Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by erkkap View Post
    Joo näin se varmaan on kuten HEMI totesi tuosta mittatikusta; selvää Suomalaisten kyykytystä

    Lieneekö HEMI koskaan tutkiskellut, minkä näköinen on 400 tkm ajettu laatikko sisältäpäin, kun öljyjä ei ole vaihdettu, verrattuna laatikkoon, johon taas on vaihdettu öölit. Näissä arktisissa olosuhteissa se tuo kosteus tekee öljyille tepposia, samoin mekaanisessa hankauksessa irtoava metalli, ja näitä pitäisin suurimpana laatikon tuhoajana, nääs kun se öljy ei pidä ominaisuuksiaan uuden veroisina kauaa. Jos suodatin on harmaassa möhnässä, ei se öljyparka pääse voitelemaan liukupintoja kunnolla ja taas pinnat kuluvat tarpeettomasti. Jos öljy pysyisi uuden veroisena iäti, kyllä laatikkokin kestäisi iäti, tästäkai tässä pohjimmiltaan lie kysymys, siis vaihdon tarpeellisuudesta. Voin toki olla väärässäkin, mutta vaihtelen edelleenkin öljyjä; en kyllä viitsi samalla autolla niin kauan ajaa, että 1000€ menisi laatikon öljyihin
    Kyllä, olen kyllä nähnyt ihan bemujenkin kin +400tkm ajettujen laatikoiden sisuskaluja....mutta toki aikoinaan pidin ihan putiikkia jossa rempattiin mm.jenkkiautomaatteja.
    Tuo kaikki esilletuomasi pitää tietenkin ihan täysin paikkansa. Eli ei ole olemassakaan mitään "ikiöljyjä" jotka olisivat suunniteltu ikuisiksi.
    Kosteus tekee ko.öljyille tepposia" kuten se irtoava metalli, jne,jne.
    Tämä on siis jo ihan fysiikan lakien perusteella välttämätöntä....eli emme todellakaan ole tästä millään tavalla eri mieltä, vaan kaikella on olemassa elinkaari= siis alku ja loppu.
    Se mitä puolestaan et nyt oikein ymmärrä, on se tosiasia että täysin riippumatta öljynvaihdoista, myös tuolla laatikolla on tekninen elinkaari, eli alku ja loppu.
    BMW:.lä/ZF:llä tämä käyttöelinkaari on laskettu hyvin tarkasti, huomioonottaen ne tuhannet eri käyttöolosuhteet joihin näitä autoja/laatikoita valmistetaan. ko.laatikot sunnitellaan siis tietylle ajosuoritemäärälle tietyllä varmuuskertoimella. BMW:n osakkeenomistajat ei todellakaan salli sitä että valmistetaan osia/osakokonaisuuksia jotka kestäisivät "ikuisesti", vaan KAIKELLA on tässäkin kulutushyödykkeessä kuten auto, elinkaari joka siis sisältää alun ja lopun.
    Et kai ihan tosissasi kuvittele että BMW/ZF valmistaa monimutkaisen=kalliin osakokonaisuuden tietyllä elinkaarikertoimella ja sitten typeryyksissään laittaa huomattavasti tätä vähemmän kestävät öljyt sisään ja vielä tämän päälle ei suosittele öljynvaihtoja ko.askiin?
    Eli siis BMW:llä ollaan niin idiootteja että sieltä tilataan alihankkijalta(ZF:ltä) kallis vaihdelaatikko reilu miljoonan ajosuoriteodotuksin ja sitten sisään lirautetaan öljyt jotka tuhoavat=kuluttavat askin loppuun 200tkm:n ajosuoritteella???? Tuota, mahtaisiko joku/jotkut konsernin johtohenkilöt saada sekunnissa kenkää jos näin tosiaan olisi?
    Ei, näin ei ihan aikuisten oikeasti ole, vaan kyllä niissä Öljyissä oikeasti on vähintään vielä x2 kerroin tuon itse laatikon kestoikäkertoimen päälle, jopa vielä niissä worst scenario olosuhteissakin.
    Eli se on 100% varma että ko.laatikko on jo rakenteellisesti/teknisesti suunniteltu toimivaksi juuri niin hyvillä/huonoilla öljyillä kuin mitä sen elinkaaren aikana se tulee toimimaan.
    Tiedämme täydellisellä varmuudella että tuolla 9/98-uudemmalla bensastepillä ajaa Suomessakin kevyesti vähintään 500tkm:n ajosuorite ilman öljynvaihtoja.
    Tästä eteenpäin on se ongelma että dokumentoitua tietoa ainakaan minä en ole tätä enemmän ajetuista askeista saanut koska näitä ei yksinkertaiseti löydy enemmän ajettuina.
    Eli joka tapauksessa ne mahdolliset spekulatiiviset hyödyt ovat joka tapauksessa tuon ajokilometrisuoritteen tuolla puolen.

    Sitten tuohon loppukommenttiisi joka oli:
    ...."Voin toki olla väärässäkin, mutta vaihtelen edelleenkin öljyjä; en kyllä viitsi samalla autolla niin kauan ajaa, että 1000€ menisi laatikon öljyihin"....

    Et varmasti vaihdakkaan yhteen autoon jos kierto on auto per 2-3-vuotta, mutta..... Tuon verran poltat vähintäänkin 10-vuodessa jos/kun tuohon öljynvaihto-uskontoon tosissaan uskoo. Eli tuo +1000€:n ylimääroinen "huoltokustannuslisähän" ei siitä poistu mihinkään että vaihdetaan autoa, mikäli tosiaan on tapana tukea omalla pienellä panoksellaan vähävaraisia öljy-yhtiöitä.
    Toki tämä hyödyttää myös meitä jotka ko.autoja puramme ja purkuosia myymme, koska aina joskus näistä öljynvaihdoista napsahtaa myös se arpa jolla minäkin pääsen eroon noista muutoin ongelmallisesti myytävistä 9/98-uudemmista bensakoneiden stepeistä.
    Last edited by Hemi; 08-06-2008, 16:49.

    Comment

    • Vee-eit
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 709
      • Turku

      Originally posted by Hemi View Post
      ....koska aina joskus näistä öljynvaihdoista napsahtaa myös se arpa jolla minäkin pääsen eroon noista muutoin ongelmallisesti myytävistä 9/98-uudemmista bensakoneiden stepeistä.
      Jos öljynvaihdoista on tätä kautta sinulle selvää taloudellista hyötyä, niin miksi niin kärkevästi hyökkäät öljynvaihtajia vastaan ? Lähinnä siis ihmettelen motiivejasi.
      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        Hemi:

        ZF:n bensastepin osalta olen pitkälti samoilla linjoilla. Tämän keskustelun otsikko kuitenkin koskee GM:n valmistamaa diesel-steppiä. Näitä laatikoita laukeaa jatkuvasti, siitä tuskin syntyy debattia. Oletko sitä mieltä, että asiallisesti suoritetulla öljyjen ja suodattimen vaihdolla vikaantumisen todennäköisyyttä ei yksinkertaisesti voi pienentää GM:n tapauksessa?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • creative 22
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 560
          • Alavus

          Minä taas kysyisin että koska tuo öljynvaihto "poistettiin" Bmw:n huolto-ohjelmasta?Viitaten vaikkapa tuohon Zf4hp18 vaihteistoon jossa se kuuluu huollon piiriin ja on mittatikkukin.(Tosin ei ole Bmw) Eli oliko esim. e34 ja e32 vielä huolto-ohjelmassa öljynvaihto automaatteihin?Minulla on ollut e34 mutta manuaali.Entä ensimmäiset e38:t?Oliko näissä jo tämä "suljettu" vaihteisto ensimmäisissä jo vai tuliko se vasta stepin myötä -95-96?
          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

          BMW Freude Am Fahren

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Clavurion View Post
            Hemi:

            ZF:n bensastepin osalta olen pitkälti samoilla linjoilla. Tämän keskustelun otsikko kuitenkin koskee GM:n valmistamaa diesel-steppiä. Näitä laatikoita laukeaa jatkuvasti, siitä tuskin syntyy debattia. Oletko sitä mieltä, että asiallisesti suoritetulla öljyjen ja suodattimen vaihdolla vikaantumisen todennäköisyyttä ei yksinkertaisesti voi pienentää GM:n tapauksessa?
            En itse usko että öljyjä vaihtamalla näidenkään laatikoiden ongelma muuttuu yhtään miksikään, koska kyse on sisäsyntyisestä ongelmasta. Eli enpä näissäkään ole vielä törmännyt tapaukseen jossa laukeaminen olisi tapahtunut puhtaasti sen vuoksi että aski itsessään olisi kulunut loppuun. Parhaimmilla taksiaskeilla sutaistaan se +500tkm ilman öljynvaihtoja ongelmitta näilläkin mutta jos joku on pamahtaakseen kesken elinkaarensa, se pamahtaa ihan missä kohtaa tahansa, eikä siihen vaikuta öljynvaihtotiheys mitenkään.
            Näissä toki löytyy kulumis/luistamistuhoja, mutta ne ovat vain oireta, ei syitä.
            On ihan totta että näitä Diesel GM steppejä kyllä laukeilee vähän liiankin usein, mutta kuitenkin usein näistäkin taustalta löytyy virheellinen öljynvaihto/öljynvaihto ja useimminkin moottorin lastutus jossa laatikon ohjelmia ei ole päivitetty samalla. Eli tällöin vaihdot+vaihtoluistot tapahtuvat väärillä kierrosluvuilla+momenteilla, jolloin laatikot kiusattuina sitten helposti kypsyvät. Toki on myönnettävä että ko.laatikkokin on konstruktiivisesti alimitoitettu vaikka fyysisesti järeä onkin.
            Niin usein näitäkään ei kuitenkaan pamahtele kuin minkä mielikuvan täälläkin helposti saa, vaan ihan tosiaankin tässä maassa on satoja isollakin ajosuoritteella ja öljyjä milloinkaan vaihtamattomia laatikoita jotka varmasti menevät vielä pitään ongelmitta. Näissä se öljynvaihto on toki helposti suurempi riski kuin bensastepeissä, mikäli ko.öljynvaihtoa ei ole tehty säännöllisesti koko aiemman elinkaaren ajan. Eli jos arvan jättää vasta siinä vaiheessa kun kilometrejä on taulussa yli 250tkm tai alla on huoltodokumentoimaton tuontiauto jonka kilometreistä eikä aiemmista huolloista ei ole mitään tietoa/varmuutta. Näissä se "voittava arpa" nimittäin napsahtaa jo sitten suhteellisen useinkin kun lähes puolikiloa pikeä+moskaa+siihen sedimentoitunutta metallia peseytyy seuraavan 500km:n ajossa kiertoon. Jos ko.laatikko ei sitten tähän "shokkiin" kuole ja kaikki irtotavara jää kuin jääkin suodattimeen, niin onneksi olkoon sillä kertaa.
            Nimittäin näistä Dieselaskeista romiksilla onkin sitten pulaa joka tarkoittaa taas sitä että vähän ajettu takuulaatikko maksaa tiskillä sitten huomattavasti
            enemmän kuin 9/98-uudempi bensasteppi "tarjouksessa".
            Eli ei voi kuin välillä ihmetellä kuinka joku uskaltaa ensin sijoittaa 200€-250€ tuohon öljynvaihtoarpaan josta varsinkin tuon GM-diesel laatikon kohdalla voi vielä voittaa 2500€-4500€:n pikavoiton asennuksneen, varsinkin jos kyseessä on esim. paljon tai oikeasti tuntemattomilla kilsoilla oleva reilun kymppitonnin
            -99 530D?
            Kysäiskääpä esim.Laakkoselta tai Metrolta öljynvaihtoa askiin teettäessänne, antaisivatko takuuta ja siis ottavatko he vastuun jos ko.laatikko saa seuraavan 1000km:n ajossa "halvauksen".
            Sen verran hyvin ongelma kuitenkin sielläkin tiedostetaan että tästä takuumahdollisuudesta ei edes keskustella. Jos pienintäkään riskiä ei olisi olemassakaan, niin tokihan tuollaisen takuun voisi vaikka pienestä lisähinnasta öljynvaihtoon sisällyttää.
            Tällaista takuuta ei tosin anna kukaan muukaan asiansa osaava öljyhuolto, eikä siitä edes keskustella.
            Last edited by Hemi; 09-06-2008, 00:00.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by Hemi View Post
              EEli enpä näissäkään ole vielä törmännyt tapaukseen jossa laukeaminen olisi tapahtunut puhtaasti sen vuoksi että aski itsessään olisi kulunut loppuun. Parhaimmilla taksiaskeilla sutaistaan se +500tkm ilman öljynvaihtoja ongelmitta näilläkin mutta jos joku on pamahtaakseen kesken elinkaarensa, se pamahtaa ihan missä kohtaa tahansa, eikä siihen vaikuta öljynvaihtotiheys mitenkään.
              Mistä ne sitten hajoaa jos ei yksikään ole mekaanisesti kulunut? Jostain vain ilmestyy lappu laatikon päälle missä lukee *kaboom* mutta sisällä ei ole kulumaa??

              Mikä näistä sitten hajoaa, jos todistetusti heikentynyt voitelukyky ei vaikuta mitenkään kulumiseen tai hydraulikoneiston solenoidien kiinnileikkautumiseen/jumittamiseen jne?

              Käsite "lifetime-öljy" on tullut puhtaasti öljyjen laadunkehityksen myötä, öljyt säilyttävät pidempään ominaisuutensa leikkaantumiskestävyyden parannuttua ja lisäaineiden kehityttyä. Joku öljysheikki osaa kertoa tarkemmin, mutta mekaaniselta/koneensuunnittelun puolelta tuo öljyjen vaihtovälin pidentyminen ei ole peräisin! ZF:n insinöörit eivät siis ole asiaan osallisia, vaan öljyt toimittanut taho.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Cell View Post
                Mistä ne sitten hajoaa jos ei yksikään ole mekaanisesti kulunut? Jostain vain ilmestyy lappu laatikon päälle missä lukee *kaboom* mutta sisällä ei ole kulumaa??

                Mikä näistä sitten hajoaa, jos todistetusti heikentynyt voitelukyky ei vaikuta mitenkään kulumiseen tai hydraulikoneiston solenoidien kiinnileikkautumiseen/jumittamiseen jne?

                Käsite "lifetime-öljy" on tullut puhtaasti öljyjen laadunkehityksen myötä, öljyt säilyttävät pidempään ominaisuutensa leikkaantumiskestävyyden parannuttua ja lisäaineiden kehityttyä. Joku öljysheikki osaa kertoa tarkemmin, mutta mekaaniselta/koneensuunnittelun puolelta tuo öljyjen vaihtovälin pidentyminen ei ole peräisin! ZF:n insinöörit eivät siis ole asiaan osallisia, vaan öljyt toimittanut taho.
                Mietippä tosiaan sitä....

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Cell View Post
                  Käsite "lifetime-öljy" on tullut puhtaasti öljyjen laadunkehityksen myötä, öljyt säilyttävät pidempään ominaisuutensa leikkaantumiskestävyyden parannuttua ja lisäaineiden kehityttyä. Joku öljysheikki osaa kertoa tarkemmin, mutta mekaaniselta/koneensuunnittelun puolelta tuo öljyjen vaihtovälin pidentyminen ei ole peräisin! ZF:n insinöörit eivät siis ole asiaan osallisia, vaan öljyt toimittanut taho.
                  Jossain oli juttua, että nämä lifetime-öljyt ja pidennetty moottoriöljyjen vaihtoväli (joka myöskin epäilyttää kun katsoo miltä öljyt, suodatin ja venttiilikopan sisus näyttää) liittyisikin autojen leasingiin ja tuolla on saatu kulut pysymään alhaisina. Tämä siis jenkeissä. Täytyypä yrittää etsiä tuo juttu... Tuolla esim. on siitä ja vaihtoväleistä juttua: http://forum.ih8mud.com/100-series-c...-iv-atf-2.html
                  E39 528iA

                  Comment

                  • juster
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 624

                    BMW: hän on lisännyt huolto-ohjelmaan automaattivaihteistojen öljynvaihdon muutama vuosi sitten uusiin Bemareihin. Eli lifetime käsite automaattivaihteistojen öljyjen osalta on tässä mielessä BMW:n kohdalta loppuun käsitelty.

                    On mielenkiintoista miten BMW ja Mersu suhtautuvat erilailla näihin autoihin jotka on varustettu lifetime öljyillä. BMW on vetäytynyt kuoreensa, kun taas Mersu on ottanut huolto-ohjelmaan takaisin lifetime öljyllä varustettujen autojen öljynvaihdot.

                    Comment

                    • jkew
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2008
                      • 37
                      • Liminka

                      Originally posted by 525TDS Touring View Post
                      Tuo vingahdus on kyllä lopun alkua, puhun kokemuksesta. Itsellä oli edelisessä autossa (Peugeot 605) saman tyypin laatikko, ja "ammattimiehen" remontoima laatikko vingahti jokaisessa 3: selle vaihdossa. Korjaajan kommentti oli: ei meinaa mitään... Tuo ääni tulee kun kitkapinnat luistaa. n. 10000 km kesti kolmosen (uudet) kitkat ennenkuin oli pakko ottaa laatikko auki. Oli "ammattimieheltä" jääny remontissa vaihtamatta akselilta poikkinainen o-rengas, mikä vielä kaiken kukkuraksi tukki öljykanavan. Eli hukkaa äkkiä auto, laatikkoremontti on 100% tulossa pikapuoliin.
                      Minulla laatikko tekee tuon vingahduksen kun kiihdyttää "tosissaan" ja vaihtaa kolmoselle. Laatikkona tuo GM (530 d -02). Eli olet sitä mieltä että tuomiopäivä tulee?

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by juster View Post
                        BMW: hän on lisännyt huolto-ohjelmaan automaattivaihteistojen öljynvaihdon muutama vuosi sitten uusiin Bemareihin. Eli lifetime käsite automaattivaihteistojen öljyjen osalta on tässä mielessä BMW:n kohdalta loppuun käsitelty.
                        Siis tämä johtuu yksinkertaisesti juuri tästä asiasta mistä tämäkin keskustelu käydään. Eli koska kuluttajat eivät vielä mitenkään pysty hyväksymään ajatusta siitä, että ne öljyt tosiaan kestää vähintään sen mitä itse laatikkokin ja kuitenkin sitten jossain vaiheessa vaihtaa öljyt saaden aikaiseksi tuon kuluttavan/tukkivan sedimenttishokin. On siis parempi sisällyttää huolto-ohjelmaan ko.öljynvaihto jotta vältytään tältä ongelmalta ja samalla toki saadaan huoltohintoja nostettua. Nykyisetkään bemun laatikot eivät todellakaan tarvitse itsessään mitään jatkuvaa öljyjen kanssa puuhastelua, mutta sitä tarjotaan/myydään mistä kuluttajat kuitenkin näyttävät olevan valmiita maksamaan. Toki bemunkin on pakko tulevaisuudessa tästä taas vetäytyä kun kuitenkin muutkin valmistajat ovat tähän "sinetöityyn" tulevasuuteen joka tapauksessa pakotetut jo tuon "vihreän markkinoinnin" ja ihan lainsäätäjien pakotteidenkin vuoksi.
                        Eli itse asiassa ihan samaa debattia käytiin aikoinaan siitä kun siirryttiin ravanipattomasta alustasta kestovoideltuihin niveliin, ja "parrat pärisi" että tulevaisuudessa autoilla ajetaan vain 10tkm ja sitten ne ovat valmiita romukoppaan. "Todelliset automiehet" vaihtoivat vielä pitkään rasvanipallisia niveliä autoihinsa turaten jatkuvasti vaseliinipuristimensa kanssa. Kuitenkin korit mätäni alta ennenkuin edes nuo ensimmäiset kestovoidellut nivelet loppui.
                        Eli, on 100% varmaa että bemukin tulee mm.laatikkoöljyjen suhteen palaamaan takaisin tuohon "sinetöityyn" vaihtopolitiikkaan kilpailullisista ja ympäristösyistä sekä ihan siksi että on aivan absurdia vaihdella kymmeniä litroja öljyjä vain vaihtamisen ilosta.
                        Tekniikka tämän mahdollistaa aivan kevyesti.

                        Comment

                        • erkkap
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2007
                          • 43
                          • Suomenniemi

                          TJJ varmaan osui lähelle oikeaa näissä huoltohinta-asioissa; ei vaihtoa, ei kuluja, mutta minä taisin jossakin mainita, että säännöllisesti tehty öljynvaihto....., siis alusta asti huoltohistoria tiedossa eikä kyseessä silloin ole 5000e:lla Turkkilaiselta ostettu 160000 ajettu auto. Säännöllinen öljyn vaihto takaa sen, että mitään "sedimenttikertymää" ei pääse muodostumaan vaan laatikko pysyy puhtaana. Jos historiasta ei ole tietoa, kannattaa varmaan harkita vaihtoa kaksikin kertaa.
                          Tämä elinkaariajattelu pitää tietenkin paikkansa ja laatikko on suuniteltu kestämään tietyn ajan, mutta tätä aikaa mielestäni pystytään jatkamaan hyvällä ylläpidolla.
                          Kun autolla ajetaan esim. 100000 km, kaikki kulut ovat sen verran isot, että laatikon/perän öljyn vaihto ei prosentuaalisesti näyttele mitään osaa, joten jos muutamalla satkulla voidaan siirtää laatikon uusimista vaikka 300000 km, melestäni se kannattaa. Tämähän tietenkään ei takaa rikkoutumatomuutta, aina joku hajoaa, mutta suurin osa laatikosta toimii uskoakseni huomattavan paljon kauemmin. Edellinen auto oli väykky E300 TDT automaatti, siinä samoin lifetime-öljyt, mutta paikallinen merkkihuolto suositteli ehdottomasti vaihtamaan öljyt, taksikokemusten perusteella.
                          Jokainen tehköön niinkuin haluaa, minä teen näin

                          Comment

                          • M57D
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 46

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Jossain oli juttua, että nämä lifetime-öljyt ja pidennetty moottoriöljyjen vaihtoväli (joka myöskin epäilyttää kun katsoo miltä öljyt, suodatin ja venttiilikopan sisus näyttää) liittyisikin autojen leasingiin ja tuolla on saatu kulut pysymään alhaisina. Tämä siis jenkeissä. Täytyypä yrittää etsiä tuo juttu... Tuolla esim. on siitä ja vaihtoväleistä juttua: http://forum.ih8mud.com/100-series-c...-iv-atf-2.html
                            Tässä on myös kyseessä se että eri maissa on eri "lifetime".
                            Suomen kaltaisessa maassa lifetime saattaa olla 400 000km ja 20v kun taas esimerkiksi monet eurooppalaiset valmistajat käyttävät 150000-180000km oletettua käyttöikää.

                            Mikäli autolla haluaa ajaa isot kilsat pitää vaan hyväksyä myös kallit remontit.

                            Comment

                            • MarttiKK
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 1637

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Siis tämä johtuu yksinkertaisesti juuri tästä asiasta mistä tämäkin keskustelu käydään. Eli koska kuluttajat eivät vielä mitenkään pysty hyväksymään ajatusta siitä, että ne öljyt tosiaan kestää vähintään sen mitä itse laatikkokin ja kuitenkin sitten jossain vaiheessa vaihtaa öljyt saaden aikaiseksi tuon kuluttavan/tukkivan sedimenttishokin. On siis parempi sisällyttää huolto-ohjelmaan ko.öljynvaihto jotta vältytään tältä ongelmalta ja samalla toki saadaan huoltohintoja nostettua. Nykyisetkään bemun laatikot eivät todellakaan tarvitse itsessään mitään jatkuvaa öljyjen kanssa puuhastelua, mutta sitä tarjotaan/myydään mistä kuluttajat kuitenkin näyttävät olevan valmiita maksamaan. Toki bemunkin on pakko tulevaisuudessa tästä taas vetäytyä kun kuitenkin muutkin valmistajat ovat tähän "sinetöityyn" tulevasuuteen joka tapauksessa pakotetut jo tuon "vihreän markkinoinnin" ja ihan lainsäätäjien pakotteidenkin vuoksi.
                              Eli itse asiassa ihan samaa debattia käytiin aikoinaan siitä kun siirryttiin ravanipattomasta alustasta kestovoideltuihin niveliin, ja "parrat pärisi" että tulevaisuudessa autoilla ajetaan vain 10tkm ja sitten ne ovat valmiita romukoppaan. "Todelliset automiehet" vaihtoivat vielä pitkään rasvanipallisia niveliä autoihinsa turaten jatkuvasti vaseliinipuristimensa kanssa. Kuitenkin korit mätäni alta ennenkuin edes nuo ensimmäiset kestovoidellut nivelet loppui.
                              Eli, on 100% varmaa että bemukin tulee mm.laatikkoöljyjen suhteen palaamaan takaisin tuohon "sinetöityyn" vaihtopolitiikkaan kilpailullisista ja ympäristösyistä sekä ihan siksi että on aivan absurdia vaihdella kymmeniä litroja öljyjä vain vaihtamisen ilosta.
                              Tekniikka tämän mahdollistaa aivan kevyesti.

                              Useat auton valmistajat ovat aina sisällyttäneet öljynvaihdon autolaatikkoihin. Tämä ikiöljy oli yhden aikakauden huminaa, niin kuin teryleenihousut.

                              Täällähän oli joku ottanut näytteen laatikkoöljystä ja se sonnan määrä mikä siinä oli, niin tuskin saa lisäämälläkään uutta roskaa sisään.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by MarttiKK View Post
                                Useat auton valmistajat ovat aina sisällyttäneet öljynvaihdon autolaatikkoihin. Tämä ikiöljy oli yhden aikakauden huminaa, niin kuin teryleenihousut.

                                Täällähän oli joku ottanut näytteen laatikkoöljystä ja se sonnan määrä mikä siinä oli, niin tuskin saa lisäämälläkään uutta roskaa sisään.
                                Edelleenkin.... ZF/BMW:n inssit siis eivät selvästikkään ole osanneet ottaa huomioon epäpuhtauksien kertymistä?
                                Hyi kuinka typeriä inssejä satamäärin ZF/BMW:llä, kun kerran täällä tiedetään kauppakoulupohjalta nämä hommat paremmin....varsinkin sen mitä ko.laatikot oikeasti kestää ILMAN ÖLJYNVAIHTOJA?????

                                ...ja muistetaampa muuten tuo...." Tämä ikiöljy oli yhden aikakauden huminaa, niin kuin teryleenihousut".....

                                Vaikka siis "ikiöljyjä" ei todellakaan ole olemassakaan, vaan öljyjä jotka ovat ehkä x3 kestoiältään laatikon kestoikä. Eli vieläkään ei tunnuta ymmärtävän että se "Lifetime" tarkoittaa tässä kohtaa LAATIKON elinkää=elinkaarta....jonka ko.öljyt aivan heittämällä kyllä kestävät.
                                Last edited by Hemi; 10-06-2008, 03:08.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎