman eturenkaan anturi tai sen johto
      -Abs hydrauliyksikkö "faulty"

      Ja kuitenkin kun abs-boksi oli paikallaan, niin nopeusmittari toimi. Eli vasen taka-anturi luulisi olevan kunnossa vaikka se siitä herjaa?
      Lienee vanhoja koodeja nuo anturiviat. Korjauksen jälkeen (yksi kultalanka poikki) mitattaessa pumppua ohjaavat linjat olivat kunnossa mikä ei välttämättä tarkoita sitä että yksikön pumpun ohjaus toimisi, nyt ei ole ollut mahdollisuutta yksikön tarkempaan testaukseen. Jokatapauksessa ehjä yksikkö on pian matkalla, joten ei kannata taistella tuon kanssa enää.

      Muutoinkin reilu vuosi sitten korjattuja yksiköitä voidaan tehdä vielä takuuna, korjausmenetelmät kun ovat kehittyneet tänä aikana.

      Comment

      • Taksari84
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 88
        • Loviisa

        ongelma jatkuu...

        Auto E38 -97 735iA. Ongelma valojen kanssa esiintyy vieläkin. ABS-antureita ei ole vielä vaihdettu mutta ne on irrotettu ja puhdistettu pariin otteeseen. Vikakoodit näyttävät INPA:n mukaan: 5 wheel sensor rear right, 31 wheel sensor rear right, 67 electromagnetic field susceptibility, 149 CAN wheel speeds ja 120 Fahrzeuggeschwindigkeit (signal). Päädyttiin jo _nixu_:n kanssa siihen tulokseen, että ellei anturit ala toimia puhdistamisen jälkeen, olisi ehkä laakerinvaihto aiheellista. En viitsis vielä siihen lähteä mikäli ois muita ehdotuksia. Vika ilmenee lähes joka käyttökerralla. Pari kertaa lamput ovat olleet syttymättä ajolenkin pituudesta riippumatta, mutta n 8 kertaa 10:stä valot syttyvät käynnistäessä, sammuvat sitten ja syttyvät uudelleen ekojen jarrutusten TAI moottorin lämpenemisen jälkeen. Auto tuntuu myös hieman laiskalta tuolloin. Apuja?
        F07 530dA -10, E38 735iA -97
        Ex. E32 735iA -92, E39 523iA -97, E60 520dA -08

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by Taksari84 View Post
          Auto E38 -97 735iA. Ongelma valojen kanssa esiintyy vieläkin. ABS-antureita ei ole vielä vaihdettu mutta ne on irrotettu ja puhdistettu pariin otteeseen. Vikakoodit näyttävät INPA:n mukaan: 5 wheel sensor rear right, 31 wheel sensor rear right, 67 electromagnetic field susceptibility, 149 CAN wheel speeds ja 120 Fahrzeuggeschwindigkeit (signal). Päädyttiin jo _nixu_:n kanssa siihen tulokseen, että ellei anturit ala toimia puhdistamisen jälkeen, olisi ehkä laakerinvaihto aiheellista. En viitsis vielä siihen lähteä mikäli ois muita ehdotuksia. Vika ilmenee lähes joka käyttökerralla. Pari kertaa lamput ovat olleet syttymättä ajolenkin pituudesta riippumatta, mutta n 8 kertaa 10:stä valot syttyvät käynnistäessä, sammuvat sitten ja syttyvät uudelleen ekojen jarrutusten TAI moottorin lämpenemisen jälkeen. Auto tuntuu myös hieman laiskalta tuolloin. Apuja?
          Kyllähän se vika on siellä oikeassa takanavassa/laakerissa. Jostain pääsee sitä likaa sinne abs-kehälle ja ei saa sitten luettua kunnon signaalia. Laakeri pois ja ihmettelemään mitä sieltä löytyy :think

          Samat vikakoodit tuli silloin aikaisemminkin ja lähti pelaamaan kun sai putsattua sen abs-kehän. Turha se on muita paikkoja alkaa korjaamaan.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Taksari84
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 88
            • Loviisa

            Ookoo. Kai se on kyseltävä tuttavalta milloin sillä ois aikaa ruveta laakerinvaihtoon
            F07 530dA -10, E38 735iA -97
            Ex. E32 735iA -92, E39 523iA -97, E60 520dA -08

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by Taksari84 View Post
              Ookoo. Kai se on kyseltävä tuttavalta milloin sillä ois aikaa ruveta laakerinvaihtoon
              Joo siis selvin vika ensin kuntoon. 99% se vika löytyy ja korjaantuu sillä
              Sitten ihmetellään lisää jos ei tule kuntoon. Vaikea sanoa kun en tunne E38 takanavan rakennetta että mistä sinne sitä ruosteista likaa tulee :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • whoami
                Newbiemmer
                • Apr 2004
                • 8

                Samaa vikaa täälläkin, eli auto 523 vm.2000 ja abs ja asc valot syttyvät.
                Valot ei syty kylmällä koneella eikä kesken ajon, mutta kun kone on lämmin ja sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen sen jälkeen valot palavat. Onkohan kyseessä siis boksi vika, boksi suoraan korjaukseen vai ?

                Comment

                • claude
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 144
                  • Hollola

                  Originally posted by whoami View Post
                  Samaa vikaa täälläkin, eli auto 523 vm.2000 ja abs ja asc valot syttyvät.
                  Valot ei syty kylmällä koneella eikä kesken ajon, mutta kun kone on lämmin ja sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen sen jälkeen valot palavat. Onkohan kyseessä siis boksi vika, boksi suoraan korjaukseen vai ?


                  Omat oireet on juuri samanlaiset... Alkuviikosta vien auton piuhanpäähän niin eiköhän tuo selviä....:think



                  F31 320d lci
                  ex bemut.
                  e92 325i -07
                  e91 325d -08
                  e60 530da "m-sport" -04
                  e39 525iat -01

                  Comment

                  • claude
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 144
                    • Hollola

                    Nonnii,vasemman etupyörän yhteys on poikki.. Eli eiköhän tuo boksivika taas ole...



                    F31 320d lci
                    ex bemut.
                    e92 325i -07
                    e91 325d -08
                    e60 530da "m-sport" -04
                    e39 525iat -01

                    Comment

                    • whoami
                      Newbiemmer
                      • Apr 2004
                      • 8

                      Mites tuon vikakoodinluku jos vika ei ole päällä sillä hetkellä eli valot ei pala, antaako silloin mitään infoa vioista

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9138
                        • Oulu

                        Originally posted by whoami View Post
                        Mites tuon vikakoodinluku jos vika ei ole päällä sillä hetkellä eli valot ei pala, antaako silloin mitään infoa vioista
                        Kyllä sen häiriön aiheuttaja pitäisi vikakoodeissa näkyä, vaikka ei olekaan sillä hetkellä aktiivisena.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • hj325hml
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 729
                          • Pirkanmaa

                          320(2,2) 01 alko kans keltasena abs ja asc valot palaan, testeriin en ole saanut vielä mutta valot ei sammu edes sammuttaessa autoa, nämä syttyi noin 100km renkaiden vaihdon jälkeen..

                          Mihinkähän tuo viittais?

                          Tuota luistonestoa muutenkin miettinyt välillä kun pakilla lähtiessä joskus auto "rouhii/nykii" omituisesti.
                          F16 M-Sport

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by hj325hml View Post
                            320(2,2) 01 alko kans keltasena abs ja asc valot palaan, testeriin en ole saanut vielä mutta valot ei sammu edes sammuttaessa autoa, nämä syttyi noin 100km renkaiden vaihdon jälkeen..

                            Mihinkähän tuo viittais?

                            Tuota luistonestoa muutenkin miettinyt välillä kun pakilla lähtiessä joskus auto "rouhii/nykii" omituisesti.
                            Minkälaiset renkaat meni alle, eli onhan siellä oikean kokoiset pyörät alla :think
                            Jos on niin luultavasti joku abs anturi rikki, koodit lukuun vaan.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • varakuningas
                              Newbiemmer
                              • Feb 2008
                              • 10
                              • Varsinais-Suomi

                              E38 740 -99 ABS, DSC ja jarruvalot syttyvät ja sammuvat miten sattuu

                              Varoitusvalot syttyneet ja sammuneet jo pari viikkoa omaan tahtiinsa. BMW Inpa antoi aiemmin lokakuun alussa vikakoodit:
                              -(114?) "pressure sensor (Offset)" (Vehicle speed 78.63 km/h)
                              -"01 pressure Sensor Open circuit, Error frequency : 255" (Vehicle speed 2.63 km/h)

                              Sen jälkeen tilasin uuden pressure sensorin (OE Part 34511165467), joka asennettiin eilen paikoilleen. Jarrua poljettiin samalla, niin ettei järjestelmään pääsisi ilmaa tai mahd. ilma tulisi pois ennen kuin sensori kiristettiin pohjaan asti.

                              Sen jälkeen seuraavat vikakoodit edelleen:
                              -"01 pressure Sensor Open circuit, Error frequency : 255"
                              -"1?5 Brake light switch plausibility, Error frequency : 255"

                              Valot syttyvät ja sammuvat polkimen asennosta riippumatta, kylmänä tai kuumana, kuivalla ja märällä kelillä sekä nopeudesta riipumatta. Lisäksi mittarit toimivat normaalisti, jarrut eivät täristä, cruise toimii. Kuitenkin valojen palaessa luistonesto ei oikeastikaan toimi (ABS:ää ei ole tullut vielä lumettomilla/jäättömillä teillä kokeiltua).

                              Diagnostiikkaohjelma näyttää myös että jarrupolkimen paine heittelehtii 0-16bar vaikka polkimeen ei kosketa lainkaan!

                              Päivitys 31.1.-09:
                              ABS/DSC ohjainyksikkö oli juotettavana, mutta siitäkään ei löytynyt vikaa. Sen jälkeen uusittiin lisäksi painetunnistimelle(pressure sensor) tuleva liitin johtoineen, mutta vikavalot sen kuin palavat. (Ja nyt talven myötä olen päässyt nauttimaan uudenlaisista vaaratilanteista, ilman ABS:ää auto on ominaisuuksiltaan enemmän volvo 740 kuin bmw 740)

                              MISSÄ VIKA?
                              Last edited by varakuningas; 31-12-2009, 15:40.

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9138
                                • Oulu

                                Originally posted by varakuningas View Post
                                Varoitusvalot syttyneet ja sammuneet jo pari viikkoa omaan tahtiinsa. BMW Inpa antoi aiemmin lokakuun alussa vikakoodit:
                                -(114?) "pressure sensor (Offset)" (Vehicle speed 78.63 km/h)
                                -"01 pressure Sensor Open circuit, Error frequency : 255" (Vehicle speed 2.63 km/h)

                                Sen jälkeen tilasin uuden pressure sensorin (OE Part 34511165467), joka asennettiin eilen paikoilleen. Jarrua poljettiin samalla, niin ettei järjestelmään pääsisi ilmaa tai mahd. ilma tulisi pois ennen kuin sensori kiristettiin pohjaan asti.

                                Sen jälkeen seuraavat vikakoodit edelleen:
                                -"01 pressure Sensor Open circuit, Error frequency : 255"
                                -"1?5 Brake light switch plausibility, Error frequency : 255"

                                Valot syttyvät ja sammuvat polkimen asennosta riippumatta, kylmänä tai kuumana, kuivalla ja märällä kelillä sekä nopeudesta riipumatta. Lisäksi mittarit toimivat normaalisti, jarrut eivät täristä, cruise toimii. Kuitenkin valojen palaessa luistonesto ei oikeastikaan toimi (ABS:ää ei ole tullut vielä lumettomilla/jäättömillä teillä kokeiltua).

                                Diagnostiikkaohjelma näyttää myös että jarrupolkimen paine heittelehtii 0-16bar vaikka polkimeen ei kosketa lainkaan!

                                MISSÄ VIKA?
                                Tuo voi olla aika työläs testattava. KLIK

                                Viime kesänä oli yksi hieman vastaava keissi. Korjaantui uudella (käytetty) DSC-yksiköllä. Kyseisen boksivian osalta Elektromekakin nosti kädet pystyyn. Helpointa olisi, jos kokeeksi vaihtaisi toimivan yksikön nykyisen tilalle.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎