Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nisti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 705
    • På Gränsen

    Nonii, kiitoksia vastauksista. Täytynee tilata aika öljynmäärän tarkistukseen ja pistää clavulle myös viestiä menemään. Tosi mahtavaa näin lomautusten alla tällaset

    Hemille: Osaatko sanoa yhtään mihin lukuihin rahallisesti tuollanen venttiilikoneistojumppa menee?
    "MURPHY'S LAW"
    "Whatever can go wrong will go wrong,
    and at the worst possible time,
    in the worst possible way"

    Comment

    • Bursu
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 16

      Mä taisin selvitä säikähdyksellä, sain raporttia että polttoaineen syötössä viat eli uus pumppu tulossa. Laatikko kuuleman mukaan ehjä.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Onko GM:n lootaan tosiaan päivitettyä venttiilikoneistoa olemassa?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Cell View Post
          Onko GM:n lootaan tosiaan päivitettyä venttiilikoneistoa olemassa?
          Ei merkkiorganisaatiota, kuin kaiketi näihin tehdaskorjattuihin joissa
          3-4 pakkojen öjynvaihdon kiertoon tuomasta paskasta tai/ja pitkästä seisotuksesta jumittavat nylonventtiilit ovat vaihdettu teräksisiin.

          Comment

          • Nisti
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 705
            • På Gränsen

            Noniin, hiukan jälkijunassa mutta mutta... Laatikon öljyt ja mahdolliset vuodot tarkistettiin, mitään poikkeavaa ei löytynyt. Clavurion sitten tutkaili auton sielunelämää ja tällainen koodi löytyi: 50 EGS: control unit, internal fault 7 (EPROM). Mitään varoitusvaloja tai muuta viestiä ei vian sattuessa tullut mittaristoon. Nollattiin vikakoodit ja ajettiin pieni testilenkki, tämän jälkeen takaisin piuhanpäähän ja mitään ei löytynyt. Laatikko toimii kuten ennenkin.
            "MURPHY'S LAW"
            "Whatever can go wrong will go wrong,
            and at the worst possible time,
            in the worst possible way"

            Comment

            • AMP
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 536
              • Turku

              Osaako joku sanoa mistä tahtoo kertoa se kun muutaman (2kertaa muutaman viikon sisällä) kerran "täys" kiihdytyksessä heittänyt laatikon vapaalle D:ltä n. 1-2 tai 2-3 vaihdon kohdalla. Auto 530dat ml 190tkm steptronic


              Kiihdytys paikat saattoi olla hieman epätasaisia/risteyksen yli kiihdytyksia jossa voisi maalais järjellä kuvitellen tulla ravistuksia tms voimansiirtoon..


              Nämä vikakuvaukset tais mennä vähän ohi mutta onkohan jollain ollut samanlaista käyttäytymistä.
              e65 730d

              Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

              Comment

              • Nisti
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 705
                • På Gränsen

                Tyhmä kyselee taas tyhmiä... eli auto on e39 530d.. Tässä jonkinaikaa seuraillut sellaista, että kun ajaa tasan 80km/h niin momenttilukko löysää suht helposti esim ylämäissä kuin mitä vertaa jos ajaa 90km/h jolloin lukko pysyy päällä. Onko muilla laatikon käyttäytyminen samanlaista vai pitäiskö _taas_ huolestua jostain Niin ja renkaat ovat 215/55-16...
                "MURPHY'S LAW"
                "Whatever can go wrong will go wrong,
                and at the worst possible time,
                in the worst possible way"

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  Originally posted by Nisti View Post
                  Tyhmä kyselee taas tyhmiä... eli auto on e39 530d.. Tässä jonkinaikaa seuraillut sellaista, että kun ajaa tasan 80km/h niin momenttilukko löysää suht helposti esim ylämäissä kuin mitä vertaa jos ajaa 90km/h jolloin lukko pysyy päällä. Onko muilla laatikon käyttäytyminen samanlaista vai pitäiskö _taas_ huolestua jostain Niin ja renkaat ovat 215/55-16...
                  Kyllä toi mun laatikko käyttäytyy samoin ja olen pitänyt ihan normaalina.
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Just sama täällä, oli vanhalla laatikolla ja on tällä uudellakin. Tosin eihän se mitään kerro, voihan tämäkin olla jo laukeamassa. Tuntuu olevan 80km/h hieman rasittava vauhti. Pitää aina ajaa mittarin mukaan 9-kymppiä.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      Itsellä menee rauhallisesti ajellen turbiinilukko päälle 70km/h:ssa ja kohtuu hyvin se pitää sen päällä. Kulutus kun nousee noin 20 litraan niin se lähtee pois! Tänäänkin huomasin, että turbiinilukko oli päällä ja pysyi päällä vaikka ajoi 60km/h rauhallisesti tasakaasulla ja pienissä ylämäissäkin tuntui pysyvän päällä ja kierrokset oli baut 1050-1100. Hyvin se tuntuu menevän noissakin kierroksissa eikä moottori jurise yhtään vaikka kierrokset ovat noin alhaalla, toisin kuin edellisissä volkkarin lintoissa!
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • MakeJ
                        BTCF Member
                        • Jun 2005
                        • 323
                        • Hml

                        Kyllä GM:n laatikko tääläkin toimii niin, että 80 vauhdista aika helposti heittää lukon pois ja 90km/h vauhdissa pitää lukkoa päällä tiukemmin. Jotenkin tuntuis, että laatikko vois hyvin pitää tota lukkoa vähän "tiukemmin" päällä ainakin 80km/h vauhdissa. Välillä on rasittavaa ajaa mäkistä tietä noin 80km/h, koska ylämäkiiin lukko lähtee pois liian herkästi. Tuntuis, että laatikko vois käyttää koneen vääntöä enemmän.

                        Pystyiskö tätä laatikkon käyttäytymistä muuttamaan jotenkin ohjelmallisesti?
                        E60 535dA LCI -07 M-sport
                        E39 530dAT -99 "M-sport"

                        Comment

                        • pere
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 172
                          • Berlin

                          Sama juttu täällä. Noin 80:n nopeudesta kun painaa kohtalaisesti kaasua, niin kierrokset nousevat 2500 pintaan ja pysyvät siinä nopeusmittarin neulan kivutessa ylöspäin. Varsinkin näin manuaaliin tottuneena kohtuu hassu fiilis, mutta ilmeisesti toimii ihan halutulla tavalla...

                          Reippaammin polkiessa ja yli 3000 kierroksilla tai vaihtoehtoisesti moottoritienopeuksissa tuntuu sitten toimivan normaalimmin, eli lukitsevan heti.

                          Autona e39 530dAT -03.
                          e61 535dAT -08

                          ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                          Comment

                          • rasanttu
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 530
                            • Tuusula

                            Ihan samaa mieltä tuosta lukon ylläpidosta että saisi pitää sitä pitempään lukossa, mutta yritetäänkö tällä jotenkin säästellä laatikkoa sitä en tiedä. Ärsyttää kun porukka ajaa vähän alle 80km/h ja turbiini luistaa jatkuvasti..

                            Tuntuu siltä että manuaalisesti valitsemalla vitosen pitää vähän paremmin lukkoa päällä tai sitten vaan se on vaan fiilispohjalla. On tullut huomattua että vitonen on silmässä jo tosi pienissä nopeuksissakin.
                            Freude am Fahren

                            Comment

                            • TROCK
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 435
                              • Tampere

                              Originally posted by rasanttu View Post
                              Ihan samaa mieltä tuosta lukon ylläpidosta että saisi pitää sitä pitempään lukossa, mutta yritetäänkö tällä jotenkin säästellä laatikkoa sitä en tiedä. Ärsyttää kun porukka ajaa vähän alle 80km/h ja turbiini luistaa jatkuvasti..

                              Tuntuu siltä että manuaalisesti valitsemalla vitosen pitää vähän paremmin lukkoa päällä tai sitten vaan se on vaan fiilispohjalla. On tullut huomattua että vitonen on silmässä jo tosi pienissä nopeuksissakin.
                              Samalta tuntuu tuon e61 530dA:n kanssa. Sekin aukoo lukkoa aivan liian herkästi. Tuntuu kummalta, kun laatikon pitää alkaa toimenpiteisiin vauhdin hiljentyessä jo 80 km/h:ssa. Tätä hämmästystä korosti entisestään kun tuli ajettua alkuviikosta kahta volkkaria. CC-Passat 170hv dieselillä ja DSG:llä; vauhtia 35 km/h ja kuutonen tukevasti pesässä tasakaasulla. Toinen Golf 1,4 TSI DSG:llä; vauhtia noin 50 km/h ja jo 7. vaihde pykälässä! No joo, laatikot eivät ole perinteisiä automaatteja ja välitykset ovat eri jne jne. Mut silti...
                              - - - - - - -
                              F10 520dA
                              ex E61 530dA, ex E39 530dA

                              Comment

                              • jeppis
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2005
                                • 165
                                • Laihia

                                pientä "ihmettelyä" taas laatikon suunnalta. kylmällä koneella ei meinaa heittää 5-vaihdetta päälle normaali nopeuksissa. junnaa 4-vaihteella useamman kilometrin ennenkö sovittaa 5-vaihteen kaappiin. lämpimänä hiukan parempi, mutta ajoittain esiintyy samanlaista vikaa myös lämpimänä. stepillä toimii normaalisti ja vaihtaa heti kun pyytää. samoiten joskus reippaammassa kiihdytyksessä jää junnaamaan pienellä vaihteella ja isoilla kierroksilla "liian pitkäksi aikaa" muuten mitään luistamisia tms vikoja ei havaittavissa. ei ole vaihdettu öljyjä ja vaihteistolla ajettu nyt noin 100tkm. ei sytytä mitään vikavaloja. voisiko tämä poistua vaihteiston "nollaamalla"?
                                BMW M535i 1986

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎