Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soininen
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 1295
    • Kajaani

    Hankin tuossa 530da -99 ja huomasin tänään töihin ajaessa kun ohitin rekan että täys kiihytyksessä 3 vaihteella kierrosten noustessa 4500 niin kierrokset laskee takaisin n300 ja nousee takaisin 4500 ja vaihtaa vaihteen. Ei kai kysessä nyt ole se surullisen kuuluisa vaihteiston luistaminen?

    Nelosella ei tee enää sitä... :think

    Tosin joku suutinputki vuotaa polttoainetta niin voisiko se johtua siitä että se hörsii liikaa ilmaa?

    Helphelp!!
    E28 "525i" M52 -84
    F11 520d xDrive -16

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      Originally posted by Soininen View Post
      Tosin joku suutinputki vuotaa polttoainetta niin voisiko se johtua siitä että se hörsii liikaa ilmaa?

      Helphelp!!
      Mitä mahdat tarkoittaa "hörsii" sanalla tarkalleen ottaen?
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Soininen
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 1295
        • Kajaani

        Originally posted by Rahu View Post
        Mitä mahdat tarkoittaa "hörsii" sanalla tarkalleen ottaen?
        No imee ilmaa sitä kautta...
        E28 "525i" M52 -84
        F11 520d xDrive -16

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Originally posted by Soininen View Post
          No imee ilmaa sitä kautta...
          Niin, no mietippä asiaa siltä kannalta että siellä on 300-1350bar painetta koko ajan niin meneekö se ilma siitä sisään vai tuleeko se polttoaine sieltä ulos..?

          Oletko miettinyt esim. sellaista dilemmaa että jos puhkaiset renkaan vaikkapa puukolla missä on noin 2.5bar painetta niin räjähtääkö se rengas sen takia että sinne pääsee valtavasti lisää ilmaa vai sen takia että se pääsee sieltä pois?? Jos tämän ratkaiset niin tiedät vastauksen tuohon ensimmäiseenkin.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1295
            • Kajaani

            Originally posted by Rahu View Post
            Niin, no mietippä asiaa siltä kannalta että siellä on 300-1350bar painetta koko ajan niin meneekö se ilma siitä sisään vai tuleeko se polttoaine sieltä ulos..?

            Oletko miettinyt esim. sellaista dilemmaa että jos puhkaiset renkaan vaikkapa puukolla missä on noin 2.5bar painetta niin räjähtääkö se rengas sen takia että sinne pääsee valtavasti lisää ilmaa vai sen takia että se pääsee sieltä pois?? Jos tämän ratkaiset niin tiedät vastauksen tuohon ensimmäiseenkin.
            No nyt oli kylläkin kyse vaihdelaatikon luistamisesta niinkuin topicista voi päätellä? Ja kysyinkin sivussa että voisiko se johtua tuosta... mutta jokatapauksessa edelleen on ongelma selvitettävänä
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

            Comment

            • Soininen
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 1295
              • Kajaani

              Originally posted by Rahu View Post
              Niin, no mietippä asiaa siltä kannalta että siellä on 300-1350bar painetta koko ajan niin meneekö se ilma siitä sisään vai tuleeko se polttoaine sieltä ulos..?

              Oletko miettinyt esim. sellaista dilemmaa että jos puhkaiset renkaan vaikkapa puukolla missä on noin 2.5bar painetta niin räjähtääkö se rengas sen takia että sinne pääsee valtavasti lisää ilmaa vai sen takia että se pääsee sieltä pois?? Jos tämän ratkaiset niin tiedät vastauksen tuohon ensimmäiseenkin.
              Originally posted by Soininen View Post
              No nyt oli kylläkin kyse vaihdelaatikon luistamisesta niinkuin topicista voi päätellä? Ja kysyinkin sivussa että voisiko se johtua tuosta... mutta jokatapauksessa edelleen on ongelma selvitettävänä
              Ja nyt auttaisi saada tietoa että onko se testattavissa jollain esimerkiksi!
              E28 "525i" M52 -84
              F11 520d xDrive -16

              Comment

              • perttur1
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 2
                • Åbo

                Steppi porsi hassusti.

                Onkos kellään käynyt vastaavaa:

                Pakitin parkkipaikalle; kaikki toimi kuten aina; hienosti.
                ----> Palaan autolle, ihmettelen kun startti ei pyöri. Mikä helv! Onko akku loppu? Ei ole, valot heijastaa edessä olevasta autorivistä. Huomaan vaihdenäytön olevan S asennossa; nonih! Ei virtaa startille, eikä auta vaikka irroitin sekä akun, että vaihteiston tietokoneen ja kytkin takaisin. Nou gou. Menee kuitenkin vapaalle, ja selkeesti kepukka liikkuu muutenkin kuten pitää. S-vaan pysyy kojetaulussa. Jännästi kutenkin keskikonsolin valot menee kepin mukana.


                pssssshit!

                Auto siis 530Da 1/2000 eli 99 kaiketi.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by perttur1 View Post
                  Onkos kellään käynyt vastaavaa:

                  Pakitin parkkipaikalle; kaikki toimi kuten aina; hienosti.
                  ----> Palaan autolle, ihmettelen kun startti ei pyöri. Mikä helv! Onko akku loppu? Ei ole, valot heijastaa edessä olevasta autorivistä. Huomaan vaihdenäytön olevan S asennossa; nonih! Ei virtaa startille, eikä auta vaikka irroitin sekä akun, että vaihteiston tietokoneen ja kytkin takaisin. Nou gou. Menee kuitenkin vapaalle, ja selkeesti kepukka liikkuu muutenkin kuten pitää. S-vaan pysyy kojetaulussa. Jännästi kutenkin keskikonsolin valot menee kepin mukana.


                  pssssshit!

                  Auto siis 530Da 1/2000 eli 99 kaiketi.
                  Mikrokytkin kepissä tai kontaktihäiriö vaihteiston ohjausboksin liittimessä. Niistä hyvä aloittaa, ei ole ensimmäinen vaikka kohtuu harvinaista onkin.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • perttur1
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 2
                    • Åbo

                    Originally posted by Cell View Post
                    Mikrokytkin kepissä tai kontaktihäiriö vaihteiston ohjausboksin liittimessä. Niistä hyvä aloittaa, ei ole ensimmäinen vaikka kohtuu harvinaista onkin.
                    Vika löytyii piiitkän etsinnän jälkeen.

                    Laatikon öljymäärän anturi antoi väärää tietoa, joka aiheutti ajoneston sulakkeen palamisen joka jumiutti laatikon tietokoneen. Ei antanut vikakoodia, eikä mitään, ainoa vinkki oli S kojelaudan vaihdenäytössä, ja tästä syystä ei suostunut starttaamaan; eli ajonesto esti autoa starttaamasta. Pieni juttu keskellä johtoviidakkoa kun mekaanista vikaa ei löytynyt.

                    Puhdistettu anturi ja laatikko kokonaan irtopoikkipinoon ja takas. Huh huh! Tuli mukavan kevyt olo, vaikkei uusia osia vaihdettukaan.

                    No nyt ainakin pelaa, ja tuli samalla naurettua korjaajan kanssa BMW ikiöljyille; kumma jos esim Jenkeissä Käkkylässä on sama laatikko ja siinä on kuitenkin öljynvaihtoväli.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      Originally posted by perttur1 View Post
                      Vika löytyii piiitkän etsinnän jälkeen.

                      Laatikon öljymäärän anturi antoi väärää tietoa, joka aiheutti ajoneston sulakkeen palamisen joka jumiutti laatikon tietokoneen. Ei antanut vikakoodia, eikä mitään, ainoa vinkki oli S kojelaudan vaihdenäytössä, ja tästä syystä ei suostunut starttaamaan; eli ajonesto esti autoa starttaamasta. Pieni juttu keskellä johtoviidakkoa kun mekaanista vikaa ei löytynyt.

                      Puhdistettu anturi ja laatikko kokonaan irtopoikkipinoon ja takas. Huh huh! Tuli mukavan kevyt olo, vaikkei uusia osia vaihdettukaan.

                      No nyt ainakin pelaa, ja tuli samalla naurettua korjaajan kanssa BMW ikiöljyille; kumma jos esim Jenkeissä Käkkylässä on sama laatikko ja siinä on kuitenkin öljynvaihtoväli.
                      Tarkoitat ilmeisesti moottorin öljypohjan tasoanturia. Muistaakseni samalta sulakkeelta syöttö laatikon asentotunistimelle. Ja koska EWS ei saa P/N -tietoa, ei myöskään anna startata.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • KOMBI7
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 82
                        • Satakunta

                        Tervehdys kaikille!
                        Uutena BMW:n omistajana(E61 LCI 525d-07) olen mielenkiinnolla lukenut foorumia ja ajattelin kysyä täältä sellaista asiaa koskien automaattilaatikon toimintaan eli: kun seisoo esim. liikennevaloissa D-asennossa ja painaa jarrua, niin sen jälkeen kun nostaa jalan jarrulta kuuluu vaimea paukahdus ennen kuin auto lähtee liikkeelle eli syntyy jonkinlainen "jumitus". Tämä ilmiö on ainoastaan silloin, kun pysähdys kestää esim. n.30sek. tai kauemmin ja jarrua painaa kunnolla. Imiö ei esiinny jos jarrua painaa vain sen verran että auto ei ryömi tai kovempaa jarrua painettaessa kesto on lyhyt. Tulee vaan herkästi painettua sitä jarrupoljinta liian kovaa.
                        Autolla on ajettu 150tkm. Onko vaihteistossa jokin perustavaa laatua oleva vika ja jos on niin mikä neuoksi? Laatikko toimii mielestäni muuten moitteetta, vaihtaa hyvin eikä luista.
                        Tätä taustaa vasten olen tätäkin threadia lukenut mielenkiinnolla, eli pitäisikö vaihdattaa vaikka öljyt . Mielelläänhän autoa näyttäisi jollekkin asiantuntijalle. Antaaakohan ko. ongelma jonkin vikakoodin?

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by KOMBI7 View Post
                          Tervehdys kaikille!
                          Uutena BMW:n omistajana(E61 LCI 525d-07) olen mielenkiinnolla lukenut foorumia ja ajattelin kysyä täältä sellaista asiaa koskien automaattilaatikon toimintaan eli: kun seisoo esim. liikennevaloissa D-asennossa ja painaa jarrua, niin sen jälkeen kun nostaa jalan jarrulta kuuluu vaimea paukahdus ennen kuin auto lähtee liikkeelle eli syntyy jonkinlainen "jumitus". Tämä ilmiö on ainoastaan silloin, kun pysähdys kestää esim. n.30sek. tai kauemmin ja jarrua painaa kunnolla. Imiö ei esiinny jos jarrua painaa vain sen verran että auto ei ryömi tai kovempaa jarrua painettaessa kesto on lyhyt. Tulee vaan herkästi painettua sitä jarrupoljinta liian kovaa.
                          Eikö vika ennemmin ole jarruissa? Onko jarrupalat/levyt miten kuluneet?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            Kuten TJJ totesi, todennäköisemmin jarruissa pientä herkistelyn puutetta.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Tarkoitat ilmeisesti moottorin öljypohjan tasoanturia. Muistaakseni samalta sulakkeelta syöttö laatikon asentotunistimelle. Ja koska EWS ei saa P/N -tietoa, ei myöskään anna startata.
                              Tästä löytyy huoltotiedotekkin, eikä edes kovin harvinainen vaiva. Tosin,ei lähde manuaalikaan käymään jos toi anturi on sopivasti pasana.
                              Attached Files
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • KOMBI7
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2011
                                • 82
                                • Satakunta

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Eikö vika ennemmin ole jarruissa? Onko jarrupalat/levyt miten kuluneet?
                                Tämäkin on käynyt mielessä mutta auto on huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä ja myös jarrulevyjä/paloja/nesteitä on uusittu/vaihdettu. Onnistuukohan noiden jarrujen herkistely kotikonstein kun en nyt ihan tumpula noiden koneiden kanssa ole? Eli mitä kannattais tehdä, purkaa,rasvata jne? Levyt/palat on melko uudet joten kuluneisuudesta ei pitäis olla kysymys.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎