Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rise66
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 9
    • Suomi

    BMW E39 525d vm 2001 LUISTONESTO POIS PÄÄLTÄ

    Moro kaikille asiantuntijoille ja muillekin lukijoille.
    Omistan otsikon mukaisen Bemun ja jokin aika taaksepäin syttyi luistoneston valo palamaan kojelaudassa, luistonesto ei mene päälle, kun aiemmin ja normaalin toiminnan mukaanhan se on oletuksena päällä ja napista saa pois päältä.
    ABS- valo ei pala ja ABS:it toimii normaalisti. N. 1kk taksepäin autossa syttyi käsijarrun merkkivalon vieressä punainen varoitusvalo, eli olettaisin jarrupalojen kuluneen lähes loppuun (autossani on jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalotunnistimet jarrupaloissa). Vaihdoin uudet palat ja tunnistimen. Merkkivalot palaa edelleenkin. Onko näin, että auto pitäisi käyttää vikakoodin luvussa ja nollauksessa, jotta valot sammuisi, mikäli luistoneston toiminnassa ei ole muuta häiriötä?

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      Jarrupalojen kuluneisuusvalon nollaus: Laita remontin jälkeen virrat päälle II-asentoon ja odota n. 30 sek. niin valo sammuu.
      E61 525d LCI

      Comment

      • SwampHog
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 43
        • Nokia

        Perkules kun taas rupes valot palamaan kabiinissa kolme viikkoa sitten. Onneksi ehin just käydä leimalla

        Noh viimekesältä tuttu juttu, tosin nyt vänkärin puolelta johto poikki heti siitä mistä johto menee sisälokarin alle.

        Tinasin johon kiinni ja kutistesukka päälle. En jaksanut arpoa oliko anturivikaa myös, ainakin vanha anturi oli ihan soosissa.. Vaihoin samalla uuden anturin tilalle
        Jarrucleaneriä rutkasti reijästä sisään puhdistukseksi.

        Valot sammu ja taas toimii ABS ja luistonesto
        E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

        Comment

        • slomon
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 95
          • espoo

          Jokin aika sitten alkoi palamaan abs ja asc valot kojetaulussa.
          Vikakoodien lukeminen kertoin vasemman etupyörän ABS-anturin olevan rikki. Uusi tarvike anturi tilalle, toimi yhden päivän ja taas valot mittarissa.
          Toimi ihan randomilla ehkä joka kolmanella käynnistyksellä valot ei syttynyt/jääneet palamaan. Vikakoodit ilmoitti taas vasemman etupyörän anturista ja yhteysongelmasta tai jotain sellasta. Eilen vaihdettiin alkuperäisosa tilalle. Toimi eilisen, mutta tänään aamulla 5min ajon jälkeen taas valot taulussa. Alkaa käymään hermoille. Mistähän lähtis seuraavaksi vikaa etsimään

          -02 525i touring siis kyseessä

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by slomon View Post
            Toimi ihan randomilla ehkä joka kolmanella käynnistyksellä valot ei syttynyt/jääneet palamaan. Vikakoodit ilmoitti taas vasemman etupyörän anturista ja yhteysongelmasta tai jotain sellasta. Eilen vaihdettiin alkuperäisosa tilalle. Toimi eilisen, mutta tänään aamulla 5min ajon jälkeen taas valot taulussa. Alkaa käymään hermoille. Mistähän lähtis seuraavaksi vikaa etsimään
            ABS-boksissa vikaa. Boksi korjaukseen tai uusi Saksasta.
            E39 528iA

            Comment

            • slomon
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 95
              • espoo

              Originally posted by TJJ View Post
              ABS-boksissa vikaa. Boksi korjaukseen tai uusi Saksasta.
              No sitä mä vähän pelkäsin. Paljonko noiden korjaus maksaa tai vastaavasti paljonko uusi maksaa?

              Jos boxin on korjauksessa eli irti, voiko autolla ajaa eli toimiiko jarrut ollenkaan?

              Comment

              • Rise
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 213
                • Jyväskylä

                Originally posted by slomon View Post
                No sitä mä vähän pelkäsin. Paljonko noiden korjaus maksaa tai vastaavasti paljonko uusi maksaa?

                Jos boxin on korjauksessa eli irti, voiko autolla ajaa eli toimiiko jarrut ollenkaan?
                170€ paikkeilla taitaa olla korjaus, uusi boxi sitten 500€ paikkeilla halvimmillaan Saksasta.

                Ilman boxia voi ajaa, mutta abs, luistonesto ja nopeusmittari ei ainakaan toimi.
                Ex
                F11 530d m-sport
                E46 325i cabriolet m-sport
                E39 540iA m-sport
                E39 523iA
                E46 316i

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9997
                  • KVLA

                  Originally posted by Rise View Post
                  170€ paikkeilla taitaa olla korjaus, uusi boxi sitten 500€ paikkeilla halvimmillaan Saksasta.

                  Ilman boxia voi ajaa, mutta abs, luistonesto ja nopeusmittari ei ainakaan toimi.
                  Omani korjautin hintaan 85€,kun itse irroitin/kiinnitin palikan.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Rise View Post
                    uusi boxi sitten 500€ paikkeilla halvimmillaan Saksasta.
                    355€ on boksi Saksasta postikuluineen. Siihen koodaus päälle, minuutin homma.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Tonukka
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 52
                      • Lappeenranta

                      Noniin nyt täälläkin palaa otsikon mukaiset valot. Kiesinä on E39 523 vm. -96 (vanha boksi siis).

                      Abs -valo syttyy n. 40 km/h kohdalla ja asc -valo syttyy muistaakseni samantien, jos takarenkaat lyö tyhjää. Kun abs -valo ei pala, absit lyö vastaan/rohisee kovasti ihan hiljasellakin nopeudella. Kun abs-valo syttyy, niin absit häviää tietenkin pelistä ja renkaat menee lukkoon jarrutuksissa. Kaikki muut, vakkari, nopeus- ja bensamittari yms. kuitenkin toimii normaalisti.

                      Kahlasin threadin läpi ja ihan selvää en nyt saanu, mikä abs-anturi voisi olla kyseessä. Vikakoodeja en ole vielä käynyt luetuttamassa ja jos sen joku täällä Lappeenrannan seudulla tekee niin privalla tavoittaa.

                      Comment

                      • Pmak
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 178
                        • Lahti

                        Originally posted by Tonukka View Post
                        Noniin nyt täälläkin palaa otsikon mukaiset valot. Kiesinä on E39 523 vm. -96 (vanha boksi siis).

                        Abs -valo syttyy n. 40 km/h kohdalla ja asc -valo syttyy muistaakseni samantien, jos takarenkaat lyö tyhjää. Kun abs -valo ei pala, absit lyö vastaan/rohisee kovasti ihan hiljasellakin nopeudella. Kun abs-valo syttyy, niin absit häviää tietenkin pelistä ja renkaat menee lukkoon jarrutuksissa. Kaikki muut, vakkari, nopeus- ja bensamittari yms. kuitenkin toimii normaalisti.

                        Kahlasin threadin läpi ja ihan selvää en nyt saanu, mikä abs-anturi voisi olla kyseessä. Vikakoodeja en ole vielä käynyt luetuttamassa ja jos sen joku täällä Lappeenrannan seudulla tekee niin privalla tavoittaa.
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=266767&page=2 tuossa jotakin vinkkiä mahdollisesti. Tosin vikakoodit paljastaa viallisen anturin kaikkein nopeimmin ilman arvailuja.

                        Comment

                        • Fastpiksu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2010
                          • 1571
                          • Kajaani-Paltamo

                          Täälläkin pientä ongelmaa. Kaks viikkoo sitten sytytti ABS ja luistoneston valot. Nopeusmittari sekoili omiaan, joten vaihdoin vasemmalle taakse uuden alkuperäisen anturin.
                          Tällä uudella anturilla huomasin että esim. 90km/h vauhdissa vakkari päällä nopeusmittarin viisari seilaa n. 5km/h väliä.. Viikon pelasi hyvin lukuunottamatta tuota seilausta, mutta nyt toissapäivänä kävi abs-valo päällä kun pöllylumella muutamat sivuluisut otin. Eilen toimi normaalisti ja tänään taas sytty, sammu kylläkin sitten taas.

                          Harmi kun ei vikakoodeja nyt pääse lukemaan. Olisko kuitenkin porukalla jotain ajatusta? Vanha anturi lähti täysin murusina pois, joten jos sinne on vielä joku murunen jääny jonka takia anturi ei oo ihan pohjassa, voisiko aiheuttaa moista..

                          Kun vika ilmenee, kaikki paitsi ABS ja luistonesto toimii normaalisti.
                          Last edited by Fastpiksu; 06-03-2013, 23:08.
                          Chevrolet Express van
                          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                          E36 325i group F

                          Ex:
                          e34 525i
                          e34 525tds "superturbo"
                          e39 530d M-Sport

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            Tosiaan, itse huomasin, että se anturin asennuspaikka kannattaa putsata aivan helvetin tarkkaan, koska muuten anturi ei mene kunnolla paikalleen.. Kannattaa myös vaikka siitä asennusreijästä ruikkia breakcleaneria magneettikehälle samalla, kun pyörittelee napaa. Itse hinkkasin kehän vielä ruuvarin kärjellä puhtaaksi paskasta. Jos anturi ei mene kunnolla paikalleen, tai kehällä on paskaa, on todennäköistä, että anturi ei toimi kunnolla.

                            Nimim. kaksi kertaa piti tämäkin homma tehdä.

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              Koitin sen kyllä puhtaaksi putsata mutta voisihan sen vielä käyttää irti ja tarkistaa, kun ei kummonen homma ole (nyt kun anturin pitäisi lähteä nätisti pois, edellistä murustelin kaikkineen noin neljä tuntia ).

                              On vähän ikävästi jarrukilpi tiellä kun siellä jotakin touhuaa.
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8258
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                laitetaas kysymys tännekin kun tuntuis hukkuvan tuolla toisessa viestitulvaan.
                                kumpi on syyllinen, laakerin abs kehä vai itse anturi?

                                -abs ja asc valot syttyy kun nopeus ylittää n. 50km/h
                                -nopeusmittari näyttää oikein n. 60km/h asti tästä eteenpäin liian vähän. kun todellinen nopeus on 120km/h näyttää mittari n. 90km/h ja heiluu n. 5km/h ees taas.
                                -INPA antaa vikakoodia vas.taka anturista.
                                -livedatan mukaan vas.taka anturi antaa normaalia nopeutta mutta n. kerran pyöränkierrokseen signaali katoaa kokonaan pieneksi hetkeksi (livedatan hitauden vuoksi tämän näkee vain alle 4km/h nopeuksissa) isommissa nopeuksissa anturi tuntuis antavan ihan mitä sattuu nopeuksia kun muut antaa tasaista lukemaa.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎